Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6418 hozzászólás a témában

#201
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

OFF: Köszi, még, még, még sok ilyet! A piros kiemeléses idézetekért dupla bónuszt kapok J.

A fizetett hirdetéseket be szokták keretezni, esetleg a sarokban egy X szokott lenni.

Tényleg 3x kell elmondani, hogy melyik boltban tesznek veled csodát ?



#202
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

A K2-ben jófejek voltak, fogadtak soron kívül, és 5 perc alatt kész is volt a dolog. Meló után kipróbáltam a HHH-n, és nem csörömpöl! A következőket csinálták:

  1. betettek még egy hézagoló gyűrűt a stucni fölé, a lezáró kupak alá,
  2. az impact protection unit-nak is meglazították a rögzítő csavarját, amikor előfeszítették a csapágyat,
  3. erősebben húzták meg a csapágy előfeszítő csavart, mint én szoktam.

Szerintem a 2-es pont a megoldás kulcsa, és nem is értem magam, hogy lehettem olyan hülye, hogy nekem ez nem jutott eszembe.

 

A plusz hézagolót azért tették be, mert a lezáró kupaknak van egy betüremkedő pereme, és arra tippeltek, az feküdt fel a villanyak végére, azért nem lehetett meghúzni. Ezt még majd szétszedem, és kipróbálom, tényleg kell-e, de szerintem nem, mert akkor korábban hogy lehetett volna jó?

 

Köszi K2!!!

 

(OFF: És fél méterről ránézve még azt is kiszúrták, hogy a váltómon nem jó irányból/oldalon vezettem a bowdent a rögzítő csavar alá. Emiatt a bowdenben volt még a rögzítés előtt egy kis törés, ettől nem egyenesen, és nem annyit húzott, mint kellene. Áttettem a bowdent a leszorító csavar másik oldalára, fél perc alatt beállítottam (amúgy az elmúlt két hétben már legalább egy órát állítgattam, majdnem jó volt, de soha sem 100%-os), menet közben még 2x tekertem az állítókán, és tökéletes a váltásom :)   :)   Még 1x köszi K2 !!!)

A fizetett hirdetéseket be szokták keretezni, esetleg a sarokban egy X szokott lenni.

Tényleg 3x kell elmondani, hogy melyik boltban tesznek veled csodát ? Vagy ha a tesód/sógorod/barátod boltja, akkor persze érthető minden és várjuk a bringád további alkatrészeinek rendbetételét - szigorúan 2-3 alkalommal megnevezve a boltot.

Ami amúgy meg is történt, mert a váltód beállítását is elmesélted a másik topicban - szigorúan utalva arra csodálatos szerviz-szentélyre.

Amúgy meg tök jók a hozzászólásaid, informatívak és hasznos tippeket tartalmaznak de 2 hozzászólásban 5x kell szenté avatni az a boltot ? Kicsit soknak érzem.

(és tudom, most jön az, hogy szólásszabadág van, ne olvasd ha nem tetszik, stb, stb,...)


xclajos módosította - 2017. augusztus 27. - 05:28

  • blash kedveli ezt

#203
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

Bizony ! Ezt szét kell szedni, pl. hátha valami alátét rossz helyre került.

Gyurcsók MÁR nem rendel. Az év elején elhunyt.

 

attól még rendelhetne, végülis telepátia, nem? :D bocs, kicsit morbid lett.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#204
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

A K2-ben jófejek voltak, fogadtak soron kívül, és 5 perc alatt kész is volt a dolog. Meló után kipróbáltam a HHH-n, és nem csörömpöl! A következőket csinálták:

  1. betettek még egy hézagoló gyűrűt a stucni fölé, a lezáró kupak alá,
  2. az impact protection unit-nak is meglazították a rögzítő csavarját, amikor előfeszítették a csapágyat,
  3. erősebben húzták meg a csapágy előfeszítő csavart, mint én szoktam.

Szerintem a 2-es pont a megoldás kulcsa, és nem is értem magam, hogy lehettem olyan hülye, hogy nekem ez nem jutott eszembe.

 

A plusz hézagolót azért tették be, mert a lezáró kupaknak van egy betüremkedő pereme, és arra tippeltek, az feküdt fel a villanyak végére, azért nem lehetett meghúzni. Ezt még majd szétszedem, és kipróbálom, tényleg kell-e, de szerintem nem, mert akkor korábban hogy lehetett volna jó?

 

Köszi K2!!!

 

(OFF: És fél méterről ránézve még azt is kiszúrták, hogy a váltómon nem jó irányból/oldalon vezettem a bowdent a rögzítő csavar alá. Emiatt a bowdenben volt még a rögzítés előtt egy kis törés, ettől nem egyenesen, és nem annyit húzott, mint kellene. Áttettem a bowdent a leszorító csavar másik oldalára, fél perc alatt beállítottam (amúgy az elmúlt két hétben már legalább egy órát állítgattam, majdnem jó volt, de soha sem 100%-os), menet közben még 2x tekertem az állítókán, és tökéletes a váltásom :)  :)   Még 1x köszi K2 !!!)



#205
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

nem ártana szétszedni és megnézni, találgatás helyett. ha nem megy, irány egy szerelő, Gyurcsók ma nem rendel.

Bizony ! Ezt szét kell szedni, pl. hátha valami alátét rossz helyre került.

Gyurcsók MÁR nem rendel. Az év elején elhunyt.


marton módosította - 2017. augusztus 25. - 21:02

Marci

#206
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

Nem az a két csavarral rögzített kis műanyag ütköző kotyog, hanem a párja, a gyűrű, ami a kormánycsapágy tetején van. Illetve szeintem vagy maga a kormánycsapágy lötyög, vagy a csapágyház a vázban - ha van ilyen egyáltalán. (Ez nagyobb baj lenne.)

 

nem ártana szétszedni és megnézni, találgatás helyett. ha nem megy, irány egy szerelő, Gyurcsók ma nem rendel.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#207
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Nem az a két csavarral rögzített kis műanyag ütköző kotyog, hanem a párja, a gyűrű, ami a kormánycsapágy tetején van. Illetve szeintem vagy maga a kormánycsapágy lötyög, vagy a csapágyház a vázban - ha van ilyen egyáltalán. (Ez nagyobb baj lenne.)

#208
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy Grand Canyon CF SL montim van. Egy ideje feltűnt, hogy köves úton lefelé egyre csörömpölősebb a bringa eleje. Nézegettem, de az első féket behúzva és a gépet tologatva nem volt egyértelmű, hogy mi a baj. Mostanra viszont már annyira csörömpöl, hogy rászántam az időt, addig nézegettem, amíg egyértelművé vált, hogy a kormánycsapágy körül van a probléma. Eddig azért nem tudtam azonosítani, mert egyrészt a telót fogdostam a becsúszószárnál, másrészt a teló vázba csatlakozását a váz alatt. Most este viszont a váz fölött néztem/fogdostam a villanyakat: és bizony egyértelmű, hogy itt kotyog valami. Méghozzá ez a bizonyos IPU, azaz "impact protection unit" (http://www.mtb-check...ection-unit.jpg ) mozog a vázhoz képest, mondjuk 0.1mm-et (durva becslés). Van ennek a dolognak egy csavarja, az nem volt kilazulva, illetve a stucni meglazítása, és a villa tetején lévő csavar (bocs, nem tudom, mi a neve) finom meghúzása nem változtat a dolgon.

 

Nem szedtem még szét ilyet, nem tudom, mi mihez és hogyan rögzül, nem látom át, pontosan mi is a probléma gyökere. Van erre tippetek?

 

(Ezt az IPU-t egyébként így elsőre nem tudtam leszedni, hiába csavartam ki a csavarját, nem lehetett csak úgy leemelni, mint ahogy halvány emlékeim szerint egy normál, IPU nélküli esetben a csapágy (?) tetejét, ez elég masszívan ott van. Ezt belepréselhették a vázba?)

 

Vasárnap Mátra Maraton, addig nem túl reményteli, hogy találjak szervízt, aki ezt gatyába rázná. És itt jön a fő kérdés: Okozhatok kárt a vázban ha ezt még tovább használom így kotyogósan, csörömpölősen?

Ha azt a 2 csavart kicsavarod, nem jön le az elfordulás gátló a vázról ? Lötyög de nem lehet levenni ?

Tömj alá egy gumibelsőből egy mini kis darabkát, akkor nem fog lötyögni, zörögni.



#209
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy Grand Canyon CF SL montim van. Egy ideje feltűnt, hogy köves úton lefelé egyre csörömpölősebb a bringa eleje. Nézegettem, de az első féket behúzva és a gépet tologatva nem volt egyértelmű, hogy mi a baj. Mostanra viszont már annyira csörömpöl, hogy rászántam az időt, addig nézegettem, amíg egyértelművé vált, hogy a kormánycsapágy körül van a probléma. Eddig azért nem tudtam azonosítani, mert egyrészt a telót fogdostam a becsúszószárnál, másrészt a teló vázba csatlakozását a váz alatt. Most este viszont a váz fölött néztem/fogdostam a villanyakat: és bizony egyértelmű, hogy itt kotyog valami. Méghozzá ez a bizonyos IPU, azaz "impact protection unit" (http://www.mtb-check...ection-unit.jpg ) mozog a vázhoz képest, mondjuk 0.1mm-et (durva becslés). Van ennek a dolognak egy csavarja, az nem volt kilazulva, illetve a stucni meglazítása, és a villa tetején lévő csavar (bocs, nem tudom, mi a neve) finom meghúzása nem változtat a dolgon.

 

Nem szedtem még szét ilyet, nem tudom, mi mihez és hogyan rögzül, nem látom át, pontosan mi is a probléma gyökere. Van erre tippetek?

 

(Ezt az IPU-t egyébként így elsőre nem tudtam leszedni, hiába csavartam ki a csavarját, nem lehetett csak úgy leemelni, mint ahogy halvány emlékeim szerint egy normál, IPU nélküli esetben a csapágy (?) tetejét, ez elég masszívan ott van. Ezt belepréselhették a vázba?)

 

Vasárnap Mátra Maraton, addig nem túl reményteli, hogy találjak szervízt, aki ezt gatyába rázná. És itt jön a fő kérdés: Okozhatok kárt a vázban ha ezt még tovább használom így kotyogósan, csörömpölősen?



#210
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

nem akkor tekeredik jobban a csuklód, ha kevesebb a visszahajlás (egyenesebb a kormány) ?

 



#211
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy Grand Canyon 6.9-en szeretnék kormányt cserélni. Eredetileg egy IRIDIUM \ 3 - 5 \ FLATBAR van rajta, amely 700 mm széles és nincs benne nagy emelés. Ezt a kettőt tudom róla, egyedül a visszahajlás mértékét nem tudom pontosan.

 

Azért szeretném lecserélni, mert talán túlságosan visszahajlik számomra és így a csuklóm picit kitekeredik a szélére mikor fogom a kormányt. Kevesebb visszahajlással és/vagy szélesebb kormánnyal szerintem nem lenne gond.

 

Szerintetek jól látom a helyzetet?

 

Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező kormányt ajánlotok helyére?

 

Kép a kormányról:

207_912384264.jpg



#212
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Vadászati szezonban nem mernék vele az erdőbe menni. :)

Meg szarvasbőgéskor sem...


marton módosította - 2017. június 17. - 20:25

  • zeezoltano kedveli ezt
Marci

#213
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Na ezt túltolták a kínaiak...

https://m.aliexpress...12d094#autostay
  • zeezoltano kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#214
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok csökkenteném a villa szögemet ami 70.5˙ és technikásabb lejtőzéseknél kívánnám a laposabbat. Kérdésem ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?Esetleg a canecrek eredetijével az angleset-tel?

 http://www.workscomp...-tube-181-p.asp

1.5-degree-ec44-ec49-to-suit-tapered-ste


zeezoltano módosította - 2017. május 14. - 21:33

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#215
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

valószínűleg egy fordítva betett gumi hézagoló volt a tettes

 

egyébként annyira rég szedtem szét hogy elfelejtettem mennyi az alu stucninak a karbon villanyakon az ajánlott nyomatéka

 

5 Nm-re állítottam be most, de még lehet hogy ez is sok



#216
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom

 

lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma

 

 

 

gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét

 

 

- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál

 

- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene

 

- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve

 

- fékpofák és a felni oké

 

- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna

 

- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz

Van az úgy néha, a fék gumi és a felni anyaga nem szereti egymást.



#217
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom

 

lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma

 

 

 

gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét

 

 

- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál

 

- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene

 

- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve

 

- fékpofák és a felni oké

 

- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna

 

- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz

 

 



#218
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 

Ajánlásról szó sincs, pusztán el tudnám képzelni. De ha ott is gramm mánia van akkor úgyis tárgytalan.



#219
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#220
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!