Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1750 hozzászólás a témában

#1601
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
egyik haver ilyennel nyomja 3, de lehet, hogy négy éve odakint. 185ös tárcsával, 90kg. mondjuk ez karbon.
nem kell szart venni és kész.

Posted Image

#1602
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
az a tarcsa jo lesz 160mm-snek is
szal nem nagy.
aztan igy hirtelen atgondolva a dolgokat nem hinnem, hogy olyan nagyon szamitana, hogy mennyire merev a masik alkatresz amihez csatlakozik.
ugyanaz az ero halad at rajtuk mindenkepp.
egyedul abban lehet nemi kulonbseg, hogy a fuggveny mely szerint valtozik az kulonbozik.
de azt meg nem mondom mi kulonbseg lesz a terhelendo elemre nezve,
esetunkben titan. aminek azert van szakitoszilardsaga (konnyen nagyobb like acel) es rugalmas, mint dog / ha joltom/.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1603
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
ez nagyon csúnya...
lehet ilyen embernek nem kéne titán merevvilla...
vagy méginkább egy titán merevvillának nem kéne így eltörnie

#1604
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Azért pár dolgot még hozzá lehetne tenni. Egyrészt hiába 75 kg a csávó, hogyha világbajnoki szinten küldi neki, mint ahogy írják is, hogy very fast guy. Azért ott van terhelés. Aztán ha megnézzük annak a Gery Fisher váznak az elejét, hát az meglehetõsen merev lehet: szép nagy combos heggesztések. Minden rugalmasságot a villának kellett hozni, minden terhelést az csillapított. Ha a váz is titán, akkor azért a csillapítás egy részét átveszi. Aztán ott van még az a nem kicsi átmérõjû tárcsa. Az is csavarhatta az anyagot rendesen.

Persze ez nem mentség semmire. Ha valóban annyira szar a villa, ahogy jellemzik a fórumon (köztudottan rossz), akkor akár kifejezetten felelõséggel terheli a gyártót.

Én acél merev villát használok. Megnyugodtam, hogy jól döntöttem.
--
tocsa

#1605
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

hogy mas is lassa
Posted Image


Köszönjük!!! Pont ezt szerettem volna kérni!
Posted Image
Posted Image

Bár kép nélkül a leírást olvasni is rossz volt. Rosszabb angolosoknak: a pofa 75 kg körül van, a rendõrségi játékokon MTB világbajnok lett. Felnyársalta a kezét az egyik villal láb, emiatt többszörös törése lett, de ami még rosszabb: az ujjait mozgató idegek megsérültek.
--
tocsa

#1606
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
hogy mas is lassa
Posted Image

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1607
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Meg jópfa ez a Spicer/Sibex/XACD villa is az alábbi fórumban (nem ez az elsõ):

http://forums.mtbr.c...ad.php?t=196562

Én maradok sznob inkább.

#1608
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Jó pofa a Spicernél az A-head kupak (Batman) :)

Viszont amit nem vagyok képes felfogni: titán fékmerevítõ???
Ez most komoly? Áradozunk róla, hogy milyen rugalmas anyag ez a titán, aztán meg merevítünk vele?

Nyugtassatok meg, hogy csak marketing (mer' amúgy nem csúnya)



#1609
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
-[ go ahead ]-
"In idem flumen bis non descendimus"

#1610
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás

Meret?

A váz tesztje a 2003 áprilisi BikeMag-ban szerepel. (16-os)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1611
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Tényleg most tolom (tolnám, ha hagynátok...:D) az apróba...
"In idem flumen bis non descendimus"

#1612
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Meret?

Lesz egy ilyen eladó - csak szóltam...


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#1613
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Zorg;
miért adod el?
annak idején az volt ezek mellett felhozva, h az unokákat is kiszolgálják..

Egyrészt: a HC 1.4 váz nem az enyém, az nekem túl futurisztikus vázforma volt. Én a sajátom nem szándékozom eladni. (És bármennyire is azt hiszik sokan: én nem vagyok grammfejû. Az hogy 9 kiló körülre jött ki egy full merev bicaj - érdekes?)
Másrészt: Tocsa felsorolásából kimaradt egy, igen egyszerû magyarázat - a tulajnak úgy alakult, hogy éppen az ára sokkal inkább kell, mint a bicó...;)
"In idem flumen bis non descendimus"

#1614
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Titán tekintetében a vázaknál van a legnagyobb különbség. Nyilván ehhez kell a legnagyobb szakértelem, ami egy akármekkora kínai óriásüzemben nem elsõdleges szempont. A kormányok vagy csavarok terén gyakorlatilag ugyanazt a színvonalat tudják. A már emlegetett kínai cég egy neves amerikai cégnek a beszállítója, amelyik már több mint 10 éve kínál titán kormányt, csak saját bélyeggel.

A Moots nekem is a top 10-es lista elején van, bár eddig még csak képeken láttam vázakat. Talán nálunk nincs is, nem is olcsó. A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak. De egy Pisgah vagy Tanasi vázat bármikor elfogadnék.

Elkelt már a Morati?

A Moots is gyárt aluból vázat; tavalyi Eurobike-on körbenéztem - gyalázatos kidolgozással. Mintha nem is ugyanaz a cég lenne.
A Morati még megvan, most tolom az apróba.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1615
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Zorg;
miért adod el?
annak idején az volt ezek mellett felhozva, h az unokákat is kiszolgálják..


Három oka biztosan lehet:
- Könnyebb vázat vesz. Grammmániásoknak. Bár könnyûek a titán vázak, de közel sem a legkönnyebbek. A legkönnyebb vázakat nem titánból készítik. A karbon vázak könnyebbek tudnak lenni, de pár high-end aluváz is. A váz súly rekord listájára (weightwenees) többségében csak igen kisméretû (16") titán vázak tudtak felkerülni.
- Olyat talált, ami jobban kielégíti az igényeit. Pl másfajta rugózás. Vagy egy helyett kettõ, esetleg három (!!!) kulacstartó hely is van rajta. Vagy van rajta sárhányó szem. vagy nincs rajta fölöslegesen V-fék mount, viszont van disc mount. Vagy ennek a fordítottja. Ezek a dolgok mind adottak a vázzal, változtatni elég nehézkes rajtuk.
- Neki jobban megfelelõ geometriájút talált. Méretbeli problémák okozhatnak hátfájdalmakat, sérüléseket, bántalmakat. Pl. rövidebb/hosszabb a felsõcsõ azonos magasság mellett. Vagy alapméretes nyak helyett 1 1/8"-os a nyaka. Alacsonyabb a homlokcsõ, így belemegy egy kiszemelt villa (bár fõleg a régi titán vázaknál gyakran az átlagosnál alacsonyabb a homlokcsõ). Esetleg valami brutál villát akar belenyomni, ami már túl csopperesítené a jelenlegi vázát.

Mindenképpen nagyon nehéz eladni egy titán vázat. Személy szerint kifejezetten nem vagyok gramm mániás. A titán kényelmét csak egy jó CroMo váz tudja nyújtani, de az meg korrodálódik. A váz vételénél pedig oda kell figyeljen az ember a fenti adottságokra. Az odafigyelés sem lehet elég, mert az évek során változhat az ember igénye. Fõleg ha stílust vált pl.
--
tocsa

#1616
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Zorg;
miért adod el?
annak idején az volt ezek mellett felhozva, h az unokákat is kiszolgálják..

#1617
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Titán tekintetében a vázaknál van a legnagyobb különbség. Nyilván ehhez kell a legnagyobb szakértelem, ami egy akármekkora kínai óriásüzemben nem elsõdleges szempont. A kormányok vagy csavarok terén gyakorlatilag ugyanazt a színvonalat tudják. A már emlegetett kínai cég egy neves amerikai cégnek a beszállítója, amelyik már több mint 10 éve kínál titán kormányt, csak saját bélyeggel.

A Moots nekem is a top 10-es lista elején van, bár eddig még csak képeken láttam vázakat. Talán nálunk nincs is, nem is olcsó. A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak. De egy Pisgah vagy Tanasi vázat bármikor elfogadnék.

Elkelt már a Morati?


Melyik ez a neves amerikai cég?
Kerestelek mailben és mobilon is a kormány miatt!
--
tocsa

#1618
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Mily furcsa egybeesés, hogy a http://www.xacd.com.cn oldalán lévõ nyeregcsõ és a http://www.spicercycles.com/index.cgi lévõ nyeregcsõ kísértetiesen hasonlít egymásra. Valamint az elõbbi honlapon ugyanaz a típusjelzés van, mint a Sibex honlapján (www.sibexsports.com).
(Nekem is ilyenem van: SP-12)

Fölösleges sznoboskodás: a termékek legnagyobb része (kivétel az ex-Morati manufaktúrát, Moots-ot és hasonló aranyárú társát) ugyanabban a gyárban készül. Ezek - tetszik vagy nem - tömegtermékek (ha a szó nem is leghagyományosabb értelmében), ugyanúgy, mint az általunk használt kerékpárok többsége is. Gondoljunk csak bele: egy Merida, vagy Kona, vagy Magellan sosem lesz igazi különlegesség (mert nem lengi körül olyan mítosz, mint mondjuk a Kleint, az iF-et vagy társait), továbbá ezek tömegtermékek (Ez nem jeleti azt, hogy használója számára nem becses, megbecsült darabok). Ez a titánalkatrészek között sincs másképp: nem igazán nagy kiváltság ma sztem egy tömegtermék titánalkatrész. Az én nyeregcsövem 20 pénz volt, annyi, mint egy Ritchey WCS nyeregcsõ, amit bármely láncos boltban megvehetsz... kicsit többet kellett rá várni...
Jól mûködik, ugyanúgy hajlik, mint egy Morati, csak egyrészt nincs rajta annyi minõségbiztosítási plecsni és NEM úgy hívják. Max. nagyobb az esélye, hogy anyxaghibás etc., viszont örök garanciás, szóval...


A sznoboskodás csak részben fölösleges. Pont anyagminõségben különbözhetnek a dolgok. Es ez eléggé lényeges. A Moratinál ugye az a bizonyos Sigma6. A piacon legalább 100 féle 3Al/2.5V "aerospace grade" alapanyag van, ezek mind-mind minõségben különböznek. És vegyünk egy kormányt. Ha az eltörik, az tuti esés, és akkor már sovány vigasz az örök garancia. Ha egy hétig vagy kórházban, mert afél arcoddal felszántottad a talajt. Persze ez a minõségesdi dolog nemcsak titánra vonatkozik. Ugyanúgy alura és acélra is.

A szomorú az, hogy még a legnagyobbakkal is történnek balesetek. Lásd pl sok törött RooX XC nyeregcsõ, haverom törött RooX XC kormánya, stb.

Egyébként szerintem az F.T.W Bike oldalon horribilis áron kínált hajtókar kísértetiesen hasonlít a Sibex honlapon látható Power meter karjaival. Viszont az F.T.W.-n kínált nyeregcsõnek külön Alu bilincs szerkezete van, ellentétben az SP-12-essel (Sibex, Spicer, Xian Changda). Szintén érdekes, hogy a Spicer-nek van országúti villája (http://www.spicercyc...6&cat_desc=Road)
amíg a Sibexnél ilyet nem láttam.

Az összefonódások egyébként nyilvánvalóak. Átfedések vannak. Szomorú rádöbbenni, hogy az életnek ennek a területén is pár kivételtõl eltekintve már mindent kínában tömegtermelnek, és csak matricázva vannak.

A legnagyobb kínálat a Xian Changda-nál van. Pl háromféle szarv, négyféle kulacstartó. Mindkettõbõl egy tûnik fel a Spicer-nél. Vannak alapanyagok (lemez, rúd, stb), és félkész dolgok: ISIS BB tengely, stb. Barátaim: Xian Changda.
Nagyon okos cég lehet amúgy: alumíniumban is utaznak és rámozdulnak a karbonra is, mint alapanyag!!!
Valószínûleg a mennyiséggel sincs gond, mint ahogy HBalage írta sok évvel ezelõtt egy Bike kiállításon: a távol keleti gyártók csak annyit kérdeznek, hogy hány 100ezer darabra van szükség, és holnapra, holnaputánra, vagy mikorra kell.
--
tocsa

#1619
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
[quote name='Cruxos']...A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak... /quote]
Designra adhatnának kicsit, úgy náz ki 1-2 vázuk, mint egy tescobike:D
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1620
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás
Titán tekintetében a vázaknál van a legnagyobb különbség. Nyilván ehhez kell a legnagyobb szakértelem, ami egy akármekkora kínai óriásüzemben nem elsõdleges szempont. A kormányok vagy csavarok terén gyakorlatilag ugyanazt a színvonalat tudják. A már emlegetett kínai cég egy neves amerikai cégnek a beszállítója, amelyik már több mint 10 éve kínál titán kormányt, csak saját bélyeggel.

A Moots nekem is a top 10-es lista elején van, bár eddig még csak képeken láttam vázakat. Talán nálunk nincs is, nem is olcsó. A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak. De egy Pisgah vagy Tanasi vázat bármikor elfogadnék.

Elkelt már a Morati?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]