Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
#2001
Írta 2004. július 15. - 17:12

#2002
Írta 2004. július 15. - 03:04

#2003
Írta 2004. július 14. - 19:38


#2004
Írta 2004. július 14. - 19:22

Tudod, mi a röhej? Én 2,5 évig éltem Belgium északi részén (innen a nick), az nyelvében is flamand terület, de földrajzilag is inkább a holland alföldhöz tartozik, szóval ott is a legnagyobb domb... kb. az, amit mondtál. Ennek ellenére mégsem árultak ott SS bringát, sem alkatrészt a bringaboltokban, pedig volt ott olyan, hogy egész nap el lehetett nézegetni benne a jobbnál jobb cuccokat, mint egy múzeumban a mûtárgyakat... (Vettem volna, ha lett volna. Így az elõzõ montim volt ott a közlekedési eszköz.)
Budán azért van egy-két meredek utca, de azok le vannak aszfaltozva... A Velencei-hegységgel az a gond, (illetve az a kihívás benne), hogy laza, kavicsos-homokos a talaj, valamint keresztül-kasul járják mély vízmarások, tele van kiálló kövekkel. Nem állhatsz ki a nyeregbõl, mert azonnal elkapar, de az elejét is le kell nyomni, mert valami akadály kidob a nyomról, és vége a mesének...
Jojoba:
Csecse! De miért gyerekméretû a váz? Mekkora az áttétel? Ha jól látom, ez a bringa leginkább ugrálásra van... Megtudhatnánk egyéb részleteket is? Elsõsorban váz, hátsóagy, hajtómû
#2005
Írta 2004. július 14. - 12:08

#2006
Írta 2004. július 13. - 22:37

#2007
Írta 2004. július 13. - 21:23

#2008
Írta 2004. július 13. - 21:21

#2009
Írta 2004. július 13. - 21:17

ha váltót használsz hátul mint feszitõelem, marmint nekem mekfordult buksimban ..de akkor semmi értelme nem lenne az egésznek hogy csinalok egy olyan határolócsavart a váltóra ami "szárnyas csavar" és pl van két fog.kerék hátul aztán tudom hogy masfel fordulat és a masikon van,de totál felesleges...a legjobb váltót mindig magammal hordom és az a lábam, különbenis ha már bgrinmgazok nehogymá le kelljen szállni kereket forditani vagy állitani, csak rakni neki gyásszal ezerrel..ez az am kell
Az említett haver nem SS építéséhez használta a fixre állított váltót (feszítõpapucsos amúgy az a váz), hanem ellenkezõleg, ilyen szokatlan módon oldotta meg az agyváltó sebességtartományának kibõvítését... Erre a célra persze jó lett volna egy _rugózó_ láncfeszítõ is, de hát ez volt kéznél...
Az általad vázolt ötletnek már csak azért se lenne értelme, mert részint elveszne az az elõny, hogy nem kell cipelni egy váltórendszert, másrészt, ha elkezdesz gondolkodni, hogy "most feltekerjek izomból, vagy leszálljak és matassak" - elvész a lendület, oda a feeling...
Azonban, ahol én szoktam CCzgetni (Velencei-hg), ott nem lehet elmenni SS-el, hacsak nem nagyon pörgõs áttétel van rajta. Akkor viszont autóval kell elvinni a hegyig, különben az életedet is elunod, amíg kiérsz oda a városból... A keményebb áttétel nálam autó helyett lenne, érted... (A kereket átfordítani sem több idõ, mint le-meg feltenni a tetõcsomagtartóról/ra. )
Megfordult a fejemben, hogy átépítem a CC bringámat SS-re, annak az alkatrészeit pedig beraknám egy nõi vázba, mert az asszony legutóbb olyat szólt, hogy õ is váltósat akar... Csak egy kicsit túlzás lenne, ha Ritchey felniken, húzott DT küllõkön és Sram 7.0-ás váltórendszerrel járna a bo'tba kenyérér'... (Apropó, nem tudtok egy olyan nõi monti vázat, aminek nem egyenes a felsõcsöve, hanem hajlított, mint a régi nõi parasztbringáké? Régi Magellán Hydra pl...)
#2010
Írta 2004. július 13. - 20:50

#2011
Írta 2004. július 12. - 23:17


#2012
Írta 2004. július 12. - 11:50

hát mondjuk mit kínálnál érte cserébe?még nem tettem fel apróba.nem létszükséglet hogy eladjam, csak ha valami jó cuccot kapnék érte lehet hogy elcserélném.
Az a baj, hogy bringás cuccom nem nagyon van olyan, ami ér is valamit, és nem használom. Pár agy, egy keveset használt 7-es Acera fogsor, meg egy olyan Deore elsõ váltó, ami középcsapágyházhoz rögzül (de a vázhoz is rögzíteni kell). Ez utóbbi zsírúj (illetve az elsõ agy is használatlan, csak régi, Exage.)
Más meg gondolom nem érdekel, pl. P I. kategóriás PC...
#2013
Írta 2004. július 11. - 18:44

#2014
Írta 2004. július 11. - 17:55

Hello!
nem érdekel valakit egy Surly singleator?üdv:madve
Hogyé'?
Apróra feltetted már?
(Bár én azért is jobban szeretek építeni, mert az részletfizetés helyett is jó...)
#2015
Írta 2004. július 11. - 10:57

#2016
Írta 2004. július 11. - 09:49


#2017
Írta 2004. július 11. - 08:36

Most azt hiszed, hülyeséget mondtál, pedig nem (annyira). Haverom egy 3 seb. agyváltóssal járt, és amikor kevés lett neki a fokozat, azt csinálta, hogy feltett hátra egy hátsó váltót, kizárólag feszíteni, elõre pedig egy kétlánckerekes hajtómûvet, elsõ váltóval...
Amúgy nem nagyon hiszem, hogy egy elsõ váltókar annyi bowdent húz, ami hátul 3 lánckerék átugrásához szükséges, szvsz annál sokkal többet... Bár nekem van a padláson egy 3 lánckerekes racsnim, valami cseh bringán lehetett, de azon olyan durungok a fogak, hogy valami parasztbicikli-lánc menne rájuk, semmiféle "glide"... (Persze nincs váltáskönnyítõ kialakítás sem az oldalukon.)
Sheldon Brownnak van egy olyan double speed-e, hogy elõl dupla lánckerék van, és hátul is kettõ, oly módon, hogy a lánchossz mindkét esetben egyformára jön ki. Leszállva, kézzel kell áttenni a láncot. Ezt esetleg ki lehet terjeszteni tripla hajtómûre, és kazettán kihézagolt 3 lánckerékre, csak ennek már nagyon nem lenne semi értelme...
#2018
Írta 2004. július 10. - 12:10




#2019
Írta 2004. július 10. - 11:17

BMX kazetta, vagy monti kazetta? Mert utóbbira inkább váltósat építenék, ha már egyszer úgyis félre kell fûzni miatta a kereket...
A double speedet én másképp gondoltam (láncfeszítõvel és gyorsrögzítõvel függõleges papucsú vázban), hogy az agy egyik felén haladós, a másikhoz meg mászós áttételhez való lánckerék van. A haladóssal kimegyek a hegyig, ott átfordítom a kereket, a mászóssal felmegyek rá, a másik oldalon úgyis csak legurulok, majd ezt még párszor, aztán kijövök az útig, visszafordítom, hazajövök. A B+ aggyal meg is lehetne csinálni, csak a fixitõl kissé ódzkodom...
#2020
Írta 2004. július 10. - 03:42
