Jelentkezz be Regisztrálj
Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek
#1461
Írta 2006. szeptember 23. - 10:16
#1462
Írta 2006. szeptember 23. - 01:44
A Morati honlapja (www.morati.com) totálisan megszûnt.Mi a Morati honlapjának a címe?
Helyette ez van: http://www.honeywell.com/sites/cz/
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1463
Írta 2006. szeptember 23. - 00:55
Mi a Morati honlapjának a címe?
#1464
Írta 2006. szeptember 22. - 17:15
Az új cimkéken már nincs a "vacuum heat treated" felirat.Az általam linkelt alsócsõn lévõ címkén még az is látszik, a heat treated-en kívül, hogy "vacuum heat treated". Tehát a misztikus folyadékba légrétkított körülmények között merítik a darabokat?
Itt van néhány érdekes bringa, egy hibrid is:
http://www.cyclingne...esults/eicma067
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1465
Írta 2006. szeptember 15. - 18:10
Minden Morati termék hõkezelt, de az eljárásról nem igazán tudni semmit. Annyit mondott a tervezõmérnök, hogy berakják egy "folyadékszerû" anyaggal teli tartályba - és ennyi. Erre persze felkaptuk a fejünket, nagyon érdekelt volna minket, de nagyon nem akartak semmit mondani róla; megnézni neadjist' fényképezni pedig szigorúan tilos volt. (A hõkezelõ akármi a Mora Aerospace egységben volt; külön, zárt részen.)
Az általam linkelt alsócsõn lévõ címkén még az is látszik, a heat treated-en kívül, hogy "vacuum heat treated". Tehát a misztikus folyadékba légrétkított körülmények között merítik a darabokat?
tocsa
#1466
Írta 2006. szeptember 15. - 16:16
Minden Morati termék hõkezelt, de az eljárásról nem igazán tudni semmit. Annyit mondott a tervezõmérnök, hogy berakják egy "folyadékszerû" anyaggal teli tartályba - és ennyi. Erre persze felkaptuk a fejünket, nagyon érdekelt volna minket, de nagyon nem akartak semmit mondani róla; megnézni neadjist' fényképezni pedig szigorúan tilos volt. (A hõkezelõ akármi a Mora Aerospace egységben volt; külön, zárt részen.)Ha sarokcsiszolóval nyomul az ember, akkor ott melegedhet az anyag rendesen.
De én inkább attól félnék, hogy a flex által keltett eléggé durva rezgések gyengítik valamelyest a varratot. Ha tökéletes a varrat, akkor persze nem gyengíthetné, de tökéletes varrat nincs, és az egyes rácshibákat megnövelheti. Ebbõl lehet késõbb pár év múlva már repedés, míga ha nem nyúltunkvolna hozzá, akkor lehet h soha nem reped. Megéri azt a 60 grammot, amit nyerhetünk vele? Hát inkább gyûjtsünk össze egy nagyobb csulát edzés elõtt, köpjük ki, és azzal már megvan a 60gr difi. Mégjobb ha kulázunk egy 250 dekásat.
A titánt hõkezelhetik, legalábbis mióta linkeltétek az eladó oúti Moratit, azóta az a hirdetés a kezdõoldalam, és ott az egyik kép:
Kivehetõ, hogy "heat treated"
#1467
Írta 2006. szeptember 15. - 15:35
és max 60 grammról beszélünk
#1468
Írta 2006. szeptember 15. - 15:22
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1469
Írta 2006. szeptember 15. - 13:04
Találta szép képeket egy szép bringáról: http://koukal-lukas.fotopic.net/
Ezen azért kicsit ledöbbentem...
http://koukal-lukas..../p31434662.html
Hát igen. Durva. Látszik, hogy el-el mászott, meg-meg csúszott a kemény anyagon a sarokcsiszoló:
http://images3.fotop...y=70&noresize=1
De sajna már láttam ilyen munkát:
http://www.matuzmast..._marc_15_13.jpg
Mondjuk lehet szépen is csinálni, vagy ezek már oxidálódtak, és azért nem olyan fényes színûek?
http://www.matuzmast...ser_titan_4.jpg
http://www.matuzmast...ser_titan_5.jpg
Nindenesetre én nyugodtabban alszom úgy, hogy az enyémen nincsenek basztatva a varratok. csak simán polírozva van a váz és kész.
tocsa
#1470
Írta 2006. szeptember 15. - 12:57
igaz
igazabol meg feszultseggyujto hely is minden egyes ranc volgye
alut ha jol emlekszem kb 400 fokra kell heviteni ahhoz, hogy a hokezeles elmasszon
titant hokezelik?
Ha sarokcsiszolóval nyomul az ember, akkor ott melegedhet az anyag rendesen.
De én inkább attól félnék, hogy a flex által keltett eléggé durva rezgések gyengítik valamelyest a varratot. Ha tökéletes a varrat, akkor persze nem gyengíthetné, de tökéletes varrat nincs, és az egyes rácshibákat megnövelheti. Ebbõl lehet késõbb pár év múlva már repedés, míga ha nem nyúltunkvolna hozzá, akkor lehet h soha nem reped. Megéri azt a 60 grammot, amit nyerhetünk vele? Hát inkább gyûjtsünk össze egy nagyobb csulát edzés elõtt, köpjük ki, és azzal már megvan a 60gr difi. Mégjobb ha kulázunk egy 250 dekásat.
A titánt hõkezelhetik, legalábbis mióta linkeltétek az eladó oúti Moratit, azóta az a hirdetés a kezdõoldalam, és ott az egyik kép:
Kivehetõ, hogy "heat treated"
tocsa
#1471
Írta 2006. szeptember 14. - 21:35
még amikor azt hittem, le fogom csupaszítani a vázamat fémtisztára, én is gondolkodtam hasonlón (aztán maradt a festék, mert jól nézett ki és lusta voltam), de én úgy gondoltam, ha a varrat "ívét" megtartom, tehát nem szedek le több fémet, mint amennyit épp ahhoz kell, hogy szépen egymáshoz simuljanak a vázcsövek, akkor nem gyengítem el.
Akkor ez igaz, vagy sem?
szerintem a varrat kilógó, "heges" része tkp. felesleges tartás szempontjából (de mondom, ez csak érzésem szerint..)
Nem, mechanikailag teljesen más, ha íves, mint ha szögletes helyen hat eredõ erõ.
#1472
Írta 2006. szeptember 14. - 20:41
igazabol meg feszultseggyujto hely is minden egyes ranc volgye
alut ha jol emlekszem kb 400 fokra kell heviteni ahhoz, hogy a hokezeles elmasszon
titant hokezelik?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1473
Írta 2006. szeptember 14. - 20:41
Ha jól tudom, a cannondale is azzal érdemelte ki a crackandfail gúnynevet, hogy nem bírtak leszokni a varratok csiszolgatásáról, aztán törtek a vázak mint a ropi.
Plusz ha ilyen korongos sarokcsiszoló géppel csinálod, azért az elég sok hõt termel... A hegesztett, és utána hõkezelt részek drámaian meggyengülhetnek hõ hatására (elvész a hõkezelés eredménye, amivel a hegesztés miatti gyengülést ellensúlyozta a gyár). Nem tudom, hogy a csiszolás elég meleg-e ehhez, de nem is szeretném kipróbálni. (Ez alura vonatkozik, titán passz)
#1474
Írta 2006. szeptember 14. - 20:15
Hát elég bátor a kolléga... A fékkonzol hagyján, de a varratok lecsiszolása tudtommal nem egy életbiztosítás.
még amikor azt hittem, le fogom csupaszítani a vázamat fémtisztára, én is gondolkodtam hasonlón (aztán maradt a festék, mert jól nézett ki és lusta voltam), de én úgy gondoltam, ha a varrat "ívét" megtartom, tehát nem szedek le több fémet, mint amennyit épp ahhoz kell, hogy szépen egymáshoz simuljanak a vázcsövek, akkor nem gyengítem el.
Akkor ez igaz, vagy sem?
szerintem a varrat kilógó, "heges" része tkp. felesleges tartás szempontjából (de mondom, ez csak érzésem szerint..)
#1475
Írta 2006. szeptember 14. - 19:38
Ilyet veszek. Polirozott.
http://cgi.ebay.com/...RK:MEWA:IT&rd=1
Meggyütt!!!! Nem hiszem el! Sok viszontagság után, amit nem részletezek! Namost ez föl lesz téve egyenes kormányra, a szarvon is lesz fék, az kormányon pedig cyclo cross-os fék sorba kötve (olyan ami a bowden házat húzza szét). Királyság lesz!
tocsa
#1476
Írta 2006. szeptember 11. - 08:51
#1477
Írta 2006. szeptember 11. - 00:08
Ezen azért kicsit ledöbbentem...
http://koukal-lukas..../p31434662.html
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1478
Írta 2006. szeptember 07. - 15:15
Huhhh, nekem naaagy...
Addig jó neked! Ugyanis nekem pont jó lenne! És ez rossz dolog
tocsa
#1479
Írta 2006. szeptember 06. - 22:48
Igazából ez lett volna az eredeti elképzelés, de kipróbáltam az XTR és rajtamaradt 2 évig. Így tökéletes és klasszikus merevgép lesz, a V-fékek legutolsó és legjobb változatával szerelve, ami kerámiás felniken hozza a top tárcsafékek teljesítményét is - csak a sarat nem kedveli.
Körbefotózom a jelenlegi és a végleges állapotában is.
#1480
Írta 2006. szeptember 06. - 20:38
Mire? Miért? Titkos? Rohloff még nem volt benne! Jön az új XTR?Huhhh, nekem naaagy...
Lesz, csak remélhetõleg hamarosan átépítem icipicit.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]