Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#201
Írta 2017. június 17. - 18:24
#202
Írta 2017. május 14. - 21:31
Sziasztok csökkenteném a villa szögemet ami 70.5˙ és technikásabb lejtőzéseknél kívánnám a laposabbat. Kérdésem ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?Esetleg a canecrek eredetijével az angleset-tel?
http://www.workscomp...-tube-181-p.asp
zeezoltano módosította - 2017. május 14. - 21:33
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#203
Írta 2017. május 03. - 20:13
valószínűleg egy fordítva betett gumi hézagoló volt a tettes
egyébként annyira rég szedtem szét hogy elfelejtettem mennyi az alu stucninak a karbon villanyakon az ajánlott nyomatéka
5 Nm-re állítottam be most, de még lehet hogy ez is sok
#204
Írta 2017. május 01. - 17:00
sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom
lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma
gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét
- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál
- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene
- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve
- fékpofák és a felni oké
- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna
- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz
Van az úgy néha, a fék gumi és a felni anyaga nem szereti egymást.
#205
Írta 2017. május 01. - 16:51
sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom
lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma
gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét
- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál
- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene
- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve
- fékpofák és a felni oké
- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna
- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz
#206
Írta 2017. április 24. - 16:22
Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.
Ajánlásról szó sincs, pusztán el tudnám képzelni. De ha ott is gramm mánia van akkor úgyis tárgytalan.
#207
Írta 2017. április 24. - 15:28
Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#208
Írta 2017. április 24. - 15:28
Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#209
Írta 2017. április 24. - 09:57
A nyereg fórumban felvetődött, hogy mivel ezt a stucit használom írjak róla egy pár szót, illetve, hogy mennyiben másabb mint azok amiket régen lehetett kapni.
Mielőtt megvettem előtte azért amennyire lehetett utánna olvastam. Nem találták fel a spanyolviaszt, nem is állítják, inkább megreformálták azt. Maga a stucni kinézete semmiben sem különbözik egy ma kapható stucnitól. Olyannyira, hogy a hetekben rakattam be egy boltban új koránycsapágyakat és a szervízben nem is vették észre, hogy nem rendes stucni van benne. Maga az elv az, hogy a stucniban 2 db elasztomer "dugó" van, illetve egy iparicsapis tengely mentén tud mozogni. A legnagyobb különbség a régen kapható rugós stucniktól az, hogy itt nem jó 5 cm-es úton mozog a stucni, hanem mindössze 1-2 cm-t. Ez fontos szempont, mivel a régi stucnikra a legnagyobb panasz az volt, hogy radikálisan megváltoztatta mozgáskor az üléspozíciót és hihetelen kényelmetlen volt ezáltal nemcsak akkor amikor éppen dolgozott egy bukkanó miatt, hanem fékezéskor is ami ráadásul balesetveszélyes is lehetett akár. Ennél a stucninál azonban ilyet nem tapasztaltam. Persze az első hétben nagyon fura volt már csak az a kis mozgás is amit végzett, mostanra már szinte nem is veszem észre, hogy egyáltalán rugózik.
Viszont vannak azért negatívumai is:
1. előtte egy 35° emelésű, 60mm-es stucnim volt, ebből viszont 6°-os emelésű és 90mm hosszú a legkisebb kivitel. Ezt nehezen sikerült megszoknom, kellett legalább 2 hét és egy új villa ahhoz, hogy most már azt mondhassam, hogy teljesen rendben van.
2. a súlya: 238 g-tól indul és érezhetően növeli a bringa elejének súlyát még úgyis, hogy agydinamót használok.
3. az ára: egyáltalán nem olcsó, ami esetünkben 140 $-t jelent.
4. hidegben az elasztomerek megkeményednek, nem dolgoznak annyira mint melegebb időben.
Lehet a stucni mellé kiegészítőket is venni, mint például garminokhoz tartókonzolt, amit az elejére lehet felcsavarozni, illetve szűkítőket, mivel alpból 31,8-as kormányhoz készültek.
Nekem az eddigi tapasztalatom az, hogy megérte a beruházást. Szépen teszi a dolgát, a mellékelt leírásban pedig egy nagyjábóli beállítást lehet találni arra vonatkozóan, hogy milyen elasztomerekkel lehet használni a stucnit: más-más elasztomer kell egy országúti és egyenes kormányhoz, illetve a kerékpáros súlyához. 5 db különböző keménységű elasztomert adnak mellé, ezeknek a kombinációjával lehet beállítani a rugózás milyenségét.
Nem vagyok egy technikai guru, gondolom ez látszik az írásomból, inkább csak lelkes amatőr, viszont az angolul tudóknak egy jóval részletesebb véleményt belinkelnék, ahol még jobban kibontva ostztja meg véleményét egy olasz kerékpáros: http://www.elessarbicycle.it
A végére még annyit, hogy jellemzően városban használom a bringámat, kicsivel ritkábban túrázgatni. A magyar úthálózathoz szerintem kíváló kiegészítés lehet, illetve még egy helyen tudnám elképzelni, az pedig a cyclocross szakág, illetve esetlegesen outisoknál, bár ott a súlya valószínűleg igencsak visszatartó erejű lehet.
#210
Írta 2017. február 27. - 09:41
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Megrendeltem a linkelt verziót, elég jó véleménnyel voltak róla ali-n. Kíváncsian várom a fejleményeket. Egyébként én is a könnyebb kiszedhetőség miatt választottam ezt a rózsa helyett, még ha nem is szedném ki soha a rózsát, jó az a tudat, hogy egyszerűen kiszedhetem amikor csak kedvem tartja.
#211
Írta 2017. február 24. - 21:33
de miért akarnád kivenni?
na igen, a beütött rózsa is messziről ordít, annyira "un-elegáns".
Hát, én jobb szeretem így.
Főleg, hogy mikor a felső rózsát kifúrtuk, röhögve konstatáltuk, hogy még alatta is van egy rózsa mélyebbre ütve.
Így "deflorálva" elegánsabb. Bár a pluszba rágesztetett villanyak ultragány, de hé! Még itt vagyok
#212
Írta 2017. február 24. - 20:29
- Vejne kedveli ezt
#213
Írta 2017. február 24. - 20:22
Acél nyaknál semmi jelentősége, hogy mekkora felületen támaszkodik. Azért szeretem én is, mert könnyen kiszedhető.
de miért akarnád kivenni?
nem a linkeltet, mert colos acélvillám van.
de ugyanolyan. hosszú-támaszt-fekszik.
és elegánsabb a beütött rózsától.
na igen, a beütött rózsa is messziről ordít, annyira "un-elegáns".
Kisherceg módosította - 2017. február 24. - 20:24
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#214
Írta 2017. február 24. - 17:35
Akkor ezek szerint te a linkeltet használod is és meg is vagy vele elégedve?
nem a linkeltet, mert colos acélvillám van.
de ugyanolyan. hosszú-támaszt-fekszik.
és elegánsabb a beütött rózsától.
#215
Írta 2017. február 24. - 14:47
Én igazából acélnyakas villával használom ezt a dugót, és pont azért, mert nagy felületen támaszkodik, elegánsan ki-be szerelhető.
44mm hosszú az a rész, ami támasztja a nyakat, és teljesen jól ellátja a célját.
Akkor ezek szerint te a linkeltet használod is és meg is vagy vele elégedve?
Hurkamurka módosította - 2017. február 24. - 14:51
#216
Írta 2017. február 24. - 14:31
Acél nyaknál semmi jelentősége, hogy mekkora felületen támaszkodik. Azért szeretem én is, mert könnyen kiszedhető.
#217
Írta 2017. február 24. - 14:27
A kormánycsapágyat nem erre bízod. Ez vagy a beütős rózsa arra szolgál, hogy az a head rendszernél a csapágy előfeszítéset be tudjad állítani. Ezután meghúzod a kormányszárat és az tartja össze a csapágyakat. Ennek a legolcsóbb módja a rózsa, mert kb 5 Ft. Viszont ezt a beütős dolgot nem szívleli a carbon villanyak. Ezért találták ki ezeket a dugókat. Nagy felületen támaszkodnak fel a villanyakban, kíméletesek. Bármelyiket megveheted, nem kell a Hope, pláne ha a kupakot se használnád.
Én igazából acélnyakas villával használom ezt a dugót, és pont azért, mert nagy felületen támaszkodik, elegánsan ki-be szerelhető.
44mm hosszú az a rész, ami támasztja a nyakat, és teljesen jól ellátja a célját.
#218
Írta 2017. február 24. - 14:10
verti módosította - 2017. február 24. - 14:11
- Vejne kedveli ezt
#219
Írta 2017. február 24. - 13:46
a mezei 1500 ft-os ahead expander dugó miért nem jó?
https://www.aliexpre...a9-28c531cbeebd
mi gond lehet vele?
Mivel nem ismerem a szegmenst fogalmam sincs. Ezért érdeklődöm, leginkáb olyanoktól akinek van vele tapasztalata. Szeretem a kínai cuccokat, de nem biztos, hogy a kormánycsapágyamat rájuk bíznám, persze ha használsz ilyet, vagy valaki használ ilyet megelégedéssel szívesen meghallgatom. Hope azért jött szóba, mert ezt tuti lehet alu/cromo nyakban is használni, viszont fogalmam sincs, hogy a többivel mi a helyzet. Amennyit megtudtam böngészve az az, hogy ezeket legfőképpen carbon nyakban alkalmazzák, de sehol nem találtam arra infot, hogy a Hope kivételével lehet-e ezeket alu/cromo nyakban is használni.
Hurkamurka módosította - 2017. február 24. - 13:48
#220
Írta 2017. február 24. - 13:20
Sziasztok!
Gondolkodom, hogy a közeljövőben megvásárolni kívánt villámba ahead csillag helyett Hope Head Doctort tennék. Van valakinek ezzel tapasztalata? Külföldi fórumokat olvasgatva elég vegyesnek tűnnek a vélemények. Esetleg tipp nem Hope temékre ami bevált? Illetve ha esetleg maradnék a Hope-nál abba szabvány méretű vajon a csavar (nem a sajátjával szeretném használni hanem egy Pinhead zárókupakkal)?
Előre is köszi!
a mezei 1500 ft-os ahead expander dugó miért nem jó?
https://www.aliexpre...a9-28c531cbeebd
mi gond lehet vele?
Vejne módosította - 2017. február 24. - 13:22