Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Please log in to reply
6413 replies to this topic

#1221
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
  • LocationKelenföld

Nincs behasítva, és simán le tudom húzni. Szinteresen rá se ment, így meg nem feszül meg...


Selejtezett tokos acél mérõszalag a megoldás: törsz egy darabot és "kibejlágolod" vele.
Lehet érdemes lett volna elvinni egy tisztességes mûhelybe, hogy tegyék be a kormánycsapágyat, és ha már ott vagy a középcsapágyat is esetleg.

#1222
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
A másik véglet is jó, a muffolt csepel villámra 1,5 óráig kalapáltam mire felment...

#1223
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha nagyon lotyog az gaz. ha csak eppen elforog korbe, de holtjateka nincs, akkor szerintem siman jo lesz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1224
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 posts
Nincs behasítva, és simán le tudom húzni. Szinteresen rá se ment, így meg nem feszül meg...

[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]


#1225
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha be van hasitva es azert lehet lehuzni, az nem gond.

foleg ha a WOOdman fele amiben van egy acel gyuru is hogy a szetnyitaskor is kor alaku maradjon

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1226
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Kézzel le tudod húzni a villáról? Ha igen az gond...

#1227
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 posts

A villánál 0.05-0.15 mm átfedés kell, a homlokcsõnél 0.1-0.25 mm. A szinter elég vastag, totál le kell szedni. Érdemes rendesen megcsinálni, ha túl laza az illesztés akkor kiverõdik elõbb utóbb, ha túl szoros akkor repedhet. A beütés helyett jobb a behúzás egy egyszerû menetes szárral. Fontos továbbá, hogy párhuzamos legyen minden, mert csak akkor lehet rendesen beállítani a kormánycsapágyat, különben mindig kilazul, vagy berágódik.


Hát szerintem ha teljesen koppra be vannak ütve a csészék, akkor annak párhuzamosnak kell lennie. Mondjuk a villanyakon nem fezül meg az alsó csésze, nem tudom ez menynire fog problémát okozni, pedig csak a szintert szedtem le...

[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]


#1228
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 posts
Újabb probléma. Menetes villanyakban nem az az ékes stucni van nekem, hanem egy ilyen ék, ami csak egy csonkként áll ki a nyakból, és erre lehet rendes stucnit rakni. Namármost, ez simán belemegy a régi telóba ami a bringában volt, viszont az új merevvillába nem, mintha más lenne a belsõ átmérõje, ilyen létezik? Más más falvastagságok? A csésze kontraanya simán ráment a nyakra, szal ott nincs méretprobléma.

[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]


#1229
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
A villánál 0.05-0.15 mm átfedés kell, a homlokcsõnél 0.1-0.25 mm. A szinter elég vastag, totál le kell szedni. Érdemes rendesen megcsinálni, ha túl laza az illesztés akkor kiverõdik elõbb utóbb, ha túl szoros akkor repedhet. A beütés helyett jobb a behúzás egy egyszerû menetes szárral. Fontos továbbá, hogy párhuzamos legyen minden, mert csak akkor lehet rendesen beállítani a kormánycsapágyat, különben mindig kilazul, vagy berágódik.

#1230
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Frissen, szinterezés után tenném vissza a fejcsapágyat a vázba, de se a villanyak alsó részét, se a fejcsõ belsejét nem maszkolták ki, és nagyon nem tudom beütni a csészét a vázba, illetve a villanyakra se megy rá a rávaló.... Csak én vagyok béna, és szerencsétlenkedem, vagy az a nagyon vékony szinter réteg annyit számít, és le kéne smirglizni? CrMo vázról van szó, és nem szeretném kitenni ott rozsdának... Midnenképpen szeretném itthon megoldani, mert kicsit röhejesnek tartom azt a pénzt, amit szervízben elkérnének egy ilyen mutatványért (1500-2000Ft)

a szinter réteg általában nem vékony.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1231
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
fémig szedd le és húzz oda egy vékony zsírréteget a korrózió ellen (meg úgy az egész fejcsõbe).

#1232
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 posts
Frissen, szinterezés után tenném vissza a fejcsapágyat a vázba, de se a villanyak alsó részét, se a fejcsõ belsejét nem maszkolták ki, és nagyon nem tudom beütni a csészét a vázba, illetve a villanyakra se megy rá a rávaló.... Csak én vagyok béna, és szerencsétlenkedem, vagy az a nagyon vékony szinter réteg annyit számít, és le kéne smirglizni? CrMo vázról van szó, és nem szeretném kitenni ott rozsdának... Midnenképpen szeretném itthon megoldani, mert kicsit röhejesnek tartom azt a pénzt, amit szervízben elkérnének egy ilyen mutatványért (1500-2000Ft)

[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]


#1233
bohus1

bohus1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 posts
Sziasztok tud nekem valaki segíteni hogy ennek a kormánynak mi a neve mert csak az van rá írva hogy ritchey carbon de biztos még van valami +ba Pl:comp,wcs
Feltöltött kép

#1234
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Sziasztok!

Villanyak toldásáról mi a véleményetek? Biztonsággal használható utána? Hogy csinálják? Tud valaki pesten olyan mûhelyt ahol ezzel foglalkoznak? Köszi!

#1235
csika_

csika_

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok!

Nemrég vettem egy Merida Road Race-t. Jövõre szeretném letekerni az Ironman-t vele (180 km). Ahogy láttam, a versenyzõk nagyon nagy százaléka könyöklõt használ. Ahogy az apróhírdetésekben láttam van 4500 HUF-tól egészen 120.00 HUF-ig minden (ez utóbbi már idõfutam kormány). A kérdés, hogy a bicajomra ilyen könyöklõ felszerelhetõ-e (ponotsabban van-e értelme, mert ahogy néztem a triatlonos vázak geometriája más mint az országútiaké). Ha igen, akkor milyent javasoltok rá?

#1236
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Üdv!

Új kormánycsapágyat (AHEAD 1 1/8) kéne dobnom a bicajra. Kb. AM felhasználás (nem ugrálok sokat, 180-as tárcsa+átütõs villa, ha számít), magyar webshopból szállítási ktg-gel 10k HUF alatt szeretném megúszni. Fõleg FSA és Syncros cuccokat nézegettem a "durvább" felhasználásra szánt csapágyak közül, de simán hülye vagyok hozzá.

Olyasmi kéne, ami bírja a koszt, mert sokat megyek sárban. Oda kell figyelni valamire, vagy vegyem amelyik szimpatikus, és úgyis jó lesz?:D

nagyjából ezt bármi birja
ha extrém vagy, vehetsz ilyesmit:
-- Bikemarket.hu -- PRO FR-11

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1237
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Üdv!

Új kormánycsapágyat (AHEAD 1 1/8) kéne dobnom a bicajra. Kb. AM felhasználás (nem ugrálok sokat, 180-as tárcsa+átütõs villa, ha számít), magyar webshopból szállítási ktg-gel 10k HUF alatt szeretném megúszni.


-- Bikemarket.hu -- Spyral Branch

lehet, hogy ágyúval a verébre ilyen felhasználásra, de szerintem ez elég jó ár/érték arányú. :D
kb. nagyobb golyók vannak benne mint a városim kerekeiben.

múltkor szétkaptam és sok koszt nem szedett be, pedig kapott sarat.

#1238
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
Syncros FR1
Merem ajánlani, mivel ezt használom már egy jó ideje és szépen forog még! Igaz DH-FR-ra ajánlják de ez nem jelent semmit!

#1239
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Arra gondolok,hogy sok az apróhirdetésben a 31,8-as befogójú stucni.Ezért kérdeztem.


Mert már senki sem használ nem OS stucnit, ugyanis kormányt úgyis mindenki 1-2 évente cserél, s azt már nem kapsz nem OS-t normálisabbat.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1240
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Üdv!

Új kormánycsapágyat (AHEAD 1 1/8) kéne dobnom a bicajra. Kb. AM felhasználás (nem ugrálok sokat, 180-as tárcsa+átütõs villa, ha számít), magyar webshopból szállítási ktg-gel 10k HUF alatt szeretném megúszni. Fõleg FSA és Syncros cuccokat nézegettem a "durvább" felhasználásra szánt csapágyak közül, de simán hülye vagyok hozzá.

Olyasmi kéne, ami bírja a koszt, mert sokat megyek sárban. Oda kell figyelni valamire, vagy vegyem amelyik szimpatikus, és úgyis jó lesz?:D