Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Crosskovácsi Maraton | Nagykovácsi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1710 hozzászólás a témában

#101
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

Melyik edge? Mert pl csak a 200-as mér gps alapján szintet az 500, 510, 800, 810, 1000 barometrikusan mér.

 

Én most nem a magasságmérésre koncentráltam hanem a távolságra.

Ebben az esetben a kérdés az hogy pontosabb-e a GPS alapú távolságmérés a küllősnél erős fedettség esetén az erdőben?

Nagyon büszkén mondják a cégek a 30cm-es pontbelövéseket az űrből, csak kérdés hogy lát-e a lombok közt, ahol én tekerni szoktam?

Ezt nem fogják elmondani az üzletben, csak a tapasztalat adja meg a választ. Van valakinek ilyen?

 

Amúgy a magasságmérés esetében pontatlanságok miatt majdem mindegynek tűnik hogy barometrikus vagy GPS alapú nem?

Vagy van egy tapasztalati eltérés, mely egyik vagy másik esetben szignifikáns eltérést mutat, tehát egyik megbízhatóbb mint a másik?



#102
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

A GPS-es szerkezetek (pl. Garmin Edge) nem megbízhatóbbak, vagy ott a lombtakarás miatt pontatlan az adat?

Milyenek a tapasztalaitok ezen a téren?

Melyik edge? Mert pl csak a 200-as mér gps alapján szintet az 500, 510, 800, 810, 1000 barometrikusan mér.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#103
Tibimex

Tibimex

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Nekem 52km/1418m let a vége garmin 810-el.



#104
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nézzetek be a gps-es topikba (oda azért jobban való téma), pár hete linkeltem egy cikket a Girón logolt adatok eltéréséről.



#105
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

Siman elkepzelheto az elteres - nekem Polar oram van, olykor 15-20%-os elteres is elofordul a Stravan mert szintkulonbseghez kepest.

A 15 perces rajtoltatas otlete kivalo!

 

A GPS-es szerkezetek (pl. Garmin Edge) nem megbízhatóbbak, vagy ott a lombtakarás miatt pontatlan az adat?

Milyenek a tapasztalaitok ezen a téren?



#106
adam-85

adam-85

    vendég

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás
Siman elkepzelheto az elteres - nekem Polar oram van, olykor 15-20%-os elteres is elofordul a Stravan mert szintkulonbseghez kepest.

A 15 perces rajtoltatas otlete kivalo!

#107
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Jó összefoglaló zscs, a frissítővel kapcsolatban nekem 4x (!) sikerült valahogy nem sima vízet kínálni :) Általában rövidre fogom/felgyorsítom a rajt körüli mozzanatokat de most a torlódások miatt benne hagytam az első 5 percet, szerintem így is elég érdekes lett. Hurrá a 15 perces javításnak! Ezt imádom ebben a versenyben, azonnal reagálnak, javítanak.  B)

 

Arra még kiváncsi lennék hogy hogy mértétek és mennyi tényleges szint volt a középtávon, mert 1466 métert mértem fölfelé és 1478-at lefelé egy úgy tudom elég pontos (barometrikus) VDO M6-tal - de a rajt és cél között közben a hőmérséklet emelkedett 10°C-ot és gondolom sokat ingadozott a tűző napos és árnyékos erdős részek között is. Az pl. elképzelhető hogy 1560 és nem 1650 m mint a honlapon? Akkora tévedés az órámon még reálisnak tűnik, majdnem 200 m már nem igazán. Távként szintén 52 km-t mértem 50 helyett.

 


  • adam-85, Uluwatu és niner kedveli ezt

#108
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás

Eldöntöttük hogy jövőre 15 perces rajtoltatással indítjuk el a mezönyt.Így kimarad a felvezető kör végén a célon való áthaladás az összes távnak de ezt valahogy majd máshol pótoljuk.


  • mephisoft, Macikutya, zeezoltano és 2 további fórumtag kedveli ezt

#109
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Crosskovácsi 2015 – a hosszú távon hőség, röviden felemás

---

Az idei évre kiírt változásokat olvasva valahogy nem volt kedvem ehhez a versenyhez. Ezt tetézte, hogy egész héten magas volt a nyugalmi pulzusom és nem éreztem, hogy a kellő formában lehetek a versenyen. Ehhez jött, hogy csütörtökön reggel a Budai-hegyek egyik meglehetősen "skilles" DH-pályáján elcsúsztam a sáros talajon. Kőre estem, szépen feldagadt és sebekkel teli lett a jobb sípcsontom környéke. Pénteken mentem egy rövid átmozgatóst, nem igazán forogtak a lábaim és fájt a jobb lábszáram.

Tulajdonképpen pénteken este döntöttem csak el, hogy mégis indulok. Ezúton is köszi páromnak, hogy tartotta bennem a lelket! :) Közepes minőségű és mennyiségű alvás után, egy reggeli dús szénhidrát-bevitel és két kulacs izó elfogyasztása mellett tanulmányoztam a hőségriadóról szóló cikkeket. Sem fejben, sem fizikailag, sem technikailag nem voltam felkészült, nem tanultam be a pályát, nem volt stratégiám sem. Az első villám nem merev villa, hanem egy régi átütős Reba volt, benne egy All-Mountain 29er első kerékkel, rajta egy 2.35-ös Nobby Nic SnakeSkin külsővel. Finoman szólva nem éppen XC setup, de sem időm, sem kedvem nem volt átszerelni a jó 350-400 grammal könnyebb XC-s első kerék + Rocket Ron külső kombinációt. A Szilvásvárad Maratonon ajándékba kapott High5 zselékből ötöt eltettem a zsebeimbe, feltöltöttem két kulacsot izóval, egyiket a bringába tettem. Gondoltam, lesz ami lesz!

Autóval mentem, korán elindultam és időben érkeztem. Lett parkolóhelyem és jó helyen, bemelegítés gyanánt pedig el-vissza mászkáltam. Kerestem, merre rajtolunk majd el; nem volt tiszta a start utáni útvonal, reméltem, hogy kint megy az úton az aszfalton, de nem így lett... Összefutottam Fésüs Lacival, akinek ezúton is gratulálok a röviden a Master2 1. helyezéséhez :), s akivel kissé tanácstalanul vitattuk, vajon milyen útvonalon tesszük meg az első kilométereket. Találkoztam Papp Atillával, aki szintén problémákkal küzdött – ennek ellenére nagyon szépet ment a hosszú távon (szép volt, Atilla!). Gondoltam megyek még egy kört a hegy felé, így ezt kitekertem az amerikai iskola után, a réten át és fel a szalagozás mellett. Mint kiderült, erre haladt a verseny új útvonala is. A pulzusom borzasztóan magas volt, GA1-es Wattok mellett GA2 teteje, éreztem, itt bizony valami nem kerek. Lejöttem az első kis kör DH-s részén, nagyon száraznak és csúszósnak, de egyben gyorsnak is tűnt. Aztán az aszfalton is mentem egyet, itt összefutottam Szabó Attilával, akivel a templom felé mentünk még egy bemelegítős szakaszt, majd Árvay Dénes is csatlakozott hozzánk. Már csak alig 5-6 perc volt a rajtig, mikor visszaértünk. Beálltunk az első boxba, a mezőny legvégére. Végig hallgattuk, a narrátor hogyan ekézi azokat, akik a beszólításra nem készültek vagy épp a fejük fölé emelt bicajjal soroltak be az első szekcióba. Jelzem, ez NEM tetszett. Itt jött a meglepetés, ami szerintem sok hosszú távos versenyét megpecsételte: a középtávos lányok és még (ha jól emlékezem) beszólított középtávosok velünk együtt rajtolnak... Ez sem tetszett. Itt azt éreztem, hogy oké, ez a verseny inkább jobb lesz, ha csak egy keményebb edzés lesz nekem...

A start után sajnos az történt és úgy, ahogy sejtettem. A közepesek előre törtek, a biztonságot szem előtt tartva inkább hagytam, hogy menjenek, nagy volt a tülekedés. Nem akartam, hogy esés legyen a vége. Az első mászásig a pulzusom érdekes módon rendben volt, egészen addig, amíg az engem lerajtoló középtávosokat be nem értem. Sajnos páran jóval lassabbak voltak, mint a tervezett tempóm, így újra és újra el kellett hagynom az ideális nyomot és máris a kitűzött maximális, 176-178-as tartomány fölött jártam. 183-as maximum pulzus és előzésnél 360-400 Wattok. Választhattam: vagy leszakadok a többiektől, vagy bevállalom ezt. Utóbbit tettem. Nehéz megítélni még utólag is, jól döntöttem-e. Az első köröm a kilépős tempó ellenére nem lett jó, valószínűleg túl sokszor ragadtam be az elején. A kastély után már jobb volt a helyzet, kicsit szellősebben mentünk, de még mindig nagyon együtt voltunk sokakkal. Itt emlékszem, sok hosszús mellett mentem el, akik közül aztán többen visszaelőztek, mikor spórolás gyanánt visszavettem a tempóból, illetve megálltam az egyik frissítőnél, vagy épp lefelében bénáztam. A lejtőzések kifejezetten rosszul mentek, valószínű, a csütörtöki malőr miatt elóvatoskodtam mindent. Furcsa, de igazából még hiányzott is a merev villám, hiába köves pár szakasz...

A bánya felé kitérő, sodrós lefelé volt a legrosszabb, szétmosta az eső és jelentős már az erózió itt. Nem erőltettem. Azt vettem észre, már egy óra menetidő körül kezdtem fáradni, leginkább mentálisan. Nem voltam biztos abban, végig bírok, pontosabban végig akarok menni. A pulzusom túl magas volt a leadott Wattokhoz képest, éreztem a kánikulai meleg hatását; nem éreztem túl jól magam. Egyszer csak Szabó Attilát láttam, a pálya bal oldalán a fejére fordított bicajjal, sajnos két defektje is volt és egy küllőtörése. Kár érte, nagyon jól ment, szerintem dobogóra esélyes volt! Aztán Ódor Csabi, majd Kakas Laci is elment mellettem, próbáltam őket követni, több-kevesebb sikerrel. Felfelé általában közeledtem, lefelé aztán eltűntek előlem. Ódor Csabit végül már csak a célban láttam. Szóval, itt már úgy éreztem, kifejezetten rosszul megyek...

Egy hosszabb szakaszon egy középtávossal sokáig mentünk együtt, egy Scott fully-val ment, kisegítettem egy kis izóval, neki már elfogyott és szomjazott. Az első mászás a Nagy-kopaszra már eleve nagyon kemény volt, a középtávosok és a beért rövid távon menők közül szinte mindenki csak tolta a bringát felfelé. Rákészültem, az alsó részt kistányéron, a lankásabb felső részt nagytányéron és hátul a 2. és 3. legnagyobb fogaskerekeken abszolváltam. Nem ment annyira jól, de tulajdonképpen várakozásaimon felül bírtam. Az ezt követő részen sok előzgetés következett, jó pár alkalommal lementem az ideális nyomvonalról. A középtáv utolsó ereszkedésén párszor feltartottak, de szerencsére nem vészesen. A célegyes előtt Attila bíztatott, hogy hajrá és mondta, 5. vagyok. Fogalmam sem volt, hogy hányadik helyen lehetek, köszi ezúton is az információt! :) Egyébként itt biztos voltam abban, hogy nagyon lemaradtam a Master1 élbolytól. Egy pillanatra átvillant a gondolat, hogy jobbra átmegyek a középtáv sávjába és befejezem, végül csak kimentem a hosszú távos körre. Megálltam a frissítőnél, itt tiszta vizet kértem és vizezett Red Bullt kaptam (ezt ki nem állhatom!... Ekkora melegben energiaitalt adni!?), a kulacsomba kértem még izót. Egyébként egy kivételével mindenhol megálltam frissíteni. Enni a 3 db zselé mellett, egy kis szeletke banánon és egy szőlőcukron kívül semmit nem ettem eddig. Inni viszont muszáj volt ebben a melegben, pláne, hogy egyetlen kulaccsal mentem. A hosszú távos körre kimenve az első emelkedőn sehogy nem jöttek a Wattok, csak a pulzusom ment fel. Éreztem, keveset ettem, illetve, ez a High5 zselé nem az igazi, a bőven tartalmasabb Nutrixxionnal sokkal jobban jártam volna, a szervezetem szénhidrát-raktárai pedig erősen lemerültek. Szenvedős volt. Aztán beértem Kakas Lacit, próbáltam tartani a tempóját, de úgy éreztem, jóval jobban megy nálam. Aztán a második Nagy-kopasz mászás előtt nem sokkal értem be és előztem meg. Valószínűleg őt is kikészítette a nagy meleg – egyébként Master2 első helyezett lett. :) Laci, gratulálok ezúton is!

Mint később kiderült, az addig negyedik helyen haladót is itt előztem meg. A Nagy-kopasz mászás alsó részét kistányérosra vettem, próbáltam spórolni az energiáimmal. Sok ember mellett mentem el, emlékeim szerint mindenki csak tolta a bicajt. A lankásabb felső résznél ismét a harminchatos nagytányérra tettem a láncot, de a tűző napon valahogy nagyon nem akart menni a dolog. Azért csak-csak felszenvedtem. A frissítőnél egy pohár tiszta vizet is ittam még. Az utolsó mászás jobban ment már, az erdőben kicsit árnyékosabb volt a pálya, ez nagyon kellett. Az ezt követő részen telibe kaptam egy jó nagy pocsolyát, majd kikecmeregve a mély sárból belecsúsztam az ezt követő mély pocsolyába. Csupa sár lettem, de a saras víz kicsit lehűtött, még jól is esett. Az utolsó lejtőzést eléggé eleresztettem most, vártam már a célt. A cél előtti részt megnyomtam még az utolsó erőmből, 350-400 Watt közt mentem.

A célon áthaladva a speaker bemondta, hogy egy újabb hosszús, aki nem bírta a meleget, de sebaj, így is szép teljesítmény ebben a hőségben. Mondom, mivan?!? Letekerem a hosszút ilyen körülmények között és érvénytelen a futamom?!?

Legnagyobb meglepetésemre Móni kijött elém, ugyan mutatni nem nagyon bírtam, de bizony nagyon örültem Neki. :) Kicsit támogatott, hozott izót, húzóra megittam legalább egy liternyit, plusz még további pár deci vizet. A speaker-i sátorhoz mentem érdeklődni, hogy mi történt, valóban érvénytelen-e a futamom, de akit kérdeztem, nem tudta megmondani. Aztán egy kis várakozás után kiderült, negyedik lettem. Hm, egész jó! Egyáltalán nem számítottam ilyesmi eredményre ma, pláne az elmúlt napok után és ahogy indult a verseny... Sőt, mint kiderült, a Master1 első helyezettől is mindössze másfél percre értem be és a harmadik helyezett Ódor Csabától is alig félpercnyire. Szóval, az eredménnyel abszolút elégedett vagyok. Gratulálok ezúton is minden helyezettnek és elismerésem, akik végig tekerték ebben a rekkenő hőségben!

A verseny maga a fura rajttal bevallom, nem győzött meg. Tudom, a szervezők kitettek magukért, rengeteget dolgoztak a pálya megtisztításán, a biztosításon, a veszélyes helyek jól látható kijelölésén, de úgy érzem, az egyes távok között érdemes lenne nagyobb szünetek hagyása. Bevallom, a változásokat meghallva először arra számítottam, hogy ha már nem az aszfalton startol a verseny, hanem gyakorlatilag az út menti parkolón át, egy mezőn halad el, talán még 10 percet is hagynak majd. Ha a pálya biztosítása anyagilag így is belefér, szerintem érdemes lenne megfontolni.


  • Macikutya, Kánya, niner és 2 további fórumtag kedveli ezt

#110
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Nem fikázni akartam hanem tényleg szeretném tudni. A bevállalási díjat tőlem a hosszú farmeros srác (mobillal a jobb első zsebben - rosszabb esetben doboz cigivel) kapja :)



#111
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
  • LocationBudapest

Rossz irányba fordult a Normafánál és nálunk kötött ki :).

Gondolom első XCM-je és nem volt sisak hozzá. Szegényt amikor a felvezetőnél elhagytam (szinte helyben állt már akkor is) sajnáltam hogy még nem tudja milyen lesz ebben akár egy rövid távot végigtekerni, hát még egy közepet..

Én evvel a sisakkal kiszedtem volna a mezőnyből és adtam volna neki egy normálisat, mert ez már veszélyes, hőgutát kaphatott volna.

5 óra 25 percet volt a pályán ebben a hőségben, ami ugyre egyre nagyobb lett.. Őrület.

Úgyhogy nem is tudom hogy most tisztelet jár neki, vagy a falu bolondja különdíjra pályázhat :D.

 

Persze lehet hogy egy másnapos fogadásnak ez lett az eredménye. Ezek a mai fiatalok.. :D


Uluwatu módosította - 2015. június 15. - 00:20


#112
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Véleményt kérnék: ez egy dirtbike? (felsőcső dőlésszög, riserbar, vastag láncvilla, alacsony üléspozició, fullface sisak)

 

crossk15_1_793.jpg
 


  • Uluwatu kedveli ezt

#113
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

Nagyon jól nyomtad azért azt a 42km-t, a 33/20-mal csak miután megálltál, akkor értelek utol. A carbon villa gondolom azért jobban tompította a
"rázóköves" szakaszokat.


 

Rohadt jó a videótok, lefelé nem kíméltétek magatokat :)

Lehet hogy tompít a karbonvilla, de én így is alig vártam a lefelék végét!

A versenyt meg a végéig kell bírni, úgyhogy neked Spirite gratula ahogy begyűrted az utolsó tetőt is azzal a fasza Cannondale SS-el!


niner módosította - 2015. június 14. - 21:43

  • Spirite kedveli ezt

#114
Adorján

Adorján

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

A Nagyszénáson garantáltan nem jártál 1. mert fokozottan védett természetvédelmi terület. 2 . Nem arra megy a verseny. Ahol te jártál az a Nagykopasz.

Nagyszénás P4060126.JPG

 

Nagykopasz csergezan_pal_kilato_a_nagy_kopasz_hegye

P1180222.JPG

A felső képen a Zsíros-hegy van.


  • Rabbit kedveli ezt

#115
Spirite

Spirite

    vendég

  • fórumtag
  • 130 hozzászólás
Nagyon jól nyomtad azért azt a 42km-t, a 33/20-mal csak miután megálltál, akkor értelek utol. A carbon villa gondolom azért jobban tompította a
"rázóköves" szakaszokat.





 

A 32/20 bizony jobb választás lett volna itt, kicsit lassabb az egyenesben, de végig bírható. Ez a 44/17 a János-hegyre van kalibrálva - aszfaltra.
Most fogom átalakítani vagy 44/20-ra vagy 38/17-re. Az arány ugyanaz, gondolom a tekerésszám adott távolságos is az.
Én lassan egy éve kezdtem az SS-t, nagyon különleges élmény. Teljesen más a dinamikája a menetnek, és No stress!


Spirite módosította - 2015. június 14. - 20:07

  • niner kedveli ezt

#116
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

Én voltam az a hosszús, aki megjegyezte az utolsó emelkedőn, lehet, kicsit kemény az áttételed. :) Én 32-20-al mentem volna (magam is SS-eznék, ha bírná a térdem). Király a géped, nagyon tetszik, szép építés!

 

Nagyon meleg volt és valahogy fura az egész. Lehetséges, írok majd 1-2 sort, milyennek éreztem.

 

Emlékszem rád. Mindíg elképesztő volt látni azt a pár sárga rendszámos embert aki a végén megelőzött és úgy ment mint én az elején. Hogyan bírjátok azt a hosszút?

A 32/20 bizony jobb választás lett volna itt, kicsit lassabb az egyenesben, de végig bírható. Ez a 44/17 a János-hegyre van kalibrálva - aszfaltra.

Most fogom átalakítani vagy 44/20-ra vagy 38/17-re. Az arány ugyanaz, gondolom a tekerésszám adott távolságos is az.

Én lassan egy éve kezdtem az SS-t, nagyon különleges élmény. Teljesen más a dinamikája a menetnek, és No stress!



#117
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A 44/17-es niner egysebi merev villával a 42. km-ig volt jó a Nagyszénás tetejéig, onnan görcs és szenvedés háromnegyed órán át.

Csak közel 50 perccel lett hosszabb mint a váltóssal, úgy terveztem 30-nál nem lesz több.

Vagy rövid táv kellett volna vagy 32-es előre vagy nem 38 fok. Jövőre valamelyik változtatást meglépem.

Zsolt köszi a frissítőt az vitt be a célba. :)

Elmondod az összetételt?

 

Jók a fényképek, hol a többi fényképész?

Köszi a 20. jubileumi menetet!

 

Attilának gratula a master 4-ben aki már az ötösben küzd, de ez már hihetetlen. :)

Én voltam az a hosszús, aki megjegyezte az utolsó emelkedőn, lehet, kicsit kemény az áttételed. :) Én 32-20-al mentem volna (magam is SS-eznék, ha bírná a térdem). Király a géped, nagyon tetszik, szép építés!

 

Nagyon meleg volt és valahogy fura az egész. Lehetséges, írok majd 1-2 sort, milyennek éreztem.



#118
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Sziasztok!

Én is kattintottam néhány képet, a versenyen készült 1000 képből itt tudtok szemezgetni.

https://plus.google....935055725678705



#119
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

Az 1 perces indítások miatt nagy volt a könyöklés az első emelkedőn. Régen érthető volt mert akkor nem kellett annyi ideig lezárni a főutcát, most állítólag azért van így mert a szembejövő forgalom miatt gyorsan mindenkit el kell küldeni. Talán 2 perc is már sokat segítene hogy az emelkedőn valamelyest széthúzódó lassabb része a mezőnynek elég helyet teremtsen az előzésre. Utolsónak indultam box-on kívűlről és a rövidesek már hullámokban nyomultak miközben és még nagyban próbálgattam előzni a saját box nagy részét.

 

Azon kívül viszont megint fantasztikusan jó volt a szervezés, továbbra is #1 a Crosskovácsi :)

 

Furcsa hogy a betonon 2 perces közökkel indítottak és mindenki a célvonalig előregurult az elmúlt években, itt akár 5 percet is hagyhattak volna nemhogy kevesebbet!

Bár volt mikor egyszerre mindenkit elengedtek az aszfalton úgy 6-7 éve, az volt az eddigi legkaotikusabb, ez meg a 2.

Az új felvezető eleje viszont sokkal jobban illik a verseny természeti jellegéhez mint az eddigi aszfalt, ezt érdemes lenne megtartani, de 3-5 perces időközökkel!

Ettől eltekintve kitűnő volt minden.


  • mephisoft kedveli ezt

#120
niner

niner

    új vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

A Nagyszénáson garantáltan nem jártál 1. mert fokozottan védett természetvédelmi terület. 2 . Nem arra megy a verseny. Ahol te jártál az a Nagykopasz.

Nagyszénás P4060126.JPG

 

Nagykopasz csergezan_pal_kilato_a_nagy_kopasz_hegye

P1180222.JPG

Már több mint 10 éve járok erre mégis összekevertem a két "Nagy"-ot.

Hát ennyire végem volt a kemény áttételtől és a melegtől. :)