Jelentkezz be Regisztrálj
Mesterséges dugó, a forgalom korlátozása, dugódíj bevezetése, stb.
#61
Írta 2009. május 25. - 22:09
Aki jár az Astoria-Erzsébet-híd-Kálvin tér-Közgáz négyszögben (pl. jogászok, apáczaisok, vpgsek, 5vösösök ) az látja, mit jelent ez.
Régen a Kecskeméti utca zsúfolt volt, és gyalog átkelni rajta egész komoly kockázatot hordozott magában. Most erre változnak a dolgok; az úttest keskenyebb lesz, le lesz kövezve, a szélén pedig amennyire lehet, parkosítva, ill. egyre több kis utcát sétálóutcává minõsítenek át.
Az átalakítás maga a pokol, sok porral jár, nagy zajjal, a sulikhoz eljutni keskeny pallókon lehet, a kész kövezet pedig a bringásoknak elég szar, csúszik és ráz.
Mégis vannak már most látható, komoly elõnyei. Ahogy elkezdték szétverni az utcákat, egy darabig állt a forgalom, de az autósok gyorsan megtanulták, hogy érdemes elkerülni ezt a részt, így már szinte csak a busz jár jelenleg a Kecskemétin, és amennyire a kordonok és a pallók engedik, gond nélkül juthat át az ember A-ból B-e gyalogosként. Ha mégis arra téved autó, az is sokkal lassabban, egyenletesebben halad. Régen az volt a jellemzõ, hogy Kálvintól kilõttek, egy saroknyit, a Papnövelde utca sarkáig, ahol erõs fékezés, mivel a Ferenciek terénél lévõ lámpa mindig nagy sort generált.
És érdekes módon, ez nem csak a munkálatok alatt álló szakaszokra igaz. Ahol ez már készen van, ott szinte hozták a járdát és az úttestet, és az autósok azokban az utcákban is ugyanolyan lassan hajtanak. Nem rossz ez, fõleg, mert két óvoda is van a környéken...
De mint írtam, én továbbra sem ebben látom az igazi megoldást, hanem az autók kitiltásában. A mesterséges dugó csak nagyon közvetve hat, és a legtöbb autóst csak arra készteti, hogy más, addig nem annyira forgalmas útvonalakat válasszanak, de a közgondolkodásban az autó megmarad, mint egyetlen lehetséges közlekedési eszköz.
#62
Írta 2009. május 25. - 22:04
zsizsi: ha tényleg ezzel kezdõdik el valami nagyobb, akkor tõlem legyen.
a szolgáltatókat, szállítókat pedig át lehetne ültetni pl. a kombi mopedautóba. megy az is városi tempót, egész sok dolog belefér, cserébe alig fogyaszt, és nem is tûnik valami kényelmesnek...írták is talán a TC-n, hogy sokkal kultúráltabban nézne ki a város, ha minden pizzafutár szépen felmatricázott (saját vagy más cég reklámja...) kombimopedautókkal járna a régi leharcolt ezres swiftek meg golfok helyett...
Te vajon mirõl beszélsz? Gondolkodjál már egy picinykét.
Akkor azzal szállítsák hozzátok is az osanba meg a teszkóba az összes árút, de mindent.
Meg a megrendelt bútorotokat, darabokban.
Mire leszállítanék ilyen szarokkal 12-15 raklap újságot, már régen az újabb számot kellene vinnem. Egy kanyar helyett fordulnék azzal a babakocsival min. 25-öt. Szerinted melyik jobb?
Maaargit! Hááát nooormális?
#63
Írta 2009. május 25. - 21:52
Csak ismételni tudom magam: hatástanulmányt! Mert ez az egész kabaré. Többet árt, mint használ.
#64
Írta 2009. május 25. - 21:50
Én: Jó ötlet!
Egy percen belül csörög a telefon... "Halló! Rádió1...":D
Mondom ez jó lesz... elmeséltem, hogy vérbeli bringás vagyok, és hogy így több élettér jutna a bringásoknak, és az autósok megtudnák mi a jó, és talán Õk is bringára pattannának
Ezt egyébként tényleg így gondolom... gondolom azért, mert nem fõvárosi vagyok, és nem autóval járok.
#65
Írta 2009. május 25. - 21:44
a szolgáltatókat, szállítókat pedig át lehetne ültetni pl. a kombi mopedautóba. megy az is városi tempót, egész sok dolog belefér, cserébe alig fogyaszt, és nem is tûnik valami kényelmesnek...írták is talán a TC-n, hogy sokkal kultúráltabban nézne ki a város, ha minden pizzafutár szépen felmatricázott (saját vagy más cég reklámja...) kombimopedautókkal járna a régi leharcolt ezres swiftek meg golfok helyett...
#66
Írta 2009. május 25. - 21:30
http://http://bikema...uniusi-elozetes
(Oké-oké az skandinávia...)
Ott egyértelmûen elmondták, a városvezetés rájött arra, hogy a városi közlekedésben az autó nem játszhat hosszútávon szerepet, mert nem jelent sem megfelelõ alternatívát, sem hosszútávú, használható és élhetõ megoldást. Ergo, kiszorították az autókat a városból. Leszûkítették a sávokat, és átadták az így felszabadult helyet a kerékpár és a busz közlekedésnek, lecsökkentették a parkoló helyek számát.
Na már most ennek lehet az elsõ lépése a mesterséges dugó. Ellenben igen, vannak azok, akiknek a megélhetéséhez - és a mi mindennapjaink élhetõvé tételéhez - hozzátartozik az autó. Szolgáltatók, szállítás, stb...ezek egy része átszervezhetõ, de nem egyik napról a másikra. (Nagyon jó példákat látni Kanada egyes városaiban.) Szóval ha ez egy folyamat elsõ lépése, csak támogatni tudom - és nem csak azért, mert nekem is az irodában virít a bringa - hanem mert Bp. egy szép város lenne, csak... és itt nem sorolom fel az okokat. Ennek egyik része csak a "közlekedés". (Az idézõjel szándékos!)
Nem sok nyomát lehetett látni az elmúlt 20 évben a tömegközlekedés tervszerû, hosszútávú fejlesztésének, így érthetõ, ha most sokan hõbörögnek, de valamelyik végén el kell kezdeni.
#67
Írta 2009. május 25. - 21:14
#68
Írta 2009. május 25. - 21:08
On the first day 190,000 vehicles moved into or within the zone during charging hours, a decrease of around 25% on normal traffic levels, partly due to it also being the half-term school holiday
Reports indicated that, over the first month or so of operation, traffic was consistently down at least 15% on pre-charge levels, with the second week seeing the reduction drop to 20%.
The report's main findings were that the average number of cars and delivery vehicles entering the central zone was 60,000 fewer than the previous year. Around 50–60% of this reduction was attributed to transfers to public transport, 20–30% to journeys avoiding the zone, 15-25% switching to car share, and the remainder to reduced number of journeys, more traveling outside the hours of operation, and increased use of motorbikes and bicycles. Journey times were found to have been reduced by 14%
#69
Írta 2009. május 25. - 20:36
Would you, Quintus? Would I?
#70
Írta 2009. május 25. - 19:47
ezért mondtam, hogy itt felénk pl. Budaörsön, Törökbálinton, Kamaraerdõ felé lehetne (akár az áruházak parkolójának egy részébõl!!) qrvanagy P+R parkolókat építeni, aztán akár az új épülõ városközpontba egy nagyobb, vagy több kisebb buszvégállomást építeni, ahonnét egyrészt Budakeszi/Biatorbágy/stb felé mennének buszok, másrészt a pályán rendszeresen járnának be a buszok az Etelére-Sasadi útra/Kosztolányira-Móriczra/BAH-csomóponthoz, ahonnét meg a meglévõvel lehetne tovább menni...vagy ha talán kihoznák idáig a leendõ 4es metrót:D, akkor az is tuti lenne. ja, és természetesen szép széles bicikliutak mehetnének be a városba, akár egy forgalmi sáv árán is. normális bringatárolók az intézmények elõtt, bringa P+R-ek, bringakölcsönzõs automaták, hogy ne kelljen tömegközlekedni, ha nem muszáj...
a Dunát is hasznosíthatnánk rendszeres és olcsó hajójáratokkal, meg rendszeresíteni az ingázó vonatokat. (Budaörsnek is van vasútállomása, de a tehervonatosokon kívül elég kevesen tudják...ott van a buszmegálló 5 perc sétára tõle, az új városközpont is 10 perc séta, és a Nyugatiig ott vagyunk fél órán belül, ha jön a vonat...)
ezekkel szimmetrikusan lezárni a belvárost, és akkor örülés lenne...
nyilván a hétvégi bevásárlások meg csomagos munkák nagy részét ez nem oldaná meg, de a hétközbeni ingázóknak meg -normális, emberi minõség és árak mellett- egy gyorsabb alternatívát jelenthetne...
#71
Írta 2009. május 25. - 19:37
Ezért mindom, hogy amíg nem vagy rákényszerítve, h leküzd az emberiszonyt, addig esélytelen.
De ha autózni sokszor annyiba kerül majd, mint elviselni a vonatot/buszt/villamos, akkor végül azért sokkal többen döntenek majd mellette. Aki meg a dugódíjat ki tudja és akarja fizetni, menjen nyugodtan, azzal a pénzzel is hozzájárul a célhoz
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezt a folyamatot csak ebbõl az irányból lehet elindítani, csak egy drasztikus lépéssel, ami olyan helyzetet tud teremteni, ami még inkább élhetetlen, mint a mostani, és csak a "zöld" megoldást kínálja alternatívának. Mindaddig az emberek elkerülik kényelembõl is, leszámítva a csórikat, akiknek nincs pénze autóra, meg a környezettudatosakat, nagymamákat, stb, szóval azokat, akik most is a BKV-t használják.
Amit meg felvetett valaki, hogy mi van akkor, ha õ szolgáltatást nyújt, autóval, és nem kap mentességet. Naná, hogy bele kell kalkulálni az árba. Egy percig sem volt kérdés az, hogy a környezettudatos megoldás általában drágább. Mégis, ált. hosszú távon kifizetõdõ, de mindenképpen élhetõbb.
Noch was; nálunk ugye a család minden tagja napi szinten ingázik a városban. Régen autóval jártunk, és még értelme is volt annyiban, hogy 4-en ültünk benne reggel és este. Aztán ez végül megszûnt, még csak nem is öko-okból, hanem a költségei miatt. Én "átnyergeltem", plusz BMW (Busz Metró Willamos), de a jelenlegi helyzettel én is szívok. Igazi kamikazenak érzem magam, amikor tekerek, nem is annyira a veszélyessége miatt, nem érdekel, h nincs bringaút, hanem, mert annyira egészségtelen. De a BKV-n se sokkal jobb a helyzet, mert sokszor még a villamos is állni kényszerül, ha olyan fennakadás van a közlekedésben. Így persze, hogy nem választják sokan ezeket a megoldásokat. De lépni kell, mert 5-10 év múlva már lehet, késõ lesz.
Ilyen értelemben tényleg a hozzám hasonlóak az önzõk, akik azt mondják, nem érdekelnek a következmények (pl, h nincs azonnal parkolóhely, mert csak akkor létesülnek ilyenek, ha megjelenik rá az igény) , idõvel mindenki megoldja majd a helyzetet, de változás kell, hogy kezdõdjön.
De úgy nem ér, ha közben átírod
#72
Írta 2009. május 25. - 19:21
Szerintem nem kéne arra várni, hogy a viszonyok megfelelõek legyenek egy ilyen bevezetéséhez, ameddig az emberek nincsenek rákényszerülve, nem fog beindulni a tömegközlekedés fejlõdése, és csak hivatkozási alapként szolgál arra, hogy "miért ne..."
De amint megjelenik egy valódi igény egy ilyen rendelkezés miatt, elkerülhetetlen lesz a változás.
Oké. Hol teheti le a város szélén a vidéki paraszt (lsd én) az autóját, ahonnan van tömegközlekedés? :rofl:
Másfélszer annyi lenne a móka, mintha végig autóval mennék. Innentõl érdektelenné válik a kékségek nagyrésze.
#73
Írta 2009. május 25. - 19:16
Azért elég konkrét vélemény hogy bunkó autós én speciel egész nap azzal rohangálok a városban szívesen mennék én bringával is, de kíváncsi vagyok hogy tudnék elvinni 7-8 szortimentet, két szerszámostáskát 8-10 elektromos kisgépet, 100-150kg különbözõ vezetéket, kábelt, 1-2 létrát és kismillió alkatrészt. Amennyiben ez nem lenne elég nem csak Bp. hanem még 3 megyébõl hívhatnak munka ügyben ahova azonnal indulni kell. Aztán ha vége a melónak mehetek tekerni. A lényeg az ha úgy inditunk egy beszélgetést hogy bunkó autós vagy kerékpáros azzal csak feszültséget keltünk és nem beszélgetést kezdeményezünk azaz nem változik semmi.szerintem nem lenne az!!! tudod ez olyan Pavlovi reakciot valtana ki!! még a kutya is megtanulta hogy lampara meginduljon a nyalelvalasztas..... akkor a bunko autos nem tanulna szerinted meg, hogy bringaval vagy tömeggel krúzoljon???? elarulom!!!! dehogynem csak kene mar vegre valaki aki fel meri vallalni, aki mer bizonyos korokben "nepszerutlen" lenni!!!! es akkor a Rakoczi uton, korutakon, stb. elokrol meg nem is beszeltunk akik valoszinuleg szinten orulnenek hogy javul az eletminoseguk...
ha meg penz, akkor dugodijat tudom javasolni!!! 4000 penz/nap oszt krúzolhatsz a nagy 16L-es verdaddal a varosban ha ezt havonta 20x megcsinalod mert nem vagy hajlando izzadni kicsit (bringan vagy tömegen) akkor egeszsegedre!!!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#74
Írta 2009. május 25. - 19:07
De amint megjelenik egy valódi igény egy ilyen rendelkezés miatt, elkerülhetetlen lesz a változás.
#75
Írta 2009. május 25. - 18:42
Ez itthon egy életképtelen baromság.
A külföldi szisztéma mehetne, de ahhoz a körülményeket kéne megteremteni....
Csak ahhoz töketlen a banda. (értsd: fixen belebuknának, de a céljukat elérnék. Csak akkor demszky apó elkerülne a zsírosbödöntõl, azt pedig semmiképp nem akarja - ott akar megöregedni)
#76
vendég_Master_*
Írta 2009. május 25. - 15:09
jul 1-tol mar nem is 290 ft a jegy...
mellesleg a mesterseges dugoban allna a busz is, amire "atultettek".
mar miert allna??? nem a buszsavok szunnek meg!!! a frogalomtol vesznek el egyet!!!!
#77
Írta 2009. május 25. - 14:01
mellesleg a mesterseges dugoban allna a busz is, amire "atultettek".
de az miert van, h. munchenben meg becsben pl (hogy csak "kozeli" nagyvarosokat mondjak), lehet autoval kozlekedni, meg hetkoznap napkozben is, meg le tudok parkolni a kozelben ha a varosban van dolgom, es ezzel egyutt munchenben annyi bringast lattam, mint mashol sehol?
ja, hogy kulon bringatarolok vannak a metroallomasok mellett? bringasav mindenhol, kulon lampaval? meg ahol gyalogos-aluljaro van, ott is fent megy a bringasav kulon lampaval?
europa, mi? jah, majd kb 400 ev mulva, ha egyaltalan...
stockholm egy kicsit talan kisebb, rengeteg ott is az auto, megis haladsz a varosban, viszont a bringasav lampajan kulon gomb van, amit ha megnyomsz, kb 3 mp mulva zold neked...
ez a vadkelet
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#78
Írta 2009. május 25. - 13:38
(pedig mi kéne hozzá? rendes ellenõrzés a tömegközlekedésen. Optimalizálni az árakat.
most néhány buszon meg a Combinokon minden ajtónál lesz bizti õr (vagy a végállomáson vagy a szerelvényen, hallottam mindkettõt). õket fizetni kell, szóval a 290es vonaljegy olcsóbb nem lesz, sõt a kombino 30 ajtajánál álló 30 biztonsági õrnek kell adni havi 85-90ezret, szóval nem csodálkoznék egy finom áremelésen sem....
#79
Írta 2009. május 25. - 13:06
Ha eljut a város oda, hogy én az autót letehessem viszonylag biztonságosan, viszonylag ésszerû helyen, hogy utána átszállhassak....
Na és itt lóg bilibe a kezem, és fel is ébredek :rofl:
Tehát ez külföldön mûködik.
De magyar vezetés erre képtelen, 100%ig.
(pedig mi kéne hozzá? rendes ellenõrzés a tömegközlekedésen. Optimalizálni az árakat. Építeni pár parkolót... Meg pár sorompót. Nagy meló, és még lenne újfent mibõl lopniuk szegényeknek, meg az asszonyt kinevezni tervezõnek, meg titkárnõnek.... Mindenkinek jó lenne)
#80
Írta 2009. május 25. - 13:00
de az is biztos, hogy nem az a megoldás, hogy ugyanannyi autót pöfögtetünk még nagyobb dugóban.
Hanem, amit Thez írt. Ki kell tiltani õket. És nem baj, ha adott esetben akárki számára megvásárolható a belépés, az értelemszerûen kedvezményezetteken túl. Fizessen, ha kell, jó sokat, a bejövõ összegeket meg fordítsák a megfelelõ célra. Pl. tömegközlekedés fejlesztése.