Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Gyári kerékszettek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
358 hozzászólás a témában

#141
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Köszi a válaszokat! Kicsit elment a kedvem az egésztől. Lehet, hogy inkább "intermediate" gumit fogok használni, Az jó, mert nem az igazi se szárazon, se sárban. :)

Nem olyan bonyolult, nekem is két garnitúra van, na persze CL-os az sokat könnyít! :)



#142
szalokij86

szalokij86

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Köszi a válaszokat! Kicsit elment a kedvem az egésztől. Lehet, hogy inkább "intermediate" gumit fogok használni, Az jó, mert nem az igazi se szárazon, se sárban. :)



#143
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok!

 

Azon gondolkodom, hogy jó lenne még egy kerék szett a bringámhoz. Az egyiken lenne a száraz gumi, a másikon a saras (UST-s rendszerem van, a slime miatt nem szeretek sűrűn gumit cserélni, meg időigényesebb is, mint a belsősnél). Viszont a tényleg gyors kerékcseréhez az is kellene, hogy féktácsák és hátsó fogaskeréksor legyen a másik szetten is. Mennyire működőképes ez? A féktárcsák jó helyen lesznek, nem kell mindig finoman állítani a féknyergeket, a különböző kopottságú fogaskeréksor mekkora problémát jelent majd, a hátsó váltó fog állítás nélkül működni? Ezek a kérdések foglalkoztatnak. Ha valakinek van ilyen gyakorlati tapasztalata, szívesen venném, ha megosztaná!

 

Nekem van ilyen tapasztalatom. Szintén UST-t használok és eszem ágában nincs a gumikat fel-le rakosgatni. Hope Pro 2 átütőtengelyes agyakból összehoztam két kerékszettet, pont azért, amit kérdezel. Shimano RT-86 tárcsákat tettem fel, teljesen egyformákat, egy rendelésből. Ezek egyáltalán nem alja kategóriájú alkatrészek. Az agyak közül a két elsőt egyszerre rendeltem, a hátsók pedig a gyártó szerint egyformák. Az átütőtengely miatt mindegy hogy áll a tengely, ha kiveszem és visszarakom a kereket, mindig nagyon pontosan oda megy vissza és a fékhez nem kell nyúlni. A cserebere nem működött, akkora eltolódás is volt, hogy teljesen beleért a fékpofákba a tárcsa. Lehet, hogy az agyak különböznek, lehet, hogy a féktrácsák, nem tudom, de már nem is érdekel. Próbálkozhatnék még hagyományos, nem alubakos tárcsákkal, de nem véletlenül lett ez, egyébként is ha már megvettem mit csináljak vele. Tudomásul vettem, hogy kerékcserénél a féket állítani kell. A fogaskoszorúnak sem a legjobb, ha különböző láncokkal koptatjuk. Használtam így két fogaskoszorút, mindegyiket a saját láncával, működött, de most már ha kereket cserélek, inkább átrakom a fogaskoszorút is. Ha mindegyik fogaskoszorút a saját láncával használod úgy OK, de ebben az esetben a láncforgatás már kicsit macera, ha ilyet is szeretnél (3-3 lánc kell). A hátsó váltóval kapcsolatban, a bowdenfeszességen lehet, hogy állítani kell, a végállásokon attól függ mekkora a különbség a két kerék között. A végállásra kevésbé kényes, úgy vettem észre.

 

Mégvalami: Bár azt írtam, inkább átrakom a sort, de szerintem sem a féktrácsát sem a sort nem jó rakosgatni egyik kerékről a másikra, előbb utóbb elfárad a lockring, elfárad a (drága) agyban a menet. Inkább a féknyerget állítanám, mert azt nem lehet megúszni. Mindenhogyan macerás dolog ez.


freddyke módosította - 2014. február 22. - 01:39


#144
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A féktárcsák jó helyen lesznek, nem kell mindig finoman állítani a féknyergeket,

 

Azzal számolj hogy a tengelyek bekopnak.  Ami egy szettnél nem baj, megjelölöd hogy hogy szokott a tengely állni azt kész, de két szettnél használattól függően máshogy kophatnak a tengelyek és mégis lehet hogy kell állítgatni a féknyergeken. Ezt talán azzal tudnád megelőzni hogy bejelölöd és rendszeresen picit elforgatod a tengelyt hogy egyenletesen kopjon (mindkét szetten). Lehet hogy 12/15-ös tengelynél ez nem annyira lényeges mint sima QR-nél.



#145
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

Azon gondolkodom, hogy jó lenne még egy kerék szett a bringámhoz. Az egyiken lenne a száraz gumi, a másikon a saras (UST-s rendszerem van, a slime miatt nem szeretek sűrűn gumit cserélni, meg időigényesebb is, mint a belsősnél). Viszont a tényleg gyors kerékcseréhez az is kellene, hogy féktácsák és hátsó fogaskeréksor legyen a másik szetten is. Mennyire működőképes ez? A féktárcsák jó helyen lesznek, nem kell mindig finoman állítani a féknyergeket, a különböző kopottságú fogaskeréksor mekkora problémát jelent majd, a hátsó váltó fog állítás nélkül működni? Ezek a kérdések foglalkoztatnak. Ha valakinek van ilyen gyakorlati tapasztalata, szívesen venném, ha megosztaná!

Centerlock-os tárcsa ezért is nagy találmány, a sort átdobni sem nagy téma, kis eltérések lehetnek kerekek között, mind a tárcsa, mind a sor vonatkozásában.



#146
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nekem tavaly 26-ban volt ilyen, most, hogy méretet váltottam, szintén készülök rá, hozzád hasonló okokból.

Se sorból, se tárcsából nem nélkülözhetetlen plusz garnitúrát tartani, simán átdobod a másik kerékre, oszt jónapot.



#147
szalokij86

szalokij86

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

Azon gondolkodom, hogy jó lenne még egy kerék szett a bringámhoz. Az egyiken lenne a száraz gumi, a másikon a saras (UST-s rendszerem van, a slime miatt nem szeretek sűrűn gumit cserélni, meg időigényesebb is, mint a belsősnél). Viszont a tényleg gyors kerékcseréhez az is kellene, hogy féktácsák és hátsó fogaskeréksor legyen a másik szetten is. Mennyire működőképes ez? A féktárcsák jó helyen lesznek, nem kell mindig finoman állítani a féknyergeket, a különböző kopottságú fogaskeréksor mekkora problémát jelent majd, a hátsó váltó fog állítás nélkül működni? Ezek a kérdések foglalkoztatnak. Ha valakinek van ilyen gyakorlati tapasztalata, szívesen venném, ha megosztaná!



#148
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Tiszteletem!

Adott egy Spinergy RevX hátsó. A hajtás oldalon normál csapágyazás, a másikon egy pressfit rendszerű R8 zárt csapágy. A csapágy bele van nyomva a kerékagyba, a tengely pedig a csapágy belső gyűrűjén átdugva (megfelelően szorosnak tűnik). A nyűgöm az, hogy akárhogy is állítom be a normál csapágyat, a másik oldalon kézzel erősebben feszegetve a tengelyt a tengelyre merőlegesen 1+2 tizedmm-t meg lehet mozgatni (vagyis inkább csak érezni, mint látni). Menetközben nem érződik egyébként. Megoldhatja ezt az R8 cseréje? Házilag cserélhetőek vajon normálisan az ilyen belesajtolt csapágyak?



#149
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

megnéztem, van a németeknél, azaz tudnánk neked ilyet rendelni de _eszméletlen_ drága. (a kisebb 24-es is ~350 EUR/db, az 50-es meg mégtöbb)

kb mint egy új szett..faxa:/

azért köszi hogy megnézted!


Andris_savaria módosította - 2013. november 09. - 02:04

SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#150
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Van egy régebbi; 7801-es kerékszettem, emiben eléggé elvannak fékezve a felnik.

Kérdés, hogy lehet-e még kapni hozzá felniket?

ezek a kerekek azok:

első

hátsó

megnéztem, van a németeknél, azaz tudnánk neked ilyet rendelni de _eszméletlen_ drága. (a kisebb 24-es is ~350 EUR/db, az 50-es meg mégtöbb)


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#151
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Van egy régebbi; 7801-es kerékszettem, emiben eléggé elvannak fékezve a felnik.

Kérdés, hogy lehet-e még kapni hozzá felniket?

ezek a kerekek azok:

első

hátsó


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#152
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ráadásul a 85kg a "Gesamtgewicht", vagyis bringával együtt, azaz kb. csak 73-74kg testtömegig OK.

#153
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Kösz a válaszokat!
Nem volt ez komoly annyira, csak eljátszottam picit a gondolattal. De az, hogy vasárnap ebéd után csak szigorú mérlegelés után merjek bringára ülni, na azt neeee... :-D

#154
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Vegyél inkább ST-t vagy valami hasonlót, nem sokkal nehezebbet, és nyugodtabb szívvel adod majd neki lefelé az ívet.

#155
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Mit gondoltok, 29-es Crossmax SLR nyugodt szívvel hány kilóig vállalható?
26-os hajlottat láttam már... :-|


Én már éreztem is hajlottat! :D
Itt azt írja 85kg: Mavic Crossmax SLR SSC Disc Center Lock 29er Laufradsatz Modell 2013 - Bike-Components

#156
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Mit gondoltok, 29-es Crossmax SLR nyugodt szívvel hány kilóig vállalható?
26-os hajlottat láttam már... :-|


80ig biztos tán

#157
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Mit gondoltok, 29-es Crossmax SLR nyugodt szívvel hány kilóig vállalható?
26-os hajlottat láttam már... :-|

#158
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Crossmax ST 2011-ben lehet adapterezni az agyakat,vagy azok fixek?Hátsó gyz>12mm,elsõ 15mm>20mm

#159
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
McGywer,
ez itt má' eléggé offtopik, de gyorsan válaszolok.
Igen, hallottam, olvastam már sok jót a ZTR felnikrõl, hajlok arra, hogy azt válasszam.
Gettó alatt a szalagozást, gumizást, pöcsölést értem a gyári ust felnihez képest.
Megyek inkább az építõsbe kérdezni.

#160
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Igen, ráadásul a gyári, nem az otthoni megoldás.
Tört küllõm idén ust-s kerékben és ragasztószalagosban is, nem kérdés, melyikben volt kisebb para cserélni. Ami viszont ennél is fontosabb, (hülye voltam, nem figyeltem eléggé) kicsit alacsonyabb nyomásnál egy nagyon gyökeres, technikás erdei ösvényen még a gyári felnirõl is le tudtam fordítani a külsõt egy tizedmásodpercre, ott a gettó valszeg le is esett volna végleg.


Gettó alatt mit értesz? A Stans-féle rendszer tapasztalataim szerint jobb, mint az UST, ha nagy kerékrõl van szó. 29es gumikból nem láttam még túl sok TÉNYLEG UST peremest, ellenben TL ready dolgokkal Dunát lehet rekeszteni és ha nem hártya vékony oldalfalú gumit veszel, nem is fogsz vele szívni.
Stans felnirõl a büdös életbe nem fordítod le a külsõt. ;)