
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Indította
country
, 2002. február 16. 22:14
#1961
Írta 2004. szeptember 08. - 19:17

#1962
Írta 2004. szeptember 08. - 11:22

az hogy gyári kerék az nem jelent semmit..pl a 4kilos gt-ben is gagyi niple küllök voltak amik semmit nem értek jó felnivel se. ha jó kereket akarsz inkabb szándd rá azt a pár forint plusszt a sapim vagy dt küllõkre...b+hááát nem annyira..
na is itt vannak a régen igért képek:D parancsoljatok :
http://kep.tar.hu/bi...ml?aid=27671746
na is itt vannak a régen igért képek:D parancsoljatok :
http://kep.tar.hu/bi...ml?aid=27671746
#1963
Írta 2004. szeptember 07. - 22:58

Sorry, jó helyen kell vásárolni. 
Egyébként ezt két boltból szermányoltam, a kereket magam fûztem be (segítek, ha meg akarod tanulni, nem nehéz) két keresztre, az agyat középre.
Racsnit majd a Hajtipajtiban veszek, hacsak nem ajánl valaki jobbat
Ha fekete küllõket akarsz, vegyél Bike+-t. Nem lehet olyan gagyi, ha gyári kerekeket fûznek vele.
Szóval, a lényeg, hogy egy igen jó ár/súly arányú kereket sikerült összekapni.
Igazából a meglévõ, pincében porosodó alkatrészekbõl válogatok, és meglepõ dolgok derülnek ki: az elsõ agy 150 gr anyák nélkül, és egy 5000 Ft-os túrabringában volt, ami azóta téli SS bicó lett. Pont jó vázam is van hozzá.

Egyébként ezt két boltból szermányoltam, a kereket magam fûztem be (segítek, ha meg akarod tanulni, nem nehéz) két keresztre, az agyat középre.
Racsnit majd a Hajtipajtiban veszek, hacsak nem ajánl valaki jobbat

Ha fekete küllõket akarsz, vegyél Bike+-t. Nem lehet olyan gagyi, ha gyári kerekeket fûznek vele.
Szóval, a lényeg, hogy egy igen jó ár/súly arányú kereket sikerült összekapni.
Igazából a meglévõ, pincében porosodó alkatrészekbõl válogatok, és meglepõ dolgok derülnek ki: az elsõ agy 150 gr anyák nélkül, és egy 5000 Ft-os túrabringában volt, ami azóta téli SS bicó lett. Pont jó vázam is van hozzá.
#1964
Írta 2004. szeptember 07. - 22:33

henger
ez tényleg jól hangzik; én múltkor fûzettem kereket de csak a küllõ volt majdnem ennyi (fekete DT) :'( :-\ >
ez tényleg jól hangzik; én múltkor fûzettem kereket de csak a küllõ volt majdnem ennyi (fekete DT) :'( :-\ >

#1965
Írta 2004. szeptember 07. - 15:10

üdv régieknek éas ujaknak is.. nos meg szeretnék mutatni egy tuti megoldást kazettás aggyal+ejtõpapuccsal.. csak...valahogy nemtom hogy osszam meg véletek eme gyönyörû képeket ugyhogy most ahhoz hogy segithessek segitséget kérnék...tehát hogy a t*roba rakjam fel a képeket?
elõre is kösz
elõre is kösz
#1966
Írta 2004. szeptember 07. - 12:58

bloke,
bocs, hogy beleszólok, de gondolom, neked régebbi vázad van, ami <135 mm-es papuccsal rendelkezik.
Költséghatékoy megoldásom:
Shimano menetes agy, DT 2.0 küllõk, Campa Stheno (Mach1 320, Sun CR18 stb.) felni.
Ez összesen 6600Ft. 1030 grammos súlya elég baráti, fõleg, hogy még lehet rajta könnyíteni. Egy BMX racsni 18 foggal 800-8000 között mozog, olyan 200-300 gramm körüli tömeggel számolva.
Ez, bárhogyis nézzük, egy közepes CC külsõvel is 2 kg alatt van kompletten. Ráadásul a 18 fog miatt sokkal több az áttételi lehetõség.
bocs, hogy beleszólok, de gondolom, neked régebbi vázad van, ami <135 mm-es papuccsal rendelkezik.
Költséghatékoy megoldásom:
Shimano menetes agy, DT 2.0 küllõk, Campa Stheno (Mach1 320, Sun CR18 stb.) felni.
Ez összesen 6600Ft. 1030 grammos súlya elég baráti, fõleg, hogy még lehet rajta könnyíteni. Egy BMX racsni 18 foggal 800-8000 között mozog, olyan 200-300 gramm körüli tömeggel számolva.
Ez, bárhogyis nézzük, egy közepes CC külsõvel is 2 kg alatt van kompletten. Ráadásul a 18 fog miatt sokkal több az áttételi lehetõség.
#1967
Írta 2004. szeptember 07. - 00:31

nekem kijött a 32-12 áttétellel a lánctávolság(mázli)
amugy váltó, majd vasdarab görgövel lenne.
bá kicsit lehetetlen áttétel
de legalább tudok vele haladni
amugy váltó, majd vasdarab görgövel lenne.
bá kicsit lehetetlen áttétel


#1968
Írta 2004. szeptember 07. - 00:06

És a láncfeszítést hogy oldod meg? Ha sikerül elkunyerálnom a bátyám '93-as vázát, akkor nekem nem is kéne semmi ketyere, mert az vízszintes papuccsal készült, csak gyárilag van benne valami betét, ami csavarral van rögzítve.
#1969
Írta 2004. szeptember 06. - 23:39

ha nem menetes, hanem az ilyesmi daganatos akármi, akkor jó lesz, de ennek nem sok esélyét látom, legalábbis etéren én személy szerint tudatlan vagyok 
nekem a gyûrûs megoldás van, a régi, ill egy másik fogaskeréksorból kiszedett alátétekkel, a legkisebb(a recés) fogaskerékkel amiröl leszedtem a fogakat --> teljesen sima, valamint egy használatban levö 12-es, és egy terelésre használt 14es fogaskerékkel.
teljesen bevált, bár egy ss agy jobb lenne, csak nincs keretem egy tárcsafékesre sajnos(most veszek elsökereket is). de dolgozom rajta, érte!
sok sikert az átépítéshez, én ezt a gyürüs-et ajánlanám, leg költségkimélõbb, és legkevesebb uj anyagból megoldható. persze nem az igazi, de nem is kerül minimum 20ezerbe

nekem a gyûrûs megoldás van, a régi, ill egy másik fogaskeréksorból kiszedett alátétekkel, a legkisebb(a recés) fogaskerékkel amiröl leszedtem a fogakat --> teljesen sima, valamint egy használatban levö 12-es, és egy terelésre használt 14es fogaskerékkel.
teljesen bevált, bár egy ss agy jobb lenne, csak nincs keretem egy tárcsafékesre sajnos(most veszek elsökereket is). de dolgozom rajta, érte!

sok sikert az átépítéshez, én ezt a gyürüs-et ajánlanám, leg költségkimélõbb, és legkevesebb uj anyagból megoldható. persze nem az igazi, de nem is kerül minimum 20ezerbe

#1970
Írta 2004. szeptember 06. - 23:25

thez
kösz a gyors és alapos választ!
Tudom, hogy általában menetesek a BMX szabadonfutók, de ez Shimano (asszem a kazettás módszer is az õ szabadalmuk), ezért gondoltam, hogy lehetséges ez a módszer. A másik: mivel ez a racsni rövidebb, mint a többsebességesekhez való, ezért kéne, ha jól tudom, az alátét (hogy az általad is említett 135 mm meglegyen). És így ha minden igaz elérhetõ a szimetrikusan fûzött kerék is.
kösz a gyors és alapos választ!
Tudom, hogy általában menetesek a BMX szabadonfutók, de ez Shimano (asszem a kazettás módszer is az õ szabadalmuk), ezért gondoltam, hogy lehetséges ez a módszer. A másik: mivel ez a racsni rövidebb, mint a többsebességesekhez való, ezért kéne, ha jól tudom, az alátét (hogy az általad is említett 135 mm meglegyen). És így ha minden igaz elérhetõ a szimetrikusan fûzött kerék is.
#1971
Írta 2004. szeptember 06. - 22:54

sztem egy racsni(bmx-es) menetes, a fogaskeréksor pedig nem.
a gyürünek bordázottnak kéne lennie, legalább a külsönek, hisz annak a bordái tartják a helyén az egész fogaskerék(esetleg gyürü-)sort.
ha simát raksz az utolsónak, akkor már nem fogja mi megfogni az egészet, szal eddig ez a rece volt a "menetrögzítõ", ezután ez megszünik, és a folytonos csavargatás, tekerés, ill az ebböl jövö erök nem fognak kedvezöen hatni rá.... tehát ezt nem kéne eröltetni, inkább lefürészelni a fogakat erröl a legkisebb fogaskerékröl, és ez mehet a szélére.(láncvonal miatt ugyse ide kerül a használatban levö egy darab fogaskerék)
a láncvonal variálható: a fogaskeréksoron, így gyürükkel és a meglevö 1 fogaskerékkel lehet játszani elég tág határok között.
elöl lehet az egy meglevö tányért rakni kivülre vagy belülre a hajtokaron(32 vagy a 44 fogas <-- ez változó- helyére)
hajtómûtengely hossz: mindig a legkisebb jó, kivéve ha a láncvilla miatt nem fér fel jól, rendesen a nagyobb tányér. de erõhatás (még futárgép esetén is) miatt célszerû a kisebbet alkalmazni...
ha keréknél alátétet kell alkalmazni, hááát... ugytudom 135mm a hátsó agyhossza, a vázak is ennyivel készülnek.. ez mien váz?
a gyürünek bordázottnak kéne lennie, legalább a külsönek, hisz annak a bordái tartják a helyén az egész fogaskerék(esetleg gyürü-)sort.
ha simát raksz az utolsónak, akkor már nem fogja mi megfogni az egészet, szal eddig ez a rece volt a "menetrögzítõ", ezután ez megszünik, és a folytonos csavargatás, tekerés, ill az ebböl jövö erök nem fognak kedvezöen hatni rá.... tehát ezt nem kéne eröltetni, inkább lefürészelni a fogakat erröl a legkisebb fogaskerékröl, és ez mehet a szélére.(láncvonal miatt ugyse ide kerül a használatban levö egy darab fogaskerék)
a láncvonal variálható: a fogaskeréksoron, így gyürükkel és a meglevö 1 fogaskerékkel lehet játszani elég tág határok között.
elöl lehet az egy meglevö tányért rakni kivülre vagy belülre a hajtokaron(32 vagy a 44 fogas <-- ez változó- helyére)
hajtómûtengely hossz: mindig a legkisebb jó, kivéve ha a láncvilla miatt nem fér fel jól, rendesen a nagyobb tányér. de erõhatás (még futárgép esetén is) miatt célszerû a kisebbet alkalmazni...
ha keréknél alátétet kell alkalmazni, hááát... ugytudom 135mm a hátsó agyhossza, a vázak is ennyivel készülnek.. ez mien váz?
#1972
Írta 2004. szeptember 06. - 22:29

Mostanában egyre jobban foglalkoztat a gondolat, hogy egy régi bringámat átépítem ss-re, de valami egyszerû megoldást szeretnék alkalmazni. Volna egy ötletem, de nem tudom, hogy jó-e. Még tavaly rendeltem a Velotrade-tõl egy Lánchálózat CD-t és ezen vannak Shimano robbantott ábrák. Van DX néven BMX szett és arra gondoltam, hogy az ehhez tarozó (FH-MX66, ha jól emlékszem) hátsóagy racsniját külön megrendelném és feltenném a mostani helyett. A rögzítés szerintem ugyanolyan. Ez jó megoldás lenne?
Egy másik kérdés: ha hagyom a mostani racsnit, és alátétekkel pótolom a fogaskerekek helyét, azok lehetnek sima gyûrûk, vagy azoknak is bordázottnak kell lenniük?
És még valami: a legkülsõ fogaskerék meg a szorítógyûrû egymásfelé esõ oldala recés, gondolom azért, hogy jobban tartson. Ha nem ezt a fogaskereket, hanem egy simát rakok utolsónak, az nem gond?
És most már tényleg az utolsó: a láncvonal, ha jól tudom akkor legalább háromféle módon variálható: hajtómû tengely hossza, alátétek a hátsóagy egyik ill. másik oldalán, és alátétek a racsnin a fogaskerék egyik ill. másik oldalán. Melyket kell vagy érdemes variálni?
Légyszi válaszoljatok, ha már ennyit dolgoztam a kérdéseken.
Egy másik kérdés: ha hagyom a mostani racsnit, és alátétekkel pótolom a fogaskerekek helyét, azok lehetnek sima gyûrûk, vagy azoknak is bordázottnak kell lenniük?
És még valami: a legkülsõ fogaskerék meg a szorítógyûrû egymásfelé esõ oldala recés, gondolom azért, hogy jobban tartson. Ha nem ezt a fogaskereket, hanem egy simát rakok utolsónak, az nem gond?
És most már tényleg az utolsó: a láncvonal, ha jól tudom akkor legalább háromféle módon variálható: hajtómû tengely hossza, alátétek a hátsóagy egyik ill. másik oldalán, és alátétek a racsnin a fogaskerék egyik ill. másik oldalán. Melyket kell vagy érdemes variálni?
Légyszi válaszoljatok, ha már ennyit dolgoztam a kérdéseken.
#1973
Írta 2004. szeptember 05. - 10:12

Henger:
Címet nem tudok, kollégám mutatta, amikor hazafelé jöttünk Bécsbõl, ahol céges ügyben voltunk. Tudod, van Parndorfnál az a nagy bevásárlócentrum, ahol sportruházati márkanevek vannak kiírva, látszik az autópályáról. Ez nem pont ott van, de ahhoz nagyon közel, szintén közel az autópályához. Egy nagy lapos üveges épület egy nagy parkoló mellett.
Címet nem tudok, kollégám mutatta, amikor hazafelé jöttünk Bécsbõl, ahol céges ügyben voltunk. Tudod, van Parndorfnál az a nagy bevásárlócentrum, ahol sportruházati márkanevek vannak kiírva, látszik az autópályáról. Ez nem pont ott van, de ahhoz nagyon közel, szintén közel az autópályához. Egy nagy lapos üveges épület egy nagy parkoló mellett.
#1974
Írta 2004. szeptember 04. - 20:32

Hûha, ez ténylg jól hamgzik!
Esetleg tudsz adni egy címet? Hátha arra vet a jó sors, és becserélem a Pick szalámit.
Esetleg tudsz adni egy címet? Hátha arra vet a jó sors, és becserélem a Pick szalámit.

#1975
Írta 2004. szeptember 01. - 12:22

Henger:
Honlaprol nem tudok, de "akcio", az mindig van... A merevvilak furtben logtak, de a szenacel hulladek is ugyanennyi, ki kell valogatni... 32 lyukas felnik voltak <10 Euroert, ha viszel hatot, akkor 49... Ugyanigy gumik, agyak... (De az utobbi 36 lyukas.) Cr-Mo vaz 75 eur, de a rendesebb "butted" alu versenyvazak ott is tobbszaz euros tetel voltak.
Honlaprol nem tudok, de "akcio", az mindig van... A merevvilak furtben logtak, de a szenacel hulladek is ugyanennyi, ki kell valogatni... 32 lyukas felnik voltak <10 Euroert, ha viszel hatot, akkor 49... Ugyanigy gumik, agyak... (De az utobbi 36 lyukas.) Cr-Mo vaz 75 eur, de a rendesebb "butted" alu versenyvazak ott is tobbszaz euros tetel voltak.
#1976
Írta 2004. augusztus 31. - 23:24

-angel-,
az a 10ezer sztem is kevés. Megpróbáltam én is, de nem sikerült. Nekem 15 körül jött ki csak az átalakítás:
hajtómû (44 fogas ofmega), racsni (18-as), gagyi menetes hátsóagy-ezt már megbántam, elsõ-hátsó felni, küllõk, fékkarok. Többi minden volt, magam fûztem a kerekeket is.
Nem értem mibõl csinálják a 9999 ft-os BLT-ket...
Amúgy lassan beindul a második projektem, egy téli montiszerû képében. Hi-ten váz vízszintes papuccsal (3400 gr), hi-ten villa, menetes outi kormányszár, egyenes alukormány, 46, vagy 34-18 áttétel.
Találtam egy olcsó, de könnyû felnit, ezzel 1030 gr a hátsó kerék racsnival, az elsõ 820 körül lesz, 2mm-es DT-vel. Még van remény, hogy 11 kiló alatt marad.
Exile,
mikor lesz még ilyen "kiszórunkmindenlomotacsóróknak" akció?
Van honlapjuk?
az a 10ezer sztem is kevés. Megpróbáltam én is, de nem sikerült. Nekem 15 körül jött ki csak az átalakítás:
hajtómû (44 fogas ofmega), racsni (18-as), gagyi menetes hátsóagy-ezt már megbántam, elsõ-hátsó felni, küllõk, fékkarok. Többi minden volt, magam fûztem a kerekeket is.
Nem értem mibõl csinálják a 9999 ft-os BLT-ket...
Amúgy lassan beindul a második projektem, egy téli montiszerû képében. Hi-ten váz vízszintes papuccsal (3400 gr), hi-ten villa, menetes outi kormányszár, egyenes alukormány, 46, vagy 34-18 áttétel.
Találtam egy olcsó, de könnyû felnit, ezzel 1030 gr a hátsó kerék racsnival, az elsõ 820 körül lesz, 2mm-es DT-vel. Még van remény, hogy 11 kiló alatt marad.
Exile,
mikor lesz még ilyen "kiszórunkmindenlomotacsóróknak" akció?
Van honlapjuk?
#1977
Írta 2004. augusztus 31. - 19:25

Angel:
Jó, hogy nem hagyod elsüllyedni ezt a jó kis topicot...
Tetszik az elgondolás, de a teló minek az SS-re?
10e azért elég meredek, hiszen csak a B+ agy 7500, a maradék egy pár gumira sem elég... 40e már reálisabb, attól függõen, hogy mid van már meg.
Én még itt se tartok, csak kipróbáltam, hogy milyen lenne az SS-em, ha lenne: a city Kettleremmel körbekerültem a Velencei-tavat, egy viszonylag könnyû áttételen, váltás nélkül... Hirdettek ugyan feszítõpapucsos SS vázat itt az apróban, de 14"-os, gyereknek való méretet... Abba a Lengõ Lingába vagy hogyishíjjákba se jutottam még el.
Különben meg úgy gondolom, hogy a CC-bringámat építem át egy olyan vázra, amit nem nyom fel a Hungary:A teló chopperesre (és nem ver bele az alsócsõbe; apropó, tudtok ilyet?), és a Pyxisbõl csinálok SS-t. (Szigorúan csak láncfeszítõvel, hogy szükség esetén vissza lehessen alakítani.) Színben hozzá illõ Tange Cr-Mo merevvillát már vettem kemény 4 Euroért a parndorfi Katarga outletben...
Jó, hogy nem hagyod elsüllyedni ezt a jó kis topicot...
Tetszik az elgondolás, de a teló minek az SS-re?
10e azért elég meredek, hiszen csak a B+ agy 7500, a maradék egy pár gumira sem elég... 40e már reálisabb, attól függõen, hogy mid van már meg.
Én még itt se tartok, csak kipróbáltam, hogy milyen lenne az SS-em, ha lenne: a city Kettleremmel körbekerültem a Velencei-tavat, egy viszonylag könnyû áttételen, váltás nélkül... Hirdettek ugyan feszítõpapucsos SS vázat itt az apróban, de 14"-os, gyereknek való méretet... Abba a Lengõ Lingába vagy hogyishíjjákba se jutottam még el.
Különben meg úgy gondolom, hogy a CC-bringámat építem át egy olyan vázra, amit nem nyom fel a Hungary:A teló chopperesre (és nem ver bele az alsócsõbe; apropó, tudtok ilyet?), és a Pyxisbõl csinálok SS-t. (Szigorúan csak láncfeszítõvel, hogy szükség esetén vissza lehessen alakítani.) Színben hozzá illõ Tange Cr-Mo merevvillát már vettem kemény 4 Euroért a parndorfi Katarga outletben...
#1978
Írta 2004. augusztus 31. - 13:25

Igazából semmi kérdés nincs, semmi válasz sem...csak gondoltam egoista-exchibicionista módon írok egyet nektek: készül a ss-gépem!!!
Lassan sajnos. Tudjátok milyen nehéz megpróbálni kihozni 10e forintból...? Lehetetlen, inkább növeltem összeget.
Köszönöm a topic minden beleszólójának, hogy egy átolvasással is annyit segítettek nekem.
THX.
(melléklet: így készül. használt Hi-Ten váz, 14,5' magas, RTS Gila Tl, alex, Big Apple, B+...)
Lassan sajnos. Tudjátok milyen nehéz megpróbálni kihozni 10e forintból...? Lehetetlen, inkább növeltem összeget.
Köszönöm a topic minden beleszólójának, hogy egy átolvasással is annyit segítettek nekem.
THX.
(melléklet: így készül. használt Hi-Ten váz, 14,5' magas, RTS Gila Tl, alex, Big Apple, B+...)
#1979
Írta 2004. augusztus 16. - 23:11

Persze!
Nem Budapest de nem messze, és garantáltan Szaki:
Silvesán Máriusz:
06203234562....
Nem Budapest de nem messze, és garantáltan Szaki:
Silvesán Máriusz:
06203234562....
#1980
Írta 2004. augusztus 14. - 18:09

Sziasztok,
ha már ennyire benne vagytok a SS-ben, akkor remélem tudtok segíteni. Most építek egy városi trekking cirkálót, amit SS-re tervezek. Tudtok olyan mûhelyt Bpesten, ahol olcsón hegesztenek húzó-papucsot acélvázra?
köszi
ha már ennyire benne vagytok a SS-ben, akkor remélem tudtok segíteni. Most építek egy városi trekking cirkálót, amit SS-re tervezek. Tudtok olyan mûhelyt Bpesten, ahol olcsón hegesztenek húzó-papucsot acélvázra?
köszi