Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6406 hozzászólás a témában

#121
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.884 hozzászólás

oszt ez mé' érdekes? :D bár én nem vagyok "maratonista", csak körbeporoszkálók a megszokott köreimen esténként, de íme:

 

On-One OG:

  • alloy = 315g
  • 68mm tip-to-tip width, eqivalent to a 710mm conventional bar
  • 25° backsweep, 6° upsweep
  • 38mm rise, 33mm forward offset
  • oversized 31.8mm clamp diameter

 

Merida Expert:

MTB kormány
6061 Double Butted alu
Szélesség: 760* mm
Befogóméret: 31.8 mm
Emelkedés: 15 mm
Hátrahajlás: 9°
Tömeg 300 g

A linken 720-at írnak, lehet, de az enyém 760.

 

XLC HB-M11 Pro:

680mm/15mm/8fok(talán)

 

Salsa Salt 2 flat

Width: 750 mm
Rise: 0 mm
Backsweep: 11°
Stem Clamp: 31.8 mm

ELADÓ!!! :D :D :D

 

Kona "gyári" riser, kb ua. mint a fenti Merida, de "csak" 740mm

 

BTWIN Rockrider:

720mm/15mm/9fok/5fok (szerintem/érzésre/összenézve ua., mint a fenti Kona és Merida, bár ott valamiért nem adtak meg felhajlást)

 

Eeegen, hajlamos vagyok gyűjteni ezeket a kommersz vackokat...

 

Legjobban a Kona/Merida jött be, ezeket használom rendszeresen, az OG és az XLC csak alkalomszerűen van használva. Előbbi meglepően nagyon kényelmes, kicsit talán lehetne szélesebb (és egy leheletnyit kevésbé visszahajlított). A Salsa és a BTWIN a polcon vár a Thomson stucni mellett. :)

 

Kipróbálnám még a Jones Loopbar-t illetve olcsó alternatíváját, az On-One Geoff-t, csak egyik drága, másik meg egyrészt nagyon nehéz, másrész jelenleg out-of-stock... ...és néztem még az SQ-lab kormányait, vannak egészen jópofa cuccaik.

 

Ami "érdekes", hogy azt vettem észre, egyre többször fogok rá a fékkarokra, ha csak tekerni kell. Néztem az inner-barends megoldást is emiatt, meglátjuk...


Kisherceg módosította - 2019. július 16. - 17:35

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#122
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Annyiban érzem magam megszólítva, hogy nekem is van kormányom.

És mert hátha érdekel valakit a végeredmény: a PRC kormányt (720, 9fok, 0 emelés, 31,8mm) pár napja szereltem fel, és hozza a vártakat. Kézbe véve űrtechnika érzés, nem a 120 grammra értem, hanem azt szerettem volna, hogy ne legyen kérdés, hogy a stucni összeroppantja-e, pontos-e a méret, hibátlan-e a szövet eldolgozása, vagy csak lefújták a gázos részeket feketével, mint az olcsó nyeregcsöveimen, stb. Szóval olyan jó érzés, nem pedig aggodalmat keltő, és ezért választottam a nekem már drágának számítót a 6 ezres aliexpresses helyett, pedig jó sok meg volt már szivecskézve.

A középső részen túl a markolat alatti rész is erősen szemcsézett felületű, ami kicsit megnehezítette a szilikonszivacs fogantyúk feltolását, de egy kis izopropil segített. Lehet hogy víz is jó lett volna, csak az lassabban szárad ki. Meg remélem, hogy cserébe nem fog elforogni akkor sem, ha kis koszt kap.

Személy szerint mégjobban örülnék 10-11-12 foknak, de azok ritkák, meg már annyira stucnirövidítő hatásuk van, hogy létjogosultságot szereznek az előre majd visszahajló görbítések, mint az On-One Fleegle bar, meg a Niner Low-top, vagy mi a nevük.

Ennyire meg nem akartam bonyolítani.. 


  • Kisherceg kedveli ezt

#123
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Megkérdezhetem, hogy XC/maraton vagy hasonló kerékpárosok milyen kormányt használtok?

Márka kevésbé, inkább hátranyúlás, emelkedés, flatbar és társai érdekelnének. 

 

Köszönöm.



#124
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.884 hozzászólás

Ez tutira kényelmes lenne, ami a szögeit illeti, picit tán hosszú is, és ha igaz az adat, még hangyányit könnyebb is az enyémnél. De ha alut akarnék, szerintem megállnék valami olcsóbbnál. Egész sok kormányom van itthon, és talán kettőt vettem újonnan, mondjuk ez igaz - itt is tetten érhető a spórolás :)

Most motiváló tényező a súlycsökkentés, és hogy a karbont én is jobb alapanyagnak tartom (tartanám) erre a célra. Ja, meg hogy a jelenlegit sajnos szerencsére levágtam 66 centisre, mert akkor az tűnt jónak, de már örülnék, ha hosszabb lenne kicsivel. Namost ha ez az utolsó ok sincs, akkor végképp mivel indokolnám a cserét, ugye...

 

Jó, még ide tartozik, tehát elmondom, hogy az 58 centis, alapméretes kormányok idejében vettem 2014 alapanyagú kormányt kettőt is (BBB és Oval), és oda meg vissza voltam tőle, hogy papírvékony falak mellett is merevebbek voltak, mint a gagyi vastag falú kormányaim azelőtt.

És feltűnt, hogy a Procraftból az alu 10e körül pont 2014-ből van... Vagy azt választanám, vagy UNO-t, mert azzal meg tök jó tapasztalataim vannak stucnik terén (kidolgozás, ötletes befogó, súly, ár).

 

szerk.: közben rájöttem, hogy az R2-nél egy tizessel olcsóbb a PRC szénszálas.

 

annyiért még talán oda is adnám, de ha nem, hát építek alá egy bringát. :D :D :D


  • ZolkoW kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#125
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Ez tutira kényelmes lenne, ami a szögeit illeti, picit tán hosszú is, és ha igaz az adat, még hangyányit könnyebb is az enyémnél. De ha alut akarnék, szerintem megállnék valami olcsóbbnál. Egész sok kormányom van itthon, és talán kettőt vettem újonnan, mondjuk ez igaz - itt is tetten érhető a spórolás :)

Most motiváló tényező a súlycsökkentés, és hogy a karbont én is jobb alapanyagnak tartom (tartanám) erre a célra. Ja, meg hogy a jelenlegit sajnos szerencsére levágtam 66 centisre, mert akkor az tűnt jónak, de már örülnék, ha hosszabb lenne kicsivel. Namost ha ez az utolsó ok sincs, akkor végképp mivel indokolnám a cserét, ugye...

 

Jó, még ide tartozik, tehát elmondom, hogy az 58 centis, alapméretes kormányok idejében vettem 2014 alapanyagú kormányt kettőt is (BBB és Oval), és oda meg vissza voltam tőle, hogy papírvékony falak mellett is merevebbek voltak, mint a gagyi vastag falú kormányaim azelőtt.

És feltűnt, hogy a Procraftból az alu 10e körül pont 2014-ből van... Vagy azt választanám, vagy UNO-t, mert azzal meg tök jó tapasztalataim vannak stucnik terén (kidolgozás, ötletes befogó, súly, ár).

 

szerk.: közben rájöttem, hogy az R2-nél egy tizessel olcsóbb a PRC szénszálas.


ZolkoW módosította - 2019. július 02. - 21:24


#126
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.884 hozzászólás

Gondolkodom karbon kormányban ("egyenes", 710-720mm körüli, 31,8-as befogós, jó lenne minimum 9 fokos hátrahajlású), és egy ideje nézegetem a kínaiktól kezdve az Exoticon át (sajnos csak 6 fokos van nekik) a nekem már márkásnak számító gyártókat is, árban nagyon max a 40e, de igazából már az is fáj. Egyébként szívesen megvennék kínait is, van olyan, aminek szinte 100%-ban jók a visszajelzései, de ezt is fenntartással kezelem, meg azt is, amikor ott van lefényképezve az EN-xxxxx szabvány szerinti vizsgálat jegyzőkönyve, mert... na mindegy.

Az a kérdésem, hogy van valami, amit nem ismerek, elsiklottam felette, tudnom kéne, és jó vétel?

A Niner adná magát, de az ~40. Ausztráliából nem küldik, pedig ott jobb áron láttam..

Aztán https://www.bike24.c...;product=277514 Pro 760 mm-es 102 EUR. Eddig talán ez a legesélyesebb, mégsem 40, és gondolom nem kell attól tartanom, hogy pontatlan az átmérő, vagy belenézek a csőbe, és szanaszét állnak a szénrostok..

(most nézem, megint van a 720-as hosszban is, pár napja out of stock volt)

Szóval van ennél jobb vétel?

https://www.bike24.c...;product=277508 csak aztán megveszitek előlem azt a 3 darabot..

 

Kínainál 3 dolgot tudok elképzelni:

-tényleg gyenge, és el is törik

-szar kidolgozás, de nem törik el, egész végig azon agyalok, milyen lenne egy normális, és félni fogok vele, majd egyszercsak lecserélem

-hibátlan kidolgozás, bizalomgerjesztő, és még jó is: talán egy ilyennel ellennék, de nem igazán tudom előre, hogy melyik, ami ilyen

+extra eset: pöpec kidolgozás, minden stimmel, de eltörik: hát, el tudom képzelni, rendben, legyen négy eset.

 

ahelyett, hogy megvennéd a Salsa Salt 2 kormányomat... 750mm/11°, alu és persze nem ilyen kartonkönnyű, de spórolnál 50-60 eurót és nem kellene azon aggódni, mibe fogsz kapaszkodni, ha a kormányba már nem lesz miért...  :rolleyes:

 

Salsa-Salt-2-31-8-Flat-Handlebars-black-


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#127
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Gondolkodom karbon kormányban ("egyenes", 710-720mm körüli, 31,8-as befogós, jó lenne minimum 9 fokos hátrahajlású), és egy ideje nézegetem a kínaiktól kezdve az Exoticon át (sajnos csak 6 fokos van nekik) a nekem már márkásnak számító gyártókat is, árban nagyon max a 40e, de igazából már az is fáj. Egyébként szívesen megvennék kínait is, van olyan, aminek szinte 100%-ban jók a visszajelzései, de ezt is fenntartással kezelem, meg azt is, amikor ott van lefényképezve az EN-xxxxx szabvány szerinti vizsgálat jegyzőkönyve, mert... na mindegy.

Az a kérdésem, hogy van valami, amit nem ismerek, elsiklottam felette, tudnom kéne, és jó vétel?

A Niner adná magát, de az ~40. Ausztráliából nem küldik, pedig ott jobb áron láttam..

Aztán https://www.bike24.c...;product=277514 Pro 760 mm-es 102 EUR. Eddig talán ez a legesélyesebb, mégsem 40, és gondolom nem kell attól tartanom, hogy pontatlan az átmérő, vagy belenézek a csőbe, és szanaszét állnak a szénrostok..

(most nézem, megint van a 720-as hosszban is, pár napja out of stock volt)

Szóval van ennél jobb vétel?

https://www.bike24.c...;product=277508 csak aztán megveszitek előlem azt a 3 darabot..

 

Kínainál 3 dolgot tudok elképzelni:

-tényleg gyenge, és el is törik

-szar kidolgozás, de nem törik el, egész végig azon agyalok, milyen lenne egy normális, és félni fogok vele, majd egyszercsak lecserélem

-hibátlan kidolgozás, bizalomgerjesztő, és még jó is: talán egy ilyennel ellennék, de nem igazán tudom előre, hogy melyik, ami ilyen

+extra eset: pöpec kidolgozás, minden stimmel, de eltörik: hát, el tudom képzelni, rendben, legyen négy eset.

 

 



#128
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Én úgy látom átfutva a tesztet, hogy aki eddig Syntace párti/megszállott volt (mint én) annak nem sok értelme van másra váltani ha az adott összeget szeretné karbonra költeni (200 €) kormány kapcsán. A Newmen olcsóbbik kormánya mondjuk ár/érték arányban befutó lett, de akinek most Syntace van annak a kormányszára is az és talán egységben gondolkodunk. Én biztosan. A drágábbik Newmen egyértelműen felejtős a teszt alapján. Amúgy a márka szimpatikus, kereket azt tőlük vettem és egyelőre nem bántam meg (tartósságról majd később és másik topicban :) ).    

 

Az új Superlight (199g) karbonjuk volt 780 mm szélességben, hozta a szokásos formát. 

 

 

Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)



#129
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

ennél az adjustment plate az a három vékony alátét? és akkor azokat kihagyod/belülre teszed a szorosságtól függően? nekem a vázhoz hasonlót adtak, egy alátéttel, amit kívülre tettem, mert úgy tűnt logikusnak, hogy akkor az legyen a kormányszár és a nagy takarólemez között..

én ezt valójában nem tudom. A fejemben még az él, hogy kormánycsapágy alkatrészeket külön-külön nem igen lehet beszerezni/összepárosítani. Csupán csak remélem, hogy egy magas kupak ledobása után egy ilyen alacsonyat csak rá kell tenni a központosító fölé, és kész. Simán lehet, hogy túl nagy lesz a rés, vagy valami bele ér majd valamibe és nem működik. 

Igazából mivel az ipari csapágyak teljesen tömítettek, én szemrebbenés nélkül húznám rá a stucnit a központosítóra az alábbiak szerint, de ez azért nem olyan elegáns. 

 

PA100149.jpg


Mars módosította - 2019. március 13. - 16:31


#130
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

ennél az adjustment plate az a három vékony alátét? és akkor azokat kihagyod/belülre teszed a szorosságtól függően? nekem a vázhoz hasonlót adtak, egy alátéttel, amit kívülre tettem, mert úgy tűnt logikusnak, hogy akkor az legyen a kormányszár és a nagy takarólemez között..



#131
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

http://www.woodmanco...13 下午 05:13:59#

 

Az ilyen jellegű alacsony felső kormánycsapágy záró fedelek mennyire univerzálisak? 

Nem értem, hogy a gyártók miért csinálnak ilyen magas felső zárókat, mikor ha valakinek magasabb pozíció kell, még mindig tehet be ahead alátétet a stucni alá... aki bezzeg alacsonyabbat akar, az meg van lőve, mert ezt nem lehet csak úgy kivenni (illetve nem túl elegáns) mint egy ahead kupakot. 

 

M_PDP20150429155557.JPG



#132
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)

Az új Superlight (199g) karbonjuk volt 780 mm szélességben, hozta a szokásos formát. 



#133
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)


Marci

#134
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Newment teszteltek egy alu és egy karbon kormányt. Az alu nagyon jól teljesített. A karbonjuk meg... Hát...  :huh:

 

Ami nagyon nagy flash volt (nekem) és meglepő, az a Syncros Fraser iC SL. Nagy pozitív csalódás! Szemtelenül könnyű, stucnistól 230 gramm körül mozgott mindkét kormány, amit teszteltek és nem hogy az XC, hanem az Enduro által támasztott követelményeket is simán hozta. Sőt, majdnem annyit bírt, mint egy DH-kormány (pontosan nem tudom persze, most nincs előttem a cikk).

 

Ami kiábrándító volt viszont az alis cuccok mellett, az az FSA. Bennem úgy élt ez a márka, hogy egy jó, megbízható gyártó és még az alis hulladékot is alig teljesítette túl...

Mindkét Newmen karbon volt, a nehezebb az lényegében egy Syntace, a könnyebb (167gr) a saját könnyített változat. 

A Syncros nekem is feltűnt, csak ha esek egy olyat, mint tavaly egyben megy a kukába 350eur :D

A RaceFace Next SL volt még meglepő. A 184 grammjával könnyűnek mondható, 149 euróért az egyik legolcsóbb és túlélte a tesztet. 


dzsonhee módosította - 2019. március 12. - 21:11


#135
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Én is nagyon kíváncsi lennék ezekre az ezoterikus márkákra. A Newmen kb jó lehet, mivel az egyik Syntace alapító csinálta a céget.

De a többiben nem vagyok biztos. Kizártnak tartom, hogy olyan súlynál mint egy Schmolke, megbízható minőséget lehet csinálni.

A Syntace biztosan a legmagasabb minőségű alapanyagot használja (szerintük ez a legfontosabb a tartósságra) és nagyon nem grammániás egyik cuccuk sem.

Az osztrákok meg megveszik ezeket a márkákat, mert ultrakönnyű és kész. Más nem érdekli őket. Belefér a költségvetésükbe.

Newment teszteltek egy alu és egy karbon kormányt. Az alu nagyon jól teljesített. A karbonjuk meg... Hát...  :huh: 

 

Ami nagyon nagy flash volt (nekem) és meglepő, az a Syncros Fraser iC SL. Nagy pozitív csalódás! Szemtelenül könnyű, stucnistól 230 gramm körül mozgott mindkét kormány, amit teszteltek és nem hogy az XC, hanem az Enduro által támasztott követelményeket is simán hozta. Sőt, majdnem annyit bírt, mint egy DH-kormány (pontosan nem tudom persze, most nincs előttem a cikk).

 

Ami kiábrándító volt viszont az alis cuccok mellett, az az FSA. Bennem úgy élt ez a márka, hogy egy jó, megbízható gyártó és még az alis hulladékot is alig teljesítette túl...



#136
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Engem azért csak érdekelne! :) Nomeg...a korrektség jegyében is... ha le akarnám járatni (máshogy fogalmazok: öregbíteni akarnám a rossz hírét) az alis karbon cuccoknak, pont ezt csinálnám: vennék pár kormányt 50e HUF költségvetéssel, és ami eltört, beraknám a tesztbe név nélkül. Mindenki elismerően bólogathat, hogy ugye megmondtuk.... 

Az a baj a kínai "márkákkal" hogy kb hetente tudnak neki valami fantázianevet adni. Nem számít.

+szerintem egy csomó "márka" egyazon gyártótól jön.

Sőt ! Ha küldesz nekik egy logo-mintát, gyártathatsz ZolkoW márkájú alkatrész szériát. :) (lásd a hazai nagykerek,Bikefun,...,stb cuccait)


Marci

#137
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Marci, nem volt sosem ezekből a márkákból semmim. Viszont piszkosul érdekelne, hogyan teljesítenek ezek, és ha már 250-400 EUR-ba kerülnek, legalább hozzák-e az elvárható szintet. És ezzel biztosan nem vagyok egyedül. ;)

 

Tavaly, tavalyelőtt jó sok osztrák versenyen jártam és minden 3. bringán ezen márkák kormányai, nyeregcsövei vannak.

Én is nagyon kíváncsi lennék ezekre az ezoterikus márkákra. A Newmen kb jó lehet, mivel az egyik Syntace alapító csinálta a céget.

De a többiben nem vagyok biztos. Kizártnak tartom, hogy olyan súlynál mint egy Schmolke, megbízható minőséget lehet csinálni.

A Syntace biztosan a legmagasabb minőségű alapanyagot használja (szerintük ez a legfontosabb a tartósságra) és nagyon nem grammániás egyik cuccuk sem.

Az osztrákok meg megveszik ezeket a márkákat, mert ultrakönnyű és kész. Más nem érdekli őket. Belefér a költségvetésükbe.


Marci

#138
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Pontosan, epp akartam linkelni :) vegulis a flattop egy riser vhol, egy fel keresztmetszetu emelessel. Total egyenes, hajlitas nelkuli kormany a mai szeles kormanyoknal nem lenne tul kenyelmes.

De nem is ertem a ket szoget egy flat kormanyon,

 

Számomra legalábbis az az értelme, hogy a hátrahajlás és a felhajlás hozza olyan szögbe az egyenes kormányt is, hogy az a csuklómnak kényelmes legyen. Sem a hátrafelé túl egyenes (pl 7 fok vagy kisebb) sem a felfelé 0 fokos nem esik jól a csuklómnak, fura szögben áll ezeken. 

 

asszem ez a flat-top:

95690_1550287.jpg

 

ez meg a "tengelyénél hajlított":

64840.jpg

 

utóbbiból van egy eladóm 11 fokos hajlítás B) . :D

Kössz, így már világos! :) 

A 11 már sok :P csak a 9! :D 



#139
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

"utóbbiból van egy eladóm 11 fokos hajlítás B) . :D"

 

Még érdekelhet is :) Habár a mostani 9-est tényleg már nem érzem kényelmetlennek, szóval magamtól nem állnék neki nézelődni a piacon. Na jó, csak ritkán.

 

"De nem is ertem a ket szoget egy flat kormanyon,"

Rájöttem: a felirat miatt fontos! ;)


ZolkoW módosította - 2019. március 12. - 13:12


#140
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Pontosan, epp akartam linkelni :) vegulis a flattop egy riser vhol, egy fel keresztmetszetu emelessel. Total egyenes, hajlitas nelkuli kormany a mai szeles kormanyoknal nem lenne tul kenyelmes.

De nem is ertem a ket szoget egy flat kormanyon,

arn módosította - 2019. március 12. - 11:10