én átesztergáltatnám az lx-et.
én szívem szerint szereznék egy colos ahead xtr-t
én átesztergáltatnám az lx-et.
én szívem szerint szereznék egy colos ahead xtr-t
Vettem villát, belefér a nagy ballonos külső, ahead.
Viszont fejcsapágyam nincs hozzá. Félve kérdezem: szabad olyan fejcsapágyat venni, amit az XLC, Pro, X-mission, CNC és egyéb nevekre matricáznak, de amúgy Neco?
Vagy felejtsem el, és vegyek pl. ahead-re átesztergált 5500-ös 105-öst, esztergáltassam át az LX-et, vagy vadásszak colos XT-t, egyéb átalakítható fejcsapágyat?
Értelemszerűen a csészék ki-bepréselése szervizfeladat, de nincs értelme olyan készletet venni, ami kukát nem ér. Idén még úgyis maradok az LX-menetes villa kombinációnál.
én átesztergáltatnám az lx-et.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Vettem villát, belefér a nagy ballonos külső, ahead.
Viszont fejcsapágyam nincs hozzá. Félve kérdezem: szabad olyan fejcsapágyat venni, amit az XLC, Pro, X-mission, CNC és egyéb nevekre matricáznak, de amúgy Neco?
Vagy felejtsem el, és vegyek pl. ahead-re átesztergált 5500-ös 105-öst, esztergáltassam át az LX-et, vagy vadásszak colos XT-t, egyéb átalakítható fejcsapágyat?
Értelemszerűen a csészék ki-bepréselése szervizfeladat, de nincs értelme olyan készletet venni, ami kukát nem ér. Idén még úgyis maradok az LX-menetes villa kombinációnál.
Keresgéltem a minap ilyesmit, tán hasznodra válik:
http://hercehurca.hu/taxonomy/term/88
Vettem villát, belefér a nagy ballonos külső, ahead.
Viszont fejcsapágyam nincs hozzá. Félve kérdezem: szabad olyan fejcsapágyat venni, amit az XLC, Pro, X-mission, CNC és egyéb nevekre matricáznak, de amúgy Neco?
Vagy felejtsem el, és vegyek pl. ahead-re átesztergált 5500-ös 105-öst, esztergáltassam át az LX-et, vagy vadásszak colos XT-t, egyéb átalakítható fejcsapágyat?
Értelemszerűen a csészék ki-bepréselése szervizfeladat, de nincs értelme olyan készletet venni, ami kukát nem ér. Idén még úgyis maradok az LX-menetes villa kombinációnál.
Tudom mit csináltál....azért írtam ezt Ez über-fusi-gány ha fémből van ha műanyagból. A pattanásig húzott gyorszár szintén. Vegyél egy másik villát.
Mondjuk a gyorszárat pont ma néztem meg, és épp', hogy meg volt húzva, kisujjal ki tudtam nyitni. Meghúztam, nem nagyon, egy kicsit. Csak, hogy tartson. (nekem ezzel mindig problémám van, a nyomatékkal. Többször volt már, hogy elfordult a kormány a stucniban, meg stoplicsavart is 3-szor sikerült elhagynom... )
Villát? Az drága.
szerk: nem értem, néha miért írok olyat, ami nem igaz. Megnéztem a gyorszárakat, és mindkettő alig volt meghúzva. De amire kitalálták, azt elvégzi: nem csúszik el a kerék a csúszópapucsban, és nem esik ki a kerék a villából. Attól erősebben meg minek meghúzni?
Vejne módosította - 2016. február 03. - 18:03
Tudom mit csináltál....azért írtam ezt Ez über-fusi-gány ha fémből van ha műanyagból. A pattanásig húzott gyorszár szintén. Vegyél egy másik villát.
23mm-es gumi a gyári villában "mókány nélkül"
hmm ha nem szólsz, észre nem vettem volna. Amúgy kb. pattanásig van húzva, mert a villasaruba extra távtartók vannak ragasztva, hogy elférjen a 25mm-es külső gumi, s így inkább a jó erős campag gyz-akat használom.
Vejne, hogy áll az a gyorszár az elsőkeréknél?
hmm ha nem szólsz, észre nem vettem volna. Amúgy kb. pattanásig van húzva, mert a villasaruba extra távtartók vannak ragasztva, hogy elférjen a 25mm-es külső gumi, s így inkább a jó erős campag gyz-akat használom.
egyébként a PX stucnim se a leggányabb kínai mocsok volt, hanem ez:
http://www.planetx.c...-3d-forged-stem
130mm-es kivitelben. Kicsit rövidnek éreztem vele a bringát, így 135-140mm környéki stucnikat néztem, kettőt találtam.
F139 syntace, új, 9.95 euróért
Deda Newton CNC, használt, titáncsavaros, 5500 ft-ért.
Bár a kormányom deda, de a másik deda stucnim (Zero100) merevségével nem voltam elégedett, így a syntace-ra voksoltam, nem bántam meg. Csavarodás zéró, sokkal jobb vele irányítani a bringát, mint a PX-el volt. Minimálisan nehezebb (15 grammal), ellenben szebb-jobb. Egyébként a PX-et még nyáron vettem 4.5 GBP-ért újonnan, a syntace árát fent írtam.
A kormány maradt ugyanaz, Deda RHM Piega, ez nem fog változni, mert nagyon a kezemre áll. Kisebb kormány nem kell, mert hosszú végtagjaim-ujjaim vannak.
Vejne módosította - 2016. február 03. - 12:03
Én is úgy érzem mintha a Ford Focusnak feszesebb lenne a futóműve mint az asszony 1-es Swiftjének.
Oldalakon keresztül taglaltuk, hogy a Syntace így, meg úgy mennyit áldoz fejlesztésre, anyagra stb. Miért meglepő, hogy jobb egy legalja kínai matricásnál? Gondolom PlanetX-et akrtál írni? Küldök neked egy két aluminium mintát. Egy 7075-t pl nehezebb reszelni mint egy a50-es acélt...
Előfordulhat, hogy a syntace F139 stucni merevebb, mint a "plánetigz"?
Mert annak érződik, de tényleg. Esküszöm nem olvastam marketingszöveget és teszteket. Meg nem "akartam" hogy merevebb legyen.
Csak annak érzem, nem csavarodik úgy. Meg sokkal szebb, de az már más kérdés.
köszi, a német cikket nem néztem meg.
ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál.
tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)
én nem tom szerintem a ricsi sosem volt több marketingcégnél....
s különösebben nem rokonaim syntace-ék, de ők tényleg a kevés számú innovatív cég között vannak. itt pl szerintem hihető a fritz újságnak.
szal szívvel chromag kormányt vennék, ésszel syntace-t
Bikertigger módosította - 2016. január 31. - 21:19
köszi, a német cikket nem néztem meg.
ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál.
tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)
Az újságot, amiben a cikk megjelent, pont megvettem anno. Nekem is hasonlóak voltak az első gondolataim. Hogy nem, ez nem lehet. Két dolog:
1. a 10-year warranty némileg megnyugtató
2. A VR-3-as tesztjük, ami meglehetősen combos, nyilván nem tesz nagy kárt a Syntace saját cuccaiban, hiszen termékeiket ezzel minőség-ellenőrzik:), míg a többi gyártó esetleg marad a jóval gyengébb DIN EN 14766-nál. (Ej, csak nekem tűnt fel, hogy a teszt a VR-3 metódusaira épül?) Csak remélni tudom, a többi gyártó valahol közelíti a Syntace tesztkövetelményeinek szintjét. (Mondjuk a Thomson, Enve, vagy a tesztben épp nem szereplő Easton például ilyen lehet.) Szerintem innen jöhetnek a kiugró különbségek.
Vejne jól írja, a cuccaik nem csak erősek, de könnyűek is. Az országúti CDR 7075-ös kormányuk például 248g M-es méretben. Más gyártók a karbont kínálják ilyesmi tömeggel (kivéve a high-end grammozósak, persze).
zscs módosította - 2016. január 28. - 21:57
Azért. F99 minden, csak nem nehéz. De a saját F139-esem sem túlságosan batárdarab, 155 gramm, ami egy kifejezetten heavy duty, büntetődarab 135mm-es stucnitól nagyon jó érték.
De az outi kormányuk is nagyon jó súlyban van, ahhoz képest, hogy NEM kompakt (értelemszeruen egy 88 hosszú, 133 mély, széles kormányhoz több anyag kell, mint egy 70 rövid, 125 sekély babadarabhoz) >nb: a cube-nak gyártott darabok elég tömegesek, de azok sem vészesek. És legalább ők nem hazudnak, mint a jó öreg Deda a "295 grammos" RHM02-vel, ami mérlegen már 320
Szóval valamit tudnak az aluval, mert egyszerre megoldják a méltányos tömeg és abúzustoleráns kialakítás párosát.
Btw, az országúti kormányuknak van még egy előnye, amit a komforthuszárok is értékelnek: mivel nagy az előrenyúlása és mélyen hornyolt, így kevésbé merev, elég szépen meg tudod hajlítani. S nem érződik emiatt rideg-merev-vibráló darabnak.
Remélem idén tudok tapasztalatokat szerezni a stucnival is, nekem nagyon szimpatikus benne, hogy az átlagostól kisebb a beépítési magassága, valamint, hogy elérhető háromféle befogómérettel (31.8, 25.4, 26.0) meg a klasszikus 17 fokos dőlésszöggel is.
Csak ne lenne ez a sár-köd-víz mindenhol..
szerintem azért ez nem ADAC szindróma...egyszerűen a Syntace ebben jó...Kicsit nehezebb kormányokat, kormányszárakat csinálnak az átlagnál, de azok atom biztosak, könnyedén nyerik a tesztet...Mindig is erről voltak híresek, erre építik a marketinget. Így sokan megveszik, mert a legbiztonságosabb, legerősebb kell nekik. Ha ugyan olyat gyártanának mint az átlag akkor bele szürkülnének a mezőnybe...Látod a Ritchey-t veszik mint a cukrot, mert az Ritchey...közben már nem ugyan az mint régen...tömeg gyártott, katalógusos, matricás gagyi sok pénzért...mert Ritchey...kivéve a felsőbb kategóriájukat...
Van szabvány, az eredeti német cikkben kifejtették. DIN EN 14766
A tesztben nem sok szubjektív faktort látok...
Felelősségre vonás egy neves gyártóval szemben sokkal inkább működhet, ellenben a kínaiak... Tavaly egy nagyon jó cikket írt erről egy amerikai jogász a hamis Speci/Look/Cervelo stb. vázak törése által okozott súlyos sérülések kapcsán. Ha kínai cég áll a másik oldalon, komoly handicappel indul a felperes...
köszi, a német cikket nem néztem meg.
ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál.
tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)
Kisherceg módosította - 2016. január 28. - 13:19
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?
Hááát...
bennem meg az merül fel, hogy egyrészt ez nem egy német teszt, amit "véletlenül" egy német márka nyert már megint?
meg az is felmerült, hogy nincs ezekre a kormányokra/nyeregcsövekre/stucnikra valamiféle a minimum követelményeket rögzítő szabvány, mint a vázakra?
meg még az is, hogy az élettartam tekintetében szélsőségesen nagy szórást mutató alkatrészek gyártói nem vonhatóak-e felelősségre valamiképpen?
Van szabvány, az eredeti német cikkben kifejtették. DIN EN 14766
A tesztben nem sok szubjektív faktort látok...
Felelősségre vonás egy neves gyártóval szemben sokkal inkább működhet, ellenben a kínaiak... Tavaly egy nagyon jó cikket írt erről egy amerikai jogász a hamis Speci/Look/Cervelo stb. vázak törése által okozott súlyos sérülések kapcsán. Ha kínai cég áll a másik oldalon, komoly handicappel indul a felperes...
zscs módosította - 2016. január 27. - 21:37