Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)
Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#141
Írta 2019. március 12. - 22:44

#142
Írta 2019. március 12. - 21:06

Newment teszteltek egy alu és egy karbon kormányt. Az alu nagyon jól teljesített. A karbonjuk meg... Hát...
Ami nagyon nagy flash volt (nekem) és meglepő, az a Syncros Fraser iC SL. Nagy pozitív csalódás! Szemtelenül könnyű, stucnistól 230 gramm körül mozgott mindkét kormány, amit teszteltek és nem hogy az XC, hanem az Enduro által támasztott követelményeket is simán hozta. Sőt, majdnem annyit bírt, mint egy DH-kormány (pontosan nem tudom persze, most nincs előttem a cikk).
Ami kiábrándító volt viszont az alis cuccok mellett, az az FSA. Bennem úgy élt ez a márka, hogy egy jó, megbízható gyártó és még az alis hulladékot is alig teljesítette túl...
Mindkét Newmen karbon volt, a nehezebb az lényegében egy Syntace, a könnyebb (167gr) a saját könnyített változat.
A Syncros nekem is feltűnt, csak ha esek egy olyat, mint tavaly egyben megy a kukába 350eur
A RaceFace Next SL volt még meglepő. A 184 grammjával könnyűnek mondható, 149 euróért az egyik legolcsóbb és túlélte a tesztet.
dzsonhee módosította - 2019. március 12. - 21:11
#143
Írta 2019. március 12. - 20:54

Én is nagyon kíváncsi lennék ezekre az ezoterikus márkákra. A Newmen kb jó lehet, mivel az egyik Syntace alapító csinálta a céget.
De a többiben nem vagyok biztos. Kizártnak tartom, hogy olyan súlynál mint egy Schmolke, megbízható minőséget lehet csinálni.
A Syntace biztosan a legmagasabb minőségű alapanyagot használja (szerintük ez a legfontosabb a tartósságra) és nagyon nem grammániás egyik cuccuk sem.
Az osztrákok meg megveszik ezeket a márkákat, mert ultrakönnyű és kész. Más nem érdekli őket. Belefér a költségvetésükbe.
Newment teszteltek egy alu és egy karbon kormányt. Az alu nagyon jól teljesített. A karbonjuk meg... Hát...
Ami nagyon nagy flash volt (nekem) és meglepő, az a Syncros Fraser iC SL. Nagy pozitív csalódás! Szemtelenül könnyű, stucnistól 230 gramm körül mozgott mindkét kormány, amit teszteltek és nem hogy az XC, hanem az Enduro által támasztott követelményeket is simán hozta. Sőt, majdnem annyit bírt, mint egy DH-kormány (pontosan nem tudom persze, most nincs előttem a cikk).
Ami kiábrándító volt viszont az alis cuccok mellett, az az FSA. Bennem úgy élt ez a márka, hogy egy jó, megbízható gyártó és még az alis hulladékot is alig teljesítette túl...
#144
Írta 2019. március 12. - 17:47

Engem azért csak érdekelne!
Nomeg...a korrektség jegyében is... ha le akarnám járatni (máshogy fogalmazok: öregbíteni akarnám a rossz hírét) az alis karbon cuccoknak, pont ezt csinálnám: vennék pár kormányt 50e HUF költségvetéssel, és ami eltört, beraknám a tesztbe név nélkül. Mindenki elismerően bólogathat, hogy ugye megmondtuk....
Az a baj a kínai "márkákkal" hogy kb hetente tudnak neki valami fantázianevet adni. Nem számít.
+szerintem egy csomó "márka" egyazon gyártótól jön.
Sőt ! Ha küldesz nekik egy logo-mintát, gyártathatsz ZolkoW márkájú alkatrész szériát. (lásd a hazai nagykerek,Bikefun,...,stb cuccait)
#145
Írta 2019. március 12. - 17:42

Marci, nem volt sosem ezekből a márkákból semmim. Viszont piszkosul érdekelne, hogyan teljesítenek ezek, és ha már 250-400 EUR-ba kerülnek, legalább hozzák-e az elvárható szintet. És ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
Tavaly, tavalyelőtt jó sok osztrák versenyen jártam és minden 3. bringán ezen márkák kormányai, nyeregcsövei vannak.
Én is nagyon kíváncsi lennék ezekre az ezoterikus márkákra. A Newmen kb jó lehet, mivel az egyik Syntace alapító csinálta a céget.
De a többiben nem vagyok biztos. Kizártnak tartom, hogy olyan súlynál mint egy Schmolke, megbízható minőséget lehet csinálni.
A Syntace biztosan a legmagasabb minőségű alapanyagot használja (szerintük ez a legfontosabb a tartósságra) és nagyon nem grammániás egyik cuccuk sem.
Az osztrákok meg megveszik ezeket a márkákat, mert ultrakönnyű és kész. Más nem érdekli őket. Belefér a költségvetésükbe.
#146
Írta 2019. március 12. - 16:56

Pontosan, epp akartam linkelni
vegulis a flattop egy riser vhol, egy fel keresztmetszetu emelessel. Total egyenes, hajlitas nelkuli kormany a mai szeles kormanyoknal nem lenne tul kenyelmes.
De nem is ertem a ket szoget egy flat kormanyon,
Számomra legalábbis az az értelme, hogy a hátrahajlás és a felhajlás hozza olyan szögbe az egyenes kormányt is, hogy az a csuklómnak kényelmes legyen. Sem a hátrafelé túl egyenes (pl 7 fok vagy kisebb) sem a felfelé 0 fokos nem esik jól a csuklómnak, fura szögben áll ezeken.
asszem ez a flat-top:
ez meg a "tengelyénél hajlított":
utóbbiból van egy eladóm 11 fokos hajlítás
.
Kössz, így már világos!
A 11 már sok csak a 9!
#147
Írta 2019. március 12. - 13:11

"utóbbiból van egy eladóm 11 fokos hajlítás . :D"
Még érdekelhet is Habár a mostani 9-est tényleg már nem érzem kényelmetlennek, szóval magamtól nem állnék neki nézelődni a piacon. Na jó, csak ritkán.
"De nem is ertem a ket szoget egy flat kormanyon,"
Rájöttem: a felirat miatt fontos!
ZolkoW módosította - 2019. március 12. - 13:12
#148
Írta 2019. március 12. - 11:02


De nem is ertem a ket szoget egy flat kormanyon,
arn módosította - 2019. március 12. - 11:10
#150
Írta 2019. március 12. - 10:46

Most flat kormanyrol beszelsz, vagy vmi riserrol? Hogy kell ezt elkepzelni?
Flatban en ketfelet lattam - a siman a tengelyenel hajlitott, v a flat top.
Csak egyenes kormányra gondoltam. Olyan kormány tudtommal nem létezik, ami teljesen egyenes, illetve azt úgy hívják, hogy seprűnyél .
Hátrahajlása minden kormánynak van, felhajlása meg némelyik egyenesnek ahogy látom nincs.
én meg pont azt nem értem, hogy mit jelent a "siman a tengelyenel hajlitott" a flat top-ot sem értem, csak gondolom, hogy ez jelenti azt, hogy felhajlása nincs.
#151
Írta 2019. március 12. - 09:01

Nem mindegy ??? De most tényleg !!!
Én fanatikus Aliexpress vásárló vagyok de karbonkormányt biztosan nem vennék tőlük. karbont SEMMIT !
Sokan istenítik a karbon nyeregcsöveiket is. Nem látom be, az mivel lenne jobb a kormányoknál ? Bármelyik is törik el alattad, az bőven 8 napon túl gyógyuló lesz.
Talán a januári számban teszteltek a németek Alis karbonvázat. Nem tudja valaki, mi lett a végeredmény ?
Extralight ? Schmolke ??? Zsolti, Te arra felülnél ? A merev villáddal ? Amelyik tesztben volt Schmolke, egészen brutálisan gyenge volt.
Én maradok a Syntace-nél. Jó, csak az alu verzió van nekem de annál erősebb és megbízhatóbb nem sok van - max a karbon verziójuk.
Marci, nem volt sosem ezekből a márkákból semmim. Viszont piszkosul érdekelne, hogyan teljesítenek ezek, és ha már 250-400 EUR-ba kerülnek, legalább hozzák-e az elvárható szintet. És ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
Tavaly, tavalyelőtt jó sok osztrák versenyen jártam és minden 3. bringán ezen márkák kormányai, nyeregcsövei vannak.
#152
Írta 2019. március 12. - 05:09

Egyre több helyen látom, és a Renthal-ra is ezért nézek például furcsán, mert:
régen a klasszikus kormányhajlítás úgy nézett ki egy egyenes kormánynál, hogy 9 fok hátrahajlás és 5 fok felhajlás
ezzel szemben manapság pl ritchey-nél látok olyat, hogy 9 fok hátrahajlás és nulla fok felhajlás, a niner ugyanilyen
a renthal legalább 7 fokot hajlik hátra és 5-öt fel, de nem értem az okát, mert a 9 fok (szerintem) jobb volt és ha variálnak is, mért nem marad meg a régi is?
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én nagyon megérzem, ha más egy kormány hajlása mint a megszokott. Aztán az is lehet, hogy a 9 hátra/ 5 fel a ritka, én meg droid!
Most flat kormanyrol beszelsz, vagy vmi riserrol? Hogy kell ezt elkepzelni?
Flatban en ketfelet lattam - a siman a tengelyenel hajlitott, v a flat top.
#153
Írta 2019. március 11. - 23:48

Engem azért csak érdekelne! Nomeg...a korrektség jegyében is... ha le akarnám járatni (máshogy fogalmazok: öregbíteni akarnám a rossz hírét) az alis karbon cuccoknak, pont ezt csinálnám: vennék pár kormányt 50e HUF költségvetéssel, és ami eltört, beraknám a tesztbe név nélkül. Mindenki elismerően bólogathat, hogy ugye megmondtuk....
Nem mindegy ??? De most tényleg !!!
Én fanatikus Aliexpress vásárló vagyok de karbonkormányt biztosan nem vennék tőlük. karbont SEMMIT !
Sokan istenítik a karbon nyeregcsöveiket is. Nem látom be, az mivel lenne jobb a kormányoknál ? Bármelyik is törik el alattad, az bőven 8 napon túl gyógyuló lesz.
Talán a januári számban teszteltek a németek Alis karbonvázat. Nem tudja valaki, mi lett a végeredmény ?
#154
Írta 2019. március 11. - 23:25

Akinek van hozzáférése a teljeshez: kiderül,hogy milyen matrica van az alis kormányon?
Nem mindegy ??? De most tényleg !!!
Én fanatikus Aliexpress vásárló vagyok de karbonkormányt biztosan nem vennék tőlük. karbont SEMMIT !
Sokan istenítik a karbon nyeregcsöveiket is. Nem látom be, az mivel lenne jobb a kormányoknál ? Bármelyik is törik el alattad, az bőven 8 napon túl gyógyuló lesz.
Talán a januári számban teszteltek a németek Alis karbonvázat. Nem tudja valaki, mi lett a végeredmény ?
nem derül ki sajnos, melyik alis.
Egy komoly probléma van a teszttel, ez pedig, hogy nem a leginkább vágyott márkákat teszteli. Darimo, Tune, Extralight, MCFK, Schmolke, Bike Ahead Components stb. nem került tesztelésre.
Extralight ? Schmolke ??? Zsolti, Te arra felülnél ? A merev villáddal ? Amelyik tesztben volt Schmolke, egészen brutálisan gyenge volt.
Én maradok a Syntace-nél. Jó, csak az alu verzió van nekem de annál erősebb és megbízhatóbb nem sok van - max a karbon verziójuk.
marton módosította - 2019. március 11. - 23:29
- Rabbit kedveli ezt
#155
Írta 2019. március 11. - 14:55

A 9 fok hátra + 5 fok fel nem ugyanaz, mint mondjuk 10 fok hátra, 0 fok semerre, csak kicsit eltekerve?
Én a 9 fokossal már elvagyok, bár kicsit mégnagyobb hajlításnak mégjobban örülnék - ez perpillanat még nem érte el az ingerküszöbömet, már ha figyelembe veszem az árkülönbözetet, amibe kerülne, szóval majd ha már semmi mást nem bírok fejleszteni...
#156
Írta 2019. március 11. - 13:52

Hát én piszkosul le vagyok maradva, de a fenti márkák tördékéről is csak hallottam. Ha már a fogsoromról van szó, veszek egy Eastont (rendeset), ha meg vágyakozni kell, ott a Renthal. Tune-ból aheadkupakot, kulacstartócsavart és hasonló mütyüröket, maximum.
Egyre több helyen látom, és a Renthal-ra is ezért nézek például furcsán, mert:
régen a klasszikus kormányhajlítás úgy nézett ki egy egyenes kormánynál, hogy 9 fok hátrahajlás és 5 fok felhajlás
ezzel szemben manapság pl ritchey-nél látok olyat, hogy 9 fok hátrahajlás és nulla fok felhajlás, a niner ugyanilyen
a renthal legalább 7 fokot hajlik hátra és 5-öt fel, de nem értem az okát, mert a 9 fok (szerintem) jobb volt és ha variálnak is, mért nem marad meg a régi is?
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én nagyon megérzem, ha más egy kormány hajlása mint a megszokott. Aztán az is lehet, hogy a 9 hátra/ 5 fel a ritka, én meg droid!
#157
Írta 2019. március 11. - 13:33

nem derül ki sajnos, melyik alis.
Egy komoly probléma van a teszttel, ez pedig, hogy nem a leginkább vágyott márkákat teszteli. Darimo, Tune, Extralight, MCFK, Schmolke, Bike Ahead Components stb. nem került tesztelésre.
Hát én piszkosul le vagyok maradva, de a fenti márkák tördékéről is csak hallottam. Ha már a fogsoromról van szó, veszek egy Eastont (rendeset), ha meg vágyakozni kell, ott a Renthal. Tune-ból aheadkupakot, kulacstartócsavart és hasonló mütyüröket, maximum.
- Kisherceg kedveli ezt
#158
Írta 2019. március 11. - 13:14

nem derül ki sajnos, melyik alis.
Egy komoly probléma van a teszttel, ez pedig, hogy nem a leginkább vágyott márkákat teszteli. Darimo, Tune, Extralight, MCFK, Schmolke, Bike Ahead Components stb. nem került tesztelésre.
#159
Írta 2019. március 11. - 09:28

Akinek van hozzáférése a teljeshez: kiderül,hogy milyen matrica van az alis kormányon?
#160
Írta 2019. március 10. - 14:49
