Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5999 hozzászólás a témában

#2261
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Feltöltött kép

#2262
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Ez a Moots, szerelmes vagyok :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#2263
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.561 hozzászólás

Az országútik villája azért közel sincs így megépítve, ha megnézed a Stevens villáját ott látszik a vastagság is a tárcsafék miatt(is) muszáj anyagot beletenni a villába, de elég rendszeridegenül nézne ki egy monti merev karbon villára hasonlító a kör keresztmetszetével, így megmarad az országútis kinézet is és benne van a szükséges mennyiségû anyag is amit a tárcsafék csavaró hatása megkövetel.


Szerintem nagyjából azért egyrõl beszélünk :D Mikor írtam a postot, én is éppen a "kör keresztmetszetû" mtb carbon villákra gondoltam többek között, ezért írtam a "design, divat, funkcionalitás" hármast. Gyártója válogatja innen. A Stevens pont nem ennyire aero villákat épít, de a Spec, Cannondale pl igen. Nekem nincsen tárcsám, de nagyon lapos a villám: http://img339.images...3271/spec1x.jpg
Ugyan ilyen villák vannak a Spec Venge, Amira, Secteur stb. bringáikban is. De a tárcsafékes változatokban láthatóan több anyag van.

Különleges darab a Moots nagyon.

És, hogy egy kis on is legyen:
Feltöltött kép

#2264
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Minden féknél számít a csavarodás, mert rontja a hatékonyságot, a csavarodó karbon villán nem igen lesz hatékony a fék...


ez evidens... de ha igy is hatekonyabb, mint a masik, akkor melyikkel vagy elobbre? :)

#2265
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Nekem a cx-en tárcsás karbon villa van, szabvány IS rögzítéssel és egy 140es IS-PM átalakítóval, semmi nemû csavarodást nem érzékellek. Az mondjuk hozzá tartozik hogy a hátsó fék olyan brutálisan fog a 35-ös conti cyclocross gumival hogy csak versenyen és meredek hosszú lejtõkön van értelme használni.
Lehet hogy az agyak miatt bõven nehezebb mint egy canti fék viszont brutálisan fognak hozzájuk képest, annyira hogy az elsõ direkt kicsit nyúlósra van állítva.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2266
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A pontos okot nem tudom a lapított villákra, de talán nem ez az elsõdleges. A tárcsa nélküli országúti (CX) bringák többsége is ilyennel van szerelve már egy jó ideje. 10 éve jelenhettek meg az aero villák, szerintem azokat követik design, divat, funkcionalitás miatt. Biztosan számít a forma kialakításában a karbon mint anyag használata (gyakorlatilag minden ma gyártott országúti bringa elsõ villája karbon).

Az országútik villája azért közel sincs így megépítve, ha megnézed a Stevens villáját ott látszik a vastagság is a tárcsafék miatt(is) muszáj anyagot beletenni a villába, de elég rendszeridegenül nézne ki egy monti merev karbon villára hasonlító a kör keresztmetszetével, így megmarad az országútis kinézet is és benne van a szükséges mennyiségû anyag is amit a tárcsafék csavaró hatása megkövetel.

szamit egyaltalan egy karbon villanal, hogy csavarodik? el nem farad, kenyelmesebb, es jobban fog a fek. akkor mi a problema? egy telonal megertem, hogy kikezdi az egeszet, de itt ez nem nagyon szempont (elvileg). en is a tarcsat preferalnam, ha jol adagolhato. mentem 35os cx gumikkal tarcsas montival, nem ereztem semmilyen hatranyat, elonyet annal inkabb.

Minden féknél számít a csavarodás, mert rontja a hatékonyságot, a csavarodó karbon villán nem igen lesz hatékony a fék...

#2267
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
Feltöltött kép

#2268
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
szamit egyaltalan egy karbon villanal, hogy csavarodik? el nem farad, kenyelmesebb, es jobban fog a fek. akkor mi a problema? egy telonal megertem, hogy kikezdi az egeszet, de itt ez nem nagyon szempont (elvileg). en is a tarcsat preferalnam, ha jol adagolhato. mentem 35os cx gumikkal tarcsas montival, nem ereztem semmilyen hatranyat, elonyet annal inkabb.

#2269
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.561 hozzászólás

Szerintem a tárcsafék csavaró hatása miatt.


A pontos okot nem tudom a lapított villákra, de talán nem ez az elsõdleges. A tárcsa nélküli országúti (CX) bringák többsége is ilyennel van szerelve már egy jó ideje. 10 éve jelenhettek meg az aero villák, szerintem azokat követik design, divat, funkcionalitás miatt. Biztosan számít a forma kialakításában a karbon mint anyag használata (gyakorlatilag minden ma gyártott országúti bringa elsõ villája karbon).

#2270
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ne haragudj, de ezt most végképp nem értem.

Egy modern karbon verdáról van szó tárcsafékkel, erre te linkelsz egy klasszikus országútit. Van ilyenem és néha jól esik, hogy imbolyog alattam az egész, meg csillapítja az úthibákat, meg látom rugózni a merevvilát alattam, de ettõl még nem hiszem, hogy az a király.

#2271
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Szerintem ez különben sem a legjobb érvelés, hogy épp arra vékony amerre nem kéne meg fordítva.

Mutass egy olyan villát, ami menetirányból nézve széles, arra merõlegesen meg keskeny.


szerinted ezen vagy azon lehet jobb tekerni?


http://t2.gstatic.co...2wEEd5DW5NHMLcg

#2272
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

azt hiszem ebben az esetben én nem akarnék tárcsafékes országutit


pont semmi értelme a virsligumi mellé

bár ezek cx gépek ott esetleg lehet létjogosultsága de ott is csak a sár miatt....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2273
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Szerintem ez különben sem a legjobb érvelés, hogy épp arra vékony amerre nem kéne meg fordítva.

Mutass egy olyan villát, ami menetirányból nézve széles, arra merõlegesen meg keskeny.

#2274
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Szerintem a tárcsafék csavaró hatása miatt.


azt hiszem ebben az esetben én nem akarnék tárcsafékes országutit

#2275
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

ezeknek a lapított villáknak tulajdonképpen mi értelmük van a designon kívül?

amerre rugalmasnak kéne lennie, ott legszélesebb, ahol meg merevnek, ott a leglaposabb

Szerintem a tárcsafék csavaró hatása miatt.

#2276
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
ezeknek a lapított villáknak tulajdonképpen mi értelmük van a designon kívül?

amerre rugalmasnak kéne lennie, ott legszélesebb, ahol meg merevnek, ott a leglaposabb

#2277
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
tyu, az a felso jargany nagyon kene :)

#2278
Zeke

Zeke

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
Feltöltött kép
Feltöltött kép

A morcos.


#2279
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Reynolds 953-as szett, ez pár éve a csúcs, csak rohadt drága.
Amennyire én tudom, nincs rajta semmilyen bevonat.

Adam's Stainless Team Compact

Ha volna sok pénzem, akkor ilyenbõl készíttetnék egy országúti jellegû egysebességeshez való vázat.


Érdekes a SRAM red hajtómû a shimano csészével.

#2280
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Reynolds 953-as szett, ez pár éve a csúcs, csak rohadt drága.
Amennyire én tudom, nincs rajta semmilyen bevonat.

Adam's Stainless Team Compact

Ha volna sok pénzem, akkor ilyenbõl készíttetnék egy országúti jellegû egysebességeshez való vázat.