Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6414 hozzászólás a témában

#2361
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Hol ajánljuk a szervizt Zalaegerszegen vagy Nyíregyházán? Nem mindegy. Szarvban meg azt válaszd amelyik kényelmes bár szvsz nem sok értelmét látom egy trekingen. Az átszerelés pedig ott nagyon drága.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2362
Pedro_amigo

Pedro_amigo

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Szevasztok!

Kezdõ volnék. Trekkingemet szeretném egyenesszárúsítani. Amit boltban ajánlottak az egy Herkules magasra felhúzható stucni,1 1/8-as, egy sima egyenes kormány annak levágása és mindez átszerelése természetesen a váltók-fékek átrakásával. Mindezt 6500-ért. Ez reális szerintetek? Ezen túlmenõen tudna valaki nekem egy occsó de megbízható kisméretû szarvat ajánlani? Köszönet

#2363
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.023 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Hi,

Olyan vázba, amiben eredetileg menetes, 1"-os teló van valahogyan (csapágycsere?) bele lehet tenni 1 1/8-os villát?

Amennyiben nem, tudtok ajánlani boltot, ahol még van elfekvõben 1"-os menetes modell?

Köszi


Nem tudok ilyen megoldásról.

Boltot viszont tudok: Emõd u. a Rómain, valami alap, de mûködõképes telót ajánlottak nekem is.

#2364
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Hali Tamáska,

igen, ez a BBB Turnaround! Szóval azt mondod, hogy tartós lessz?
Nah valami jó hír:)


BBB turnaround, alu cseszek miatt konnyu, de normal zart csapagyak vannak benne. tartosnak kell lennie



#2365
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hi,

Olyan vázba, amiben eredetileg menetes, 1"-os teló van valahogyan (csapágycsere?) bele lehet tenni 1 1/8-os villát?

Amennyiben nem, tudtok ajánlani boltot, ahol még van elfekvõben 1"-os menetes modell?

Köszi

#2366
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
jol gondolod
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2367
kovtom

kovtom

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy a kormányszárak méretét hogyan adják meg? Jól gondolom, hogy lyuk középtõl, lyuk középig?!

#2368
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
BBB turnaround, alu cseszek miatt konnyu, de normal zart csapagyak vannak benne. tartosnak kell lennie
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2369
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Sziasztok!

Sajnos tönkrement a "régi" kormánycsapágyam és gyorsan le kellett cserélnem valami újra, ezért nem volt idõm fórumon kérdezõsködni. Ezt a hibát ritkán követem, el, de most nagyon akartam menni bicajozni, nem volt idõ forumozni...

Tehát vettem egy BBB kormánycsapágyat, ipari, zárt 7800 HUF-ba került,
a pontos típusát most nem tudom. A csapágy külseje aluból van, a persely és a golyók természetesen acélból.

XC-re használnám hobbi szinten, 75Kg-val.

Kérdés, hogy ez a típús tartós-e, nem fog-e nekem tönkremenni? Nem-e valami könnyú, rövid életû versenyvackot vettem-e meg, amire nekem nincs is szükségem?

üdv
J4ni

#2370
Lobo Marunga

Lobo Marunga

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Köszi!

#2371
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Nagyon láma kérdésem lenne srácok... Mi a különbség az O/S és a normál befogó között?

A normál 25,4mm, az oversize (OS) 31,8mm átmérõjû.


#2372
Lobo Marunga

Lobo Marunga

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Nagyon láma kérdésem lenne srácok... Mi a különbség az O/S és a normál befogó között?

#2373
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Igen, Joe..te csináltad rosszul, nagyon rosszul... :)

Na, vettem egy Truvativ Hussefelt stucnit.. Teljesen más világ... Igen, a csavarok végigérnek benne és mindkettõ 5 milis természetesen. Kezd visszatérni a hitem. Az egész nagyon masszívnak tûnik, van benne anyag rendesen. Ezzel nem lesz gond.

Igen Xian igaz, erre már én is gondoltam, hogy esetleg kicsit zsíros lett a villaszár, amúgy is szétberheltem a telót kentem össze-vissza, lehet ,h jutott a villaszárra is...

A másik dolog még, ami a felülettel kapcsolatos.. Lehet ,h smirglipapírral vagy vmi érdes cuccal óvatosan megdolgozom a villaszárat és a stucni belsõ felületét.. az sokat segítene, mert ahogy elnézegettem.. mindkettõ felület tükörsima volt és ha arra került még egy kis olaj is vagy zsír....


Én a helyedben hosszanti irányban csiszolnám fel, és valami durvább menetrögzítõvel megkenném a kapcsolódási felületet is, persze csak ha biztosra akarsz menni. ;)
Ó, B+, hogy lehet valaki ekkora gyökér...

#2374
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Amíg ütésre elforog a stucni, addig jó. Ezzel véd meg sok mindent a töréstõl.


A sebesség mindent megold.

 


#2375
kovaxtromb

kovaxtromb

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Igen, Joe..te csináltad rosszul, nagyon rosszul... :)

Na, vettem egy Truvativ Hussefelt stucnit.. Teljesen más világ... Igen, a csavarok végigérnek benne és mindkettõ 5 milis természetesen. Kezd visszatérni a hitem. Az egész nagyon masszívnak tûnik, van benne anyag rendesen. Ezzel nem lesz gond.

Igen Xian igaz, erre már én is gondoltam, hogy esetleg kicsit zsíros lett a villaszár, amúgy is szétberheltem a telót kentem össze-vissza, lehet ,h jutott a villaszárra is...

A másik dolog még, ami a felülettel kapcsolatos.. Lehet ,h smirglipapírral vagy vmi érdes cuccal óvatosan megdolgozom a villaszárat és a stucni belsõ felületét.. az sokat segítene, mert ahogy elnézegettem.. mindkettõ felület tükörsima volt és ha arra került még egy kis olaj is vagy zsír....

#2376
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
A CC gépemen nem szoktam túlságosan meghúzni a csavarokat, mert még a végén elroppanna valami, tényleg olyan vékony. Mégsem fordul el a kormány.

Triálban sem téptem rá, csak kicsit jobban meghúztam, ott sem fordult el, pedig ott kap erõhatást rendesen. Ja, és mindkettõben alu-acél téma van.

Gondolom akkor én csináltam valamit rosszul.
Ha meg sz@r, akkor vegyél újat.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2377
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
jah azt elfelejted mondani hogy ilyen kokany-tuning megoldasu stucnit szaggattal szet? az fel sem merult benned, hogy az elozo tulaj elbarmolta es azert nem volt jo?

vegyel egy ujat, es azzal nem lesz ilyen problema. ennyi.

VV hozzaszolasa szerintem teljesen jogos, leirtuk tobben hogy a stucnik nem hibas tervezesuek, mind olyan, es nalunk mukodik, erre irod a butasagot tovabb.

raadasul olyan stilusban es szohasznalattal amilyen.

mar bocs, de ha normalis kerdes jo, arra normalis valasz fog erkezni. olvass vissza barmelyik tech topikban, lathatsz ra ezer peldat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2378
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Tudom, hogy nem nekem írtad.

Nekem egyszer magától elfordult a kormányszár picit, de akkor nem volt meghúzva jól. Annyira nem, hogy az egyik csavart kézzel, kulcs nélkül forgatni tudtam. Most a villanyak alu, kékre eloxált, kissé érdes, szerintem nem nagyon tud elfodulni ezen. esetleg nézd meg nem lett-e zsíros a kormánycsapágytól, és ha igen töröld le alaposan.

Igen, szerezz egy újat én azt mondom. A modellek többségében végig ér a csavar az alu menetben.

Na, peace.

#2379
kovaxtromb

kovaxtromb

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Én normális hangemben válaszoltam, most is úgy fogok: nincs igazad. És az ehhez hasonló hozzászólásokra sincs itt szükség.

Ossz meg velünk teljes infót, ti. hogy vettél egy használt, sufniban tuningolt vacakot, és innen már senki sem fog csodálkozni azon, hogy megszakadt benne a menet.

Sõt, ha ez véggigondoltad volna, maga kérdés vált volna okafogyottá.

Kb. 2000 forinttól fölfelé, a csavarok ÉSSZEL történõ meghúzása mellett ez nemigen fog elõfordlni egyetlen kormányszárral sem. Ezt szemelõtt tartva viszont merész gondolat kijelenteni, hogy az acél csavar alumínium kormányszárban elcseszett konstrukció.


Most úgy írod ezt az ,,én normális hangnemben válaszotlam-ot'' , mintha neked írtam volna az elõzõ förmedvényt...
Egyébként teljesen egyetértek. Remélem, nem is kell többet ilyeneket beírkálnom.... :)

Ránézésre teljesen jónak tûnt a cucc.. a bringán egy xlc comp szett van ( üléscsõ, ülés, kormány + kormányszár, gyorszorító ) ..tök jól nézett ki, meg is voltam elégedve vele.. A csavaroknál sem látszott semmi gányolás.. Azt nem láthattam ,h az alsó csavar is rövidebb, mint kéne lennie.. Az sem volt gyanus , h az egy 4 a másik 5 milis csavar... Lehet ,h van ilyen stucni,nem tudom, de ez valószínûleg egyforma csavarokkal volt rögzítve eredetileg.

Egyébként meg..h okafogyott meg ilyesmi... Nem szakadtam bele a nagy erõlködésbe, mikor húztam a csavarokat... ( én nem ,de a menet igen..HAHHA ) .. Én azt láttam, h van egy stucnim, ami nincs darabokban, jól néz ki, nem tûnik lestrapáltnak, nem karcos, nincsenek fémforgács nyomok a csavarok környékén ... DE meghúzom és elfordul a kormány.. persze ,h elkezdtem anyázni a konstrukciót.. Egyébként biztos te is eltudnád fordítani a kormányt, meg mindneki ,aki itt mondogatja ,h én vagyok a hülye... :) Ebbõl következik ,h ez még nem baj ,és nem kell addig húzni a csavarokat, amíg beékelõdik az egész vagy mi... Éppen ezen agyaltam az elõbb, meg írtam is ide, csak úgylátom erre nem figyel senki ,fõleg az nem ,aki aszonta, h csak szajkózom a hülyeségeim, h mivel biciklizés közben akkora erõhatás oldalról nincs, nem kell aggódni azért ,h véletlenül egyszercsak kormányozhatatlanná válik az egész , mert teljesen kilazul a kormány... Nem nagyon panaszkodott még senki emiatt, perze biztos fordult már elõ ilyesmi ,de.. végülis.. A többségnek nincs vele gondja.. Szóval nézd csak meg, el tudod -e fordítani a kormányt így ,h be van húzva... Kiváncsi vagyok tényleg.. Ha igen ,akkor úgy látszik, ez nem olya nnagy bja, mert még te sem mentél vele falnak.. Egyébként a régi menetes kormányom mindig atomdurván meghúztam... De hát.. ez az ahead-es dolog finomabb jószág úgy néz ki..


Valószínûleg egy másik nomális stucnival nem lesz ilyen gond. Ha ennyire mondjátok, már csak elhiszem.

Még annyit ,h attól ,h minden stucniba ezt (acél csavar alumínium menetbe) rakják, még ne mjelenti azt, h annyira k---va jó is.. Olcsó...
De a nagyszámok törvénye alapján, ha 100-ból 100 embernek jó ez, akkor jó lesz nekem ez is... :) .. Ráadásul csak finomkodni akarok vele az erdõben, hegyi utakon (xc)

#2380
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én normális hangemben válaszoltam, most is úgy fogok: nincs igazad. És az ehhez hasonló hozzászólásokra sincs itt szükség.

Ossz meg velünk teljes infót, ti. hogy vettél egy használt, sufniban tuningolt vacakot, és innen már senki sem fog csodálkozni azon, hogy megszakadt benne a menet.

Sõt, ha ez véggigondoltad volna, maga kérdés vált volna okafogyottá.

Kb. 2000 forinttól fölfelé, a csavarok ÉSSZEL történõ meghúzása mellett ez nemigen fog elõfordlni egyetlen kormányszárral sem. Ezt szemelõtt tartva viszont merész gondolat kijelenteni, hogy az acél csavar alumínium kormányszárban elcseszett konstrukció.