Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Városi bringák, alkatrészek, megoldások

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
77 hozzászólás a témában

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Hello
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Schwinn Woodlands ~20 éves bicaj alap SIS váltókkal (3x6), Shimano cantilever fékekkel. A bicaj kényelmes, használható, de a fékek csikorognak, váltó pozícionált állapotban nem pontos, a legnagyobb áttételt mindig is kicsinek találtam. Acél felnik vannak és az agy sem kazettás. Elöl biopace-es fogaskerekek vannak.
Ez alapján gondolkodok a felújításán. Körbenézve az tûnt reálisnak, hogy veszek rá használt Deore V fékeket, elsõ-hátsó váltókat, fék- és váltókarokat. Egy teljes hátsó kereket (felni+agy) fogaskoszorúval (7-8 sebességes). Ezek alapján már érdemes lenne az elsõ felnit is lecseréltetni. Ez így alapanyag áron ~58.000Ft-ba kerül + bevinném egy szervízbe, hogy rakják is rá.
Azzal nem vagyok tisztába, hogy erre a koros vázra hogy lehet feltenni ezeket a váltókat, fékeket, elõfurdulhat-e kompatibilitási probléma. Pl. Ahogy láttam, az újabb hátsó váltók felfüggesztése teljesen más, mint az enyémen. Bezavar-e a biopace-es elsõ lánckerék? Illetve van-e arra esély, hogy a mostani cantilever fékkarokat V fékkel is lehet használni? A vázon levõ fék tartó konzolokra fel lehet tenni V fékeket is?

Ezek után felmerül a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán belevágni ebbe a felújításba, mert ezen az áron szinte kapok egy deore-val felszerelt használt bicajt. Ehhez képest a másik alternatíva az lenne, hogy rámegyek egy használt, boltban felújított nexus8-cal szerelt túrabicajra 100-ért.
Mit gondoltok?
Hubi

NEM ! V-fék CSAKIS V-fékkarral mûködik normálisan, erõsen.
Amúgy, szerintem vegyél egy jó állapotú használt bringát, kár lenne erre költeni. Az apróban találsz ezer bringát, tudsz válogatni.
Marci

#2
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

3*9 sebességgel. Milyen fékkarral és milyen váltókarral tudom használni ezt outi kormánnyal ?


Csak országúti fékváltókarral. Az egyenes kormányra való váltókarok ugyanis nem mennek fel a koskormányra.
Fék kérdésben az a fontos, kell-e tárcsa? Ha igen, ott az Avid BB Road széria, az a kisebb bovdenhúzásra van optimalizálva. Vagy kanti fék, bovdentámaszokkal.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#3
hubidubi

hubidubi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hello

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Schwinn Woodlands ~20 éves bicaj alap SIS váltókkal (3x6), Shimano cantilever fékekkel. A bicaj kényelmes, használható, de a fékek csikorognak, váltó pozícionált állapotban nem pontos, a legnagyobb áttételt mindig is kicsinek találtam. Acél felnik vannak és az agy sem kazettás. Elöl biopace-es fogaskerekek vannak.

Ez alapján gondolkodok a felújításán. Körbenézve az tûnt reálisnak, hogy veszek rá használt Deore V fékeket, elsõ-hátsó váltókat, fék- és váltókarokat. Egy teljes hátsó kereket (felni+agy) fogaskoszorúval (7-8 sebességes). Ezek alapján már érdemes lenne az elsõ felnit is lecseréltetni. Ez így alapanyag áron ~58.000Ft-ba kerül + bevinném egy szervízbe, hogy rakják is rá.

Azzal nem vagyok tisztába, hogy erre a koros vázra hogy lehet feltenni ezeket a váltókat, fékeket, elõfurdulhat-e kompatibilitási probléma. Pl. Ahogy láttam, az újabb hátsó váltók felfüggesztése teljesen más, mint az enyémen. Bezavar-e a biopace-es elsõ lánckerék? Illetve van-e arra esély, hogy a mostani cantilever fékkarokat V fékkel is lehet használni? A vázon levõ fék tartó konzolokra fel lehet tenni V fékeket is?

Ezek után felmerül a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán belevágni ebbe a felújításba, mert ezen az áron szinte kapok egy deore-val felszerelt használt bicajt. Ehhez képest a másik alternatíva az lenne, hogy rámegyek egy használt, boltban felújított nexus8-cal szerelt túrabicajra 100-ért.

Mit gondoltok?


Hubi

#4
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

van egy alapvetõen városi használatra épített merev villás trekkingem . Most egyenes kormánnyal 3*9 sebességgel deore rapid fire váltókarokkal. Ezt szeretném átalakítani országúti kormánnyal szerelt túragépre, úgy hogy "fönt" is tudjak fékezni. A mostani fékeim elöl : BB7 hátul : SD7 . Milyen fékkarral és milyen váltókarral tudom használni ezt outi kormánnyal ?


hát én nem tudok v illetve tárcsafék kompatibilis outi fékváltokarrol, (a v fékkar több bowdent huz mint egy outi kar igy outi karrral nem lessz megfelelö a fékerö) esetleg felteheted a jelenlegi fékkarjaidat a kormány viszintes részére ha felmegy, vagy veszel országutihoz tervezett bb7-et ill. canti féket avid shorti-t szokták ajánlani vagy ennek tektros változatát ezek elég jol fognak majdnem v fék szinten és persze outi fékkarokat.A válto kar is okozhat gondot legalább is az elsö ha eddig trekingt vagy monti halytomüved volt-van az outi elsöváltokarok egy picit kevesebb bowdent huznak mint egy monti igy nagyon nehéz beálítani jol ha egyáltalán sikerül. De ez csak akkor gond ha outi fékváltot akarsz ,és egy halytomü cserével megoldhato.Szerintem nem ér enyit egy kormány de ez az én véleményem kérdez másokat is és ne addfel mert az visz elölre
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#5
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
van egy alapvetõen városi használatra épített merev villás trekkingem . Most egyenes kormánnyal 3*9 sebességgel deore rapid fire váltókarokkal. Ezt szeretném átalakítani országúti kormánnyal szerelt túragépre, úgy hogy "fönt" is tudjak fékezni. A mostani fékeim elöl : BB7 hátul : SD7 . Milyen fékkarral és milyen váltókarral tudom használni ezt outi kormánnyal ?

#6
zézsé

zézsé

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Nem ez, -hanem az egész csõ görbült.

ha a láncvilla horpasztására gondolsz középtájon az normális. úgy fér el a nagy lánctányér.

Feltöltött kép



#7
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
ha a láncvilla horpasztására gondolsz középtájon az normális. úgy fér el a nagy lánctányér.

Feltöltött kép

#8
zézsé

zézsé

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

Vettem én régebben egy 24-es, összecsukható orosz biciklit, szép zöld színben...
Egyebek mellett kicsit egyengetni kellett az egyik oldali hátsó villát, ami szemmel láthatóan be volt nyomva...
Na már most, a minap kezembe került egy hasonló bicaj... -ez nem zöld, -viszont ugyanúgy "nyomott"...!
Ugyan az az oldal is...
-Szóval, -mielõtt még ennek is nekiesnék, -csak megkérdezném, -vajon nem direkt van ez így?
Ilyen aszimmetrikusra, -talán a hajtásból fakadó aszimmetria következményeinek enyhítésére, vagy mit tudom én...

Köszönöm:
Zsolt

#9
vmaxter

vmaxter

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
voltam a szomszéd szervízben, azt mondták a gólyóktól nem lehet, erõsek azok. pedig szerintem nem volt már gömb formájuk úgyhogy ennek ellenére vettem 2x9-et.

#10
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem tavaly a campa record agyakkal történt hasonló. Elvittem a szervízbe kitisztítani, ahol kiderült, hogy a hátsó kúnusznak nagyjából vége. Ennek ellenére jól be lett zsírozva, szakszerûen összerakva, majd menet közben kattogás. Szakvélemény: a golyók kimozdultak a jól belerágódott golyópályáról, és összerakás/bolygatás után már nem találnak vissza oda. kb. 120 km használat után a kerék szó szerint kidõlt a villában, gyakorlatilag menni sem lehetett vele. A végleges megoldás a kónusz csere volt.

#11
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Remélem jó lecke volt, és a gõzborotvát egy életre elfelejted!
Valahogy az a sejtésem hogy egy alap/régi bringáról van szó (nem sértés, városban ezek kimondottan lopásbiztosak), tehát tömítés SEMMI, vagyis ha az olcsó setupot akarod használni nap mint nap, akkor bizony nagyobb törõdést igényel, mint az 1-el jobb.

Jelen állapotban a bringád elvileg fém tiszta. Finoman kend át a váltógörgõket, olajozd meg kicsit a láncot, váltók csapjait. Mást nem tehetsz. Esetleg, ha nagyon ráérsz szét lehet szedni a racsnit, de nem sok értelme van.

Viszont: ha egy régi rendszered van, amit elõtte nem takarítottál, csak kentél, akkor az a dzsuva - nem tudom jobban mondani - kitöltötte a réseket pl. a láncban, nem volt hangos. Most nincs rajta ez a hangtompító, vagyis hangos, az alapján, amit írtál, sztem a meghajtás már csereérett. (anyám gépének is Zetor hangja van, ha samponos vízben lemosom; folyóvíz a közelben sincs és mégis).



#12
vmaxter

vmaxter

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Leírom a leírhatatlant: szavakkal ne kifejezhetõ hangokat ad a bringám néhány napja. Lehet hiba volt, autómosóban gõzborotvás megoldással óvatosan lemostam a gépet, azután kezdet recsegni. Egy kicsit. Azt terveztem, hogy lecserélem rajta az abroncsot valami aszfaltosra, meg tisztítom ecsettel fogkefével, de gondoltam a nagyját elõtte "leborotválom". Ezek után gondoltam nem árt majd újra zsírozni a csapágyakat. Szétszedtem a hátsó agyat, elképedve láttam, hogy a hátsó tenglyem el hajlott. Gondoltam a 110 kilóm miatt van, megzsíroztam a csapágyakat (melyek mellesleg eléggé el vannak kopva), visszapakoltam a tengelyt, olajoztam a láncot. Az eredmény még rosszabb lett. Két nap múlva vettem új tengelyt, kicseréltem, racsnit is leszedtem (hárman kelletünk hozzá: énazolimegakrisztián), megtisztítottam, visszapakoltam. Semmi változás.
A tünetek, amit leírni nehéz: terheletlenül szabadon futva szinte semmi hang, ha a fülemet a vázra tapaszom akkor hallok némi karistolást, nem recsegést, nem ütemes kattogást. Forgatva a pedált a lánc nagyo gyengén ugrik kicsit.
Terhelve viszont borzasztó hangokat ad a gép: idõnként hangosan kattan, egy darabig simán megy, majd egy nagy kattanás, közben egy karistolás. Nagyon figyeltem, nem ér hozzá semmi semmihez.
Várom a tippeket. Köszi

#13
orka

orka

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
A mai szokásos adag tekerés közepette elgondolkodtam a sok szembejövõ maszkos láttán. Az hogy kelle tutti, de kényelmes és milyet használjon az ember. Gondolom elsõsorban fõvárosiakat érint bár nem mint ha Gyõr fõútján ne lenne ekkora por és szmog. Szóval ha már várositekerés. Maszk !!!

#14
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Jaaa értem :D, száraz pályára optimalizálod!
Csak azért kérdeztem, mert fura a külön városi bringa=vitrinbringa setup!


cst 1,4 lesz, de lehet egy teljesen más bringán...:D

#15
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

vitrinbringás vagyok, esõben csak akkor, ha elkap. amúgy meg nem derogál tolni:D

edit: inkább a tartósság meg a defektállóság a cél, kevésbé a vizes teljesítmény. sárvédõ úgy sem lesz rajta, szóval esõben amúgy is esélytelen emiatt...



Jaaa értem :D, száraz pályára optimalizálod!
Csak azért kérdeztem, mert fura a külön városi bringa=vitrinbringa setup!



#16
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Huh, ezt komolyan gondoltad?
Csak mert jó, hogy urban rájd meg minden, de kapsz egy kis zuhit a nyakadba és csúszik majd mint a takony.
Nekem sportcontact olyan, mint ha olajjal kenegetném...


vitrinbringás vagyok, esõben csak akkor, ha elkap. amúgy meg nem derogál tolni:D

edit: inkább a tartósság meg a defektállóság a cél, kevésbé a vizes teljesítmény. sárvédõ úgy sem lesz rajta, szóval esõben amúgy is esélytelen emiatt...

#17
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

gumik (speci fatboy)


Huh, ezt komolyan gondoltad?
Csak mert jó, hogy urban rájd meg minden, de kapsz egy kis zuhit a nyakadba és csúszik majd mint a takony.
Nekem sportcontact olyan, mint ha olajjal kenegetném...



#18
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
ja ja a creativ...jó cuccaik vannak és a poloik nem is drágák és jó az anyaguk expon dumáltam velük poncso ügyben és nézegettem a termékeket tervbe is vettem a vásárlást a poló kimondottan praktikus lenne városi csapatáshoz pláne hogy igy nyáron sokszor nyulnak az éjszakába a kávéházi dumapartik:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#19
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
indul a városi canga projekt! :D:D:D
ami megvan:
capriolo pogonia 21"váz
canecreek iparis fejcsapi
olckúl lx elsõ-hátsó váltó
araya cv-7 felnik, lx agyak(e:563-h:565)
szakadt nyereg:)
zoom kormány

ami hiányzik:
8as shimano pöckölõs kar (ha van valakinek fölösben, keressen privát) ;)
fékek(új lx), fékkarok(fr5)
hajtókar(passz)
gumik (speci fatboy)
koca stucnija (kona)
villa. nem magasított p2-es v-fék tüskével, vagy valami olcsóbb(de jó),használt teló

#20
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Esõkabátot szintén bekéne szereznem. Találtam is csak rákéne szánni magam. Van ez a creativb.. nem tudom ki szabad é írni. Õk csinálnak jóminõségû kabátra fényvisszaverõ mintákat tetszõlegesen nyomtatnak is. 3500 ért...nekem jó lenne.


Azt hiszem én is ki fogom próbálni a poncsót, mert az esõkabi a lábat sehogy nem védi és a szellõzése se az igazi, még a jobbaknak sem. Igazából ara jó, hogy nem fujjon keresztül a szél, ha már csurom vizes vagy a zuhéban :)