Egy biztos ! A bringa sokkal kevésbé számít, mint a bringás. Kis haveri körömben a kb. legótvarabb szutyok, merevvillás gépes csóka az egyik leggyorsabb, legügyesebb úgy fölfelé mint lefelé.
De az elképzelhető hogy még jóval jobban menne ha rendes gépe lenne?
Én az 1% felé hajlok. Minél bénább vagy gyengébb a bringás úgy nő ez a szám.
Megint szeretnék eltérni
Ha valaki már olyan szinten van hogy nem tud tovább fogyni/erősödni, akkor nagyon is számít hogy ő és a hozzá hasonló edzettségű konkurrencia milyen bringán ül, miközben ha elmész a hobbizó rokonsággal hétvégi túrára akkor édesmindegy milyen bringát kapnak, attól nem fognak jobban tekerni mint te (igaz, ezt úgy is fel lehet fogni hogy téged sem fognak otthagyni mert nincs rendes géped).
felreertesz - terepen jo, de aszfalton es kemeny talajon nehezkesebb. ami jobban rugozik az tobb veszteseg is. amit te irsz, azok mar olyan szintu terepen jon ki, ahol erdemes montit vagy ossztelost hasznalni. egy sima dongolt foldon a cx tuti hatekonyabb.
Akkor egyetértünk
Bár Bölcskén gyorsabban haladtam a (frissen aszfaltozott) gáton a montival mint a CX-esek lent a(z elvileg) döngölt földön, a kissebb szélárnyék ellenére
mar csak arra lennek kivancsi, hogy miert hasznal itt barki is outit aszfalton, ha egy ossztelos sokkal kenyelmesebb, elmegy terepen is ha kell, es ugyse szamit az legalabbis en szivesebben megyek vekony slickel aszfalton az oda illo bringaval, mint egy tl terepgumis montival.
Mindenki más, én jobban szeretek (HT) montival, széles terepmintázatú gumival relatív alacsony nyomáson menni (2 bar, 2,1") a városban mint slicken (3-4 bar, 1,5"), mert egyszerűen kényelmesebb, rövidebb útvonalakat lehet választani, és forgalomban sokszor még gyorsabb is (járdázás).