Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1750 hozzászólás a témában

#1461
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
Sramek Titán haytómû!
http://www.sramekbik...ages/crank4.jpg
tetszik bár akönyítõ furatok elég hanyag megmunkálásról tanúskodnak :)

#1462
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Ha már nem gyártanak vázat, akkor mindegy. Azért köszi!
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1463
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás

Itt én nem találtam semmit bringavázakról:(

Mert maga a Morati is totálisan megszûnt, az anyacég már nem lát benne fantáziát. Van egy pdf prospektusom, ha kéred akkor elküldöm.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1464
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Itt én nem találtam semmit bringavázakról:(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1465
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás

Mi a Morati honlapjának a címe?

A Morati honlapja (www.morati.com) totálisan megszûnt.
Helyette ez van: http://www.honeywell.com/sites/cz/

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1466
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Ekkora hülyeséget még sosem hallottam, mint ez a varratcsiszolás... A polírozás ízlés kérdése, én biztos hogy soha nem nyúlnék hozzá, úgy szép ahogy van.

Mi a Morati honlapjának a címe?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1467
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás

Az általam linkelt alsócsõn lévõ címkén még az is látszik, a heat treated-en kívül, hogy "vacuum heat treated". Tehát a misztikus folyadékba légrétkított körülmények között merítik a darabokat?

Az új cimkéken már nincs a "vacuum heat treated" felirat.

Itt van néhány érdekes bringa, egy hibrid is:
http://www.cyclingne...esults/eicma067
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1468
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Minden Morati termék hõkezelt, de az eljárásról nem igazán tudni semmit. Annyit mondott a tervezõmérnök, hogy berakják egy "folyadékszerû" anyaggal teli tartályba - és ennyi. Erre persze felkaptuk a fejünket, nagyon érdekelt volna minket, de nagyon nem akartak semmit mondani róla; megnézni neadjist' fényképezni pedig szigorúan tilos volt. (A hõkezelõ akármi a Mora Aerospace egységben volt; külön, zárt részen.)


Az általam linkelt alsócsõn lévõ címkén még az is látszik, a heat treated-en kívül, hogy "vacuum heat treated". Tehát a misztikus folyadékba légrétkított körülmények között merítik a darabokat?
--
tocsa

#1469
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Ha sarokcsiszolóval nyomul az ember, akkor ott melegedhet az anyag rendesen.
De én inkább attól félnék, hogy a flex által keltett eléggé durva rezgések gyengítik valamelyest a varratot. Ha tökéletes a varrat, akkor persze nem gyengíthetné, de tökéletes varrat nincs, és az egyes rácshibákat megnövelheti. Ebbõl lehet késõbb pár év múlva már repedés, míga ha nem nyúltunkvolna hozzá, akkor lehet h soha nem reped. Megéri azt a 60 grammot, amit nyerhetünk vele? Hát inkább gyûjtsünk össze egy nagyobb csulát edzés elõtt, köpjük ki, és azzal már megvan a 60gr difi. Mégjobb ha kulázunk egy 250 dekásat.

A titánt hõkezelhetik, legalábbis mióta linkeltétek az eladó oúti Moratit, azóta az a hirdetés a kezdõoldalam, és ott az egyik kép:

Kivehetõ, hogy "heat treated"

Minden Morati termék hõkezelt, de az eljárásról nem igazán tudni semmit. Annyit mondott a tervezõmérnök, hogy berakják egy "folyadékszerû" anyaggal teli tartályba - és ennyi. Erre persze felkaptuk a fejünket, nagyon érdekelt volna minket, de nagyon nem akartak semmit mondani róla; megnézni neadjist' fényképezni pedig szigorúan tilos volt. (A hõkezelõ akármi a Mora Aerospace egységben volt; külön, zárt részen.)
"In idem flumen bis non descendimus"

#1470
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
én a variálást a vfék/tfék szemekkel nem értettem soha, teleszkópokon is agyrém szerintem, honnan tudhatja az ember, hogy valaha nem jön jól még a másik fékrendszer lehetõsége, fõleg ha késõbb eladja, lehet a leendõ vevõnek meg pont az kellene...
és max 60 grammról beszélünk

#1471
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ennyi erovel a monogrammjat is belefureszelhette volna az alsocsobe az a barom... minek piszkalni egy vazat? ahelyett hogy felulne ra es tekerne.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1472
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Találta szép képeket egy szép bringáról: http://koukal-lukas.fotopic.net/
Feltöltött kép
Ezen azért kicsit ledöbbentem...
http://koukal-lukas..../p31434662.html


Hát igen. Durva. Látszik, hogy el-el mászott, meg-meg csúszott a kemény anyagon a sarokcsiszoló:
http://images3.fotop...y=70&noresize=1

De sajna már láttam ilyen munkát:
http://www.matuzmast..._marc_15_13.jpg

Mondjuk lehet szépen is csinálni, vagy ezek már oxidálódtak, és azért nem olyan fényes színûek?
http://www.matuzmast...ser_titan_4.jpg
http://www.matuzmast...ser_titan_5.jpg

Nindenesetre én nyugodtabban alszom úgy, hogy az enyémen nincsenek basztatva a varratok. csak simán polírozva van a váz és kész.
--
tocsa

#1473
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

igaz
igazabol meg feszultseggyujto hely is minden egyes ranc volgye

alut ha jol emlekszem kb 400 fokra kell heviteni ahhoz, hogy a hokezeles elmasszon
titant hokezelik?


Ha sarokcsiszolóval nyomul az ember, akkor ott melegedhet az anyag rendesen.
De én inkább attól félnék, hogy a flex által keltett eléggé durva rezgések gyengítik valamelyest a varratot. Ha tökéletes a varrat, akkor persze nem gyengíthetné, de tökéletes varrat nincs, és az egyes rácshibákat megnövelheti. Ebbõl lehet késõbb pár év múlva már repedés, míga ha nem nyúltunkvolna hozzá, akkor lehet h soha nem reped. Megéri azt a 60 grammot, amit nyerhetünk vele? Hát inkább gyûjtsünk össze egy nagyobb csulát edzés elõtt, köpjük ki, és azzal már megvan a 60gr difi. Mégjobb ha kulázunk egy 250 dekásat.

A titánt hõkezelhetik, legalábbis mióta linkeltétek az eladó oúti Moratit, azóta az a hirdetés a kezdõoldalam, és ott az egyik kép:
Feltöltött kép
Kivehetõ, hogy "heat treated"
--
tocsa

#1474
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

még amikor azt hittem, le fogom csupaszítani a vázamat fémtisztára, én is gondolkodtam hasonlón (aztán maradt a festék, mert jól nézett ki és lusta voltam), de én úgy gondoltam, ha a varrat "ívét" megtartom, tehát nem szedek le több fémet, mint amennyit épp ahhoz kell, hogy szépen egymáshoz simuljanak a vázcsövek, akkor nem gyengítem el.
Akkor ez igaz, vagy sem?
szerintem a varrat kilógó, "heges" része tkp. felesleges tartás szempontjából (de mondom, ez csak érzésem szerint..)


Nem, mechanikailag teljesen más, ha íves, mint ha szögletes helyen hat eredõ erõ.

#1475
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
igaz
igazabol meg feszultseggyujto hely is minden egyes ranc volgye


alut ha jol emlekszem kb 400 fokra kell heviteni ahhoz, hogy a hokezeles elmasszon
titant hokezelik?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1476
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Biztos így van, de nem bizti, hogy könnyû eltalálni a mértéket.
Ha jól tudom, a cannondale is azzal érdemelte ki a crackandfail gúnynevet, hogy nem bírtak leszokni a varratok csiszolgatásáról, aztán törtek a vázak mint a ropi.

Plusz ha ilyen korongos sarokcsiszoló géppel csinálod, azért az elég sok hõt termel... A hegesztett, és utána hõkezelt részek drámaian meggyengülhetnek hõ hatására (elvész a hõkezelés eredménye, amivel a hegesztés miatti gyengülést ellensúlyozta a gyár). Nem tudom, hogy a csiszolás elég meleg-e ehhez, de nem is szeretném kipróbálni. (Ez alura vonatkozik, titán passz)

#1477
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Hát elég bátor a kolléga... A fékkonzol hagyján, de a varratok lecsiszolása tudtommal nem egy életbiztosítás.


még amikor azt hittem, le fogom csupaszítani a vázamat fémtisztára, én is gondolkodtam hasonlón (aztán maradt a festék, mert jól nézett ki és lusta voltam), de én úgy gondoltam, ha a varrat "ívét" megtartom, tehát nem szedek le több fémet, mint amennyit épp ahhoz kell, hogy szépen egymáshoz simuljanak a vázcsövek, akkor nem gyengítem el.
Akkor ez igaz, vagy sem?
szerintem a varrat kilógó, "heges" része tkp. felesleges tartás szempontjából (de mondom, ez csak érzésem szerint..)

#1478
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Feltöltött kép
Ilyet veszek. Polirozott.
http://cgi.ebay.com/...RK:MEWA:IT&rd=1


Meggyütt!!!! Nem hiszem el! Sok viszontagság után, amit nem részletezek! Namost ez föl lesz téve egyenes kormányra, a szarvon is lesz fék, az kormányon pedig cyclo cross-os fék sorba kötve (olyan ami a bowden házat húzza szét). Királyság lesz!
--
tocsa

#1479
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Hát elég bátor a kolléga... A fékkonzol hagyján, de a varratok lecsiszolása tudtommal nem egy életbiztosítás.

#1480
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás
Találta szép képeket egy szép bringáról: http://koukal-lukas.fotopic.net/
Feltöltött kép
Ezen azért kicsit ledöbbentem...
http://koukal-lukas..../p31434662.html

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]