Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6418 hozzászólás a témában

#281
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

köszi, a német cikket nem néztem meg.

ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál. :)

tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)

Az újságot, amiben a cikk megjelent, pont megvettem anno. Nekem is hasonlóak voltak az első gondolataim. Hogy nem, ez nem lehet. Két dolog:

1. a 10-year warranty némileg megnyugtató

2. A VR-3-as tesztjük, ami meglehetősen combos, nyilván nem tesz nagy kárt a Syntace saját cuccaiban, hiszen termékeiket ezzel minőség-ellenőrzik:), míg a többi gyártó esetleg marad a jóval gyengébb DIN EN 14766-nál. (Ej, csak nekem tűnt fel, hogy a teszt a VR-3 metódusaira épül?) :) Csak remélni tudom, a többi gyártó valahol közelíti a Syntace tesztkövetelményeinek szintjét. (Mondjuk a Thomson, Enve, vagy a tesztben épp nem szereplő Easton például ilyen lehet.) Szerintem innen jöhetnek a kiugró különbségek.

 

Vejne jól írja, a cuccaik nem csak erősek, de könnyűek is. Az országúti CDR 7075-ös kormányuk például 248g M-es méretben. Más gyártók a karbont kínálják ilyesmi tömeggel (kivéve a high-end grammozósak, persze).


zscs módosította - 2016. január 28. - 21:57

  • Kisherceg kedveli ezt

#282
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Azért. F99 minden, csak nem nehéz. De a saját F139-esem sem túlságosan batárdarab, 155 gramm, ami egy kifejezetten heavy duty, büntetődarab 135mm-es stucnitól nagyon jó érték. 

 

De az outi kormányuk is nagyon jó súlyban van, ahhoz képest, hogy NEM kompakt (értelemszeruen egy 88 hosszú, 133 mély, széles kormányhoz több anyag kell, mint egy 70 rövid, 125 sekély babadarabhoz) >nb: a cube-nak gyártott darabok elég tömegesek, de azok sem vészesek. És legalább ők nem hazudnak, mint a jó öreg Deda a "295 grammos" RHM02-vel, ami mérlegen már 320 :) 

 

Szóval valamit tudnak az aluval, mert egyszerre megoldják a méltányos tömeg és abúzustoleráns kialakítás párosát. 

 

Btw, az országúti kormányuknak van még egy előnye, amit a komforthuszárok is értékelnek: mivel nagy az előrenyúlása és mélyen hornyolt, így kevésbé merev, elég szépen meg tudod hajlítani. S nem érződik emiatt rideg-merev-vibráló darabnak.

 

Remélem idén tudok tapasztalatokat szerezni a stucnival is, nekem nagyon szimpatikus benne, hogy az átlagostól kisebb a beépítési magassága, valamint, hogy elérhető háromféle befogómérettel (31.8, 25.4, 26.0) meg a klasszikus 17 fokos dőlésszöggel is.

 

Csak ne lenne ez a sár-köd-víz mindenhol.. :D 



#283
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

szerintem azért ez nem ADAC szindróma...egyszerűen  a Syntace ebben jó...Kicsit nehezebb kormányokat, kormányszárakat csinálnak az átlagnál, de azok atom biztosak, könnyedén nyerik a tesztet...Mindig is erről voltak híresek, erre építik a marketinget. Így sokan megveszik, mert a legbiztonságosabb, legerősebb kell nekik. Ha ugyan olyat gyártanának mint az átlag akkor bele szürkülnének a mezőnybe...Látod a Ritchey-t veszik mint a cukrot, mert az Ritchey...közben már nem ugyan az mint régen...tömeg gyártott, katalógusos, matricás gagyi sok pénzért...mert Ritchey...kivéve a felsőbb kategóriájukat...



#284
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

 

 

Van szabvány, az eredeti német cikkben kifejtették. DIN EN 14766

A tesztben nem sok szubjektív faktort látok... ;)

Felelősségre vonás egy neves gyártóval szemben sokkal inkább működhet, ellenben a kínaiak... Tavaly egy nagyon jó cikket írt erről egy amerikai jogász a hamis Speci/Look/Cervelo stb. vázak törése által okozott súlyos sérülések kapcsán. Ha kínai cég áll a másik oldalon, komoly handicappel indul a felperes...

 

köszi, a német cikket nem néztem meg.

ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál. :)

tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)


Kisherceg módosította - 2016. január 28. - 13:19

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#285
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?

Hááát... :rolleyes:

 

bennem meg az merül fel, hogy egyrészt ez nem egy német teszt, amit "véletlenül" egy német márka nyert már megint?

meg az is felmerült, hogy nincs ezekre a kormányokra/nyeregcsövekre/stucnikra valamiféle a minimum követelményeket rögzítő szabvány, mint a vázakra?

meg még az is, hogy az élettartam tekintetében szélsőségesen nagy szórást mutató alkatrészek gyártói nem vonhatóak-e felelősségre valamiképpen?

Van szabvány, az eredeti német cikkben kifejtették. DIN EN 14766

A tesztben nem sok szubjektív faktort látok... ;)

Felelősségre vonás egy neves gyártóval szemben sokkal inkább működhet, ellenben a kínaiak... Tavaly egy nagyon jó cikket írt erről egy amerikai jogász a hamis Speci/Look/Cervelo stb. vázak törése által okozott súlyos sérülések kapcsán. Ha kínai cég áll a másik oldalon, komoly handicappel indul a felperes...


zscs módosította - 2016. január 27. - 21:37


#286
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?

 

bennem meg az merül fel, hogy egyrészt ez nem egy német teszt, amit "véletlenül" egy német márka nyert már megint?

meg az is felmerült, hogy nincs ezekre a kormányokra/nyeregcsövekre/stucnikra valamiféle a minimum követelményeket rögzítő szabvány, mint a vázakra?

meg még az is, hogy az élettartam tekintetében szélsőségesen nagy szórást mutató alkatrészek gyártói nem vonhatóak-e felelősségre valamiképpen?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#287
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nyeregcsöves topikba linkeltem egy .pdf cikket a német Bike Magazin tesztjével. Ez elérhető angol nyelvre fordítva is: http://www.radsportu...lebar-test.html

 

Crank Brothers, 3T és a Ritchey egyik kormánya szerepelt borzasztó siralmasan.

 

Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?


  • Kisherceg és zeezoltano kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#288
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mondtam már, hogy utálom az olaszokat?

 

Van ez a Deda cég, nem értem, miért nehezebb minden cuccuk 10%-al a gyárilag megadott értéknél, és azt sem, hogy a méregdrága krabonkormányuk miért képes 3Nm stucninyomatéknál elrecsenni? :) 



#289
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nyeregcsöves topikba linkeltem egy .pdf cikket a német Bike Magazin tesztjével. Ez elérhető angol nyelvre fordítva is: http://www.radsportu...lebar-test.html

 

Crank Brothers, 3T és a Ritchey egyik kormánya szerepelt borzasztó siralmasan.

 

Azért bátorkodom megosztani ezt a cikket, mert ha olyan gyártók, mint az előbb említettek, melyek a magas minőségi követelményeik mellett is képesek közepes vagy akár rosszabb minőségű kormány előállít(tat)ására, akkor rossz még rágondolni is, milyen lehet egy noname kínai vagy hamisított "márkás", ahol nincs különösebb minőségbiztosítási rendszer.

 

Ezek után, részemről bármikor inkább egy pár 10 grammal nehezebb alumínium-ötvözet Syntace kormány, mint egy 110-120-130 eurós "márkás" karbon.

Kínai noname vagy hamisítvány, alibabás ez-az pedig no way...


  • Vejne kedveli ezt

#290
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Viszont a gyári Asolo első villa vmi irgalmatlan keskeny,a gumi pereménél körben nem vagyok benne biztos hogy a 23 as guminál van-e 2mm a villa belseje és a gumi között...



#291
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Te tudod

 

a 25-ös érezhetően kényelmesebb, ellenben szinte semmivel sem lassabb.



#292
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Hobbibringás vagyok évi pár ezer km-el,montival kezdtem az aszfaltot,de most ez a Wilier,23 széles Conti 8 barra fújva,karbon kormány és vastag markolat...és számomra még nagyon élvezetes így a tekerés,nem olyan durvák az egyenlőtlenségek és ütések hogy nyomást csökkentsek vagy gumit szélesítsek...kárpótol a suhanás! :D



#293
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szerintem én ilyet néztem Maxi-bike-nál, alu-karbon volt, sár nehéz, simán a C2-es Cannondale stucnit hoztam el.

Nekem a kormánynál ment a mizéria, hogy "replika fsa-ergonova, vagy C1 cannondale alu".. 

És maradt a C1. Kb. egy fél tekercs bandázzsal nehezebb, DE sokkal jobb hajlítása van, s egy kormánynál az a paramount.

 

AMúgy Sasimer: GUMINYOMÁS és gumifajta. Magas szövetsűrűség, alacsonyabb nyomás, nagyobb szélesség, megfelelő markolat (mint pl. nekem a basson, duplán van a "stresszpontokon") 

 

TÖBBET fog érezni, mint az ócska kormányszártól.



#294
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Köszi,azért néztem a karbont vagy annak látszót mert egy Asolot upgradelek és a merev első aluvilla gondolom nem annyira csillapít...bár vettem bele egy eredeti Izoard XP karbon villát,de még nem ért ide hogy beleépítsem /és még az sem biztos hogy kompatibilis vele :D / gondolom ha a stucni is ilyen anyagból lenne akkor még komfortosabb lehetne.Egy replica karbon riser kormányt már nagy megelégedéssel használok ugyanezen a bringán.

Szerintem én ilyet néztem Maxi-bike-nál, alu-karbon volt, sár nehéz, simán a C2-es Cannondale stucnit hoztam el.


  • Vejne kedveli ezt

#295
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Köszi,azért néztem a karbont vagy annak látszót mert egy Asolot upgradelek és a merev első aluvilla gondolom nem annyira csillapít...bár vettem bele egy eredeti Izoard XP karbon villát,de még nem ért ide hogy beleépítsem /és még az sem biztos hogy kompatibilis vele :D / gondolom ha a stucni is ilyen anyagból lenne akkor még komfortosabb lehetne.Egy replica karbon riser kormányt már nagy megelégedéssel használok ugyanezen a bringán.



#296
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ez replica lehet vagy eredeti?

 

http://www.ebay.co.u...=STRK:MEBIDX:IT

csak simán értelmetlen.

 

http://www.ebay.com/...bMAAOSwBahU1Iog

 

eg.: nézd ezeket, tömegben-merevségben is verik a díszmatricást, akkor miért vennél rosszabbat drágábban? :)


  • Sasimer kedveli ezt

#297
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Ez replica lehet vagy eredeti?

 

http://www.ebay.co.u...=STRK:MEBIDX:IT

 

 



#298
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kísérlet:

 

vágjunk le régi zselés bandázsból kis szeleteket, ragasszuk fel a kormányra úgy, mintha bandázs alá való zselés betétek lennének, és tekerjünk rá sima vékony bandázst.

 

Eredmény:

 

Pihepuha és lágy bandázsolás.

 

https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ

 

A coralon az ezüst bandázs alá került pár csík régi BHT-05 gellytape, jó vastag, de puha lett. :) hátha így valamicskét közelebb kerül kényelemben-komfortban a piros bringához.

 



#299
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás

 

DSC_0143_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0141_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0142_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Na, így néz ki a 9.5 dolláros FSA stucni felszrelve. Így 6 mm-rel magasabbra került a kormány teteje, ráadásul, mivel 133 helyett 125 mély a kormány, így az alsó fogás egészen 14mm-rel került föntebb. És rövidebbek lettünk, 3mm-rel. (a stucni hosszabb lett, de a kevesebb ejtés, rövidebb kormány miatt a reach bizony rövidkébb lett 3mm-rel.)
 
uganitt fehér flite nyerget keresek, piros felirattal, max. 8ezer ft-ért.

 

stipistopi. ez a nyereg,akkor viszont az enyém lesz. :P :D :)

 

most már muszáj lesz venned másik nyerget. :D

 

amit most vettem az pont jó lenne neked,csak ne lenne ennyire kopott. :( már cserélhetnénk is el a nyergeket. 


donciccio módosította - 2016. január 09. - 16:23

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#300
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
DSC_0143_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0141_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0142_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Na, így néz ki a 9.5 dolláros FSA stucni felszrelve. Így 6 mm-rel magasabbra került a kormány teteje, ráadásul, mivel 133 helyett 125 mély a kormány, így az alsó fogás egészen 14mm-rel került föntebb. És rövidebbek lettünk, 3mm-rel. (a stucni hosszabb lett, de a kevesebb ejtés, rövidebb kormány miatt a reach bizony rövidkébb lett 3mm-rel.)
 
uganitt fehér flite nyerget keresek, piros felirattal, max. 8ezer ft-ért.

Vejne módosította - 2016. január 09. - 14:44

  • donciccio kedveli ezt