Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Városi bringák, alkatrészek, megoldások

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
77 hozzászólás a témában

#61
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Ha kivilágított helyen jársz, akkor szvsz csak a láthatóság a szempont, tehát nem kell drága lámpa, elég valami olcsó villogó. Ezek alapban sztem nem kimondott tolvaj-célpontok, tehát csak a "brahiból leszedem a lámpáját" típusú hülyegyerekek ellen kell védeni. Aki komolyan le akarja szedni, az le is fogja...

Én ezt hátul egy gyorskötözõvel oldottam meg (olyan a felfogatás, mint régen a walkmanoknak volt, ilyen övre is csíptethetõ). Esetleg pici csavarral is meg lehetett volna oldani.
Elõl a villogó gyorsbilincses, annak a tekerõjét ki lehet cserélni csavarra, és kész.

Ha meg valami köc*ög letöri, lehet kárörvendeni, hogy bár széttört, õ sem lett boldogabb. Erre jobb megoldást nem tudok!



#62
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ha télen-nyáron, hóban fagyban is szeretnék bringázni, akkor én egy cyclo-cross vázra építenék egy fixi/singlespeed gépet.
Ezen van hely sárvédõnek, erõsebbek a kanti fékek az oútinál, szélesebb lehetõség van a gumikkal variálni. A világítás gyorskioldóját kiiktatnám, hogy ne kelljen mindig leszedni.
A lényeg tartós városi használatra sztem az erõs (akár túlépítettnek is nevezhetõ) kerék, viszonylag nehéz gumival.

(Így viszont, hogy a hideget és az egész napos esõt nem szeretem, a vitrinfiximmel járok melózni, ott lakatolni sem kell, beviszem a raktárba)


A világítás gyorskioldójának kiikatatásán én is gondolkoztam már. Van rá valami bevált módszered? Meg attól tartok ha a tolvajnak nem jön szép szóval, akkor szétcseszi az egészet.

#63
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

majd meglátod az én rombolóm. Szerintem az is outinak készült csak útközben meggondolták magukat. Erõsen egy SSen gondolkodom. CSak még nem vagyok elég erõs és nem tudom milyen fogaskereket rakjak hátúlra. Bár a 7 sebbõl alulról a második a legjobb. Azt egészjól bírom még itt Belbudán is


Nekem országuti kerékméret és gumi esetén a 42-16 volt állandó használatban. Szerintem mielõtt ss -é alakítod a gépet a végleges gumi verzóval teszteld le a fokozat számot, mert a ballonosságból adodó differencia eredményezhet eltérést az áttételnél. Itt arra gondolok hogy a városi gumik, mint a conti contact jóval ballonosabbak mint egy országuti köpeny.

Én is filóztam egy ss paripán, csak ahhot most egy haramadik bicó is kéne, de arra most nincsen mód :)

Egyébként valaki tud olyan sárvádõt ami teljes értékû, de a szereléséhez nem kell kivenni a kereket?

#64
orka

orka

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
majd meglátod az én rombolóm. Szerintem az is outinak készült csak útközben meggondolták magukat. Erõsen egy SSen gondolkodom. CSak még nem vagyok elég erõs és nem tudom milyen fogaskereket rakjak hátúlra. Bár a 7 sebbõl alulról a második a legjobb. Azt egészjól bírom még itt Belbudán is

#65
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Majd teszek fel képet a GT panterámról, szerintem az nem olyan nagyon böszme, pedig alu vázas, de unokahugom acél scottja az tényleg nagyon filigrán, olyan váza van mint egy országutinak.

#66
orka

orka

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Hát valami ilyenrõl álmodtam mindig is. Az én csúfságomra még várnotok kell. Elkobozták a fotomasinám.
A merevvillás montiról csak annyit hogy ezek az aluvázak nagyon böszmék. Aszfalton elég hülyén néznek ki. Bár a újabb outik se különböznek. Ezt is elérte a globalizáció.

#67
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Az én eggyel ezelõtti városi gépem Posted Image
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Majd updatelve:Posted Image
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

#68
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Ha télen-nyáron, hóban fagyban is szeretnék bringázni, akkor én egy cyclo-cross vázra építenék egy fixi/singlespeed gépet.
Ezen van hely sárvédõnek, erõsebbek a kanti fékek az oútinál, szélesebb lehetõség van a gumikkal variálni. A világítás gyorskioldóját kiiktatnám, hogy ne kelljen mindig leszedni.
A lényeg tartós városi használatra sztem az erõs (akár túlépítettnek is nevezhetõ) kerék, viszonylag nehéz gumival.

(Így viszont, hogy a hideget és az egész napos esõt nem szeretem, a vitrinfiximmel járok melózni, ott lakatolni sem kell, beviszem a raktárba)



#69
orka

orka

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
kösz a gyors választ.
Én inkább keményre fújom a gumikat (5 bar). Igaz kopik is nagyon de csak a hátsó. Pedig semmi vészfék. Hogy ne legyen off.
A régi agyváltósomat akartam átépíteni SS re de lebeszéltek a bringaépítõ. Régi muffolt váz...és a csapszeges középhajtásra hivatkozva. Igaz dögnehéz volt.
Az agyváltó még jó megoldás szerintem a városra. Kicsit nehezít és drága is de tartós az biztos. Az enyém kb 30 éves és most is csak egy rugó tört el benne. Igaz alkatrész nuku:-)
Hajrá városi rombolók...éljen a középút:-)

#70
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Végre egy nekem való topic. Igaz az álmom egy tutti outi de a pesti utakra és körülményekre való tekintettel ez nem hiszem hogy megvalósúl. Max csak elõvételre használom és nem mindennapokra.
DE!
A városi rombolók mert én csak így hívom õket...amibe persze sokminden beletartozik, ezért tetszik a kezdeményezés.
Én most egy Cromo vázas trekkinggel gyûröm az aszfaltot, (kép majd késõbb, bár a tolvajok miatt igazi rútság) amit éppen átépítenék valami SS hez hasonló gépre. Legalább Ti majd adtok tanácsot:-)
A legnagyobb gondom éppen a gumi választás. Bár nem ide való...de a városba kéne valami 28as max 32 széles 622 külsõ...aki használ valami tutti ossza meg velem. Elõre is köszönöm...


Én nekem trekking méretben eddig a conti contact jött be a leginkább. 37-es szélességben, de van 32-es is. Lehet használni alacsony nyomáson, reflex csíkos, jol tapad esõben is, jól gurul. Na és a defektvédelme az zseniális, tavaly óta ebbe a gumóba több mint 5000 kilcsit tekertem bele és köszöni jól van. Eddig egy defekt, az is oldalról, tehát nem a futó felületen. És nem is drága :)

Felütni még HHH-en, meg az alpok alján sem tudtam :) Baromi erõs az oldalfala is. Városba, szar útra ideális.

A sport contactot is sokan szeretik.

Sajna most helyhiány miatt az országutimtól én is megváltam, 2 bicó 40 nm-en éppen elég :) Tényleg nem annyira praktikus budapesten, de nagyon szerettem, kicsit sajnálom, hogy nem tartottam meg. Nagyon szép volt, majd rakok fel képeket. (2 másik országuti váz pedig olyannyira nem volt ide való, hogy ketté is tört a vázuk)

#71
orka

orka

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Végre egy nekem való topic. Igaz az álmom egy tutti outi de a pesti utakra és körülményekre való tekintettel ez nem hiszem hogy megvalósúl. Max csak elõvételre használom és nem mindennapokra.
DE!
A városi rombolók mert én csak így hívom õket...amibe persze sokminden beletartozik, ezért tetszik a kezdeményezés.
Én most egy Cromo vázas trekkinggel gyûröm az aszfaltot, (kép majd késõbb, bár a tolvajok miatt igazi rútság) amit éppen átépítenék valami SS hez hasonló gépre. Legalább Ti majd adtok tanácsot:-)
A legnagyobb gondom éppen a gumi választás. Bár nem ide való...de a városba kéne valami 28as max 32 széles 622 külsõ...aki használ valami tutti ossza meg velem. Elõre is köszönöm...

#72
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

;725995']Én országútival nyomom városban. A 20-as gumit sokszor ütöttem fel, de a 23-assal már nincs probléma. Nekem ez jött be leginkább, nem gond egy sávváltás, és nem is lopják annyira, mint a montikat...


Nemrég még igazi kuriózum volt, amikor a 30 éves, dura ace/Campa recordos puch-ommal nyomultam idõfutam kormánnyal, piros tufó szingókkal. Fura volt látni az embetrekbõl kiváltott reakciókat, mert voltak. Ha megálltam megkérdezni merre van ez meg ez az utca, akkor legalább 5-10 percig csodálták és mesélték a régi bringás történeteket, a munkás embertõl az öltönyösig. Eddig más bringám nem váltott ki semmi ilyen reakciót.

Mára pedig szerencsére visszatértek az igazi városi, kecses, filigrán gépek Budapest utcáira, amik designban a kedvenceim. Én meg persze most ültem montira (életem elsõ saját montiját beszerezve) :) Nagyon értek az idõzítéshez :)

Szerintem ennek tükrében már a régi országutikat is lopják, mert megnõtt azokra is a kereslet. Most sírjak vagy nevessek?

#73
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Én országútival nyomom városban. A 20-as gumit sokszor ütöttem fel, de a 23-assal már nincs probléma. Nekem ez jött be leginkább, nem gond egy sávváltás, és nem is lopják annyira, mint a montikat...

#74
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
szép paripa :)

Nekem is volt ilyen országutis sárvédõm, és nekem volt rajta szarpofozó is, de 2 hét alatt leszakadt a padkázások során.

#75
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ott a fotó az aláírásomban, nem is egy... Nálam az elsõ fék stabil követelmény, amilyen állat tempóban közlekedem, úgy fék nélkül bárki rég meghalt volna Bp-n;)

Gyorsabb, mint szabadonfutóval... nem hinném. Elvileg egy kicsivel lassabb, de nem számottevõ. Esõs v téli idõben megnyugtatóbb is fixivel menni, egyébként meg a fíling miatt hajtok örökké (örököt? örökkel? örökre?).

Fixi agy nem ügy, most már van több minõségi megoldás itthon is, tízezer alatt is. Nekem elpusztíthatatlan sufnituning 6 csavaros van... tárcsás agyra a féktárcsa helyett fel van csavarozva 1 fogaskerék. A rögzítés túlél engem, az tuti.

Fixikérdések jöhetnek az örökhajtós topikba, itt meg majd boncolgassák a kollégák a "használjam-e az Andrássy bringautat" kérdést.

#76
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem inkább az üvegekkel gyûlt meg a bajom, felütni még talán soha nem ütöttem fel kereket :)

Van fék a fixiden? Pálya agyat használsz? Sokat hallottam azokról a nyûgökrõl, ami a fixi agyakkal adódik. Egyébként gyorsabb vagy fixivel mint szabadonfutóssal. Egyszer kipróbálnék egyet :)

Tegyél fel képet.

#77
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Fixivel.
Könnyû vagyok és a járdázás nálam nem abból áll h "fölrántom az elejét a segge meg majd fölmászik magától" úgyhogy a defekt nem probléma.
Lopásvédelem, ár, súly, tartósság és karbantartásigény szempontjából sem rossz, hogy hiányzik pár alkatrész.

A 27 sebességest se ápolgattam, de legalább most nincs lelkiismeret-furdalásom:)

#78
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Azért nyitom ezt a topikot, mert nem találtam olyan topikot, ahol a kimondottan városban használt paripákról lehet olvasni, vagy azokról az alkatrészekrõl, megoldásokról, melyek könyebbé/lopásbiztosabbá/olcsóbbá tehetik a nagyvárosi bringás közlekedést, viszon érdekes és hasznos infókat lehet megosztani egymással.

Én elõszõr trekkinget használtam városba, aztán országuti futár stílusú célgépet, majd hibridet, most meg egy kopott GT montit, conti contact gumikkal.

Országutinak gázos volt a vékony kereke, sok defekt, nem lehet kúton felfújni a szingót üzemi nyomásra, stb., meg nekem az sem jött be, hogy a Dura Ace EX kevés volt ahhoz a sebességhez amit tudtam menni vele, hegyrõl meg el sem lehetett engedni, mert nem volt garantált a gyors megállás :)

Eddig a merev villás monti jön be aszfaltra szabva a legjobban.

Írjatok, hogy ki, mivel, hogyan nyomul városban.