Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Üzenőfal

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
37915 hozzászólás a témában

#12501
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
a lényeg itt Olee-nál van szerintem....mégpedig a "kispórolás" szócskában van az igazság....elspórolják, hogy több legyen a nyereség...

#12502
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

Ebben a kisteheres dologban mennyire vagy biztos? Egy 3.5 tonnás összterhelésû kistehert mondjuk megrakják kurvára és lesz rajta 5tonna. Akkor ez durván 2.5tonna tengelyterhelés. A nagyobb teherautóknak megrakva 10tonna felett van a hátsó tengelyterhelésük...


A 3.5ös kisteher meg még csak 5 se tud nagyon lenni, megszakad az autó izléstelenül.
A 2250 kg-os összterheléses autóba be tudtam tenni annyit, hogy 2300 kg lett, konkrétan a vonóhorog rajzolta a földet.
Az 1150 tengelyterhelés, ok, "vékony" gumikon, de nem 5 tonna kétszer annyin.

Valamint 130al átsuhan, vagy 80al végiglapítja az aszfaltot... :) Kanyarkor normálisan kanyarodik, míg a futósok tépik az aszfaltot, még enyhe kanyarokban is. Több befolyásoló tényezõ van azért, mint a gumi szélessége. Mondom úgy, hogy sosem számoltam, illetve nem ismerem az utak terhelhetõségét, az aszfalt ellenállóképességét.

#12503
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

számold ki mennyit anyagot lehet megspórolni


...másik 100km alsóbbrendû útra valót kb.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#12504
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
az a legjobb hogy hiába akarsz sokkal jobb utat építeni, nem teheted meg, mert a kiírás alapvetõen a régi elvárásokat tartalmazza, azt kell megépíteni amire kiírják a pályázatot(az egyik autópálya építõnél dolgozik a haverom õ mondta)
kicsit más téma: de 10% a hibahatár a burkolat építésénél, vagyis ha kapsz egy megbízást 100km autópályára és csak 8-9%-kal építesz kisebb burkolatot, számold ki mennyit anyagot lehet megspórolni:) jó üzlet ez!

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#12505
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Csak én érzem nagyon kevésnek?


Igen, csak te. Homokra például szinte közvetlenül is lehet betonozni, s sosem fog megsüllyedni - ez talajtípus függõ. Aprókavicsosra is, mivel minden talajtípusnak van egy teherbírása - ha ez nem elég, akkor jön a tömörítés, s a különbözõ rétegek ráhordása. Nem ettõl szarok az utak.

Ami miatt azok, az leginkább a:
-sok fagyási ciklus
-az adalékanyagok kispórolása
-a betonminõség romlása, pl simán lehet, hogy C20-as helyett a kivitelezõ mondjuk C10eset építenek be
-vízelvezetések, átereszek kispórolása - s ezáltal alámosás
-váratlan károk, amik még Svájcban is befigyeltek volna - ilyen szerintem a mostani M1 probléma

Magyarországon amúgy világszinten elsõosztályú technológiával dolgoznak az útépítõk.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#12506
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Ebben a kisteheres dologban mennyire vagy biztos? Egy 3.5 tonnás összterhelésû kistehert mondjuk megrakják kurvára és lesz rajta 5tonna. Akkor ez durván 2.5tonna tengelyterhelés. A nagyobb teherautóknak megrakva 10tonna felett van a hátsó tengelyterhelésük...
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#12507
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Mégis a kamionos tengelytávú nyomvájúkban gondolkodtam, hogy most a bal, vagy a jobb "sávban" menjek, és küzdjek az ellenkormányzással.. :)

#12508
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

Az újabb utak már más elõírások szerint épülnek, nem? Úgy hallottam, hogy eddig ami elõírás volt x tonna tengelyterhelés bírása, az az újabb uniós elõírás szerint már több kell hogy legyen.


Az utakat bármilyen meglepõ is, elsõsorban NEM a nagy teherautók vágják tönkre, mert azok tengelyterhelése több keréken, és nagyobb felületen oszlik el, hanem a kisteherautók, amik relatív vékony keréken gördülnek, és szarásig pakolják õket, de annyira nem mérik, mint a nagy autóknál!

Alapozás témára, de kell, na nincs megfelelõ alap, akkor sosem lesz jó út! Persze ehhez geotechnikai szempontból megfelelõ útalap is kell, teherbíró altalaj! tõzegre hiába teszel jó 1.5 méteres alapot, az megsüllyed...

#12509
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Én se értek hozzá, de ha már tucatnyi al-alválalkozó van, ott már jól nem sülhet el a dolog.

#12510
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a technologia ismert a magyar mernokok szamara is, csak az nem buli ha meg van csinalva es x millio, mikor meg lehet csinalni kevesebbert is, de kiszamlazni sokat, aztan kasszirozni ujra meg ujra javitas cimszoval
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12511
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Nagyon nem ismerem a témát, de egyvalami feltûnt a mostani útépítések kapcsán. Gyõr - Enese között épül az elkerülõ és minden nap látom a munkálatokat. Mondom, nem értek az útépítéshez, de az utaknak nem kellene valami jó erõs alapot készíteni, mint a házaknál? Mert Ausztriában tavaly volt "szerencsénk" kifogni némi fõútépítést , és ott volt egy masszív, vastag kõ alap, úgy egy - másfél méter mélyen az eredeti út szintjéhez képest. Itt meg annyit láttam az építkezéskor, hogy megkaparták a felsõ 20-30 centit( mintha a termõréteget lekapták volna), tettek rá némi apró kavicsot a lekapart réteg helyén, majd lesimították azt , és erre fog menni az beton. CSak én érzem nagyon kevésnek?

#12512
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Az újabb utak már más elõírások szerint épülnek, nem? Úgy hallottam, hogy eddig ami elõírás volt x tonna tengelyterhelés bírása, az az újabb uniós elõírás szerint már több kell hogy legyen.

#12513
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

Nálunk a 18-ba a buszmegállókban faca beton van (már ahol...) egy darabig aszfalt volt de nyáron ahogy melegedet, a buszok olyan hullámokat csináltak bele,hogy az össztelóssal kellett mennem ha arra vettem az irányt :)


Hát igen, nyáron az aszfalt belsõ hõmérséglete eléri a 60-70 °C is, ezen a hõmérsékleten pedig az anyagi jellemzõk miatt már nem úgy viselkedik nyírásra, mint ahogy elvárnánk tõle, és a terhelés miatt szépen kinyomódik az anyag oldalra!
Kátyúképzõdés, hullámozódás: a hagyományos felépítésnél a kötõréteg 4-8cm a kopóréteg pedig 3-4cm, és ezeket külön fektetik le, külön tömörítik, így egy egyenes vonal választja el egymástól a két anyagot, ezen pedig a nyírás könnyen bekövetkezik... ahogy a busz fékez felgyûri maga elõtt az aszfaltot, ahogy gyorsít maga mögé "kaparja", elõbb utóbb elfogy az anyag...

Beton erre a célra alkalmasabb(buszmegálló), viszont nehezebben javítható a monolit szerkezet miatt...

#12514
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás
Mivel építõmérnöknek tanulok konyítok valamit a dologhoz!

A hazai munka minõsége, és a bedolgozott anyag minõsége/mennyisége/technológiája a legtöbb estben gyér... Sokkal jobb technológiák léteznek mind építésre, mind javításra is, amik ugyan drágábbak, de jóval tartósabbak, és gyorsabban elvégezhetõek is. Átszámolva ezt a jelenlegi elavult, lassú, gyér munka költségeire, szinte minden esetben az új technológia jön ki olcsóbbra!
(Persze a hazai tendereken szinte csak és kizárólag az ár számít, ami a végén jó esetben is a duplája lesz...)

Beton vs aszfalt kérdésben pedig jól átgondolt tervezés szükséges, mindkettõnek megvannak az elõnyei-hátrányai, kinek mi a szimpatikusabb, illetve milyen felhasználási területre kell...

Alapozás témában, igenis mindennek tisztességes alap kell, hogy milyen a fagyciklus, bizonyára terhelõ, de kiküszöbölhetõ! Létezik vízelvezetés, drénezés, jobb aszfaltburkolat, amely szépen elvezeti a vizet, vagy már magába sem engedi... hollandoknál megoldották...

Valakinek valami kérdése van, egész nyugodtan tegye fel, igyekszek az egyenlõre még hiányos tudásom szerint válaszolni!

#12515
kotomi007

kotomi007

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 557 hozzászólás

Én azzal kezdeném, hogy tökre nem értek hozzá. Viszont véleményem nyilván van :D

Sokan szidják például az országutak melletti árkokat is. Szakember mondta, hogy anélkül ezen a puha talajon nem áll meg az út, olyannak kell lennie, mint a vasúti töltésnek, szép kúpos-púposnak.

A buszöböl térkõje elõtt mifelénk aszfalt volt. Egy-két nyár alatt a buszok hullámosra fékezték. Most térkõ van, ami egyrészt sokkal tovább bírja, másrészt könnyen javítható, mert az elemei nem sérülnek. Két évenként 1 napot rászánni pár minimálbéres munkással, vagy 1 méternyi betont önteni - nem vagyok biztos, hogy az utóbbi az olcsóbb.

Autópályák terén sem szeretem a mi vagyunk a balfaszok hozzáállást. Mert lehet, hogy nem is. Osztrákoknál például télen konstans fagy van, nálunk gyakran a nulla körül ingadozik a hõmérséklet. Ez utóbbi biztosan többletterhelést jelent az útnak. Horvátoknál hány fagyos nap van egy évben? Mindemellett elismerem, hogy szép mérnöki munkákat csinálnak a hegyekbe épített pályákkal. Tudom, hogy Svájcban (is) minden út tükörsima. De õk már egy kátyú után az egész burkolatot újraaszfaltozzák! Mi meg próbáljuk olcsóbban megúszni. A két ország közti egy fõre esõ GDP különbséget nem kell említenem, ugye? :-)

De Dávid, mondd, szakot váltottál? :-)


Nálunk a 18-ba a buszmegállókban faca beton van (már ahol...) egy darabig aszfalt volt de nyáron ahogy melegedet, a buszok olyan hullámokat csináltak bele,hogy az össztelóssal kellett mennem ha arra vettem az irányt :)
"Ne adj igazat.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."

#12516
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hidd el tudom. :)

Vagy inkább :(

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#12517
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Igen, ha rám gondolsz nekem lenne olcsóbb. Meg Neked is, ha melózol és a Te fizetésedet is újraosztják...


Megtanulhattad volna, hogy itthon mindenkit a rövidtávú önös érdek vezérel, s nem a kollektív felelõsség a társadalom felé vagy esetleg a szociális érzékenység. :(
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#12518
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Igen, ha rám gondolsz nekem lenne olcsóbb. Meg Neked is, ha melózol és a Te fizetésedet is újraosztják...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#12519
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ez sajnos így van, de azért egy tény, amit már Burce is mondott: itthon az egyik legtöbb a "fagyciklusok" száma, azaz az olyan napok, amelyekben a hõmérséklet a fagypont alá és vissza vándorol. Minden olyan országban, ahol ez így van, mint például Belgium, Szlovákia, Románia...elég szarok az utak, amit csak horrorpénzbõl lehet megoldani. Ausztriában novemberben az egész átfagy és úgy is marad márciusig a talaj hõtethetetlensége miatt, még a melegebb napokon is.

Olcsóbb - kinek? Neked? Nem, nincs igazad, ez senkit sem érdekel, a cél, hogy a fõvállalkozónak olcsó legyen - minél több javítgatásra lesz szükség, annál jobb.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#12520
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Amúgy, Dave, ha jobban megnézed, az a harminc centi az közelebb van az 1 méterhez.

--Trifo