Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6538 replies to this topic

#201
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts

Ha már itt vagy, most a te bringádnál is feltûnt, meg már korábban is találkoztam kevlár-karbon szövettel. Ez mit tud, és miért nem látom több helyen? Eddig csak villanyaknál találkoztam vele.


Elvileg a szívósságot növeli ez a fajta aramidszál. (Kevlár=aramid, csak a kevlár az ennek az anyagnak az egyik cégtõl levédett neve, mint pl. a plexi, ami poli akrilát)
Kevlárt normális esetben nem szokás az UV sugárzásnak kitenni, az nem tesz jót neki. Így sokesetben nem fogod látni hogy van kevlár is a rétegek közt, de ettõl független lehet az is ott!
Nekem egy kb. 10 éves Mizuno villában van ilyen. A fejcsõ az amúgy is takart helyen van, egyedül a kormánnyak kivágott helyén lehet ilyet találni. Ekkora helyen azért kárt nem tesz az UV, meg elvileg amúgy is lehet védekezni ezellen a probléma ellen, ha megfelelõ felületkezelést kap a cucc.

Amúgy tipikus Kevlár felhasználási terület pl. az üzemanyagcella a versenyautóknál, sokszor azok nem is egy fix formát követnek, hanem felveszik a kitöltõ szivacs amorf formáját.
Golyóálló mellény is abból van ha jól tudom, szóval mindenhol jó ahol az anyag szívóssága a kritérium! ;)

#202
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Köszi.Na és a hajtókar rögzítéshez is bevállalható(ht2)?


Elõzõ oldalon errõl volt szó. Igen.

#203
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Köszi.Na és a hajtókar rögzítéshez is bevállalható(ht2)?
GT-Atee

#204
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Féknyereg rögzítõ csavarokat kiváltani titán csavarokra mennyire lehet életképes?


Nekem is elöl titán csavarjaim vannak. Teljesen jók.


A sebesség mindent megold.

 


#205
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Nyugodtan cserélheted, nem törik.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#206
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Féknyereg rögzítõ csavarokat kiváltani titán csavarokra mennyire lehet életképes?
GT-Atee

#207
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték. :)


De azt az árulta, aki ha valamihez hozzáér az elromlik. :)


A sebesség mindent megold.

 


#208
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték. :)


törölhetõ

#209
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.


Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#210
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hali!

Elnézést, ezek nem az én eszmefuttatásaim, az oldalt szerkesztõk és a Gábor rakták össze, lehet hogy bizonyos része túl populártudományosra sikeredett. :)
Naszóval, ez az abszolút értékben vett szakítószilárdság nagyság nem szerencsés dolog, sokkal jobb lenne egy táblázat, ahól tól-ig értékek v. sávok lennének. Úgy már vizuálisabb lenne az egész, és kiderülne hogy bizony van erõsebb titán bizonyos acéloknál, de abszolút értékben ez nem igaz.
Itt leginkább a vázakhoz használt anyagokról van szó. Ezesetben viszont a még biztonsággal hegeszthetõ anyagoknak nincsen akkora szakítószilárdságuk, mint azoknak a másféle alakú anyagoknak, amit szinte bárki megkaphat a boltban.
Ezen kívül számtalan más paraméter is létezik még, aminek meg kell felelni. Egy magas szakítószilárdsági érték nem garancia semmire sem, mert ha ehez egy alacsony ütõmunka párosul, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az anyagnak nincsen szívóssága.
A rugalmasság meg megint egy másik dolog. Rugalmasságot nem lehet ötvözni, az egy anyagállandó. Azaz nincs olyan hogy rugalmasabb ötvözet.
Ezt a paramétert pl. vázak esetében a csõ méretével lehet befolyásolni. Más a dolog egy pedáltengelynél, az eléggé korlátozott mérettel bír, nem lehet egy vastag csõszerû tengelyt használni, mert akkor anatómiailag lesz szar az egész konstrukció, ugyanis minél inkább a tengely központjában van a lábunk, annál jobb!
A titánnal kiváltott acélalkatrészek amúgy 45%-al könnyebbek mint az acél volt eredetileg, ha 1:1-ben geometriailag ugyanaz. Általában viszont a titán alkatrészek némileg különböznek az acéltól, úgyhogy inkább 40% a súlymegtakarítás.

Nekem az az elvem, hogy minden anyagot a megfelelõ helyére. Van ahol a titán jobb választás, van ahol az acél (még mindig), van ahol az alu (legtöbbször ez az anyag nyer az ár/érték versenyben), a karbon se jó mindenhová, meg a tényleg jó karbonalkatrész nincsen meg fillérekbõl.

Na, remélem nem kavartam össze semmit se mégjobban! ;)
Yas.


Köszi. Értek mindent.

És mennyiben gonddolkoztál? Csak így tájékozódás...

Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.


A sebesség mindent megold.

 


#211
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha már itt vagy, most a te bringádnál is feltûnt, meg már korábban is találkoztam kevlár-karbon szövettel. Ez mit tud, és miért nem látom több helyen? Eddig csak villanyaknál találkoztam vele.

#212
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts

Köszi a linket.
Ezt a részt nem tudom értelmezni, mást ír a táblázat és a szöveg.
"Viszont azt is látnunk kell, hogy a szakítószilárdság területén tényleg vannak különbségek az anyagok minõségének függvényében. Ez az érték azt mutatja, hogy ha azonos átmérõjû és falvastagságú csövekbõl, ugyanakkora kerékpárvázat építenénk a három alapanyagból, akkor az alumínium csak 1/3 annyi terhelést bírna, mint az acél, és a titán se tudna többet, mint az acél értékének felét."
Akkor most az elasztikusság vagy a szakítószilárdság számít? Elég zavaros az egész.
A táblázatban szereplõ szakítószilárdság adatot a wikipedia nem támasztja alá.


Hali!

Elnézést, ezek nem az én eszmefuttatásaim, az oldalt szerkesztõk és a Gábor rakták össze, lehet hogy bizonyos része túl populártudományosra sikeredett. :)
Naszóval, ez az abszolút értékben vett szakítószilárdság nagyság nem szerencsés dolog, sokkal jobb lenne egy táblázat, ahól tól-ig értékek v. sávok lennének. Úgy már vizuálisabb lenne az egész, és kiderülne hogy bizony van erõsebb titán bizonyos acéloknál, de abszolút értékben ez nem igaz.
Itt leginkább a vázakhoz használt anyagokról van szó. Ezesetben viszont a még biztonsággal hegeszthetõ anyagoknak nincsen akkora szakítószilárdságuk, mint azoknak a másféle alakú anyagoknak, amit szinte bárki megkaphat a boltban.
Ezen kívül számtalan más paraméter is létezik még, aminek meg kell felelni. Egy magas szakítószilárdsági érték nem garancia semmire sem, mert ha ehez egy alacsony ütõmunka párosul, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az anyagnak nincsen szívóssága.
A rugalmasság meg megint egy másik dolog. Rugalmasságot nem lehet ötvözni, az egy anyagállandó. Azaz nincs olyan hogy rugalmasabb ötvözet.
Ezt a paramétert pl. vázak esetében a csõ méretével lehet befolyásolni. Más a dolog egy pedáltengelynél, az eléggé korlátozott mérettel bír, nem lehet egy vastag csõszerû tengelyt használni, mert akkor anatómiailag lesz szar az egész konstrukció, ugyanis minél inkább a tengely központjában van a lábunk, annál jobb!
A titánnal kiváltott acélalkatrészek amúgy 45%-al könnyebbek mint az acél volt eredetileg, ha 1:1-ben geometriailag ugyanaz. Általában viszont a titán alkatrészek némileg különböznek az acéltól, úgyhogy inkább 40% a súlymegtakarítás.

Nekem az az elvem, hogy minden anyagot a megfelelõ helyére. Van ahol a titán jobb választás, van ahol az acél (még mindig), van ahol az alu (legtöbbször ez az anyag nyer az ár/érték versenyben), a karbon se jó mindenhová, meg a tényleg jó karbonalkatrész nincsen meg fillérekbõl.

Na, remélem nem kavartam össze semmit se mégjobban! ;)
Yas.

#213
otvaros

otvaros

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts

Az carbon Orbeákhoz jár. Alma S10 - Orbea


És mennyiben gonddolkoztál? Csak így tájékozódás...

#214
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Milyen gyártmányú ez a bilincs?? Marha jónak néz ki:)


Az carbon Orbeákhoz jár. Alma S10 - Orbea


A sebesség mindent megold.

 


#215
otvaros

otvaros

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Milyen gyártmányú ez a bilincs?? Marha jónak néz ki:)

#216
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Tegnap már linkeltem a nyeregcsõ topikba, de beteszem ide is mérleges képpel. Igazából, mint nyeregcsõbilincs annyira nem könnyû, viszont ha azt vesszük, hogy milyen szélesen fogja a vázat (ami a karbon vázaknál nem az utolsó szempont) akkor mondhatjuk azt, hogy tényleg grammmániás.
Feltöltött kép
Ja, és mennyiért lehetne eladni?


A sebesség mindent megold.

 


#217
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Akkor ehhez képest egy 540 vagy 520 amit 3 éve ütök vágok és semmi baja?


respect for 540 (:
még nem hagyott cserben engem sem
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#218
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
az igazi grammmánia :)

Index - Tech - A jövõ repülõit várják

#219
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Oké ebben igazad van bár engem az sem zavart hogy idáig egy versenyemen sem lett defektem igaz ebben szerepe volt nem kevés a Ritchey Zed 2.1 WCS-nek benne 7cm kevlárral igaz ezért és a vastag oldal fal miatt 600gr.
Pontosabban míg ez a gumi volt fenn egy defektem sem volt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#220
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts

325gr azért nem fél kg, és igazad van vannak 50-70e pedálok amik tényleg széthullanak fél év alatt az mire jó?

Vitrinbe


70 Euró volt a 25-ös Exustar és 200-210gr. A német forumban valaki 185gr készitett belöle.
2 szezont használtam én, az elég egy darabig olyannak, aki kizárólag versenyekre haszálná.
Gumira sem teszel +130-150grammot, mert "sokáig jó". Ez a grammánia topic.