Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6413 hozzászólás a témában

#1001
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 hozzászólás
Egyik bicónkban van egy Cane Creek VP-A51AN alap full egyszerû golyós kormánycsapágy. A gond annyi vele, hogy nagyon erõsen meg kell húzni, hogy ne kotyogjon. Nincs viszont túlhúzva, forog szépen, nem akad, nem feszül. A kérdésem az lenne, hogy mi lehet az oka, hogy egy ilyen egyszerû kormánycsapágyat sokkal jobban meg kell húzni? Lehet belõle bármi baj, hogy elég erõsen van megfeszítve az a csavar és így a csapágy?

#1002
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
felfele forditott stucnival egyaltalan nem tunik alacsonynak... en probalkoztam emelt kormannyal, de felfele es lefele is rosszabb lett. jo az a szeles flat, nem veletlenul preferaljak.

#1003
Psysoul

Psysoul

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Van egy 29er gépem amin túl alacsonyan van a kormány (ritchey flatbar 690). Mit javasoltok? Próbálkozzam hajlított kormánnyal vagy meredekebb stucnival? Vagy szimplán nézzek szét használtban, és próbáljak egy új beállítást? Van esetleg konkrét tipp?


Képek:

http://forum.bikemag...01/#post1161669

#1004
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás
Köszönöm szépen, megnézem!!!

#1005
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Ebbõl a legolcsóbb is jó lehet neked: Kerékpár alkatrész, kiegészítõ
De azt hiszem, csak kupakot is árulnak.
Marci

#1006
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek eladó, akár mûködésképtelen FSA ACB 45 X 45 fokos kormánycsapágya? (U.S.A. PAT5095770) Az enyémnek a tetejérõl elhagytam a zárókupakot, anélkül meg félek, hogy tele megy porral. A csapágy egyébként teljesen jó, de gondolom kupakot külön nem árulnak.....

#1007
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
nekem is volt hasonló a diacompe csapággyal

szervízben azt mondták, hogy valami szétcsúszott benne, de nem értettem mi

mindenesetre megcsinálták, és azóta is álomszépen mûködik (kb. 18 éves!)

#1008
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 hozzászólás

Hello srácok.
Eddig a Chris King miatt nem kellett panaszkodnom a kormánycsapágyra.

De most olcsósítottam. Van egy Haibike vázam, ami félintegrált golyóskosaras XLC kormánycsapággyal jött. (VP a42e)
Pontosan ilyen: http://www.bikeradar....php?p=16793926


Para: lehetetlen beállítani úgy, hogy ne kotyogjon! Lötyögött, szorítottam, lötyögött, szorítottam. Most már ott tartottam, hogy izomból meghúztam, de egy erõs fékezés után hatalmasat kattanik, vélhetõen azért mert még mindig lötyög. Baromi idegesítõ.


Szerintetek mit kéne csinálni? Amúgy szerintem ami nagy para benne azon kívül, hogy kosaras, hogy a hasított kúpos gyûrû mûanyagból van. Ezt nem tartom nyerû ötletnek ilyen terhelés mellett.

Helló nekem is ugyan ez van a bringámban semmi bajom vele tökéletesen mûködik. Nekem akkor csinálta ezt a másik csapágy amikor pár golyó úgy gondolta és kiesett a kosárból

#1009
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Köszi

Az lesz, de rühellem, hogy állandóan oda kell hordanom.
Képzeljétek el: múltkor meghagytam egy ismerõsömnek, hogy tolja már el a verdát a boltba, hogy a váltóbowdenezést megcsinálják rendesen. Mert én csak hétvégén vagyok itthon, nem tudok ezzel szarakodni.

Még bowdenházat is is a kezébe nyomtam, meg egy cetlit, hogy mit akarok.
Jövök haza pénteken. Ismerõs úgy gondolta, hogy fog ez neki menni. A goodridge házra ötforintos ócska kupakokat vett, aztán megcsinálta maga.

Úgy, hogy annyira röviden voltak a bowdenek, hogy szinte csak egyenesen lehetett menni, mert alig lehetett elfordítani a kormányt mert befeszült. :D

#1010
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás
én elvinném egy bringaboltba, ha ott sincs siker, akkor csere.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1011
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Hello srácok.
Eddig a Chris King miatt nem kellett panaszkodnom a kormánycsapágyra.

De most olcsósítottam. Van egy Haibike vázam, ami félintegrált golyóskosaras XLC kormánycsapággyal jött. (VP a42e)
Pontosan ilyen: http://www.bikeradar....php?p=16793926

Para: lehetetlen beállítani úgy, hogy ne kotyogjon! Lötyögött, szorítottam, lötyögött, szorítottam. Most már ott tartottam, hogy izomból meghúztam, de egy erõs fékezés után hatalmasat kattanik, vélhetõen azért mert még mindig lötyög. Baromi idegesítõ.


Szerintetek mit kéne csinálni? Amúgy szerintem ami nagy para benne azon kívül, hogy kosaras, hogy a hasított kúpos gyûrû mûanyagból van. Ezt nem tartom nyerû ötletnek ilyen terhelés mellett.

#1012
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
kormanycsapagynal a legegyszerubb elv: az a "leglazabb" beallitas, aminel meg nem kotyog a kormanyduc. persze igazan csak terepen fogod erezni, mert en allitottam be mar ugy, hogy akarhogy rangattam, nem kotyogott, viszont egy erosebb terepen ereztem, hogy nem 100as, es egy picit meg huzni kellett rajta.

#1013
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
etrem.
regebben szetkapram egy fsa pig et.
annak szemre nem volt ferde a golyopalyaja azert irtam amit irtam.
most egy syncross factorim van.az felul tuti nem iparis.az aljat nem tudtam bontani igy nem tudom biztosra.de elvilag az is konuszos.
azt baromi egyszeru beallitani nagyon nagy golyok vannak benne.

#1014
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ha jol tudom a "konuszosat" (valaki mondja mar meg mi a normalis neve) azt tul lehet szoritani.
az iparison nem erzed de hamarabb tonkre megy mert nem birja annyira a tengelyel parhuzamos eroket mint az elobbi.

Az összes kormánycsapágy kónuszos elven mûködik, legyen az iparis vagy akár golyókosaras. Az iparisnál zártan, míg a golyókosarasnál szabadon vannak a golyók. Ezek az iparisok ferde hatásvonalú csapágyak ezért csak a golyók mérete miatt bírják kevésbé a terhelést, de túlhúzásra ugyanúgy reagálnak.
Amit mi most kónuszosnak hívtunk annak menetes kormánycsapágy a neve, abból is létezik iparis és golyókosaras is, de a lényegen és a szerelésen ez nem változtat.

Hogy szokták mondani? Elég nehéz elmagyarázni annak, aki nem érti, hiába írják le neki, mi van...
Na, megszorítottam jobban. Leírom, milyen: elég gagyi, a kónusz csak simán recés, csak kézzel lehet szorítani rajta, nem hatlapfejû. Az ellenanya hatlapfejû. Megszorítottam elég rendesen és ez lett: érzem a golyók gördülését, és a kormány egyenesbe akar beállni: amikor fordigatom, érzem, hogy egyenesbe a legkönyebb fordítani, egyenesbõl ki már nehezebb. Vízszintesbe fordítva a vázat a villa lebillen. Egyébként így már nem kotyog. De egyértelmûen nehezebb fordítani, mint egy másik MTB-t, ami nem kotyog és mégis jól mûködik.


Nem mûködik jól, túlhúztad. Lazíts rajta!


A sebesség mindent megold.

 


#1015
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
sikerult megcsinalnod aszerint amit irtunk?!
akkor meg oro es bodotta.
es nagyon szivesen.

minimalis szorulas meg azert lehet mert ocska a csapagy amit hasznalsz.

off:van olyan topik ahol a balesetek utani rehabilitaciot targyaljuk?
ertem ez alatt hogy volt egy konyok toresem es kivancsi vagyok masnak is volt e es hogy mennyire epult fel belol bringas szempontbol.

#1016
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hogy szokták mondani? Elég nehéz elmagyarázni annak, aki nem érti, hiába írják le neki, mi van...
Na, megszorítottam jobban. Leírom, milyen: elég gagyi, a kónusz csak simán recés, csak kézzel lehet szorítani rajta, nem hatlapfejû. Az ellenanya hatlapfejû. Megszorítottam elég rendesen és ez lett: érzem a golyók gördülését, és a kormány egyenesbe akar beállni: amikor fordigatom, érzem, hogy egyenesbe a legkönyebb fordítani, egyenesbõl ki már nehezebb. Vízszintesbe fordítva a vázat a villa lebillen. Egyébként így már nem kotyog. De egyértelmûen nehezebb fordítani, mint egy másik MTB-t, ami nem kotyog és mégis jól mûködik.

#1017
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ha jol tudom a "konuszosat" (valaki mondja mar meg mi a normalis neve) azt tul lehet szoritani.
az iparison nem erzed de hamarabb tonkre megy mert nem birja annyira a tengelyel parhuzamos eroket mint az elobbi.

#1018
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
te jó ég! ha a kormány nem fordul el rendesen, azt azért nem nehéz észrevenni, elég rossz vele menni, elengedett kézzel meg aztán pláne :D

normál esetben elég ráfújni a kormányra, hogy rendesen elforduljon, és ugyanakkor ne is kotyogjon

#1019
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen, univerzális tanács, ne szoruljon és ne is kotyogjon. Na de kinek mit jelent a szorulás... akkor szorul, ha már egyáltalán nem tudom elfordítani a kormányt? :D Vagy az is szorulás, ha érzem a golyók gördülését?

Ja, amúgy jobban megnézve, tényleg rossz helyre írtam, sorry :D


Hogy szokták mondani? Egy vaknak nehéz elmagyarázni, hogy milyenek a színek? :D


A sebesség mindent megold.

 


#1020
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ugy csinald ahogy iram.
fektesd el a bringat es ha a villa lebillen a fold fele akkor jo.
es persze ne kotyogjon.

vagy vidd el szervizbe ott ertenek hozza.