Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Started by
country
, 2002. February 16. 22:14
#321
Posted 2005. November 04. - 21:38

Nyóccáz volt? Bírni fogja, de hangos lesz. Nekem is volt olyan láncom, de hamar kukáztam.
Kép?
Kép?
#322
Posted 2005. November 04. - 21:28

Nagyon le van ulve a topic.
Unit korabbi KHS-et meghegesztettek(kozben az enyem lett), ugyhogy ujra mukodesbe fog lepni. Holnap rakom ossze. Majd rakok fel kepet.
Sajnos parasztlancot kell felraknom, mert a 8-as lancok raszorulnak az olcso kinai 18-as racsnira. Vettem egy olcso KMC lancot. Remelem birni fogja.
Unit korabbi KHS-et meghegesztettek(kozben az enyem lett), ugyhogy ujra mukodesbe fog lepni. Holnap rakom ossze. Majd rakok fel kepet.
Sajnos parasztlancot kell felraknom, mert a 8-as lancok raszorulnak az olcso kinai 18-as racsnira. Vettem egy olcso KMC lancot. Remelem birni fogja.
Merida CX500
#323
Posted 2005. November 03. - 20:26

Henger
az a valmi még kell?
mert holnap megyek pestre.
yah és a képeket elküldtem neked ugye az Easton SS proyectrõl???
vagy nem? nem emlékszem már.
yah és lessz egy eladó pályavázam 55-ös. ha erdekel elõre neked szólok.
(most akkor a többiek ne figyelyenek:)
én is csak azért adom el mert ugyan most hegesztettem meg, de 1 hónap mulva meg lessz a vadonatuyam és akkor ezt ugysem használom mayd.
az a valmi még kell?
mert holnap megyek pestre.
yah és a képeket elküldtem neked ugye az Easton SS proyectrõl???
vagy nem? nem emlékszem már.
yah és lessz egy eladó pályavázam 55-ös. ha erdekel elõre neked szólok.
(most akkor a többiek ne figyelyenek:)
én is csak azért adom el mert ugyan most hegesztettem meg, de 1 hónap mulva meg lessz a vadonatuyam és akkor ezt ugysem használom mayd.
#324
Posted 2005. November 03. - 19:55

#325
Posted 2005. November 03. - 13:46

Ma reggel elkerult hegesztohoz a KHS vaz. Azt mondta, hogy milyen baromsag az, hogy rugozik, de nincs forgopontja
Ettol fuggetlenul szerencsere megcsinalja.

Ettol fuggetlenul szerencsere megcsinalja.
Merida CX500
#326
Posted 2005. November 02. - 18:24

#327
Posted 2005. November 02. - 18:04

Annál is inkább, mert az "agyhoz képest nem középen fut a felni" már nem a fûzés, hanem a centrírozás tárgyköre... Fûzésnél természetesen nem feszítjük meg a küllõket, csak pár menetnyit rákapatjuk az anyákat. A fûzés végére az agy még lötyög a felniben. Ha valami nem jó helyre került, az pusztán az esztétikai szimmetriaérzék alapján kiszúrható és korrigálható. Ezután jöhet a mágia, a centrír...
#328
Posted 2005. November 02. - 09:47

Látom, mostanában gyúrni jársz, Paul:D
Ha megy a centír, akkor már nem nagy kaland kereket fûzni Sheldon papa útmutatásai alapján.
Ha megy a centír, akkor már nem nagy kaland kereket fûzni Sheldon papa útmutatásai alapján.
#329
Posted 2005. November 01. - 18:37

A centírozás számomra sokkal egyszerûbb. A fûzésbe viszont még nem mertem belevágni. Illetve egyszer átfûztem egyet úgy, hogy az új felnit a régi fölé tettem (fektettem), aztán amit kicsavaroztam a régibõl, azt 1bõl betekertem az újba...
#330
Posted 2005. November 01. - 17:45

Centírozni egész elfogadhatóan tudok, ahhoz képest hogy nincs állványom, szal akkor lehet hogy a kerékfûzéstõl se kellene paráznom, de sok olyat hallottam, hogy könnyû elb@szni az egészet, könnyû félrefûzni a kereket (az agyhoz képest nem középen fut a felni), stb. Na de ez már teljesen OFF volt :whacky:Pedig fûzni nem nehéz, legalábbis 36 lyukút a szokásos, háromkeresztesre. ....
A centrírozás már keményebb dió, ahhoz tehetség kell, ami nekem nincs, ezért inkább mûhelyben csináltatom a kerekeimet...
A nyelvújító-mozgalomhoz meg...pfff, szvsz nem kéne ilyen véresen komolyan venni. Az élet minden területén felmerül ez a probléma, ahol a technika találkozik a széles felhasználói körrel. A "nép" kitalál magának "szakzsargont", amin a szakik csak röhögnek.
Mindenkit úgysem lehet átnevelni, akit meg komolyan érdekel arra úgyis ráragad az igazi "szókincs".
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#331
Posted 2005. November 01. - 15:22

#332
Posted 2005. October 30. - 21:18

Kiegészítés: Nem kell a rövid csavarral, illetve a flexszel bohóckodni, ha a nagytányér helyére teszel egy rock ringet. Vannak most ezek a vastag plexibõl készültek, bár azok sem olcsók. Használatával azonban elkerülhetõ, hogy a hajtás egy jó darabot kiharapjon kollégád nadrágjából, amikor kipróbálja az SS-edet....
(Vagy a Polar-X-en eleve rockring van?)
(Vagy a Polar-X-en eleve rockring van?)
#333
Posted 2005. October 30. - 21:09

köszi szépen, "átalakítás" szóval rá is kerestem, de semmi értelmeset nem találtam!
csak ha annyit elárulnál, hogy szerelõhöz kell vinnem, vagy otthon is meg tudom csinálni.
Ha tudsz kereket fûzni és centrírozni, akkor nem kell szerelõ.
Ha jól tudom, a Polar-X függõleges papucsos, és alu. Nem tudom, vállalja-e valaki ennek az átalakítását vízszintes papucsosra, szvsz érdemes láncfeszítõt használnod, akkor a visszaút is megvan...
Tehát, veszel egy rendes SS agyat, hozzá racsnit, meg egy láncfeszítõt. (Nekem mindezek a Luongoból vannak, valszeg lehet máshol is szerezni.) Szvsz érdemes egy felnit és egy garnitúra küllõt is venned, és a régi hátsókerekedet kompletten eltenni tarcsiba. Fûz(ets)d meg (át) a kereket, tedd fel rá a racsnit, ha egy kicsit is szerencséd van, a villába téve pont szemben lesz a hajtómûved középsõ lánctányérjával. Szedd le a felesleges lánckerekeket, a középsõ fenntartásához vagy szerezz be rövidebb csavarokat, vagy fabrikálj alátéteket a nagytányér helyére. (Én konkrétan egy régi, lekopott fogú tányérból vágtam ki õket flexxel.) Tedd fel a láncfeszítõt a váltó helyére, állítsd be a megfelelõ lánchosszt. Enjoy.
#334
Posted 2005. October 30. - 17:05

az csak attol fugg hogy mennyire ertesz a szereleshez. meg hogy milyen alkatreszek vannak otthon.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#335
Posted 2005. October 30. - 10:51

köszi szépen, "átalakítás" szóval rá is kerestem, de semmi értelmeset nem találtam!
csak ha annyit elárulnál, hogy szerelõhöz kell vinnem, vagy otthon is meg tudom csinálni.
csak ha annyit elárulnál, hogy szerelõhöz kell vinnem, vagy otthon is meg tudom csinálni.
#336
Posted 2005. October 30. - 05:01

NEM ss gépet szeretnék ss-é alakítani. Hogyan tegyem? (polarxrõl van szó)
1. Elolvasod a topik ezen részeit.
#337
Posted 2005. October 29. - 20:30

#338
Posted 2005. October 29. - 00:04

#339
Posted 2005. October 28. - 18:30

ejjj, de remek a téma......... most az én olvasatomban úgy áll a dolog, hogy mindenki hívhatja bárminek a valamijét mert ha ezt sokan átveszik akkor az az is lesz..... és pl ha a nyelvész urat mától sokan majomnak hívják akkor az is...... ugye jól látom???
#340
Posted 2005. October 28. - 15:49

jó akkor én olyan motorra gondoltam aminek nagyobb az elõgyújtása, kisebbb oktánszámú üzemanyaggal megy és különben is a lángfront bekaphatja 40 m/s nél.
Sztem nem...és igaza van...