Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6406 hozzászólás a témában

#261
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

hmm ha nem szólsz, észre nem vettem volna. Amúgy kb. pattanásig van húzva, mert a villasaruba extra távtartók vannak ragasztva, hogy elférjen a 25mm-es külső gumi, s így inkább a jó erős campag gyz-akat használom.

:o


  • Vejne kedveli ezt

#262
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Vejne, hogy áll az a gyorszár az elsőkeréknél?  :o

hmm ha nem szólsz, észre nem vettem volna. Amúgy kb. pattanásig van húzva, mert a villasaruba extra távtartók vannak ragasztva, hogy elférjen a 25mm-es külső gumi, s így inkább a jó erős campag gyz-akat használom.



#263
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

Vejne, hogy áll az a gyorszár az elsőkeréknél?  :o


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#264
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

egyébként a PX stucnim se a leggányabb kínai mocsok volt, hanem ez:

 

http://www.planetx.c...-3d-forged-stem

 

130mm-es kivitelben. Kicsit rövidnek éreztem vele a bringát, így 135-140mm környéki stucnikat néztem, kettőt találtam.

 

F139 syntace, új, 9.95 euróért

Deda Newton CNC, használt, titáncsavaros, 5500 ft-ért.

 

Bár a kormányom deda, de a másik deda stucnim (Zero100) merevségével nem voltam elégedett, így a syntace-ra voksoltam, nem bántam meg. Csavarodás zéró, sokkal jobb vele irányítani a bringát, mint a PX-el volt. Minimálisan nehezebb (15 grammal), ellenben szebb-jobb. Egyébként a PX-et még nyáron vettem 4.5 GBP-ért újonnan, a syntace árát fent írtam.

 

A kormány maradt ugyanaz, Deda RHM Piega, ez nem fog változni, mert nagyon a kezemre áll. Kisebb kormány nem kell, mert hosszú végtagjaim-ujjaim vannak. :)

 

DSC_0278_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

DSC_0280_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

DSC_0279_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
Másik okos dolog ezzel a 6 fokos stucnival-kompaktoid kormánnyal, hogy trekkingessé változtatja a klasszikus országútit. Ugyanis azok 17 fokos stucnihoz lettek kitalálva, 6 fokosnál már nagyon magasra kerül a kormány, a kompakt ejtés miatt meg az alsó fogás is nagyon komfortos. Így szemre a bringa sportosnak tűnik, de valójában magasabban van mind a fékkar, mind az alsó fogás, mint klasszikus stucnival-kormánnyal lenne.
 
Így a style-police sem köröz, és mégis óriási komfortban tudsz tekergőzni. :)
 
Sajnos még vizes-sáros minden, így csak a coralt hajtom, de amint lesz tapasztalat a C1-FSA OS99 kombóról, azt is megosztom. A Cannondale-nél radikálisabb lett amúgy a trekkingesítés, mert a fékkar 6mm-rel magasabbra, és 3mm-rel közelebbre került, míg az alsó fogás 14mm-rel van magasabban, mint tavaly volt. Mindezt távtartók nélkül, kizárólag 6 fokos kormányszárral és kevésbé mély ejtésű, rövidebb kormánnyal értem el. 
 
Kicsit olyan ez, mint mikor valaki okosabbnak látszik, mint amilyen valójában. ^^

Vejne módosította - 2016. február 03. - 12:03


#265
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
☺Nem tudom, syntace termékek közül eddig csak ehhez, meg egy kormányhoz volt szerencsém, de pozitív TP eddig.

Ha az alapmeretes outi kormány nem lenne 100*136 nagy, arra is beneveznek, CNC bikes webshopban kb ingyen van, és pillesulyu.

Csak sajnos pont a hajlitas nem az én vilagom

#266
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Én is úgy érzem mintha a Ford Focusnak feszesebb lenne a futóműve mint  az asszony 1-es Swiftjének.

 

Oldalakon keresztül taglaltuk, hogy a Syntace így, meg úgy mennyit áldoz fejlesztésre, anyagra stb. Miért meglepő, hogy jobb egy legalja kínai matricásnál? Gondolom PlanetX-et akrtál írni? Küldök neked egy két aluminium mintát. Egy 7075-t pl nehezebb reszelni mint egy a50-es acélt...


  • Vejne kedveli ezt

#267
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Előfordulhat, hogy a syntace F139 stucni merevebb, mint a "plánetigz"?

 

Mert annak érződik, de tényleg. Esküszöm nem olvastam marketingszöveget és teszteket. Meg nem "akartam" hogy merevebb legyen.

 

Csak annak érzem, nem csavarodik úgy. Meg sokkal szebb, de az már más kérdés.



#268
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

köszi, a német cikket nem néztem meg.

ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál. :)

tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)

én nem tom szerintem a ricsi sosem volt több marketingcégnél....

s különösebben nem rokonaim syntace-ék, de ők tényleg a kevés számú innovatív cég között vannak. itt pl szerintem hihető a fritz újságnak.

szal szívvel chromag kormányt vennék, ésszel syntace-t :)


Bikertigger módosította - 2016. január 31. - 21:19

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#269
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

köszi, a német cikket nem néztem meg.

ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál. :)

tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)

Az újságot, amiben a cikk megjelent, pont megvettem anno. Nekem is hasonlóak voltak az első gondolataim. Hogy nem, ez nem lehet. Két dolog:

1. a 10-year warranty némileg megnyugtató

2. A VR-3-as tesztjük, ami meglehetősen combos, nyilván nem tesz nagy kárt a Syntace saját cuccaiban, hiszen termékeiket ezzel minőség-ellenőrzik:), míg a többi gyártó esetleg marad a jóval gyengébb DIN EN 14766-nál. (Ej, csak nekem tűnt fel, hogy a teszt a VR-3 metódusaira épül?) :) Csak remélni tudom, a többi gyártó valahol közelíti a Syntace tesztkövetelményeinek szintjét. (Mondjuk a Thomson, Enve, vagy a tesztben épp nem szereplő Easton például ilyen lehet.) Szerintem innen jöhetnek a kiugró különbségek.

 

Vejne jól írja, a cuccaik nem csak erősek, de könnyűek is. Az országúti CDR 7075-ös kormányuk például 248g M-es méretben. Más gyártók a karbont kínálják ilyesmi tömeggel (kivéve a high-end grammozósak, persze).


zscs módosította - 2016. január 28. - 21:57

  • Kisherceg kedveli ezt

#270
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Azért. F99 minden, csak nem nehéz. De a saját F139-esem sem túlságosan batárdarab, 155 gramm, ami egy kifejezetten heavy duty, büntetődarab 135mm-es stucnitól nagyon jó érték. 

 

De az outi kormányuk is nagyon jó súlyban van, ahhoz képest, hogy NEM kompakt (értelemszeruen egy 88 hosszú, 133 mély, széles kormányhoz több anyag kell, mint egy 70 rövid, 125 sekély babadarabhoz) >nb: a cube-nak gyártott darabok elég tömegesek, de azok sem vészesek. És legalább ők nem hazudnak, mint a jó öreg Deda a "295 grammos" RHM02-vel, ami mérlegen már 320 :) 

 

Szóval valamit tudnak az aluval, mert egyszerre megoldják a méltányos tömeg és abúzustoleráns kialakítás párosát. 

 

Btw, az országúti kormányuknak van még egy előnye, amit a komforthuszárok is értékelnek: mivel nagy az előrenyúlása és mélyen hornyolt, így kevésbé merev, elég szépen meg tudod hajlítani. S nem érződik emiatt rideg-merev-vibráló darabnak.

 

Remélem idén tudok tapasztalatokat szerezni a stucnival is, nekem nagyon szimpatikus benne, hogy az átlagostól kisebb a beépítési magassága, valamint, hogy elérhető háromféle befogómérettel (31.8, 25.4, 26.0) meg a klasszikus 17 fokos dőlésszöggel is.

 

Csak ne lenne ez a sár-köd-víz mindenhol.. :D 



#271
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

szerintem azért ez nem ADAC szindróma...egyszerűen  a Syntace ebben jó...Kicsit nehezebb kormányokat, kormányszárakat csinálnak az átlagnál, de azok atom biztosak, könnyedén nyerik a tesztet...Mindig is erről voltak híresek, erre építik a marketinget. Így sokan megveszik, mert a legbiztonságosabb, legerősebb kell nekik. Ha ugyan olyat gyártanának mint az átlag akkor bele szürkülnének a mezőnybe...Látod a Ritchey-t veszik mint a cukrot, mert az Ritchey...közben már nem ugyan az mint régen...tömeg gyártott, katalógusos, matricás gagyi sok pénzért...mert Ritchey...kivéve a felsőbb kategóriájukat...



#272
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

 

 

Van szabvány, az eredeti német cikkben kifejtették. DIN EN 14766

A tesztben nem sok szubjektív faktort látok... ;)

Felelősségre vonás egy neves gyártóval szemben sokkal inkább működhet, ellenben a kínaiak... Tavaly egy nagyon jó cikket írt erről egy amerikai jogász a hamis Speci/Look/Cervelo stb. vázak törése által okozott súlyos sérülések kapcsán. Ha kínai cég áll a másik oldalon, komoly handicappel indul a felperes...

 

köszi, a német cikket nem néztem meg.

ha már számok és táblázatok vannak egy cikkben, akkor az biztosan úgy is van. mint pl az ADAC-nál. :)

tényleg nem kötekedésből, mert nincs bajom a Syntace-szel (nekem is van egy kormányom tőlük, igaz, csak alu) meg azzal sem vitatkozok, hogy oda kell figyelni kormányra/stucnira/nyeregcsőre (és még sorolhatnám, hogy még mire), de nekem furcsa ez a kiugró eredmény. ...és persze szomorú, hogy olyan (egykor) neves cég/név sem garancia semmire, mint a Ritchey. a másolatokról nem nyilatkoznék, nem tervezek kapcsolatba kerülni velük. (bár itt rögtön előkerül amit Jani írt, hogy ha van pl, egy Truvativ kormányom, akkor az mi is valójában...)


Kisherceg módosította - 2016. január 28. - 13:19

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#273
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?

Hááát... :rolleyes:

 

bennem meg az merül fel, hogy egyrészt ez nem egy német teszt, amit "véletlenül" egy német márka nyert már megint?

meg az is felmerült, hogy nincs ezekre a kormányokra/nyeregcsövekre/stucnikra valamiféle a minimum követelményeket rögzítő szabvány, mint a vázakra?

meg még az is, hogy az élettartam tekintetében szélsőségesen nagy szórást mutató alkatrészek gyártói nem vonhatóak-e felelősségre valamiképpen?

Van szabvány, az eredeti német cikkben kifejtették. DIN EN 14766

A tesztben nem sok szubjektív faktort látok... ;)

Felelősségre vonás egy neves gyártóval szemben sokkal inkább működhet, ellenben a kínaiak... Tavaly egy nagyon jó cikket írt erről egy amerikai jogász a hamis Speci/Look/Cervelo stb. vázak törése által okozott súlyos sérülések kapcsán. Ha kínai cég áll a másik oldalon, komoly handicappel indul a felperes...


zscs módosította - 2016. január 27. - 21:37


#274
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?

 

bennem meg az merül fel, hogy egyrészt ez nem egy német teszt, amit "véletlenül" egy német márka nyert már megint?

meg az is felmerült, hogy nincs ezekre a kormányokra/nyeregcsövekre/stucnikra valamiféle a minimum követelményeket rögzítő szabvány, mint a vázakra?

meg még az is, hogy az élettartam tekintetében szélsőségesen nagy szórást mutató alkatrészek gyártói nem vonhatóak-e felelősségre valamiképpen?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#275
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nyeregcsöves topikba linkeltem egy .pdf cikket a német Bike Magazin tesztjével. Ez elérhető angol nyelvre fordítva is: http://www.radsportu...lebar-test.html

 

Crank Brothers, 3T és a Ritchey egyik kormánya szerepelt borzasztó siralmasan.

 

Bennem mindig felmerül, hogy ezekből a márkákból a replikák lehet mégsem replikák?


  • Kisherceg és zeezoltano kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#276
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mondtam már, hogy utálom az olaszokat?

 

Van ez a Deda cég, nem értem, miért nehezebb minden cuccuk 10%-al a gyárilag megadott értéknél, és azt sem, hogy a méregdrága krabonkormányuk miért képes 3Nm stucninyomatéknál elrecsenni? :) 



#277
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nyeregcsöves topikba linkeltem egy .pdf cikket a német Bike Magazin tesztjével. Ez elérhető angol nyelvre fordítva is: http://www.radsportu...lebar-test.html

 

Crank Brothers, 3T és a Ritchey egyik kormánya szerepelt borzasztó siralmasan.

 

Azért bátorkodom megosztani ezt a cikket, mert ha olyan gyártók, mint az előbb említettek, melyek a magas minőségi követelményeik mellett is képesek közepes vagy akár rosszabb minőségű kormány előállít(tat)ására, akkor rossz még rágondolni is, milyen lehet egy noname kínai vagy hamisított "márkás", ahol nincs különösebb minőségbiztosítási rendszer.

 

Ezek után, részemről bármikor inkább egy pár 10 grammal nehezebb alumínium-ötvözet Syntace kormány, mint egy 110-120-130 eurós "márkás" karbon.

Kínai noname vagy hamisítvány, alibabás ez-az pedig no way...


  • Vejne kedveli ezt

#278
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Viszont a gyári Asolo első villa vmi irgalmatlan keskeny,a gumi pereménél körben nem vagyok benne biztos hogy a 23 as guminál van-e 2mm a villa belseje és a gumi között...



#279
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Te tudod

 

a 25-ös érezhetően kényelmesebb, ellenben szinte semmivel sem lassabb.



#280
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Hobbibringás vagyok évi pár ezer km-el,montival kezdtem az aszfaltot,de most ez a Wilier,23 széles Conti 8 barra fújva,karbon kormány és vastag markolat...és számomra még nagyon élvezetes így a tekerés,nem olyan durvák az egyenlőtlenségek és ütések hogy nyomást csökkentsek vagy gumit szélesítsek...kárpótol a suhanás! :D