Ha nem szóltok, fel sem tűnik, mert oda előszeretettel raknak 3. kulacstartót, de nem lehet, hogy ezzel a villával is épp beleverhet az első gumi? Tudom, ezek nem mozognak túl sokat, de közelinek érzem. Igaz, nem lenne muszáj a tartó alá rögzíteni azt a valamit, és akkor nem lenne ennyire közel.
Az a kulacstarto vmi poen? Ertem en, hogy nem teremsport, de amit egy atlagos kor alatt is kap, en azt nem vennem a szamba egy sarasabb tekeresrol nem beszelve, vagy egy holes korrol.
egyébként itthonban lehet most specit venni hivatalos (számla, gari, etc) forrásból?
Szép ez a speci, de az a gondom vele, hogy miért más nagyon a geometriája, mint a karbonnak? Ezekkel a szögekkel, hosszokkal eléggé más liga a karbonhoz képest.
Egy nálam sokkal tanultabb kolléga majd kijavít ha nem így van, de ha jól tudom oda-vissza húz a váltókar (ezért is a dupla bovden), illetve az indexelés amit a szokványos váltórendszereknél megszoktunk a váltóban van és nem a karban. Tehát adja magát a markolatváltó hiszen itt azt gyakorlatilag csak tekered. Egy trigger féle karral ezt most nehezen tudom elképzelni.
Pedig van, mas kerdes, hogy 300 euro, de van orszaguti fekvaltokarral, sot pinionhoz, raadasul csak valtokarral vagy fekvaltokarral is, nagy kar a lebego bovdenekert :/
Az agynal levo bizbaszt huzogatjak a bovdenek, a rohloffnal is biztos meg tudtak volna ezt oldalni, de bizonyara nagyon szerethetik a markolatvaltot. (En nem, leginkabb varosban hasznaltam egy regi 7-es sramot, de ott sem szerettem. Terepen me'g jobban nem szerettem volna a lefeleken, mer a fekkart huzva nem lehet valtani.)
Video a mukodeserol:
Ez jol a Pin-Off vagy Rohl-on jol sikerult:
tout terrain Pinion + Rohloff Testing - 3000% gear range
En a pinionnal nem ertem, hogy miert csak markolatvalto van hozza. A rohloff is csak azt kinal gyarilag, persze kapni hozza valami masgyarto hekelosen megoldott valtokarjat, de me' nem lehet normalis valtokart ezekhez gyarilag adni, legalabb opciokent.
Egy nálam sokkal tanultabb kolléga majd kijavít ha nem így van, de ha jól tudom oda-vissza húz a váltókar (ezért is a dupla bovden), illetve az indexelés amit a szokványos váltórendszereknél megszoktunk a váltóban van és nem a karban. Tehát adja magát a markolatváltó hiszen itt azt gyakorlatilag csak tekered. Egy trigger féle karral ezt most nehezen tudom elképzelni.
Az a kulacstarto vmi poen? Ertem en, hogy nem teremsport, de amit egy atlagos kor alatt is kap, en azt nem vennem a szamba egy sarasabb tekeresrol nem beszelve, vagy egy holes korrol.
En a pinionnal nem ertem, hogy miert csak markolatvalto van hozza. A rohloff is csak azt kinal gyarilag, persze kapni hozza valami masgyarto hekelosen megoldott valtokarjat, de me' nem lehet normalis valtokart ezekhez gyarilag adni, legalabb opciokent.
Nekem bejon a mas szinu oldalfal, az elso montimnal meg ez volt a divat.
Ha van idom tekerni, fasza a tekeros monti, viszont ha nincs (kondiciom), akkor kinlodas. Most osszel is kellett vagy harom tekeres, mire visszarazodtam es igazan elkezdtem elvezni.
Különösebb bajom nincsen vele. Ha valaki 5-6 órás tekerésekkel megy terepen (nem Patagóniába 2 hétre) akkor sokkal jobbnak vélek egy olajos féket. Zárt rendszer, jobban adagolható, könnyebb húzni, nem kell állítani, stb.
Gyakorlatilag a bemutatásától használtam 2 hónappal ezelőttig 785ös féket, ugyan azt a 2 darabot. Előtte volt BB5, BB7. Közben a gravel bringámat első körben BB7 fékkel raktam össze és TRP karral (nekik van jó országúti karjuk amiben nincsen váltó). Addig nem nyugodtam míg olajos TRP nem lett belőle (TRP Hylex). A 8100es XT meg had ne mondjam mennyivel jobb mint a 785ös. De kinek pap....
MTB-n akkor dobtam el mikor egy versenyen esett az eső és a sarazás közben-után mozdulni sem akart. Előtte is volt már ilyen csak nem versenyen, az még belefért 1 alkalommal.
És akkor "ON" egy Paul drótos fékkel (csak nincs bekötve ):
Az a kulacstarto vmi poen? Ertem en, hogy nem teremsport, de amit egy atlagos kor alatt is kap, en azt nem vennem a szamba egy sarasabb tekeresrol nem beszelve, vagy egy holes korrol.
Különösebb bajom nincsen vele. Ha valaki 5-6 órás tekerésekkel megy terepen (nem Patagóniába 2 hétre) akkor sokkal jobbnak vélek egy olajos féket. Zárt rendszer, jobban adagolható, könnyebb húzni, nem kell állítani, stb.
Gyakorlatilag a bemutatásától használtam 2 hónappal ezelőttig 785ös féket, ugyan azt a 2 darabot. Előtte volt BB5, BB7. Közben a gravel bringámat első körben BB7 fékkel raktam össze és TRP karral (nekik van jó országúti karjuk amiben nincsen váltó). Addig nem nyugodtam míg olajos TRP nem lett belőle (TRP Hylex). A 8100es XT meg had ne mondjam mennyivel jobb mint a 785ös. De kinek pap....
MTB-n akkor dobtam el mikor egy versenyen esett az eső és a sarazás közben-után mozdulni sem akart. Előtte is volt már ilyen csak nem versenyen, az még belefért 1 alkalommal.
És akkor "ON" egy Paul drótos fékkel (csak nincs bekötve ):
én a BB7-tel kapcsolatos averziót nem szoktam érteni...
Azt én sem.
Nekem 785ös XT fékem van, régi darab de szerintem nagyon jó fék. Ám ahányszor kipróbáltam haver BB7-el szerelt bringáját, mindig azt mondtam hogy megértem annak a hívőit is. Egyszerű, jól is fog, elég jól adagolható. Kb hibátlan.
A drótos féket nem értem soha a hasonló bringákon (nem is kell, de ez egy fórum ). Világot talán nem járnak vele, egy olajos sokkal jobb mint egy Avid BB7 vagy egy TRP Spyre pl. Értem én, (sőt volt is gravelben) hogy SS, merev villa, acél váz, de egy olajos fék aztán nem komplikálja a dolgot.
A retro Kona nagyon szép szintén, de állandó jelleggel biztosan nem akarnék ennyi idős technikával a hegyekben bóklászni.
Nem adja nekem azt mint autós téren egy léghűtéses Porsche vagy egy Mk1-2 GTI, vagy akár egy jobb motorral megáldott E190 .
én a BB7-tel kapcsolatos averziót nem szoktam érteni...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
A drótos féket nem értem soha a hasonló bringákon (nem is kell, de ez egy fórum ). Világot talán nem járnak vele, egy olajos sokkal jobb mint egy Avid BB7 vagy egy TRP Spyre pl. Értem én, (sőt volt is gravelben) hogy SS, merev villa, acél váz, de egy olajos fék aztán nem komplikálja a dolgot.
A retro Kona nagyon szép szintén, de állandó jelleggel biztosan nem akarnék ennyi idős technikával a hegyekben bóklászni.
Nem adja nekem azt mint autós téren egy léghűtéses Porsche vagy egy Mk1-2 GTI, vagy akár egy jobb motorral megáldott E190 .