Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#201
Írta 2011. március 02. - 09:30
#202
Írta 2011. március 02. - 06:52
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#203
Írta 2011. február 28. - 11:34
Egy kis csemege, ha már grammánia!
https://picasaweb.go...feat=directlink
Nyam-nyam!
Aztán várjuk ám a tapasztalatokat(mennyire fog, hogy bírja a strapát...stb).
#204
Írta 2011. február 27. - 21:42
#205
Írta 2011. február 25. - 14:20
igenAjándék volt?
Nem akarod eladni?
nem
(bemész boltba és megveheted Te is )
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#206
Írta 2011. február 24. - 19:55
Specialized Phenom SL - 130 mm, titánpálca
http://img217.images.../4050/kp024.jpg
Ajándék volt?
Nem akarod eladni?
A sebesség mindent megold.
#207
Írta 2011. február 24. - 18:22
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#208
Írta 2011. február 21. - 02:48
Ettõl független biztos léteznek olyan felhasználási területek, ahol valahogy kezelni bírják áttetszõ réteggel is az UV sugárzás ellen, valamint amit veszít a mech. értékeibõl, az még belefér.
Giant váz is volt olyan gyárilag, hogy a felsõ rétegben volt az aramid.
Nyilván ennek inkább van marketing szaga, mert lehet mesélni az embereknek hogy felülrõl a harmadik rétegben van, vagy elhiszi vagy nem.
Na de ha látja is hogy már optikailag is más, na az már "üt" ))
#209
Írta 2011. február 19. - 21:03
Kevlar, along with other aramid fibers, have poor UV resistance (Kevlar loses strength roughly twice as quickly in sunlight as PET)
#210
Írta 2011. február 19. - 20:48
Kevlárt normális esetben nem szokás az UV sugárzásnak kitenni, az nem tesz jót neki.
Ekkora helyen azért kárt nem tesz az UV, meg elvileg amúgy is lehet védekezni ezellen a probléma ellen, ha megfelelõ felületkezelést kap a cucc.
A jobb horgászbotoknál is használnak kevlár szövetet a szénszálak fölé és ha van valami, amit sokat süt a nap, akkor az a horgászbot. Nem lesz annak semmi baja a naptól. Pedig egy horgászbotnak is brutális terhelést kell elviselnie.
#211
Írta 2011. február 18. - 23:50
Ha már itt vagy, most a te bringádnál is feltûnt, meg már korábban is találkoztam kevlár-karbon szövettel. Ez mit tud, és miért nem látom több helyen? Eddig csak villanyaknál találkoztam vele.
Elvileg a szívósságot növeli ez a fajta aramidszál. (Kevlár=aramid, csak a kevlár az ennek az anyagnak az egyik cégtõl levédett neve, mint pl. a plexi, ami poli akrilát)
Kevlárt normális esetben nem szokás az UV sugárzásnak kitenni, az nem tesz jót neki. Így sokesetben nem fogod látni hogy van kevlár is a rétegek közt, de ettõl független lehet az is ott!
Nekem egy kb. 10 éves Mizuno villában van ilyen. A fejcsõ az amúgy is takart helyen van, egyedül a kormánnyak kivágott helyén lehet ilyet találni. Ekkora helyen azért kárt nem tesz az UV, meg elvileg amúgy is lehet védekezni ezellen a probléma ellen, ha megfelelõ felületkezelést kap a cucc.
Amúgy tipikus Kevlár felhasználási terület pl. az üzemanyagcella a versenyautóknál, sokszor azok nem is egy fix formát követnek, hanem felveszik a kitöltõ szivacs amorf formáját.
Golyóálló mellény is abból van ha jól tudom, szóval mindenhol jó ahol az anyag szívóssága a kritérium!
#212
Írta 2011. február 17. - 20:04
Köszi.Na és a hajtókar rögzítéshez is bevállalható(ht2)?
Elõzõ oldalon errõl volt szó. Igen.
#213
Írta 2011. február 17. - 19:53
#214
Írta 2011. február 17. - 19:50
Féknyereg rögzítõ csavarokat kiváltani titán csavarokra mennyire lehet életképes?
Nekem is elöl titán csavarjaim vannak. Teljesen jók.
A sebesség mindent megold.
#215
Írta 2011. február 17. - 19:40
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#216
Írta 2011. február 17. - 19:22
#217
Írta 2011. február 17. - 19:20
Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték.
De azt az árulta, aki ha valamihez hozzáér az elromlik.
A sebesség mindent megold.
#218
Írta 2011. február 17. - 18:11
Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték.
törölhetõ
#219
Írta 2011. február 17. - 17:08
Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.
Nem fog elmenni, nekem is volt egy hasonló kategóriás bilincsem (még a színe is ilyen volt), s én is ilyen összegrõl kezdtem, de végül fél év vacakolás után csak 2500-ért vitték.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#220
Írta 2011. február 17. - 16:46
Hali!
Elnézést, ezek nem az én eszmefuttatásaim, az oldalt szerkesztõk és a Gábor rakták össze, lehet hogy bizonyos része túl populártudományosra sikeredett.
Naszóval, ez az abszolút értékben vett szakítószilárdság nagyság nem szerencsés dolog, sokkal jobb lenne egy táblázat, ahól tól-ig értékek v. sávok lennének. Úgy már vizuálisabb lenne az egész, és kiderülne hogy bizony van erõsebb titán bizonyos acéloknál, de abszolút értékben ez nem igaz.
Itt leginkább a vázakhoz használt anyagokról van szó. Ezesetben viszont a még biztonsággal hegeszthetõ anyagoknak nincsen akkora szakítószilárdságuk, mint azoknak a másféle alakú anyagoknak, amit szinte bárki megkaphat a boltban.
Ezen kívül számtalan más paraméter is létezik még, aminek meg kell felelni. Egy magas szakítószilárdsági érték nem garancia semmire sem, mert ha ehez egy alacsony ütõmunka párosul, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az anyagnak nincsen szívóssága.
A rugalmasság meg megint egy másik dolog. Rugalmasságot nem lehet ötvözni, az egy anyagállandó. Azaz nincs olyan hogy rugalmasabb ötvözet.
Ezt a paramétert pl. vázak esetében a csõ méretével lehet befolyásolni. Más a dolog egy pedáltengelynél, az eléggé korlátozott mérettel bír, nem lehet egy vastag csõszerû tengelyt használni, mert akkor anatómiailag lesz szar az egész konstrukció, ugyanis minél inkább a tengely központjában van a lábunk, annál jobb!
A titánnal kiváltott acélalkatrészek amúgy 45%-al könnyebbek mint az acél volt eredetileg, ha 1:1-ben geometriailag ugyanaz. Általában viszont a titán alkatrészek némileg különböznek az acéltól, úgyhogy inkább 40% a súlymegtakarítás.
Nekem az az elvem, hogy minden anyagot a megfelelõ helyére. Van ahol a titán jobb választás, van ahol az acél (még mindig), van ahol az alu (legtöbbször ez az anyag nyer az ár/érték versenyben), a karbon se jó mindenhová, meg a tényleg jó karbonalkatrész nincsen meg fillérekbõl.
Na, remélem nem kavartam össze semmit se mégjobban!
Yas.
Köszi. Értek mindent.
Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.És mennyiben gonddolkoztál? Csak így tájékozódás...
A sebesség mindent megold.