amugy pont az esztergomi vonalon jarok naponta 2x, napkozben tenyleg az uj csilivili kenyelmes, csondes vonatok jarnak. viszont reggel befele, este 6 korul kifele idoutazason vehetsz reszt, ~20 evet mehetsz vissza az idoben. a vonatok randak, hangosak (nagyon hangosak), budosek, koszosak, es melegek. ja, es kenyelmetlenek. nem vagom milyen logika alapjan van ez igy, es nem forditva.
Csak egy apróság - nem példaértékû, de ...- kocsival járok dolgozni (melós autó). Ez a távolság miatt. Az irodában benn van egy bringám. Ahová nem kell autó, oda bringával járok. (Nekem nem ciki!)
Vannak parkolók - akár P+R is - ha kakszi az idõ, akkor odáig kocsi, aztán BKV.
Van saját autóm is - jó flancos - de a városba a legritkábban megyek vele.
A fejekkel van a baj - egyrészt - másrészt igen, a BKV-t is meg kellene reformálni, nem is kicsit.
Apróság:
- vannak országok, ahol egyes nagyvárosokban a belváros egyes zónáiban a tömegközlekedés ingyenes.
El lehet idáig is jutni, csak rá kell lépni egy útra és végigcsinálni. Nem feltétlen ez lenne a cél.
Lsd. pl. MÁV "új" vonatokat Esztergom-Budapest vonalon. Kellemes, tiszta, csendes, légkondicionált, stb...
De sokan még mindig viszolyognak a vonaton utazástól.