Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1746 hozzászólás a témában

#1421
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
http://www.kalimotxo.com/mtb/

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1422
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás
Jajjj, imadom azt a toltotollat... :)
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#1423
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Feltöltött képFeltöltött kép
És a végére a csapágygolyós:
Feltöltött kép

#1424
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ez konkrétan csúnya, de gyönyörû gyûrûket csinál titánból a csávó. Van faberakásos, na az a tuti. Meg van egy csomó szép köves.
Sztem a gyûrûkbõl él, a lánckerekek gyártása csak hobbi:)

Nesztek: Feltöltött képFeltöltött kép

#1425
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Feltöltött kép
Boone titán töltõtöll: 1695 USD

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1426
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ha a Morati hajtókarral is voltak problémák, aminél azért nagyon odafigyeltek gyártásnál, mennyi idõ alatt reped meg egy ilyen ropi hajtókar, ahol ráadásul kozmetikázták a varratokat? Szerintem epszilon idõ alatt.

A Morati karnak egyetlen helyen volt hibája. A külsõ oldalon a pedállyuk közelében a hegesztési varratnál volt gyenge. De van olyan amit még most is használnak!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1427
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Váz torzulási teszt, érdekes! Tényleg rugalmas a titán? Rugalmasabb, mint az acél? Az alu tényleg baromi merev. Tényleg merev a carbon?

http://www.sheldonbr..._frametest.html
--
tocsa

#1428
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

le_creme1.jpg


Ha a Morati hajtókarral is voltak problémák, aminél azért nagyon odafigyeltek gyártásnál, mennyi idõ alatt reped meg egy ilyen ropi hajtókar, ahol ráadásul kozmetikázták a varratokat? Szerintem epszilon idõ alatt.
--
tocsa

#1429
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Meg azért megnézném az én 90 kilómmal, hogy mennyire merev.....:D

#1430
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a legrandabb hajtokar amit mostanaban lattam. akarmennyi a sulya. es valszeg egy kisebb falu koltsegvetese az ara neki.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1431
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1432
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Na ebbõl már nem menekülök...:)
Ott b@sztam el hogy enté ominózus HSZ-ét úgy értettem, hogy a ti-ot nem lehet pontosan megmunkálni, a kovácsolás felett elsiklott a figyelmem.

Tisztában vagyok vele (nagyjából) hogy hogy készül egy váz, sõt egy csavargyártást is el tudok képzelni.
Egyébként a merlin váz "sima mezei" ti váz, csak szép dolgok vannak a fejcsõbe meg a felsõcsõbe meg még pár helyre marva, CNC-zve, kinek hogy tetszik.


Enmeg csak itt pislogok :)
Asszem el kene olvasnom valami konyvet, mert az az erzesem, hogy teljesen hianyosak az ilyen ismereteim, es ugy tunik, hogy itt megerzesre/ranezesre nem feltetlenul lehet itelkezni. A heten voltam a BME konyvesboltban (V2 epulet), es bele is lapozgattam ilyen temaju konyvekbe, lehet meg kellett volna vennem :).
--
tocsa

#1433
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Na ebbõl már nem menekülök...:)
Ott b@sztam el hogy enté ominózus HSZ-ét úgy értettem, hogy a ti-ot nem lehet pontosan megmunkálni, a kovácsolás felett elsiklott a figyelmem.

Tisztában vagyok vele (nagyjából) hogy hogy készül egy váz, sõt egy csavargyártást is el tudok képzelni.
Egyébként a merlin váz "sima mezei" ti váz, csak szép dolgok vannak a fejcsõbe meg a felsõcsõbe meg még pár helyre marva, CNC-zve, kinek hogy tetszik.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1434
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Azért nem árt különbséget tenni a hengerelt és kovácsolt alapanyagok közt amit késõbb alakra forgácsolnak valamint az azonnal végsõ formára kovácsolt alkatrészek között.


A hengerlés nem más, mint folyamatos nyújtó kovácsolás.

Igen, nem feltétel, hogy a kovácsolás legyen a végsõ alakító eljárás, de attól még kovácsolt marad a darab anyagszerkezete, hogy a forgácsolás az utolsó lépés.

#1435
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

(...) hengerelt és kovácsolt alapanyagok(...)

Kulcsszó; enté jól rátapintott.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1436
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Azért nem árt különbséget tenni a hengerelt és kovácsolt alapanyagok közt amit késõbb alakra forgácsolnak valamint az azonnal végsõ formára kovácsolt alkatrészek között.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1437
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Nem vitatom a kovácsolást; a magam részérõl csak szeretném tudni a Merlin mely vázrészeken használna ilyet.
"In idem flumen bis non descendimus"

#1438
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ott kezdõdött a flém, hogy elmondtam arról a "remek" handmade titán hajtókarról a véleményemet.

Én pl. nem tudom titán vázakon van-e kovácsolt elem, de az biztos, hogy a legtöbb titán alkatrészt nem forgácsolják, hanem kovácsolják.

Ami biztos, hogy még mindig vannak aki alu témában hanyatt dobják magukat a CNC varázsszó hallatán. Pedig a kovácsolt erõsebb is, talán könyebb is lehet. (a gyártók ezt tudják úgyis)

#1439
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

A merlin honlapján nem találtam képet, hozzánk pár napja érkezett egy váz, az gondolom 2007es lehet.
Majd tolok képet

Végignéztem, végigtapogattam a 2007-es palettát: hol, melyik vázelemeknél is lenne kovácsolt bármelyik Merlin váz?
"In idem flumen bis non descendimus"

#1440
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
az mondjuk pont sose cnc!

amugy csavarok kb ugy keszulnek /a jo csavarok/
hogy van egy rud annak a fejet szepen bezomitik
valamilyen fejforma kialakul /akar tobb lepesbol is/
majd egy masik gep ramangorolja a menetet a szarra.

igy keszulnek a nagyszilardsagu csavarok, mert igy sokkal erosebb. nincsenek megszakitva az anyag elemi szalai.

es nem cnc mert esetleg forgacsolas
ezek pedig azert nem cnc mert ezek automata gepek.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...