Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Please log in to reply
1746 replies to this topic

#1601
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

hogy mas is lassa
Feltöltött kép


Köszönjük!!! Pont ezt szerettem volna kérni!
Feltöltött kép
Feltöltött kép

Bár kép nélkül a leírást olvasni is rossz volt. Rosszabb angolosoknak: a pofa 75 kg körül van, a rendõrségi játékokon MTB világbajnok lett. Felnyársalta a kezét az egyik villal láb, emiatt többszörös törése lett, de ami még rosszabb: az ujjait mozgató idegek megsérültek.
--
tocsa

#1602
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
hogy mas is lassa
Feltöltött kép

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1603
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Meg jópfa ez a Spicer/Sibex/XACD villa is az alábbi fórumban (nem ez az elsõ):

http://forums.mtbr.c...ad.php?t=196562

Én maradok sznob inkább.

#1604
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Jó pofa a Spicernél az A-head kupak (Batman) :)

Viszont amit nem vagyok képes felfogni: titán fékmerevítõ???
Ez most komoly? Áradozunk róla, hogy milyen rugalmas anyag ez a titán, aztán meg merevítünk vele?

Nyugtassatok meg, hogy csak marketing (mer' amúgy nem csúnya)



#1605
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
-[ go ahead ]-
"In idem flumen bis non descendimus"

#1606
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Meret?

A váz tesztje a 2003 áprilisi BikeMag-ban szerepel. (16-os)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1607
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
Tényleg most tolom (tolnám, ha hagynátok...:D) az apróba...
"In idem flumen bis non descendimus"

#1608
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Meret?

Lesz egy ilyen eladó - csak szóltam...


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#1609
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts

Zorg;
miért adod el?
annak idején az volt ezek mellett felhozva, h az unokákat is kiszolgálják..

Egyrészt: a HC 1.4 váz nem az enyém, az nekem túl futurisztikus vázforma volt. Én a sajátom nem szándékozom eladni. (És bármennyire is azt hiszik sokan: én nem vagyok grammfejû. Az hogy 9 kiló körülre jött ki egy full merev bicaj - érdekes?)
Másrészt: Tocsa felsorolásából kimaradt egy, igen egyszerû magyarázat - a tulajnak úgy alakult, hogy éppen az ára sokkal inkább kell, mint a bicó...;)
"In idem flumen bis non descendimus"

#1610
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts

Titán tekintetében a vázaknál van a legnagyobb különbség. Nyilván ehhez kell a legnagyobb szakértelem, ami egy akármekkora kínai óriásüzemben nem elsõdleges szempont. A kormányok vagy csavarok terén gyakorlatilag ugyanazt a színvonalat tudják. A már emlegetett kínai cég egy neves amerikai cégnek a beszállítója, amelyik már több mint 10 éve kínál titán kormányt, csak saját bélyeggel.

A Moots nekem is a top 10-es lista elején van, bár eddig még csak képeken láttam vázakat. Talán nálunk nincs is, nem is olcsó. A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak. De egy Pisgah vagy Tanasi vázat bármikor elfogadnék.

Elkelt már a Morati?

A Moots is gyárt aluból vázat; tavalyi Eurobike-on körbenéztem - gyalázatos kidolgozással. Mintha nem is ugyanaz a cég lenne.
A Morati még megvan, most tolom az apróba.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1611
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Zorg;
miért adod el?
annak idején az volt ezek mellett felhozva, h az unokákat is kiszolgálják..


Három oka biztosan lehet:
- Könnyebb vázat vesz. Grammmániásoknak. Bár könnyûek a titán vázak, de közel sem a legkönnyebbek. A legkönnyebb vázakat nem titánból készítik. A karbon vázak könnyebbek tudnak lenni, de pár high-end aluváz is. A váz súly rekord listájára (weightwenees) többségében csak igen kisméretû (16") titán vázak tudtak felkerülni.
- Olyat talált, ami jobban kielégíti az igényeit. Pl másfajta rugózás. Vagy egy helyett kettõ, esetleg három (!!!) kulacstartó hely is van rajta. Vagy van rajta sárhányó szem. vagy nincs rajta fölöslegesen V-fék mount, viszont van disc mount. Vagy ennek a fordítottja. Ezek a dolgok mind adottak a vázzal, változtatni elég nehézkes rajtuk.
- Neki jobban megfelelõ geometriájút talált. Méretbeli problémák okozhatnak hátfájdalmakat, sérüléseket, bántalmakat. Pl. rövidebb/hosszabb a felsõcsõ azonos magasság mellett. Vagy alapméretes nyak helyett 1 1/8"-os a nyaka. Alacsonyabb a homlokcsõ, így belemegy egy kiszemelt villa (bár fõleg a régi titán vázaknál gyakran az átlagosnál alacsonyabb a homlokcsõ). Esetleg valami brutál villát akar belenyomni, ami már túl csopperesítené a jelenlegi vázát.

Mindenképpen nagyon nehéz eladni egy titán vázat. Személy szerint kifejezetten nem vagyok gramm mániás. A titán kényelmét csak egy jó CroMo váz tudja nyújtani, de az meg korrodálódik. A váz vételénél pedig oda kell figyeljen az ember a fenti adottságokra. Az odafigyelés sem lehet elég, mert az évek során változhat az ember igénye. Fõleg ha stílust vált pl.
--
tocsa

#1612
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Zorg;
miért adod el?
annak idején az volt ezek mellett felhozva, h az unokákat is kiszolgálják..

#1613
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Titán tekintetében a vázaknál van a legnagyobb különbség. Nyilván ehhez kell a legnagyobb szakértelem, ami egy akármekkora kínai óriásüzemben nem elsõdleges szempont. A kormányok vagy csavarok terén gyakorlatilag ugyanazt a színvonalat tudják. A már emlegetett kínai cég egy neves amerikai cégnek a beszállítója, amelyik már több mint 10 éve kínál titán kormányt, csak saját bélyeggel.

A Moots nekem is a top 10-es lista elején van, bár eddig még csak képeken láttam vázakat. Talán nálunk nincs is, nem is olcsó. A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak. De egy Pisgah vagy Tanasi vázat bármikor elfogadnék.

Elkelt már a Morati?


Melyik ez a neves amerikai cég?
Kerestelek mailben és mobilon is a kormány miatt!
--
tocsa

#1614
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Mily furcsa egybeesés, hogy a http://www.xacd.com.cn oldalán lévõ nyeregcsõ és a http://www.spicercycles.com/index.cgi lévõ nyeregcsõ kísértetiesen hasonlít egymásra. Valamint az elõbbi honlapon ugyanaz a típusjelzés van, mint a Sibex honlapján (www.sibexsports.com).
(Nekem is ilyenem van: SP-12)

Fölösleges sznoboskodás: a termékek legnagyobb része (kivétel az ex-Morati manufaktúrát, Moots-ot és hasonló aranyárú társát) ugyanabban a gyárban készül. Ezek - tetszik vagy nem - tömegtermékek (ha a szó nem is leghagyományosabb értelmében), ugyanúgy, mint az általunk használt kerékpárok többsége is. Gondoljunk csak bele: egy Merida, vagy Kona, vagy Magellan sosem lesz igazi különlegesség (mert nem lengi körül olyan mítosz, mint mondjuk a Kleint, az iF-et vagy társait), továbbá ezek tömegtermékek (Ez nem jeleti azt, hogy használója számára nem becses, megbecsült darabok). Ez a titánalkatrészek között sincs másképp: nem igazán nagy kiváltság ma sztem egy tömegtermék titánalkatrész. Az én nyeregcsövem 20 pénz volt, annyi, mint egy Ritchey WCS nyeregcsõ, amit bármely láncos boltban megvehetsz... kicsit többet kellett rá várni...
Jól mûködik, ugyanúgy hajlik, mint egy Morati, csak egyrészt nincs rajta annyi minõségbiztosítási plecsni és NEM úgy hívják. Max. nagyobb az esélye, hogy anyxaghibás etc., viszont örök garanciás, szóval...


A sznoboskodás csak részben fölösleges. Pont anyagminõségben különbözhetnek a dolgok. Es ez eléggé lényeges. A Moratinál ugye az a bizonyos Sigma6. A piacon legalább 100 féle 3Al/2.5V "aerospace grade" alapanyag van, ezek mind-mind minõségben különböznek. És vegyünk egy kormányt. Ha az eltörik, az tuti esés, és akkor már sovány vigasz az örök garancia. Ha egy hétig vagy kórházban, mert afél arcoddal felszántottad a talajt. Persze ez a minõségesdi dolog nemcsak titánra vonatkozik. Ugyanúgy alura és acélra is.

A szomorú az, hogy még a legnagyobbakkal is történnek balesetek. Lásd pl sok törött RooX XC nyeregcsõ, haverom törött RooX XC kormánya, stb.

Egyébként szerintem az F.T.W Bike oldalon horribilis áron kínált hajtókar kísértetiesen hasonlít a Sibex honlapon látható Power meter karjaival. Viszont az F.T.W.-n kínált nyeregcsõnek külön Alu bilincs szerkezete van, ellentétben az SP-12-essel (Sibex, Spicer, Xian Changda). Szintén érdekes, hogy a Spicer-nek van országúti villája (http://www.spicercyc...6&cat_desc=Road)
amíg a Sibexnél ilyet nem láttam.

Az összefonódások egyébként nyilvánvalóak. Átfedések vannak. Szomorú rádöbbenni, hogy az életnek ennek a területén is pár kivételtõl eltekintve már mindent kínában tömegtermelnek, és csak matricázva vannak.

A legnagyobb kínálat a Xian Changda-nál van. Pl háromféle szarv, négyféle kulacstartó. Mindkettõbõl egy tûnik fel a Spicer-nél. Vannak alapanyagok (lemez, rúd, stb), és félkész dolgok: ISIS BB tengely, stb. Barátaim: Xian Changda.
Nagyon okos cég lehet amúgy: alumíniumban is utaznak és rámozdulnak a karbonra is, mint alapanyag!!!
Valószínûleg a mennyiséggel sincs gond, mint ahogy HBalage írta sok évvel ezelõtt egy Bike kiállításon: a távol keleti gyártók csak annyit kérdeznek, hogy hány 100ezer darabra van szükség, és holnapra, holnaputánra, vagy mikorra kell.
--
tocsa

#1615
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
[quote name='Cruxos']...A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak... /quote]
Designra adhatnának kicsit, úgy náz ki 1-2 vázuk, mint egy tescobike:D
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1616
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Titán tekintetében a vázaknál van a legnagyobb különbség. Nyilván ehhez kell a legnagyobb szakértelem, ami egy akármekkora kínai óriásüzemben nem elsõdleges szempont. A kormányok vagy csavarok terén gyakorlatilag ugyanazt a színvonalat tudják. A már emlegetett kínai cég egy neves amerikai cégnek a beszállítója, amelyik már több mint 10 éve kínál titán kormányt, csak saját bélyeggel.

A Moots nekem is a top 10-es lista elején van, bár eddig még csak képeken láttam vázakat. Talán nálunk nincs is, nem is olcsó. A Litespeed biztosan jó, csak kár, hogy aluvázakkal is foglalkoznak. De egy Pisgah vagy Tanasi vázat bármikor elfogadnék.

Elkelt már a Morati?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1617
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Pont ma dumáltam a fõnökömmel, hogy szerinte a titánvázak között van e egetverõ különbség. Aszonta ég és föld egy 500fontos váz és pl egy Litespeed között, volt már pár bringája, szal neki elhiszem.

Hogy õszinte legyek, mielõtt elkezdtem itt melózni, nem is hallottam még a Mootsról, az egész titánvázas dolgot egy drága hóbortnak tartottam. Aztán tekertem Litespeedet, beszarás. A Moots szintúgy, annyiból jobb hogy szerintem a leggyönyörûbb bringák.

Ok, nevetségesen (vagy inkább siralmasan) drágák ezek a vázak, annyival nyilván nem jobbak egy 200.000-es váznál, mint amennyivel drágábbak, de azért nem venném õket egy kalap alá
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1618
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Mily furcsa egybeesés, hogy a http://www.xacd.com.cn oldalán lévõ nyeregcsõ és a http://www.spicercycles.com/index.cgi lévõ nyeregcsõ kísértetiesen hasonlít egymásra. Valamint az elõbbi honlapon ugyanaz a típusjelzés van, mint a Sibex honlapján (www.sibexsports.com).
(Nekem is ilyenem van: SP-12)

Fölösleges sznoboskodás: a termékek legnagyobb része (kivétel az ex-Morati manufaktúrát, Moots-ot és hasonló aranyárú társát) ugyanabban a gyárban készül. Ezek - tetszik vagy nem - tömegtermékek (ha a szó nem is leghagyományosabb értelmében), ugyanúgy, mint az általunk használt kerékpárok többsége is. Gondoljunk csak bele: egy Merida, vagy Kona, vagy Magellan sosem lesz igazi különlegesség (mert nem lengi körül olyan mítosz, mint mondjuk a Kleint, az iF-et vagy társait), továbbá ezek tömegtermékek (Ez nem jeleti azt, hogy használója számára nem becses, megbecsült darabok). Ez a titánalkatrészek között sincs másképp: nem igazán nagy kiváltság ma sztem egy tömegtermék titánalkatrész. Az én nyeregcsövem 20 pénz volt, annyi, mint egy Ritchey WCS nyeregcsõ, amit bármely láncos boltban megvehetsz... kicsit többet kellett rá várni...
Jól mûködik, ugyanúgy hajlik, mint egy Morati, csak egyrészt nincs rajta annyi minõségbiztosítási plecsni és NEM úgy hívják. Max. nagyobb az esélye, hogy anyxaghibás etc., viszont örök garanciás, szóval...



#1619
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Lesz egy ilyen eladó - csak szóltam...

Ez nem az apróhirdetõ! ;) Ismerõs.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1620
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
Lesz egy ilyen eladó - csak szóltam...
"In idem flumen bis non descendimus"