Mily furcsa egybeesés, hogy a http://www.xacd.com.cn oldalán lévõ nyeregcsõ és a http://www.spicercycles.com/index.cgi lévõ nyeregcsõ kísértetiesen hasonlít egymásra. Valamint az elõbbi honlapon ugyanaz a típusjelzés van, mint a Sibex honlapján (www.sibexsports.com).
(Nekem is ilyenem van: SP-12)
Fölösleges sznoboskodás: a termékek legnagyobb része (kivétel az ex-Morati manufaktúrát, Moots-ot és hasonló aranyárú társát) ugyanabban a gyárban készül. Ezek - tetszik vagy nem - tömegtermékek (ha a szó nem is leghagyományosabb értelmében), ugyanúgy, mint az általunk használt kerékpárok többsége is. Gondoljunk csak bele: egy Merida, vagy Kona, vagy Magellan sosem lesz igazi különlegesség (mert nem lengi körül olyan mítosz, mint mondjuk a Kleint, az iF-et vagy társait), továbbá ezek tömegtermékek (Ez nem jeleti azt, hogy használója számára nem becses, megbecsült darabok). Ez a titánalkatrészek között sincs másképp: nem igazán nagy kiváltság ma sztem egy tömegtermék titánalkatrész. Az én nyeregcsövem 20 pénz volt, annyi, mint egy Ritchey WCS nyeregcsõ, amit bármely láncos boltban megvehetsz... kicsit többet kellett rá várni...
Jól mûködik, ugyanúgy hajlik, mint egy Morati, csak egyrészt nincs rajta annyi minõségbiztosítási plecsni és NEM úgy hívják. Max. nagyobb az esélye, hogy anyxaghibás etc., viszont örök garanciás, szóval...
A sznoboskodás csak részben fölösleges. Pont anyagminõségben különbözhetnek a dolgok. Es ez eléggé lényeges. A Moratinál ugye az a bizonyos Sigma6. A piacon legalább 100 féle 3Al/2.5V "aerospace grade" alapanyag van, ezek mind-mind minõségben különböznek. És vegyünk egy kormányt. Ha az eltörik, az tuti esés, és akkor már sovány vigasz az örök garancia. Ha egy hétig vagy kórházban, mert afél arcoddal felszántottad a talajt. Persze ez a minõségesdi dolog nemcsak titánra vonatkozik. Ugyanúgy alura és acélra is.
A szomorú az, hogy még a legnagyobbakkal is történnek balesetek. Lásd pl sok törött RooX XC nyeregcsõ, haverom törött RooX XC kormánya, stb.
Egyébként szerintem az F.T.W Bike oldalon horribilis áron kínált hajtókar kísértetiesen hasonlít a Sibex honlapon látható Power meter karjaival. Viszont az F.T.W.-n kínált nyeregcsõnek külön Alu bilincs szerkezete van, ellentétben az SP-12-essel (Sibex, Spicer, Xian Changda). Szintén érdekes, hogy a Spicer-nek van országúti villája (
http://www.spicercyc...6&cat_desc=Road)
amíg a Sibexnél ilyet nem láttam.
Az összefonódások egyébként nyilvánvalóak. Átfedések vannak. Szomorú rádöbbenni, hogy az életnek ennek a területén is pár kivételtõl eltekintve már mindent kínában tömegtermelnek, és csak matricázva vannak.
A legnagyobb kínálat a Xian Changda-nál van. Pl háromféle szarv, négyféle kulacstartó. Mindkettõbõl egy tûnik fel a Spicer-nél. Vannak alapanyagok (lemez, rúd, stb), és félkész dolgok: ISIS BB tengely, stb. Barátaim: Xian Changda.
Nagyon okos cég lehet amúgy: alumíniumban is utaznak és rámozdulnak a karbonra is, mint alapanyag!!!
Valószínûleg a mennyiséggel sincs gond, mint ahogy HBalage írta sok évvel ezelõtt egy Bike kiállításon: a távol keleti gyártók csak annyit kérdeznek, hogy hány 100ezer darabra van szükség, és holnapra, holnaputánra, vagy mikorra kell.