Nem tul hosszu ez?
De. Mint a vonatfütty.
Ezen olyan sokat nem is változtatnék... (eleinte)
https://www.planetx....x-mountain-bike
ZolkoW módosította - 2019. december 14. - 23:05
ez már ugyanaz a kategória,mikor régi 26-os vázba teszel 650b-s kereket és koskormányt
Kisherceg módosította - 2019. december 14. - 00:31
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ezt "adom". annyival, hogy ezek a "mindenes" bringák igazából sosem tűntek el, csak pár évente (éljen a marketing és a folytonos növekedés) átalakulnak. 5-10 éve ugye a fullmerev 29er montik kb pont ugyanazt tudták, mint a mostani (khm) gravel/adventure bicajok, csak némileg más köntösben. léteznek fitnes/crosstreking bringák is, ezekkel is lehet majdnem mindent, amíg nem akarsz valamire specializálódni. az meg igazából személyes preferencia kérdése, hogy a csúszkát hová állítod/melyik checkboxot pipálod be a megfelelő bringa összeállításakor kormány/testhelyzet/kényelem/célzott terep/sebesség/etc tekintetében. a lényeg ezeknél kb úgyis ugyanaz lesz: a "mindennapi" bringázásra való bringa, amivel le lehet tudni a "napi" bringázásokat. vagy bármi mást.
en is a mindenest keresem vhol, hogy mindenutt jo legyen, ahol hasznalom. Egy bringaban nem talaltam meg, de eppen a gravel ala es fole lovok eggyel. Ugy erzem igy jo, kicsit ki is bantam magam abbol, hogy egy ossztelos xcre uljek at jovore.
az egesz egyebkent olyan, hogy a 90es evekre kiforrott xc bringak eltuntetese utan kell vmi a mostani xc bringak ala... mert eredendoen az xc nem arrol szolt, hogy brutal sziklakon es gyokeres reszeken csapatunk at, es foleg egy atlag bringas nem fogja erre hasznalni. lassan majd megint eljutunk a 90es evek xc bringakig.
ezt "adom". annyival, hogy ezek a "mindenes" bringák igazából sosem tűntek el, csak pár évente (éljen a marketing és a folytonos növekedés) átalakulnak. 5-10 éve ugye a fullmerev 29er montik kb pont ugyanazt tudták, mint a mostani (khm) gravel/adventure bicajok, csak némileg más köntösben. léteznek fitnes/crosstreking bringák is, ezekkel is lehet majdnem mindent, amíg nem akarsz valamire specializálódni. az meg igazából személyes preferencia kérdése, hogy a csúszkát hová állítod/melyik checkboxot pipálod be a megfelelő bringa összeállításakor kormány/testhelyzet/kényelem/célzott terep/sebesség/etc tekintetében. a lényeg ezeknél kb úgyis ugyanaz lesz: a "mindennapi" bringázásra való bringa, amivel le lehet tudni a "napi" bringázásokat. vagy bármi mást.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
nah ez most ugy jott le, mintha azt mondtam, volna, hogy koskormannyal nem jo terepezni... evekig hasznaltam ilyen bringat, es most is megyek outival hasonlo terepre. nem veletlenul.
azt irtam, hogy szamomra montis gumival hulyeseg, mert 35-42 gumi felett a koskormanybol adodan sok pluszt nem hoz, viszont mashol kinlodosabb. ahova keves mar egy ilyen gumi (amugy megis hova?), oda ugyis monti kell. amugy egy 35os gumival is el lehet tekerni szinte mindenutt a nagyon sziklas-koves dolgokat kiveve, de gondolom ott egy merev szelesebb gumis bringa sem okoz tul sok elvezetet.
epp ez a mufaj lenyege, hogy tobb mulik rajtad, kevesebb a bringan. ha most rapakolod a szeles gumikat, a telot, meg mittomenmilyen montis dolgokat, az koncepciot hereled ki egyre jobban.
az egesz egyebkent olyan, hogy a 90es evekre kiforrott xc bringak eltuntetese utan kell vmi a mostani xc bringak ala... mert eredendoen az xc nem arrol szolt, hogy brutal sziklakon es gyokeres reszeken csapatunk at, es foleg egy atlag bringas nem fogja erre hasznalni. lassan majd megint eljutunk a 90es evek xc bringakig.
ismeros?
arn módosította - 2019. december 11. - 10:03
Mindenesetre a koskormányos merev villás csapatás hatalmas fun szerintem is, bármilyen terepen.
Szerintem is
A sebesség mindent megold.
Hát nem kell mindig egyetértenünk
.
Én kipróbálnám egy Schwalbe G-One 27.5 x 2.25-ös gummával.
Ez a traktorgumi szívás aszfalton, de ebben a helyzetben biztosan jobb hajtani mint egy montit aszfalton. Én kedveltem ezt a fajta kormányt terepen.
Így-így.
2012 környékén én is hasítottam acélvázas, merev villás 35 mm-es racing ralph gumis koskormányos single speed montival, és szinte mindennél jobban szerettem az összes olyan terepen is, ahol rendes montival el lehetett menni.
Az mondjuk igaz, hogy akkoriban egy 32-20as áttétellel nem volt olyan terep, amit ne sikerült volna beadni fel is, le is.
Mindenesetre a koskormányos merev villás csapatás hatalmas fun szerintem is, bármilyen terepen.
szvsz, ahova nem eleg a 35-42es terepgumi koskormannyal, oda mar nem is valo
ezeket sose tudtam megerteni. semmilyen elonyyel nem jar a koskormany, csak onszopatas. egy ilyen traktorgumi szivas aszfalton.
Hát nem kell mindig egyetértenünk .
Én kipróbálnám egy Schwalbe G-One 27.5 x 2.25-ös gummával.
Ez a traktorgumi szívás aszfalton, de ebben a helyzetben biztosan jobb hajtani mint egy montit aszfalton. Én kedveltem ezt a fajta kormányt terepen.
Én még nem tudom, mit gondoljak. A testhelyzet azért alkalmasabbá teszi aszfaltozásra is, mint egy montit ugyanekkora gumikkal, de kizártnak tartom, hogy ugyanolyan jó legyen terepen, mint egy hegyikerékpár™. Ha a csúszka egyik végén a 23-as slick gumis koskormányos, a másik végén valami értelmezhető MTB áll, és szabadon huzigálhatom, akkor úgy gondolom, valahol a 47-es, vagy 2,1"-es gumiméret környékén állnék meg.
A 42-est még féltem, hogy odaverem, meg nem is kapaszkodik már a legkisebb sárban sem (ciklokrosszosok nyugodjanak le
) , de az is igaz, hogy nem mentem volna be a sárba, ha nem kifejezetten erre lettem volna kíváncsi, hogy mit tud a gravel a vegyes körülmények között. Az a túra 2:1 arányban tartalmazott aszfaltot a terep kárára, végülis működött, meg lehetett oldani vele. Oké, bevallom, a nyálcsorgatási faktor mellett egy egészen picit az észérvek is számítanak bringavásárláskor
Így-így.
Én még nem tudom, mit gondoljak. A testhelyzet azért alkalmasabbá teszi aszfaltozásra is, mint egy montit ugyanekkora gumikkal, de kizártnak tartom, hogy ugyanolyan jó legyen terepen, mint egy hegyikerékpár™. Ha a csúszka egyik végén a 23-as slick gumis koskormányos, a másik végén valami értelmezhető MTB áll, és szabadon huzigálhatom, akkor úgy gondolom, valahol a 47-es, vagy 2,1"-es gumiméret környékén állnék meg.
A 42-est még féltem, hogy odaverem, meg nem is kapaszkodik már a legkisebb sárban sem (ciklokrosszosok nyugodjanak le ) , de az is igaz, hogy nem mentem volna be a sárba, ha nem kifejezetten erre lettem volna kíváncsi, hogy mit tud a gravel a vegyes körülmények között. Az a túra 2:1 arányban tartalmazott aszfaltot a terep kárára, végülis működött, meg lehetett oldani vele. Oké, bevallom, a nyálcsorgatási faktor mellett egy egészen picit az észérvek is számítanak bringavásárláskor
szvsz, ahova nem eleg a 35-42es terepgumi koskormannyal, oda mar nem is valo ezeket sose tudtam megerteni. semmilyen elonyyel nem jar a koskormany, csak onszopatas. egy ilyen traktorgumi szivas aszfalton.
Open WI.DE
Akár 27.5 x 2.4-es külsőkkel. Imádtam a koskormánnyal terepen menni, de ettől függetlenül nem tudnék most dönteni egy teljesen merev 29-es MTB és közte. Még súlyban is nagyjából hasonlóak, de ugratni, keveset hibázni talán az MTB egy magamfajta suta bringásnak jobb. A Canyon mtb-m marad most sokáig mert nagyon kényelmes, soha nem fáj rajta semmim és élvezem az AXS szettet is és ez is tud full merev lenni. De ez itt a porn topic....
Pl nekem egy kicsit hiányzik ez a színesség. Nagyon uncsi ez mai kb minden bringa matt szürke, fekete divat.
marton módosította - 2019. december 07. - 21:36