Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Üzenőfal

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
37915 hozzászólás a témában

#12481
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
burce: nagymutter ad ki egy korrekt lakást a munkácsyn. úgy emlékszem, hogy most éppen nem béreli senki, viszont nem vagyok benne biztos, hogy nagymutter még mindig kiadja-e...ha igen, akkor a sürgõs simán elintézhetõ. írtam üzenetet, ha érdekel, beszéljük meg ott.

Q épület körüli csendélet..:) pár hete lõtte haverom.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

(az elsõ képen érdemes megfigyelni, hogy van, aki még ilyenkor is kondizik!)

#12482
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás

de hogy jót is mondjak: az új épületet a bme-n (Q épület, sok gtk-s pin@val:D) valami zseniális tempóban építik...j


a gyõri jármûipari regionális egyetemi tudásközpont is u.ilyen dinamikusan épül.. volt olyan, hogy este 10kor még a vasbetonszerkezetet kötötte a kolega :)
aztán -10-ben öntötték a betonfalakat... biztos benne vannak a falban a kötés gyorsító adalékok:)
mondjuk 20 misi a kötbér ha késés van (azt hallottam, hogy naponta, de nekem az soknak tûnik aztán lehet, hogy nem.)
érdekes, hogy az egyetem mellett építenek egy hidat, jégzajlás volt a dunán, aztán öntötték betonból a hídpillért :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#12483
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
:D
Megköszönöm! ;)

(És "természetesen" most is elég sürgõsen kéne... :P)

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#12484
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
lehet megin én leszek az embered? .p
Haver múltkor panaszkodott, hogy szopnak az albiban mer mindenki elvándorol :) Rákérdek.

#12485
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Srácok, hadd dobjak fel egy másik témát.
Magánnyugdíj pénztárakkal kapcsolatban kinek milyen tapasztalata van? Mire kell figyelni, amikor választ az ember?
Ugyanitt veszprémi albérletet keresek, ha valakinek a valakije már látott valakit, aki hallott valamit, amikor... az léci küldjön egy üzenetet nekem.
Köszi! :-)

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#12486
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
Nyílván nem minden az útépítõkön múlik. Egy olyan rendszerben nehéz jó munkát végezni ahol hanyagság van.

nyár vs tél dolognál csak azt látom, hogy a téli építkezés után pár hónappal szarok az utak. Ezért gondoltam, hogy jóidõben talán ideálisabbak a körülmények. Ha nem is nyáron de mondjuk tavasszal.
Pár éve építkeztek itt szomszéd osztrák faluknál. Ki volt táblázva jó pár héttel elõtte, hogy le lesz zárva az út x ideig. Olyan szinten felszedték az utat, leterítették kilóméter alappal, hogy ihajj. Mindenki kibírta azt a pár hetet míg elkészült, és ment másfele. Nem hiszem, hogy egy túrista azért marad otthon mert x-y út le van zárva. Bécsben nem mûködik a déli(?) pályaudvar mert átalakítják, javítják. Kiadtak pár térképet amin ez fel van tüntetve, hogy ne lepõdjenek meg az emberek aztán kész.

edit: ezek szerint lehet csak kõszegi specialitás ez a október, novemberben útépítés .)

#12487
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
hát én elég sokat jártam az országot az elmúlt 1,5-2 évben de téli útépítsre nem nagyon emléxem. biztos van de hogy nem gyakori az is beztos. meg szoknak is hivatkozni is rá hogy addig tudnak mig ne m fagy.

meg mostanság így elnézve azért többé kevésbé figyelnek a közmûfelujitásra is . (legalábbis fõváros és környéke)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12488
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Fikázni azt látom tudtok. :D Nem védem az útépítõket, mert nagyon sok hibát elkövetnek, de azért mindennek két oldala van.

MIért törik fel a friss utat? Péládul mert az önkormányzat késve adta ki a csatornatervre az engedélyt, mert valaki ült az aktán, s kihasználta a 30+30 napos határidõt (azaz 29 napi hozzá se nyúl, majd talál egy hibát (és talál), s újra ketyeg a 30 nap, amelybõl 29 napig hozzá se nyúl...), az útépítõt meg szorította a kötbér. Például.

Miért nem lehet nyáron? Sok oka van. Turisztikai, hogy a külföldiek tudjanak közlekedni. A beton is túl hamar kiszárad, locsolni kell, repedezhet. nem optimális a kötés.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#12489
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
szombathely körmend között is van egy szakasz ami repcsi kifutónak lett tervezve. ahhoz se kellett hozzányúlni ezerévig. lehetnének itt jó utak ha akarnák.

Az miért van, hogy minden útépítés év végén van? Aztán jön az elsõ fagy, tavaszra meg rommá megy az egész. Miért nem lehet nyáron építkezni?

Ja meg a megcsinálunk egy utat, aztán rá egy hónapra feltörjük mert csatornázni kell, vagy csak simán a csatornafedõt utúlag hozzák szintbe. Nem hiszem el, hogy ezeket nem lehetne elõtte belekalkulálni.

Még az osztrák vs magyar dologhoz. Lehet, hogy náluk az ország jelentõs területén kedvezõbbek az adottságok (fagy téma) de ha elindulok innen Nyugatra és megyek 5km-t már érzem a változást útminõségben. Az idõjárás meg ezen az 5km-en szerintem ugyanaz... Ki se kéne rakni a Magyarország táblát a határon. Érezni mikor értünk haza...

#12490
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás

Nálunk jók az alapok. Egy bajszos fiatalember tankoknak tervezte anno öket:)


Ha mar a bajszos fiatalemberrol beszelunk: Feketics - Szenttamas kozotti betontombokbol keszult ut megvan? Az is az o muve. :D

#12491
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
na milyen pörgõs lett a téma.:D

de hogy jót is mondjak: az új épületet a bme-n (Q épület, sok gtk-s pin@val:D) valami zseniális tempóban építik...január végén még sehol nem voltak, az alappal meg az elsõ szinttel szórakoztak, most meg már rakják rá a burkolatot, az ablakok a helyükön, elválasztófalak helyükön, a középsõ két nagy elõadóba kb már csak a székek meg a tábla hiányzik, és 3 hónap múlva szépen parkosítva, berendezve már ott hallgatjuk az elõadásokat...mondjuk idegesítõ, hogy nincs rendes út az infoparkban, ahol a teherautók tudnának közlekedni oda és csupa sár lassan fél éve a környék, de ez legyen a legkisebb baj. szóval valamiért lehet normális tempóban, jó minõségben is építeni a dolgokat - reggel 8kor már melóznak, és este 6kor még ott vannak.

#12492
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Szombaton már be is szeretnének tömni azt a "krátert". (info Duna TV)
Merre megy a terelés, ha véletlenül szombat dél körül nem lessz kész? arra kell gurulnom.


Nálunk jók az alapok. Egy bajszos fiatalember tankoknak tervezte anno öket:)

#12493
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Az elsõ 4 lépcsõt el kéne küldeni egy bányába, hogy közelrõl lássanak munkát is :) (sorry)

Valamint feljelenteni azt, és persze sittelni, aki ilyen munkát megpályáztat.


mondjuk 2-3 még reális

nyilván nem lehet minden cégnek mindenre szakmbere, azért a szocilaista nagyvállaltok modellje sem mûködik

de simán van úgyanebbõl szisztémából 10-12 lépcsõ is. na attól is annyi amennyi.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12494
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Az elsõ 4 lépcsõt el kéne küldeni egy bányába, hogy közelrõl lássanak munkát is :) (sorry)

Valamint feljelenteni azt, és persze sittelni, aki ilyen munkát megpályáztat.

#12495
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
nnek meg ez a vége

ismerek egy gyereketr az egyik nagy német építõipari cégnél, (utat is építenek) példának okáért a betonrendelésért felelõs. nehezen hiszem hogy a 2 kiló körüli fizteésébõl van pl az autója.(nem egy 20 éves golf (és nam ajándékba van aputól :) ))
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12496
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

A 3.5ös kisteher meg még csak 5 se tud nagyon lenni, megszakad az autó izléstelenül.
A 2250 kg-os összterheléses autóba be tudtam tenni annyit, hogy 2300 kg lett, konkrétan a vonóhorog rajzolta a földet.
Az 1150 tengelyterhelés, ok, "vékony" gumikon, de nem 5 tonna kétszer annyin.

Valamint 130al átsuhan, vagy 80al végiglapítja az aszfaltot... :) Kanyarkor normálisan kanyarodik, míg a futósok tépik az aszfaltot, még enyhe kanyarokban is. Több befolyásoló tényezõ van azért, mint a gumi szélessége. Mondom úgy, hogy sosem számoltam, illetve nem ismerem az utak terhelhetõségét, az aszfalt ellenállóképességét.


pedig általában túl lehet azokat pakolni gazdagon. +1-1,5 tonnát simán elbírnak. eleve nem kis részük csak papíron 3,5 tonnás. ettõl független nehezen hiszen hogy jobban pusztítanának mint a 20-40 tonnás nehéz teharautók/kamionok.

a lényeg itt Olee-nál van szerintem....mégpedig a "kispórolás" szócskában van az igazság....elspórolják, hogy több legyen a nyereség...


vagy a tényleges kiviteleõ azért spórolja el hogy egyáltaléán legyen nyeresége (és nem csak az állami megrendelések)

vagy 17-18 éves sztori. (szal elévült rég :))volt egy gyógyszergyárnál (már magáncég volt akkor ) egy néhány száz méteres 10 kV-os kábelfektetés. mi voltunk a 4. "lépcsõ". a fõvállakozó költségvetésében 12 milliós tétel volt. mi kaptunk 4,5 millát. ebbõl 1,8-at rögtön boritékban (nem volt még nokiás doboz :)) helybõl az egyel fölöttünk lévõnek zsebbe. a tényleges munkát egy haver bt-nek adtuk ki 800 K-ért. amúgy meg konkrétan 2 pomázi cigánygyerek ásta ki meg temette be a gödröt , a kábelsarukat meg egy elmû-s kapcsolós gyerek csinálta meg, persze nem saját eszközökkel. :)
na most jön az anyag. nem lett kisprolva (azért itt elég hamar feltûnt volna ha mondjuk 3x2,5-es MTK kábel lett volna behúzva :) ). viszont csak úgy fért a költségekbe bele hogy a másik tulajnak volt otthon egy dobnyi kábele, amit ma úgy mondanánk hogy leesett a kamionról ...:)

és az csak egy 5 lépcsõs sztori
s kb így mûködik az útépítésnél is.

ismerek egy gyereketr az egyik nagy német építõipari cégnél,
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12497
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Mert ha garanciát kér, akkor jó lesz. Akkor csak az a pénz kerül vissza zsebbe, amit a pályáztatáskor kérnek érte - a javításra fizetett bõdületes összeg elmaradna - így abból nem kapnának.

Átlátszó, de neem, ez nem így van... LOL

#12498
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hát ez az. Ill. az Állam, vagy az adott önkormányzat miért nem kér garanciát? 10 (20) év gari, oszt' ha kátyús lesz szerzõdésbe folglalni hogy fél méter réteg aszfaltot köteles ráhúzni teljes hosszban. Lehet ezután meggondolnék kispórolnak-e valamit...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#12499
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

Igen, csak te. Homokra például szinte közvetlenül is lehet betonozni, s sosem fog megsüllyedni - ez talajtípus függõ. Aprókavicsosra is, mivel minden talajtípusnak van egy teherbírása - ha ez nem elég, akkor jön a tömörítés, s a különbözõ rétegek ráhordása. Nem ettõl szarok az utak.

Ami miatt azok, az leginkább a:
-sok fagyási ciklus
-az adalékanyagok kispórolása
-a betonminõség romlása, pl simán lehet, hogy C20-as helyett a kivitelezõ mondjuk C10eset építenek be
-vízelvezetések, átereszek kispórolása - s ezáltal alámosás
-váratlan károk, amik még Svájcban is befigyeltek volna - ilyen szerintem a mostani M1 probléma

Magyarországon amúgy világszinten elsõosztályú technológiával dolgoznak az útépítõk.


Ha nem a technológiával van baj(amiben azért némi kételyt érzek, lévén hogy szembesülök vele, pl. hidegkátyúzás... hagyjuk...), akkor a mentalitással, és a kispórolással, a "majdkijavítjukhagyjadmánjóleszazúgyatibornak" hozzáállással van a baj...
Persze hiba mindenhol becsúszhat, de törekedni kéne a minél jobb minõségre...

8-10%-kal dolgoznak, de 4-5% a szabványban foglalt!

És tudjátok ki a hülye? Aki átveszi, és kifizeti az ilyen munkát!

#12500
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

az a legjobb hogy hiába akarsz sokkal jobb utat építeni, nem teheted meg, mert a kiírás alapvetõen a régi elvárásokat tartalmazza, azt kell megépíteni amire kiírják a pályázatot(az egyik autópálya építõnél dolgozik a haverom õ mondta)
kicsit más téma: de 10% a hibahatár a burkolat építésénél, vagyis ha kapsz egy megbízást 100km autópályára és csak 8-9%-kal építesz kisebb burkolatot, számold ki mennyit anyagot lehet megspórolni:) jó üzlet ez!

Ebben az a pofátlanság, hogy eleve 3szoros áron dolgoznak és még ezután is lopnak belõle.


A sebesség mindent megold.