Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1747 hozzászólás a témában

#1421
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Jajjj, imadom azt a toltotollat... :)


Én meg az ékszereket. Királyak!

#1422
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
http://www.kalimotxo.com/mtb/

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1423
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás
Jajjj, imadom azt a toltotollat... :)
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#1424
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Posted ImagePosted Image
És a végére a csapágygolyós:
Posted Image

#1425
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ez konkrétan csúnya, de gyönyörû gyûrûket csinál titánból a csávó. Van faberakásos, na az a tuti. Meg van egy csomó szép köves.
Sztem a gyûrûkbõl él, a lánckerekek gyártása csak hobbi:)

Nesztek: Posted ImagePosted Image

#1426
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Posted Image
Boone titán töltõtöll: 1695 USD

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1427
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ha a Morati hajtókarral is voltak problémák, aminél azért nagyon odafigyeltek gyártásnál, mennyi idõ alatt reped meg egy ilyen ropi hajtókar, ahol ráadásul kozmetikázták a varratokat? Szerintem epszilon idõ alatt.

A Morati karnak egyetlen helyen volt hibája. A külsõ oldalon a pedállyuk közelében a hegesztési varratnál volt gyenge. De van olyan amit még most is használnak!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1428
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Váz torzulási teszt, érdekes! Tényleg rugalmas a titán? Rugalmasabb, mint az acél? Az alu tényleg baromi merev. Tényleg merev a carbon?

http://www.sheldonbr..._frametest.html
--
tocsa

#1429
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

le_creme1.jpg


Ha a Morati hajtókarral is voltak problémák, aminél azért nagyon odafigyeltek gyártásnál, mennyi idõ alatt reped meg egy ilyen ropi hajtókar, ahol ráadásul kozmetikázták a varratokat? Szerintem epszilon idõ alatt.
--
tocsa

#1430
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Meg azért megnézném az én 90 kilómmal, hogy mennyire merev.....:D

#1431
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a legrandabb hajtokar amit mostanaban lattam. akarmennyi a sulya. es valszeg egy kisebb falu koltsegvetese az ara neki.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1432
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Posted Image

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1433
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Na ebbõl már nem menekülök...:)
Ott b@sztam el hogy enté ominózus HSZ-ét úgy értettem, hogy a ti-ot nem lehet pontosan megmunkálni, a kovácsolás felett elsiklott a figyelmem.

Tisztában vagyok vele (nagyjából) hogy hogy készül egy váz, sõt egy csavargyártást is el tudok képzelni.
Egyébként a merlin váz "sima mezei" ti váz, csak szép dolgok vannak a fejcsõbe meg a felsõcsõbe meg még pár helyre marva, CNC-zve, kinek hogy tetszik.


Enmeg csak itt pislogok :)
Asszem el kene olvasnom valami konyvet, mert az az erzesem, hogy teljesen hianyosak az ilyen ismereteim, es ugy tunik, hogy itt megerzesre/ranezesre nem feltetlenul lehet itelkezni. A heten voltam a BME konyvesboltban (V2 epulet), es bele is lapozgattam ilyen temaju konyvekbe, lehet meg kellett volna vennem :).
--
tocsa

#1434
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Na ebbõl már nem menekülök...:)
Ott b@sztam el hogy enté ominózus HSZ-ét úgy értettem, hogy a ti-ot nem lehet pontosan megmunkálni, a kovácsolás felett elsiklott a figyelmem.

Tisztában vagyok vele (nagyjából) hogy hogy készül egy váz, sõt egy csavargyártást is el tudok képzelni.
Egyébként a merlin váz "sima mezei" ti váz, csak szép dolgok vannak a fejcsõbe meg a felsõcsõbe meg még pár helyre marva, CNC-zve, kinek hogy tetszik.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1435
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Azért nem árt különbséget tenni a hengerelt és kovácsolt alapanyagok közt amit késõbb alakra forgácsolnak valamint az azonnal végsõ formára kovácsolt alkatrészek között.


A hengerlés nem más, mint folyamatos nyújtó kovácsolás.

Igen, nem feltétel, hogy a kovácsolás legyen a végsõ alakító eljárás, de attól még kovácsolt marad a darab anyagszerkezete, hogy a forgácsolás az utolsó lépés.

#1436
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

(...) hengerelt és kovácsolt alapanyagok(...)

Kulcsszó; enté jól rátapintott.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1437
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Azért nem árt különbséget tenni a hengerelt és kovácsolt alapanyagok közt amit késõbb alakra forgácsolnak valamint az azonnal végsõ formára kovácsolt alkatrészek között.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1438
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Nem vitatom a kovácsolást; a magam részérõl csak szeretném tudni a Merlin mely vázrészeken használna ilyet.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1439
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ott kezdõdött a flém, hogy elmondtam arról a "remek" handmade titán hajtókarról a véleményemet.

Én pl. nem tudom titán vázakon van-e kovácsolt elem, de az biztos, hogy a legtöbb titán alkatrészt nem forgácsolják, hanem kovácsolják.

Ami biztos, hogy még mindig vannak aki alu témában hanyatt dobják magukat a CNC varázsszó hallatán. Pedig a kovácsolt erõsebb is, talán könyebb is lehet. (a gyártók ezt tudják úgyis)

#1440
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

A merlin honlapján nem találtam képet, hozzánk pár napja érkezett egy váz, az gondolom 2007es lehet.
Majd tolok képet

Végignéztem, végigtapogattam a 2007-es palettát: hol, melyik vázelemeknél is lenne kovácsolt bármelyik Merlin váz?
"In idem flumen bis non descendimus"