Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1746 hozzászólás a témában

#1461
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Mi a Morati honlapjának a címe?

A Morati honlapja (www.morati.com) totálisan megszûnt.
Helyette ez van: http://www.honeywell.com/sites/cz/

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1462
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Ekkora hülyeséget még sosem hallottam, mint ez a varratcsiszolás... A polírozás ízlés kérdése, én biztos hogy soha nem nyúlnék hozzá, úgy szép ahogy van.

Mi a Morati honlapjának a címe?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1463
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az általam linkelt alsócsõn lévõ címkén még az is látszik, a heat treated-en kívül, hogy "vacuum heat treated". Tehát a misztikus folyadékba légrétkított körülmények között merítik a darabokat?

Az új cimkéken már nincs a "vacuum heat treated" felirat.

Itt van néhány érdekes bringa, egy hibrid is:
http://www.cyclingne...esults/eicma067
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1464
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Minden Morati termék hõkezelt, de az eljárásról nem igazán tudni semmit. Annyit mondott a tervezõmérnök, hogy berakják egy "folyadékszerû" anyaggal teli tartályba - és ennyi. Erre persze felkaptuk a fejünket, nagyon érdekelt volna minket, de nagyon nem akartak semmit mondani róla; megnézni neadjist' fényképezni pedig szigorúan tilos volt. (A hõkezelõ akármi a Mora Aerospace egységben volt; külön, zárt részen.)


Az általam linkelt alsócsõn lévõ címkén még az is látszik, a heat treated-en kívül, hogy "vacuum heat treated". Tehát a misztikus folyadékba légrétkított körülmények között merítik a darabokat?
--
tocsa

#1465
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Ha sarokcsiszolóval nyomul az ember, akkor ott melegedhet az anyag rendesen.
De én inkább attól félnék, hogy a flex által keltett eléggé durva rezgések gyengítik valamelyest a varratot. Ha tökéletes a varrat, akkor persze nem gyengíthetné, de tökéletes varrat nincs, és az egyes rácshibákat megnövelheti. Ebbõl lehet késõbb pár év múlva már repedés, míga ha nem nyúltunkvolna hozzá, akkor lehet h soha nem reped. Megéri azt a 60 grammot, amit nyerhetünk vele? Hát inkább gyûjtsünk össze egy nagyobb csulát edzés elõtt, köpjük ki, és azzal már megvan a 60gr difi. Mégjobb ha kulázunk egy 250 dekásat.

A titánt hõkezelhetik, legalábbis mióta linkeltétek az eladó oúti Moratit, azóta az a hirdetés a kezdõoldalam, és ott az egyik kép:

Kivehetõ, hogy "heat treated"

Minden Morati termék hõkezelt, de az eljárásról nem igazán tudni semmit. Annyit mondott a tervezõmérnök, hogy berakják egy "folyadékszerû" anyaggal teli tartályba - és ennyi. Erre persze felkaptuk a fejünket, nagyon érdekelt volna minket, de nagyon nem akartak semmit mondani róla; megnézni neadjist' fényképezni pedig szigorúan tilos volt. (A hõkezelõ akármi a Mora Aerospace egységben volt; külön, zárt részen.)
"In idem flumen bis non descendimus"

#1466
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
én a variálást a vfék/tfék szemekkel nem értettem soha, teleszkópokon is agyrém szerintem, honnan tudhatja az ember, hogy valaha nem jön jól még a másik fékrendszer lehetõsége, fõleg ha késõbb eladja, lehet a leendõ vevõnek meg pont az kellene...
és max 60 grammról beszélünk

#1467
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ennyi erovel a monogrammjat is belefureszelhette volna az alsocsobe az a barom... minek piszkalni egy vazat? ahelyett hogy felulne ra es tekerne.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1468
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Találta szép képeket egy szép bringáról: http://koukal-lukas.fotopic.net/
Feltöltött kép
Ezen azért kicsit ledöbbentem...
http://koukal-lukas..../p31434662.html


Hát igen. Durva. Látszik, hogy el-el mászott, meg-meg csúszott a kemény anyagon a sarokcsiszoló:
http://images3.fotop...y=70&noresize=1

De sajna már láttam ilyen munkát:
http://www.matuzmast..._marc_15_13.jpg

Mondjuk lehet szépen is csinálni, vagy ezek már oxidálódtak, és azért nem olyan fényes színûek?
http://www.matuzmast...ser_titan_4.jpg
http://www.matuzmast...ser_titan_5.jpg

Nindenesetre én nyugodtabban alszom úgy, hogy az enyémen nincsenek basztatva a varratok. csak simán polírozva van a váz és kész.
--
tocsa

#1469
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

igaz
igazabol meg feszultseggyujto hely is minden egyes ranc volgye

alut ha jol emlekszem kb 400 fokra kell heviteni ahhoz, hogy a hokezeles elmasszon
titant hokezelik?


Ha sarokcsiszolóval nyomul az ember, akkor ott melegedhet az anyag rendesen.
De én inkább attól félnék, hogy a flex által keltett eléggé durva rezgések gyengítik valamelyest a varratot. Ha tökéletes a varrat, akkor persze nem gyengíthetné, de tökéletes varrat nincs, és az egyes rácshibákat megnövelheti. Ebbõl lehet késõbb pár év múlva már repedés, míga ha nem nyúltunkvolna hozzá, akkor lehet h soha nem reped. Megéri azt a 60 grammot, amit nyerhetünk vele? Hát inkább gyûjtsünk össze egy nagyobb csulát edzés elõtt, köpjük ki, és azzal már megvan a 60gr difi. Mégjobb ha kulázunk egy 250 dekásat.

A titánt hõkezelhetik, legalábbis mióta linkeltétek az eladó oúti Moratit, azóta az a hirdetés a kezdõoldalam, és ott az egyik kép:
Feltöltött kép
Kivehetõ, hogy "heat treated"
--
tocsa

#1470
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

még amikor azt hittem, le fogom csupaszítani a vázamat fémtisztára, én is gondolkodtam hasonlón (aztán maradt a festék, mert jól nézett ki és lusta voltam), de én úgy gondoltam, ha a varrat "ívét" megtartom, tehát nem szedek le több fémet, mint amennyit épp ahhoz kell, hogy szépen egymáshoz simuljanak a vázcsövek, akkor nem gyengítem el.
Akkor ez igaz, vagy sem?
szerintem a varrat kilógó, "heges" része tkp. felesleges tartás szempontjából (de mondom, ez csak érzésem szerint..)


Nem, mechanikailag teljesen más, ha íves, mint ha szögletes helyen hat eredõ erõ.

#1471
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
igaz
igazabol meg feszultseggyujto hely is minden egyes ranc volgye


alut ha jol emlekszem kb 400 fokra kell heviteni ahhoz, hogy a hokezeles elmasszon
titant hokezelik?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1472
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Biztos így van, de nem bizti, hogy könnyû eltalálni a mértéket.
Ha jól tudom, a cannondale is azzal érdemelte ki a crackandfail gúnynevet, hogy nem bírtak leszokni a varratok csiszolgatásáról, aztán törtek a vázak mint a ropi.

Plusz ha ilyen korongos sarokcsiszoló géppel csinálod, azért az elég sok hõt termel... A hegesztett, és utána hõkezelt részek drámaian meggyengülhetnek hõ hatására (elvész a hõkezelés eredménye, amivel a hegesztés miatti gyengülést ellensúlyozta a gyár). Nem tudom, hogy a csiszolás elég meleg-e ehhez, de nem is szeretném kipróbálni. (Ez alura vonatkozik, titán passz)

#1473
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Hát elég bátor a kolléga... A fékkonzol hagyján, de a varratok lecsiszolása tudtommal nem egy életbiztosítás.


még amikor azt hittem, le fogom csupaszítani a vázamat fémtisztára, én is gondolkodtam hasonlón (aztán maradt a festék, mert jól nézett ki és lusta voltam), de én úgy gondoltam, ha a varrat "ívét" megtartom, tehát nem szedek le több fémet, mint amennyit épp ahhoz kell, hogy szépen egymáshoz simuljanak a vázcsövek, akkor nem gyengítem el.
Akkor ez igaz, vagy sem?
szerintem a varrat kilógó, "heges" része tkp. felesleges tartás szempontjából (de mondom, ez csak érzésem szerint..)

#1474
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Feltöltött kép
Ilyet veszek. Polirozott.
http://cgi.ebay.com/...RK:MEWA:IT&rd=1


Meggyütt!!!! Nem hiszem el! Sok viszontagság után, amit nem részletezek! Namost ez föl lesz téve egyenes kormányra, a szarvon is lesz fék, az kormányon pedig cyclo cross-os fék sorba kötve (olyan ami a bowden házat húzza szét). Királyság lesz!
--
tocsa

#1475
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Hát elég bátor a kolléga... A fékkonzol hagyján, de a varratok lecsiszolása tudtommal nem egy életbiztosítás.

#1476
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Találta szép képeket egy szép bringáról: http://koukal-lukas.fotopic.net/
Feltöltött kép
Ezen azért kicsit ledöbbentem...
http://koukal-lukas..../p31434662.html

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1477
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Huhhh, nekem naaagy...;)


Addig jó neked! Ugyanis nekem pont jó lenne! És ez rossz dolog :)
--
tocsa

#1478
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Jön az új XTR, de nem én nyúzom majd. "Tárcsátlanítom": Avid SD Ultimate fékek és fékkarok, XTR agyakkal fûzött Mavic X717 felnik, X.0 váltó és X.0 Trigger váltókarok.
Igazából ez lett volna az eredeti elképzelés, de kipróbáltam az XTR és rajtamaradt 2 évig. Így tökéletes és klasszikus merevgép lesz, a V-fékek legutolsó és legjobb változatával szerelve, ami kerámiás felniken hozza a top tárcsafékek teljesítményét is - csak a sarat nem kedveli.
Körbefotózom a jelenlegi és a végleges állapotában is.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1479
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Huhhh, nekem naaagy...;)
Lesz, csak remélhetõleg hamarosan átépítem icipicit.

Mire? Miért? Titkos? Rohloff még nem volt benne! Jön az új XTR?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1480
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
a 290 egész jó árnak tûnik, a rajta lévõ cuccokkal együtt