Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Please log in to reply
1746 replies to this topic

#1581
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Merlin, csak a Moots adja a technológiát. Gondolom védett megoldás.


De még titánból is csak úgy mernek softtailt csinálni, hogy közvetlen a BB után a láncvillák eleinte nem csövek, hanem csak vastag lemezek. A lemez rész hajlik, gyakorlatilag az a forgáspont. Namost a fenti bringán ilyet nem láthatunk. Akkor marad az, amit Lor mond, hogy a BB körül elforog egy forgásponttal. Ez viszont bizony forgáspont. Márpedig tudtommal a softtailen elvileg nincs forgáspont. Legalábbis 1000-el ezt nyomatják a marketing gépezetek. Szal ez amolyan "ál" softtail?

Amúgy általam vázolt softtailt már készítettek Alu-ból is. Valami rugalmasabb alu ötvözetbõl csinálják azt a részt, pl 6061 szerû ötvözet, és persze baromi pontosan méretezik, meg eszméletlen jó minõségû anyag is kell. Most nem jut eszembe melyik márka. De van nekik titán softtailjük is.
--
tocsa

#1582
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

...csak meglepõdtem a linkelt mútszon

Merlin, csak a Moots adja a technológiát. Gondolom védett megoldás.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1583
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
alul persze nincs, de felül a tag gondolom forog a befogatási pontjánál, így mindig a megfelelõ irányba tud mozdulni a tag...

na persze gondolom nincs ennek igazán jelentõsége, csak meglepõdtem a linkelt mútszon

#1584
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
ezen sincs kifejezett forgáspont felül
(se alul)
hacsak a tag rögzítését nem tekinted annak

#1585
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
igen, titán softtail vázat láttam már, csak eddig amit láttam, azon felül azért volt forgáspont, és alul volt a hajlongó titán varázslat
mint pl ezen a morati-n:

http://mtb.uw.hu/morati.jpg

#1586
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
softailek igy mennek
semmi forgaspont
minden mukodes csak az anyag rugalmassagan mulik
(kiveve teleszkop)

ott valszeg van egy muanyag csuszogyuru, es az /jo/ idovel kikopik.
ezel nem olyan furgek, mint a sima telosak de arra jok, hogy eleg jo kenyelmi funkciot ellatahassanak.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1587
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
hú nekem ebben az a fura, hogy mozgás közben változik a becsúszó szöge, de amiben mozog, annak nem...
bár kis mértékben, de hosszútávon kikophat nem?

#1588
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

ez hogy softtail?
nem látom innen, miként mûködhet...

Így:
http://i7.ebayimg.co.../4e/91/ec_3.JPG
http://i22.ebayimg.c.../51/05/0a_3.JPG

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1589
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ez hogy softtail?
nem látom innen, miként mûködhet...

#1590
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Nekem még inkább tetszene, ha nem Softtail lenne, hanem hátul echte "merev", esetleg vmi kellemesen hajlongó S-benddel :)

#1591
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Ez így nagyon korrekt!
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1592
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az meg hogy nem lehet vele versenyezni... Frischi is nyert vilagkupa futamot titan villaval anno ha jol tevedek. Meg aztan ha nem lehetne versenyezni vele, akkor tenyleg nem ertem kinek van kitalalva, mert a mezei bringas 3 db erosen kozepkategorias telot vesz az arabol...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1593
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Heggesztésnek ez se csúnya. És nem gépi az hót ziher, ez egy MOOTS YBB BB része.
Feltöltött kép
--
tocsa

#1594
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

az a tarcsa jo lesz 160mm-snek is
szal nem nagy.
aztan igy hirtelen atgondolva a dolgokat nem hinnem, hogy olyan nagyon szamitana, hogy mennyire merev a masik alkatresz amihez csatlakozik.
ugyanaz az ero halad at rajtuk mindenkepp.
egyedul abban lehet nemi kulonbseg, hogy a fuggveny mely szerint valtozik az kulonbozik.
de azt meg nem mondom mi kulonbseg lesz a terhelendo elemre nezve,
esetunkben titan. aminek azert van szakitoszilardsaga (konnyen nagyobb like acel) es rugalmas, mint dog / ha joltom/.


Köszi az észrevételeket! Tárcsákban nem vagyok otthon, ezt nem tudtam jól megítélni.
Bár mérnök vagyok, de nem vagyok gépész. A váz - villa fejtegetést azért bátorkodtam felhozni, mert a BikeMag-ban volt már ilyen törés gyûjtemény. 30-40 törést elemeztek. A legtöbb arról szólt, hogy vagy iszonyatosan merev vázba tettek be egy nem hozzá méretezett villát, ezért minden hajlást a villa viselt. Nyilván a terhelést ugyanúgy megkapta a váz fej része is, csak az annyira túl volt méretezve, hogy nem hajlott. Az eredmény magától értetõdõ: a villa elõbb-utóbb megadja magát vagy a fejénél, vagy a vállaknál, vagy a lábán, amelyik a leggyengébb láncszem. A másik tipikus eset pedig az volt, hogy egy brutál villát raktak bele egy gyenge vázba. Ez pont a fordított eset ugye. Az eredmény abban az esetben is borítékolható: leszakad a fejcsõ, eleresztenek valahol a heggesztések, esetleg a legnagyobb erõt viselõ felsõ vagy alsócsõ elülsõ része adja meg magát.

A leggyengébb láncszem, asszem ez a kulcs.

De ettõl függetlenül egy villának nem szabad eltörnie. A Morati nehezebb is? Akkor nemcsak jobb minõségû anyagból van, hanem bõvebben méretezett. A Sibex/Spicer/Changda alul van méretezve.
--
tocsa

#1595
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Köszönjük!!! Pont ezt szerettem volna kérni!
Feltöltött kép
Feltöltött kép

Bár kép nélkül a leírást olvasni is rossz volt. Rosszabb angolosoknak: a pofa 75 kg körül van, a rendõrségi játékokon MTB világbajnok lett. Felnyársalta a kezét az egyik villal láb, emiatt többszörös törése lett, de ami még rosszabb: az ujjait mozgató idegek megsérültek.


Rosszul írtam! Nem az idegek, hanem az inak sérültek meg. Mondjuk az se egy szívderítõ dolog.
--
tocsa

#1596
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég

Köszönjük!!! Pont ezt szerettem volna kérni!
Feltöltött kép
Feltöltött kép

Bár kép nélkül a leírást olvasni is rossz volt. Rosszabb angolosoknak: a pofa 75 kg körül van, a rendõrségi játékokon MTB világbajnok lett. Felnyársalta a kezét az egyik villal láb, emiatt többszörös törése lett, de ami még rosszabb: az ujjait mozgató idegek megsérültek.


Bocsánat, elfelejtettem, hogy be voltam jelentkezve ott is, anélkül meg nem látható a kép.

Szóval az a baj, hogyha véletlenül "jó" titánt használnak a kínai gyártók, akkor is sokszor alulméretezik a dolgokat. Ezek az XACD villák majd 100 grammal könnyebbek egy Morati-nál. De van itthon olyan XACD váz, ami egy szezonon belül 3x tört el (cserélik ugyan, mert "örökgaris"), ráadásul olyan helyeken, ahol egy normálisan megtervezett váz sohasem fog.

#1597
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
egyik haver ilyennel nyomja 3, de lehet, hogy négy éve odakint. 185ös tárcsával, 90kg. mondjuk ez karbon.
nem kell szart venni és kész.

Feltöltött kép

#1598
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
az a tarcsa jo lesz 160mm-snek is
szal nem nagy.
aztan igy hirtelen atgondolva a dolgokat nem hinnem, hogy olyan nagyon szamitana, hogy mennyire merev a masik alkatresz amihez csatlakozik.
ugyanaz az ero halad at rajtuk mindenkepp.
egyedul abban lehet nemi kulonbseg, hogy a fuggveny mely szerint valtozik az kulonbozik.
de azt meg nem mondom mi kulonbseg lesz a terhelendo elemre nezve,
esetunkben titan. aminek azert van szakitoszilardsaga (konnyen nagyobb like acel) es rugalmas, mint dog / ha joltom/.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1599
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ez nagyon csúnya...
lehet ilyen embernek nem kéne titán merevvilla...
vagy méginkább egy titán merevvillának nem kéne így eltörnie

#1600
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Azért pár dolgot még hozzá lehetne tenni. Egyrészt hiába 75 kg a csávó, hogyha világbajnoki szinten küldi neki, mint ahogy írják is, hogy very fast guy. Azért ott van terhelés. Aztán ha megnézzük annak a Gery Fisher váznak az elejét, hát az meglehetõsen merev lehet: szép nagy combos heggesztések. Minden rugalmasságot a villának kellett hozni, minden terhelést az csillapított. Ha a váz is titán, akkor azért a csillapítás egy részét átveszi. Aztán ott van még az a nem kicsi átmérõjû tárcsa. Az is csavarhatta az anyagot rendesen.

Persze ez nem mentség semmire. Ha valóban annyira szar a villa, ahogy jellemzik a fórumon (köztudottan rossz), akkor akár kifejezetten felelõséggel terheli a gyártót.

Én acél merev villát használok. Megnyugodtam, hogy jól döntöttem.
--
tocsa