Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#2361
Írta 2009. június 30. - 22:25
Kezdõ volnék. Trekkingemet szeretném egyenesszárúsítani. Amit boltban ajánlottak az egy Herkules magasra felhúzható stucni,1 1/8-as, egy sima egyenes kormány annak levágása és mindez átszerelése természetesen a váltók-fékek átrakásával. Mindezt 6500-ért. Ez reális szerintetek? Ezen túlmenõen tudna valaki nekem egy occsó de megbízható kisméretû szarvat ajánlani? Köszönet
#2362
Írta 2009. június 30. - 14:30
Hi,
Olyan vázba, amiben eredetileg menetes, 1"-os teló van valahogyan (csapágycsere?) bele lehet tenni 1 1/8-os villát?
Amennyiben nem, tudtok ajánlani boltot, ahol még van elfekvõben 1"-os menetes modell?
Köszi
Nem tudok ilyen megoldásról.
Boltot viszont tudok: Emõd u. a Rómain, valami alap, de mûködõképes telót ajánlottak nekem is.
#2363
Írta 2009. június 30. - 13:46
igen, ez a BBB Turnaround! Szóval azt mondod, hogy tartós lessz?
Nah valami jó hír:)
BBB turnaround, alu cseszek miatt konnyu, de normal zart csapagyak vannak benne. tartosnak kell lennie
#2364
Írta 2009. június 30. - 11:59
Olyan vázba, amiben eredetileg menetes, 1"-os teló van valahogyan (csapágycsere?) bele lehet tenni 1 1/8-os villát?
Amennyiben nem, tudtok ajánlani boltot, ahol még van elfekvõben 1"-os menetes modell?
Köszi
#2365
Írta 2009. június 30. - 01:29
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2366
Írta 2009. június 29. - 22:12
Szeretném megkérdezni, hogy a kormányszárak méretét hogyan adják meg? Jól gondolom, hogy lyuk középtõl, lyuk középig?!
#2367
Írta 2009. június 29. - 21:54
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2368
Írta 2009. június 29. - 18:03
Sajnos tönkrement a "régi" kormánycsapágyam és gyorsan le kellett cserélnem valami újra, ezért nem volt idõm fórumon kérdezõsködni. Ezt a hibát ritkán követem, el, de most nagyon akartam menni bicajozni, nem volt idõ forumozni...
Tehát vettem egy BBB kormánycsapágyat, ipari, zárt 7800 HUF-ba került,
a pontos típusát most nem tudom. A csapágy külseje aluból van, a persely és a golyók természetesen acélból.
XC-re használnám hobbi szinten, 75Kg-val.
Kérdés, hogy ez a típús tartós-e, nem fog-e nekem tönkremenni? Nem-e valami könnyú, rövid életû versenyvackot vettem-e meg, amire nekem nincs is szükségem?
üdv
J4ni
#2369
Írta 2009. június 23. - 09:44
#2370
Írta 2009. június 23. - 09:20
A normál 25,4mm, az oversize (OS) 31,8mm átmérõjû.Nagyon láma kérdésem lenne srácok... Mi a különbség az O/S és a normál befogó között?
#2371
Írta 2009. június 23. - 09:13
#2372
Írta 2009. június 18. - 16:12
Igen, Joe..te csináltad rosszul, nagyon rosszul...
Na, vettem egy Truvativ Hussefelt stucnit.. Teljesen más világ... Igen, a csavarok végigérnek benne és mindkettõ 5 milis természetesen. Kezd visszatérni a hitem. Az egész nagyon masszívnak tûnik, van benne anyag rendesen. Ezzel nem lesz gond.
Igen Xian igaz, erre már én is gondoltam, hogy esetleg kicsit zsíros lett a villaszár, amúgy is szétberheltem a telót kentem össze-vissza, lehet ,h jutott a villaszárra is...
A másik dolog még, ami a felülettel kapcsolatos.. Lehet ,h smirglipapírral vagy vmi érdes cuccal óvatosan megdolgozom a villaszárat és a stucni belsõ felületét.. az sokat segítene, mert ahogy elnézegettem.. mindkettõ felület tükörsima volt és ha arra került még egy kis olaj is vagy zsír....
Én a helyedben hosszanti irányban csiszolnám fel, és valami durvább menetrögzítõvel megkenném a kapcsolódási felületet is, persze csak ha biztosra akarsz menni.
Ó, B+, hogy lehet valaki ekkora gyökér...
#2373
Írta 2009. június 18. - 15:50
A sebesség mindent megold.
#2374
Írta 2009. június 18. - 15:37
Na, vettem egy Truvativ Hussefelt stucnit.. Teljesen más világ... Igen, a csavarok végigérnek benne és mindkettõ 5 milis természetesen. Kezd visszatérni a hitem. Az egész nagyon masszívnak tûnik, van benne anyag rendesen. Ezzel nem lesz gond.
Igen Xian igaz, erre már én is gondoltam, hogy esetleg kicsit zsíros lett a villaszár, amúgy is szétberheltem a telót kentem össze-vissza, lehet ,h jutott a villaszárra is...
A másik dolog még, ami a felülettel kapcsolatos.. Lehet ,h smirglipapírral vagy vmi érdes cuccal óvatosan megdolgozom a villaszárat és a stucni belsõ felületét.. az sokat segítene, mert ahogy elnézegettem.. mindkettõ felület tükörsima volt és ha arra került még egy kis olaj is vagy zsír....
#2375
Írta 2009. június 18. - 12:10
Triálban sem téptem rá, csak kicsit jobban meghúztam, ott sem fordult el, pedig ott kap erõhatást rendesen. Ja, és mindkettõben alu-acél téma van.
Gondolom akkor én csináltam valamit rosszul.
Ha meg sz@r, akkor vegyél újat.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2376
Írta 2009. június 18. - 12:00
vegyel egy ujat, es azzal nem lesz ilyen problema. ennyi.
VV hozzaszolasa szerintem teljesen jogos, leirtuk tobben hogy a stucnik nem hibas tervezesuek, mind olyan, es nalunk mukodik, erre irod a butasagot tovabb.
raadasul olyan stilusban es szohasznalattal amilyen.
mar bocs, de ha normalis kerdes jo, arra normalis valasz fog erkezni. olvass vissza barmelyik tech topikban, lathatsz ra ezer peldat.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2377
Írta 2009. június 18. - 11:59
Nekem egyszer magától elfordult a kormányszár picit, de akkor nem volt meghúzva jól. Annyira nem, hogy az egyik csavart kézzel, kulcs nélkül forgatni tudtam. Most a villanyak alu, kékre eloxált, kissé érdes, szerintem nem nagyon tud elfodulni ezen. esetleg nézd meg nem lett-e zsíros a kormánycsapágytól, és ha igen töröld le alaposan.
Igen, szerezz egy újat én azt mondom. A modellek többségében végig ér a csavar az alu menetben.
Na, peace.
#2378
Írta 2009. június 18. - 11:52
Én normális hangemben válaszoltam, most is úgy fogok: nincs igazad. És az ehhez hasonló hozzászólásokra sincs itt szükség.
Ossz meg velünk teljes infót, ti. hogy vettél egy használt, sufniban tuningolt vacakot, és innen már senki sem fog csodálkozni azon, hogy megszakadt benne a menet.
Sõt, ha ez véggigondoltad volna, maga kérdés vált volna okafogyottá.
Kb. 2000 forinttól fölfelé, a csavarok ÉSSZEL történõ meghúzása mellett ez nemigen fog elõfordlni egyetlen kormányszárral sem. Ezt szemelõtt tartva viszont merész gondolat kijelenteni, hogy az acél csavar alumínium kormányszárban elcseszett konstrukció.
Most úgy írod ezt az ,,én normális hangnemben válaszotlam-ot'' , mintha neked írtam volna az elõzõ förmedvényt...
Egyébként teljesen egyetértek. Remélem, nem is kell többet ilyeneket beírkálnom....
Ránézésre teljesen jónak tûnt a cucc.. a bringán egy xlc comp szett van ( üléscsõ, ülés, kormány + kormányszár, gyorszorító ) ..tök jól nézett ki, meg is voltam elégedve vele.. A csavaroknál sem látszott semmi gányolás.. Azt nem láthattam ,h az alsó csavar is rövidebb, mint kéne lennie.. Az sem volt gyanus , h az egy 4 a másik 5 milis csavar... Lehet ,h van ilyen stucni,nem tudom, de ez valószínûleg egyforma csavarokkal volt rögzítve eredetileg.
Egyébként meg..h okafogyott meg ilyesmi... Nem szakadtam bele a nagy erõlködésbe, mikor húztam a csavarokat... ( én nem ,de a menet igen..HAHHA ) .. Én azt láttam, h van egy stucnim, ami nincs darabokban, jól néz ki, nem tûnik lestrapáltnak, nem karcos, nincsenek fémforgács nyomok a csavarok környékén ... DE meghúzom és elfordul a kormány.. persze ,h elkezdtem anyázni a konstrukciót.. Egyébként biztos te is eltudnád fordítani a kormányt, meg mindneki ,aki itt mondogatja ,h én vagyok a hülye... Ebbõl következik ,h ez még nem baj ,és nem kell addig húzni a csavarokat, amíg beékelõdik az egész vagy mi... Éppen ezen agyaltam az elõbb, meg írtam is ide, csak úgylátom erre nem figyel senki ,fõleg az nem ,aki aszonta, h csak szajkózom a hülyeségeim, h mivel biciklizés közben akkora erõhatás oldalról nincs, nem kell aggódni azért ,h véletlenül egyszercsak kormányozhatatlanná válik az egész , mert teljesen kilazul a kormány... Nem nagyon panaszkodott még senki emiatt, perze biztos fordult már elõ ilyesmi ,de.. végülis.. A többségnek nincs vele gondja.. Szóval nézd csak meg, el tudod -e fordítani a kormányt így ,h be van húzva... Kiváncsi vagyok tényleg.. Ha igen ,akkor úgy látszik, ez nem olya nnagy bja, mert még te sem mentél vele falnak.. Egyébként a régi menetes kormányom mindig atomdurván meghúztam... De hát.. ez az ahead-es dolog finomabb jószág úgy néz ki..
Valószínûleg egy másik nomális stucnival nem lesz ilyen gond. Ha ennyire mondjátok, már csak elhiszem.
Még annyit ,h attól ,h minden stucniba ezt (acél csavar alumínium menetbe) rakják, még ne mjelenti azt, h annyira k---va jó is.. Olcsó...
De a nagyszámok törvénye alapján, ha 100-ból 100 embernek jó ez, akkor jó lesz nekem ez is... .. Ráadásul csak finomkodni akarok vele az erdõben, hegyi utakon (xc)
#2379
Írta 2009. június 18. - 09:23
Ossz meg velünk teljes infót, ti. hogy vettél egy használt, sufniban tuningolt vacakot, és innen már senki sem fog csodálkozni azon, hogy megszakadt benne a menet.
Sõt, ha ez véggigondoltad volna, maga kérdés vált volna okafogyottá.
Kb. 2000 forinttól fölfelé, a csavarok ÉSSZEL történõ meghúzása mellett ez nemigen fog elõfordlni egyetlen kormányszárral sem. Ezt szemelõtt tartva viszont merész gondolat kijelenteni, hogy az acél csavar alumínium kormányszárban elcseszett konstrukció.
#2380
Írta 2009. június 18. - 02:25
Minek teszed fel egyáltalán a kérdést, ha láthatóan nem figyelsz és nem is érdekel mások észrevétele, csak a saját véleményed, berögzült - hibás - elképzelésed szajkózod?
Több mint harminc éve kerékpározom, nem is egy féle szakágban, de még soha sem sikerült semmilyen csavarmenetet szétszaggatnom. És probléma mentesen mûködtek mind az alkatrészek, mind a kerékpárok, amelyekre felszereltem. Akkor most én vagyok helikopter?
hmm... nos, a megfogalmazás már önmagában elég sokatmondó, azt hiszem, nem is fûznék hozzá kommentárt..
annyit azért írnék ,h kikérem magamnak a szajkózást meg ezt az egész mondatod... eléggé felháborító... én azért írok be ide, h olyanok visszaírjanak ,akik tudnak vmi használhatót írni a témával kapcsban... nem ócsároltam senkit.. te meg jössz ezzel a hányadék dumával..
ha ennyi embernek nincs semmi baja az alumenetes stucnijáva l,akkor én örülök a legjobban, mert valszeg nem kell drága másmilyet vennem.. megúszom pár ezerbõl.. a csavarok húzkodása vmi mánia nálam.. be vagyok szarva ,h szétesik a kormány ,miközben 60- nal jövök le a hegyrõl... nyílván most már jobban odafogok figyelni, h ne vigyem túlzásba a huzigálást ..
egyébként a stucni sem volt rendben.. nem rég vettem hasznátan ezt a bringát.. nem tudtam , mi a helyzet... az alsó csavar fele pl. egyszerûen nem volt meg.. le volt törve.. ne mtudom ,az mennyire szokványos ,h az alsó 5 mm-es a felsõ meg kisebb... szerintem az alsó is az a kisebb ..talán 4 milis lehetett.. csak vágtak bele egy nagyobb menetet.. mert megszakadhatott..
a felsõ csavar is csak félig érte el a stucni másik részében lévõ menetet.. így a terhelés nem oszlott meg vmi jól..
egyébként, én kérek elnézést... akármilyen hihetletlenül is hangzik ,de... egy ilyen alumínium menet bizony elszaródhat... tudom ..elég valószínûtlenül hangzik.. meg ,h egyáltalán.. bármi elromoljon egy biciklin... és hát.. fõleg annak lehet ez furcsa, akinek 30 évig semmi gondja.. de tényleg semmi gondja nem volt a bringáival.. hát le a kalappal... most akkor érezzem szar embernek magam , mert elbasztam a menetét annak a vacaknak..?! meg ,h ... a bringáimban idõnként elromlanak cuccok..?! hát igen.. sokat kell még tanulnom.. de szerencse, h vannak itt ilyen rutinos kerékpárosok, mint te, Valeria Victrix, akik az általad ideprodukált förmedvényhez hasonló építõjellegû kritikáikkal csak azt érik el, h elönti a vér az agyam és ilyen fos dumákat írok.. hát kinek kell ez? ...
az elõtted szólók legalább normális hangnemben írtak.. le is vontam a megfelelõ konzekvenciát.. és köszönöm a válaszokat.. .de az ilyen, magaslóról osztogatott szurkálások szerintem mellõzhetõk...
és majd most még én leszek a kis önérzetes, madárlelkû, sértõdött kis lóf..jóska .. de hát ..ez van..