Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Mesterséges dugó, a forgalom korlátozása, dugódíj bevezetése, stb.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
84 hozzászólás a témában

#41
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
szerintem azért ennyire nem szörnyû bringával közlekedni.
23as gumijú outival eddig az összes szar úton eltaláltam. izzadás nem para ha van normális ruhád és nem tekersz izomból. levegõ szar, de tudtommal a kocsinak sincs saját oxigénforrása, ergo ugyanazt szívod be, kivéve ha hermetikusan lezárod, de akkor hamar párásodni fog :) bicót otthagyom bárhol, míg vannak lúzerek akik számzárat használnak, nem az enyémet fogják ellopni a kryptonite-tal. kopkopkop.
szóval szerintem gyorsabb, szabadabb, olcsóbb mint bármi más.
(értve ezt a belvárosi közlekedésre. érdrõl valószínû én se tekernék be naponta)

edit: ja és akkor iszok meg egy sört amikor akarok :P

#42
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
Master! néha gondolkodhatnál kicsit azoknak a szemével is, akiknek munkaeszköz az autójuk, valamint már többen említették, hogy rögtön leköcsögautósozni minden autóban ülõt nem szerencsés.
egyébként aki ebben a városban még mesterségesen akar dugót elõidézni, az egy ökör. csak néhány példa a dugók elõidézésére: metro4, rakpartok, szabadsághíd. kösz, elég lesz.
a bkv tényleg nem alternatíva jelenlegi formájában, fõleg, hogy a jó öreg ikarusokat küldik olyan "zöld" övezetkbe is, ahol én is élek, hát nagyszerû dolog, tényleg. hangos, büdös. és itt nincsenek is kihasználva a járatok, nem olyan a környék. a bkv ezekre a környékekre, meg pl várbusz helyett használjon elektromos (nem troli!) buszokat, csendes, nem okádik füstöt, stb.
azon meg jókat tudok kuncogni, hogy állítsanak be plusz járatokat. mibõl? a bkv a legügyesebb autóneppert is lefõzi, ahogy 3 roncsból csinálnak egy mûködõképes buszt.
metrokat kellene fejleszteni, parkolókat építeni, aztán rögtön több ember járna szívesen bkv-val, ha tényleg élhetõ alternatíva lenne és nem attól kellene félnie az embernek, hogy mikor vágják ki a veséjét, vagy hányja le egy csöves, akinek a szagától amúgy is felfordul a gyomrod, és nem kellene olyan kapaszkodót vadászni, ami nem olyan koszos, hogy ragadjon utána a kezed (elárulom, ilyen nincs). ha normális színvonalú lenne a szolgáltatás, akkor nem lennének eltúlzottak a bérlet meg jegyárak, de így egy rossz vicc az egész és én is inkább járok autóval, igaz nem egyedül és nem a klotyóra is. bringa a levegõ miatt nem alternatíva, bkv meg idõben nem az (ugyanannyi idõ alatt jutok el melóból/egyetemrõl haza, mint bkv-val, csak kényelmesebben).
szóval a helyzet: otthonról melóba bkv: 5 perc séta margit hídig, 3 perc várakozás villamosra, fél óra nyomorgás, izzadás, stb, 2 perc séta= 40 perc, kényelmetlenül. 86-os busszal kb ugyanez, idõben hol jobb, hol rosszabb.
autóval: 0 perc séta, max 40 perc dugóban, 14 perc dugó nélkül, 0 perc séta, tiszta, száraz érzés, kényelemben.
bringa 20-30 perc kedvtõl függõen, de nem tiszta, száraz érzés, viszont legalább nincsenek csövesek. csak végig fel van túrva most az út- k. nagy por, kosz, stb.
úgyhogy jelenleg azt hisze a városvezetésnek kellene lépnie a fejlesztés irányába, nem a lakóknak a szopás irányába.
prágában pl meg tudták oldani a villamosközlekedést jól: kis villamosok vannak, de percenként járnak. combinonál meg mivan: nyomorognak fel az emberek, folynak ki, aztán a következõn meg alig vannak.

#43
the_d

the_d

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.416 hozzászólás
Radikális változás: mondjon valaki egy példát rá amikor sikerült ilyet tenni, fõleg itthon. A radikális változás több embernek böki az orrát mintsem megengedhetõ legyen (szerintem :) ).
Amúgy néhány haverral néhány évvel ezelõtt komolyabban elgondolkoztunk (najó, eredetileg sör mellett, de annyira belovalltuk magunkat h utána lévõ napokon folytattuk :) ), hogy mit hogyan lehetne itthon - tehát rendszerben változtatni, forgalomnagyságot nézve, stb. Költségekhez nem értett senki sem, ezért nem is tippelünk, csak annyit hogy nincs az a pénz a világon, de az biztos, hogy ha budapesten élehetõbb közlekedést akarunk (de pl. ez nem jelenti azt, hogy nincs dugó, csak kevés, mert kell valamennyi), akkor budapestet - magyar építkezési tempó mellett - 2-3 évre teljesen le kellene zárni, mert kis módosításokra nincs hely és éehetõség. Csúszás belekalkulálva.
Nugati országokhoz meg nem érdemes hasonlítani magunkat: van 40 év lemaradásunk infrastrukturális nézetek fejlõdésében; és a mentalitásunk sem javult az utóbbi sokszáz évben, még a kerteken is kiskapu van.

edit: élhetõbbnél azt feltételeztük, hogy nem kevesebb az autós, csak máshogy fér el. Természetesen alterbnatívék vannak - nem is kevés.
Meguntam az aláírásom....

#44
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég
Utak fejlesztese, tobbsavos foldfelszin alatti....
Volt errol is szo, demszkybattya szajabol hangzott el asszem...azota semmi.
mert pl. az È-D iranyu forgalmat a Duna menten lehetne megoldani a rakpart ala sullyesztve, osszekotve a korgyuruvel. Felette parkok, zold terulet es meg szebb lenne a vilagorokseg resze.
Nem! Ehelyett inkabb rakpart szelesites, kijatszva a vilagoroksegi szabalyokat, mert az ugye az csak a Margit hidig tart. Elotte meg kit erdekel, hogy milyen szeles az ut, mennyit "lopnak" el a Dunatol....

#45
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

H.Zoli, a szállítás is megoldható, de mondjuk tervezett szállítási kapaciáts kihasználással. (Pl.) Az éjszakai szállítás is elterjedt sok városban, bár az is igaz, hogy Calgaryban sincs a belvárosban TESCO. Hidd el van megoldás, de ehhez sok változtatás kell és lesznek, amelyek nagy vihart kavarnak. Sebaj.
Egy biztos, én már évek óta kerülöm a belvárost autóval. Marad a BKV, vagy a bringa.


Én csak a saját példánkból kiindulva ezt nem tudom elképzelni.
Ha este adja le a kiadó az anyagot és reggel kell leszállítani, akkor tervezhetsz Te szállítási kapacitást, éjszakai szállítást, bármit, akkor is nappal kell leszállítani. Nem beszélve arról, hogy reggel 6-tól 10-ig veszik át a másnapi vidéki terjesztést. Sem elöbb, sem késöbb.
Rengeteg üzlet (99%) csak nappal van nyitva, értelemszerûen csak nappal tud árút átvenni.
Különben akkor meg azért lenne a rinyálás, hogy éjszaka hangosak a teherautók, nem lehet tõlük aludni.
Én szeretek néha éjszaka szállítani, sokkal nyugisabb, nincs forgalom és nincs tele az út a sok roppant sürgõs dolgú tolakodó köcsöggel. Azt nehezen tolerálom, de ezt õk is észre szokták venni.:)
Azt viszont, hogy állandó éjszakás legyek, kizártnak tartom, teljesem felborul az ember idõérzéke és életvitele.

#46
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Félünk a változásoktól.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#47
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Ellenvélemény (nyugi, évek óta télen-nyáron biciklivel közlekedem [tehetem]), amennyiben az autókat meghagynám Bp-n:
Budapest szerintem jó adottságú ahhoz, hogy a forgalmat, beleértve az autóforgalmat is, meg lehessen oldani. A parkolásét viszont nem vállalom, kivéve, hogy a parkolódíjat szedõ gengsztertársaságok helyett városházi rendõrökkel szedetném be a díjat. Az autóforgalomhoz teljes, körbezáródó körgyûrû szükséges feltétel és további, elég nagy beruházások is elkerülhetetlenek (lennének?). Párizsban pl. sok az aluljáró az autóknak, a szintbeli eltérés nagyon meggyorsítja a forgalmat. Egy évtized elég lenne a modernizálásra; sajnos elég sok pénz kell hozzá, most nincs, nem lehet ma kezdeni. Ekkor kellene biciklisávokat is gyártani, csak festékkel nem megy. Budapest elõnye, hogy jó városszerkezete és széles útjai vannak; fejleszthetõ lenne. Elsõbbséget kéne a villamosnak adni, no meg néhol a biciklinek, ahol lehet, de egyelõre még nem járnak tömegek biciklivel. Kína egyébként szép gyorsan autósodik, az ottani (biciklis)példa megszûnik. Albániában is a merci már a divat, s nem a szamárfogat, mint harminc éve. A lényeg, hogy a Bp-i forgalom haladjon, egyszerûen azért, mert akkor kevesebb a szennyezés.

Párizs: a biciklisekkel újabban törõdnek csak, azokat viszont nem kell félteni, mindent gyarmatosítanak (busz-sáv, járda, piros lámpa). A(z autós) körgyûrû (Boulevard périphérique) zseniális, neha ugyan bedugul, de ilyesmi kéne Bp-re is. Párizs is bedugul. A franciák megis könnyedebbek, a lényeg, hogy menjenek, nem az, hogy nekik legyen igazuk (persze másodikként az is). A párizsi levegõ is rossz, de P-t is átjárja néha a szél (mint Bp-t - ha el nem rontják a szélcsatornákat).

Berlin: számomra az ideális gyalogos és biciklis közlekedõ város, persze autósoknak sem rossz. Nem csupán bicikliutak vannak, hanem a biciklit szabad metróval és HÉVvel (U-Bahn, S-Bahn) is szállítani. Ezért (is) kéne harcolni Bp-n. München Berlinhez képest kispályás (és Bp-nél is kisebb, így nem jó példa). A skandináv példa szerintem egyelõre utópia, arra nem kéne hivatkozni: nem ott élünk.

London nyomora nem érdekel, a dugódíj csak kényszermegoldás. Ebben (közlekedés) a franciák és a németek mindig is jobbak voltak.

Nem csak gazdag példa van, íme a szegény, lesajnált Bogota:
http://www.overstrea...a5n8md&noplay=1

#48
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
itx; végigolvastam :)
Nyilván ez a megoldás sem tud 100% fair lenni, de alapvetõen arra jó, hogy az a nagyszámú ember, aki reggel a 7-es busz/HÉV/vonat/egyéb helyett azt választja, hogy tök egyedül behuppan az autójába, és pöfögve bearaszol a Blahához, az esetleg átgondolja, hogy továbbra is érdemes-e ezt.
Értelemszerûen lehet kialakítani mentességeket, kedvezményeket, bérleteket, ha az ésszerû és indokolt, hogy a rendszer tényleg a felesleges autózás megszüntetésére irányuljon.
És persze van olyan, hogy elkerülhetetlen az autó, mi se tudnánk máshogy lejutni az Õrségbe, hiszen 4 óra a busz/vonat Lentibe, ahonnan napi 4 busz van csak a faluba :) De a napi közlekedést a városon belül évek óta megoldjuk BKV-val, szóval az igenis alternatíva, ha akarja az ember.
És ha valaki ezek után is létfontosságúnak érzi a kényelmet, az pedig hozzájárul a dugódíjjal a többségi érdekeknek megfelelõ infrastruktúra fejlesztéséhez, pl., h olcsóbb legyen a bérlet, és te is megvedd, ha már napi szinten használod a BKV-t...

Egy barátom, akinek mellesleg ugyanazt a mottója, mint a tied, pl. egyedüli autós a családjában, és Budaörsön túl lakik. Reggel bejönnek Budaörsig, és ott átszállnak tömegközlekedésre. Nyilván nem mindenki tud erre ilyen megoldásokat, és lesz egy kisebbség, akik az áldozatai lesznek bizonyos értelemben a többségi érdeknek, hogy lehessen létezni Budapesten.

#49
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
itx: a zónás bérlet jó, tetszik az ötlet.

a bringabutikos sztori: ez akkor az az eset, amikor a "csomagolás" többe kerül, mint a termék.:D és ~1200 forintnál nem több a posta sem, cserébe házhoz jön és kényelmes. szóval innen is csak az jött le, hogy jelenleg nincs igazi alternatíva, a jelenlegi rendszer használhatatlan...

én nemrég mentem be a deákhoz egy marék fényképért, meg egy könyvért. nem járok gyakran bringával a városban (amúgy sem járok bent sokat:D), de így is bent voltam eltévedéssel együtt 40 perc alatt, és pont annyira izzadtam le, mint ha a buszon/villamoson tömegeltem volna. cserébe egész jól lebarnultam:D, és még spóroltam is. de tuti egészségtelen...mondjuk egyetemre szerintem bringával fogok járni, az 25-30 perc kényelmes tempóban innét (budaörs shellkút-kelenföld-bartókon végig a bringaúton ésvagy a villamossínen...)

#50
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
hat a benzin speciel egyaltalan nem olcso, es epp most fogjak emelni az arat. erre akkor jossz ra, ha nincs alternativad az autora, pl mert eleged lesz a "metropolis"-bol es kikoltozol videkre, ahol kb napi 3x megy busz bp-re, az is 2.5 orat totyog befele...

sztem thez mondta meg a lenyeget: nem az intezkedes a problema, hanem hogy nincs ertelmes alternativa. pl az automat meg piliscsaban sem mernem mindennap otthagyni a vasutallomason.

talan szinten thez mondta viszont az erosebb ellenorzest a bkv-n: errol azt gondolom, mint az adozasrol, ill annak ellenorzeserol. ha ertelmes szinten lenne, az emberek meg tudnak fizetni, es nem ezen sporolnanak. csak sajat csira kis peldambol tudok kiindulni: napi 2x 5 megallot megyek HEV-vel, ezert en igazsagtalannak erzem a "nagybudapesti" 9000-ftos berletet, nem beszelve a tobb mint 12eFt-os ktg-rol, ha jeggyel megyek minden alkalommal.
megintcsak kulfoldi pelda: Svajcban Neuchatel pi**asz@r kis varos Bp-hez kepest, megis 6 zonara van osztva, es 1-2-3-4-5-6 zonas berleteket tudsz venni.
mondom mindezt ugy, h eleg jol keresek, es igyekszem nem autoval jonni dolgozni.
(nem szeretnek ezzel ujabb vitat indukalni az adozasrol, meg a "fekete" gazdasagrol, csak szerintem van parhuzam).

(a tomegkozlekedesrol +1 vicces tortenet: a minap a melohelyemrol bementem a bringabutikba egy ~1500 ft-os alkatreszert, mondvan draga a posta, ebedidoben raerek, latok egy kis varoskozpontott. 1, azaz egy megallo hev 290, 7 megallo villamos 290, meg egy kis seta, mindez 2x, tehat 1160 ft-ert bumliztam 1 ora 20 percet, es bizony meleg volt, kosz, es budos, es ez meg csak a jarmuvek...hogy birjak ezt az emberek minden nap? a bringa kilove, egy masik topikban mar leirtam h miert)

(jaj de szep hosszut irtam, kivancsi vagyok vegig birja-e olvasni valaki ;))
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#51
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Theznek igaza van.:chin:

#52
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
thez-el egyetértek abban, hogy kell egy hatástanulmány, de az is igaz, ezt kb. 15-20 éves távlatra kell készíteni, kiegészítve a távlati fejlesztési/átépítési stb. koncepciókkal, amik irányt mutathatnak.
H.Zoli, a szállítás is megoldható, de mondjuk tervezett szállítási kapaciáts kihasználással. (Pl.) Az éjszakai szállítás is elterjedt sok városban, bár az is igaz, hogy Calgaryban sincs a belvárosban TESCO. Hidd el van megoldás, de ehhez sok változtatás kell és lesznek, amelyek nagy vihart kavarnak. Sebaj.
Egy biztos, én már évek óta kerülöm a belvárost autóval. Marad a BKV, vagy a bringa.
Azért tudnék a közelben is sok olyan várost mutatni, ahol nem nagyon látni autót, de bringást, buszt, villamost, stb. annál inkább.
Egy szó mint száz, változtatni kell. Hogy a mesterséges dogó-e a jó megoldás a kezdethez, vagy a gépjármûvek kitiltása, nem tudom, de szükség van változtatásra.

#53
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég
Csak mire ebben az orszagban lesz penz a kozlekedes fejlesztesere, addigra mind elpusztulunk... ebben a szennyben

En ertem mirol beszelsz! De hidd el, nem egy, nem ketto autos furikazik egyedul a varosban... (asszem nem Pesti vagy) es nekik lehetne TeleAutot vagy BKV-t hasznalni...
De mindenki ezeket a maganakciokat tamogatja... olcso benzin, a mai moral, a reklamok (csak te ervenyesuljel, senki mas, te vagy a legjobb, es mindenki el van a maga kis sajat vilagaban az autoban, bezarkozva, mert nehogy mas emberekkel kelljen erintkeznem....) na de ez mar pszichologiai, szociologiai kerdes

#54
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Te vajon mirõl beszélsz? Gondolkodjál már egy picinykét.
Akkor azzal szállítsák hozzátok is az osanba meg a teszkóba az összes árút, de mindent.
Meg a megrendelt bútorotokat, darabokban.
Mire leszállítanék ilyen szarokkal 12-15 raklap újságot, már régen az újabb számot kellene vinnem. Egy kanyar helyett fordulnék azzal a babakocsival min. 25-öt. Szerinted melyik jobb?
Maaargit! Hááát nooormális?:D


nem pont egyre gondolunk.:) nem ilyen teszkó meg osan meg bútor meg ilyesmi nagyságrendben gondolkodom, csak a kisebb szolgáltatokról, akik fõleg a belvárosban rohangálnak. ha jól vettem ki, itt konkrétan valamiféle villamossági szakemberrõl esett szó...de pl. kajafutárok, kiskerbõl nagykerbe rohangálók, ilyesmi...szóval ahol egy kisáruszállító csak félig van terhelve, vagy egy normál autóba csak pár dolog kell, ott.

Master: ha budaörsig kihozták volna, és építettek volna egy nagy parkolóházat valahova ide, akkor az értelmes és alig drágább lépés lett volna. örültünk is nagyon, amikor még tervben volt, hogy kijön a 4es metró Budaörsig, mert akkor átszállás nélkül (vagy minmális átszállással) bent lennék majd az egyetemen (ha felvesznek:D), illetve a város fõbb pontjain csak metróval.

mondjuk így is csak kelenföldig kell eljutnom majd, ha kész lesz az a csoda még a diplomaosztóm elõtt...:)

#55
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Master: egyet újra elfelejtessz. A tömegközlekedés a jelenlegi formájában nem alternatívája az autónak. És ezt nem a mesterséges dugó fogja megváltoztatni. Azzal csak elnyúlik az autóban töltött idõ.

És erre rájöttek szerencsére. Ennél komolyabbat kéne lépni - de úgy tudom ebben egyikünk sem kompetens.

#56
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég
Ok! Bocsesz!! Csak ma kicsit eldurrant az agyam, nehany cikket olvasva.... (mas is szemelyeskedet, de mind1...)

kalaius: igazad van!!! ha nem kezdodik el semmi, akkor....! sohasem lesz ra alkalmas pillanat!!! ezt kell megerteni!!! tudjatok "majd alakul, mint pupos gyerek a pres alatt" ha csokken az autosok mennyisege es novekszik a BKV-zo kozonseg, akkor majd tobb jarmuvet allitanak be.... es ha kevesebb auto van, suriteni lehet a jaratokat

haggyuk mar ezt a hatastanulmany dumat.... nem mondom hogy okorseg, de neha eleg a jozan paraszti esz...

egy pelda: 4-es metro! miert nem csinaltak egybol foldalatti gyorsvasutra ami atszeli a varost es talan a tavolabbi aglomeraciobol is tudna utasokat hozni atszallas nelkul??? Kelenfoldon bement volna fold ala, Örs utan meg mar ott a kesz HEV palya!!! igy Szekesfehervartol-Godolloig lehetett volna utazni pl. Persze nagyobb furofej, kicsit dragabb, meg nagyobb megallok, de naaa.... nem epitunk minden evben ilyeneket!!!! beszeltem az egyik foepitesszel direkt, mert erdekelt a tema.... csak ennyit mondott ra hogy "Bp.-en ez nem kivitelezheto. Nem alkalmas ra." MIIIIIII??? Mi az hogy nem alkalmas??? SZtem ez baromsag!!! Hosszu tavon nagyon jo lett volna!!

#57
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Még valami;

http://www.epito.bme...bsc_jegyzet.pdf - forgalomtechnika általában, érdekes, ha az embernek van ideje olvasgatni

http://elib.kkf.hu/edip/D_10331.pdf - a közforgalmú és az egyéni közlekedés alakulása itthon és Európában - látható, hogy amit mi fejlõdésnek hiszünk, azaz az egyéni motorizáció növekedése, az európai kitekintésben pont az elmaradottságot jelképezi

+ kombinált szállítás fejlesztése, mint környezeti szempontból kedvezõ áruszállítási mód, ha már elõkerült az áruszállítás

http://www.3k.gov.hu...ype=file&id=767 - a holland várostervezésrõl, amit most a fent leírt területen megvalósítanának - náluk bevált, legalábbis a baleseti statisztikákat tekintve biztosan


a "telekocsi" az az autómegosztást jelenti, ha a car-sharinget fordítottad erre :)

#58
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

Lor kedvéért valaki légyszi a tömör lényeget. :o


Valami ilyesmi:

Az elsõ nap 190.000 jármû hajtott be , vagy mozgott a zónában a fizetõs idõszakban, ami 25%-kal kisebb, mint a megszokott. Ez részben az iskolai szünetnek is köszönhetõ egyébként.

A jelentések szerint, az elsõ hónapban a forgalom a díjfizetés elõtti idõszaknál legalább 15%-kal alacsonyabb szintre esett vissza. A második hét 20%-os eséssel még ezt az értéket is meghaladta.

A jelentés kimutatta, hogy a központi zónába lépõ autók és szállító jármûvek száma 60.000-rel volt alacsonyabb, mint az elõzõ évben. Az utazók 50-60%-a inkább a tömegközlekedést-, 20-30% a zóna elkerülését- , 15-25% "telekocsit" választotta, a maradék pedig inkább az ingyenes idõszakot. Megfigyelhetõ a motorok és kerékpárok megnövekedett használata is. Az utazóidõ átlag 14%-kal rövidült.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#59
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Amennyiben egyesek nem képesek a kulturált vitára, a szükséges retorziókat fogom használni.


#60
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
M1/M7 bevezetõ az osztyapenkótól a BAH-csomópontig megvan végig buszsávval? nekem nincs...pedig az be szokott dugulni reggelente, de még délután is elég szépen...budaörs-móricz 30-40 perc tõlünk (shell kút), ebbõl shell kút-Sasadi 10 perc, sasadi-villányi 20, villányitól meg 5-7 perc a gyors negyvenes.

Sasadi elõtt nyílik egy buszsáv, ami a nagyszõlõs utcáig van. a BAH-csomópont felé 2 sáv lesz, ebbõl emlékeim szerint a külsõ talán buszsáv, de az is mindig televan, máshol nem fér el a sok autós, illetve a BAH-csomópontnál a Hegyalja úti felüljáró elõtti lámpa megfogja az egészet, és a busz nem tud elkanyarodni addig a villányira, amíg nem ér el odáig, azaz a lámpáig. a Budaörs-Móricz útvonalon pont az a rész (sasadi út-villányi út) tart a legtöbb ideig dugóban, ahol elvileg van buszsáv. a kosztolányi felé nem tudom, van e buszsáv, de mintha ott se lenne, be szokott állni az is arrafele szépen...

továbbá a buszsávra is ugyanúgy vonatkozik az a piros lámpa. ergo hiába tudna menni, ha a keresztforgalom miatt a lámpa megfogja a sávot, és nem tud kimenni a buszsávba...amit amúgy meg elég sok paraszt használ, mert siet.