Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3714 replies to this topic

#2001
jojoba

jojoba

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 337 posts
papucs csere: húsz eze'......gyász? 8)

#2002
BikerPocok

BikerPocok

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
jojo elárulod nekem hogy mennyibe került nekd eme átheggesztési akció?

#2003
jojoba

jojoba

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 337 posts
Ez egy 16"-os váz, én nem hinném, hogy gyerek méretû :) nem kifejezetten cc-re lett építve... inkább városi rohangászásra. Egyébként ez egy Kona LavaDome váz amibe Máriusz csinálta a "hátúltöltõs" papucsot. A hátsó egy B+ Single Speed agy ACS racsnival, a hajtómû pedig egy '98-as XTR. Az áttétel 34-16.

#2004
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
BikerPocok:

Tudod, mi a röhej? Én 2,5 évig éltem Belgium északi részén (innen a nick), az nyelvében is flamand terület, de földrajzilag is inkább a holland alföldhöz tartozik, szóval ott is a legnagyobb domb... kb. az, amit mondtál. Ennek ellenére mégsem árultak ott SS bringát, sem alkatrészt a bringaboltokban, pedig volt ott olyan, hogy egész nap el lehetett nézegetni benne a jobbnál jobb cuccokat, mint egy múzeumban a mûtárgyakat... (Vettem volna, ha lett volna. Így az elõzõ montim volt ott a közlekedési eszköz.)

Budán azért van egy-két meredek utca, de azok le vannak aszfaltozva... A Velencei-hegységgel az a gond, (illetve az a kihívás benne), hogy laza, kavicsos-homokos a talaj, valamint keresztül-kasul járják mély vízmarások, tele van kiálló kövekkel. Nem állhatsz ki a nyeregbõl, mert azonnal elkapar, de az elejét is le kell nyomni, mert valami akadály kidob a nyomról, és vége a mesének...

Jojoba:

Csecse! De miért gyerekméretû a váz? Mekkora az áttétel? Ha jól látom, ez a bringa leginkább ugrálásra van... Megtudhatnánk egyéb részleteket is? Elsõsorban váz, hátsóagy, hajtómû

#2005
BikerPocok

BikerPocok

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
teljesen igazad van srác, tehát a földrajzi körülmények is befolyásolják a bringainkat, mivel én szigethalmon lakom ((itt a legnagyobb domb akkor van ha egy napig egyhelyre sza*ok)) , és BP-en futarkodom ezért nekem elég a 42*15 és a budai hegyek sem jelentenek problémát...hegyek hehe! dombocskák akartam mondani

#2006
jojoba

jojoba

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 337 posts
Ide is beszúrom....a zsír új single speed-em. 8)

http://kep.tar.hu/jo...ml?aid=27660223



#2007
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
a (/quote) -belül írtad:D
nekem is egysebességesem van ;)

#2008
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Ezt hogy csináltam, hogy magamat is idéztem?

#2009
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

ha váltót használsz hátul mint feszitõelem, marmint nekem mekfordult buksimban ..de akkor semmi értelme nem lenne az egésznek hogy csinalok egy olyan határolócsavart a váltóra ami "szárnyas csavar" és pl van két fog.kerék hátul aztán tudom hogy masfel fordulat és a masikon van,de totál felesleges...a legjobb váltót mindig magammal hordom és az a lábam, különbenis ha már bgrinmgazok nehogymá le kelljen szállni kereket forditani vagy állitani, csak rakni neki gyásszal ezerrel..ez az am kell :D

Az említett haver nem SS építéséhez használta a fixre állított váltót (feszítõpapucsos amúgy az a váz), hanem ellenkezõleg, ilyen szokatlan módon oldotta meg az agyváltó sebességtartományának kibõvítését... Erre a célra persze jó lett volna egy _rugózó_ láncfeszítõ is, de hát ez volt kéznél...
Az általad vázolt ötletnek már csak azért se lenne értelme, mert részint elveszne az az elõny, hogy nem kell cipelni egy váltórendszert, másrészt, ha elkezdesz gondolkodni, hogy "most feltekerjek izomból, vagy leszálljak és matassak" - elvész a lendület, oda a feeling...
Azonban, ahol én szoktam CCzgetni (Velencei-hg), ott nem lehet elmenni SS-el, hacsak nem nagyon pörgõs áttétel van rajta. Akkor viszont autóval kell elvinni a hegyig, különben az életedet is elunod, amíg kiérsz oda a városból... A keményebb áttétel nálam autó helyett lenne, érted... (A kereket átfordítani sem több idõ, mint le-meg feltenni a tetõcsomagtartóról/ra. )
Megfordult a fejemben, hogy átépítem a CC bringámat SS-re, annak az alkatrészeit pedig beraknám egy nõi vázba, mert az asszony legutóbb olyat szólt, hogy õ is váltósat akar... Csak egy kicsit túlzás lenne, ha Ritchey felniken, húzott DT küllõkön és Sram 7.0-ás váltórendszerrel járna a bo'tba kenyérér'... (Apropó, nem tudtok egy olyan nõi monti vázat, aminek nem egyenes a felsõcsöve, hanem hajlított, mint a régi nõi parasztbringáké? Régi Magellán Hydra pl...)



#2010
Juhi

Juhi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 735 posts
csá!
a b+ ss-es 7500ft-os agyban van 32 likas?
köszi!

#2011
BikerPocok

BikerPocok

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
ha váltót használsz hátul mint feszitõelem, marmint nekem mekfordult buksimban ..de akkor semmi értelme nem lenne az egésznek hogy csinalok egy olyan határolócsavart a váltóra ami "szárnyas csavar" és pl van két fog.kerék hátul aztán tudom hogy masfel fordulat és a masikon van,de totál felesleges...a legjobb váltót mindig magammal hordom és az a lábam, különbenis ha már bgrinmgazok nehogymá le kelljen szállni kereket forditani vagy állitani, csak rakni neki gyásszal ezerrel..ez az am kell :D


#2012
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

hát mondjuk mit kínálnál érte cserébe?még nem tettem fel apróba.nem létszükséglet hogy eladjam, csak ha valami jó cuccot kapnék érte lehet hogy elcserélném.


Az a baj, hogy bringás cuccom nem nagyon van olyan, ami ér is valamit, és nem használom. Pár agy, egy keveset használt 7-es Acera fogsor, meg egy olyan Deore elsõ váltó, ami középcsapágyházhoz rögzül (de a vázhoz is rögzíteni kell). Ez utóbbi zsírúj (illetve az elsõ agy is használatlan, csak régi, Exage.)
Más meg gondolom nem érdekel, pl. P I. kategóriás PC...

#2013
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 posts
hát mondjuk mit kínálnál érte cserébe?még nem tettem fel apróba.nem létszükséglet hogy eladjam, csak ha valami jó cuccot kapnék érte lehet hogy elcserélném.

#2014
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Hello!
nem érdekel valakit egy Surly singleator?üdv:madve


Hogyé'?

Apróra feltetted már?
(Bár én azért is jobban szeretek építeni, mert az részletfizetés helyett is jó...)

#2015
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 posts
Hello!
nem érdekel valakit egy Surly singleator?üdv:madve

#2016
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
éppen ezért gondoltam montis kazettás agyra, mert elvileg egy montis soron a legkisebb és a legnagyobb fogaskerék a láncvonal miatt nem lehet meszebb, mint a hajtómûvön a 3 tányér. csak ha a 3 fogaskerék közül 2 a szélén, 1 meg a közepén lenne, akkor még mindig baj lenne a váltással. amugy elõször hülyeségnek gondoltam, másodszor is, de lehet, hogy meg lehet valósítani ;)

#2017
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Málna:

Most azt hiszed, hülyeséget mondtál, pedig nem (annyira). Haverom egy 3 seb. agyváltóssal járt, és amikor kevés lett neki a fokozat, azt csinálta, hogy feltett hátra egy hátsó váltót, kizárólag feszíteni, elõre pedig egy kétlánckerekes hajtómûvet, elsõ váltóval...
Amúgy nem nagyon hiszem, hogy egy elsõ váltókar annyi bowdent húz, ami hátul 3 lánckerék átugrásához szükséges, szvsz annál sokkal többet... Bár nekem van a padláson egy 3 lánckerekes racsnim, valami cseh bringán lehetett, de azon olyan durungok a fogak, hogy valami parasztbicikli-lánc menne rájuk, semmiféle "glide"... (Persze nincs váltáskönnyítõ kialakítás sem az oldalukon.)

Sheldon Brownnak van egy olyan double speed-e, hogy elõl dupla lánckerék van, és hátul is kettõ, oly módon, hogy a lánchossz mindkét esetben egyformára jön ki. Leszállva, kézzel kell áttenni a láncot. Ezt esetleg ki lehet terjeszteni tripla hajtómûre, és kazettán kihézagolt 3 lánckerékre, csak ennek már nagyon nem lenne semi értelme...

#2018
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
a mászás fixivel talán annyira nem gáz. legalábbis lefele rosszab. nah nem hülyeség. és triple speeden nem gondolkodott még senki? ;) montis agy, 3 fogaskerék és elsõ váltó kar :P ;D najó csak vicceltem, bocs, hogy itt 'gyalázom' az ss topikot ;)

#2019
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
BikerPocok:

BMX kazetta, vagy monti kazetta? Mert utóbbira inkább váltósat építenék, ha már egyszer úgyis félre kell fûzni miatta a kereket...

A double speedet én másképp gondoltam (láncfeszítõvel és gyorsrögzítõvel függõleges papucsú vázban), hogy az agy egyik felén haladós, a másikhoz meg mászós áttételhez való lánckerék van. A haladóssal kimegyek a hegyig, ott átfordítom a kereket, a mászóssal felmegyek rá, a másik oldalon úgyis csak legurulok, majd ezt még párszor, aztán kijövök az útig, visszafordítom, hazajövök. A B+ aggyal meg is lehetne csinálni, csak a fixitõl kissé ódzkodom...

#2020
BikerPocok

BikerPocok

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
láncvonal? hm...hlzagolt kazettás aggyal nem gond ezse pl, cczni aha..csak ha teljesitményre mennék kéne még egy seb felfelé...((doublespeed)))..de igyis jó