Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#1001
Írta 2012. május 12. - 23:01
#1002
Írta 2012. május 05. - 09:00
#1003
Írta 2012. május 04. - 22:08
Képek:
http://forum.bikemag...01/#post1161669
#1004
Írta 2012. május 03. - 08:01
#1005
Írta 2012. május 02. - 15:52
De azt hiszem, csak kupakot is árulnak.
#1006
Írta 2012. május 02. - 12:21
#1007
Írta 2012. május 01. - 20:09
szervízben azt mondták, hogy valami szétcsúszott benne, de nem értettem mi
mindenesetre megcsinálták, és azóta is álomszépen mûködik (kb. 18 éves!)
#1008
Írta 2012. május 01. - 19:22
Helló nekem is ugyan ez van a bringámban semmi bajom vele tökéletesen mûködik. Nekem akkor csinálta ezt a másik csapágy amikor pár golyó úgy gondolta és kiesett a kosárbólHello srácok.
Eddig a Chris King miatt nem kellett panaszkodnom a kormánycsapágyra.
De most olcsósítottam. Van egy Haibike vázam, ami félintegrált golyóskosaras XLC kormánycsapággyal jött. (VP a42e)
Pontosan ilyen: http://www.bikeradar....php?p=16793926
Para: lehetetlen beállítani úgy, hogy ne kotyogjon! Lötyögött, szorítottam, lötyögött, szorítottam. Most már ott tartottam, hogy izomból meghúztam, de egy erõs fékezés után hatalmasat kattanik, vélhetõen azért mert még mindig lötyög. Baromi idegesítõ.
Szerintetek mit kéne csinálni? Amúgy szerintem ami nagy para benne azon kívül, hogy kosaras, hogy a hasított kúpos gyûrû mûanyagból van. Ezt nem tartom nyerû ötletnek ilyen terhelés mellett.
#1009
Írta 2012. május 01. - 14:07
Az lesz, de rühellem, hogy állandóan oda kell hordanom.
Képzeljétek el: múltkor meghagytam egy ismerõsömnek, hogy tolja már el a verdát a boltba, hogy a váltóbowdenezést megcsinálják rendesen. Mert én csak hétvégén vagyok itthon, nem tudok ezzel szarakodni.
Még bowdenházat is is a kezébe nyomtam, meg egy cetlit, hogy mit akarok.
Jövök haza pénteken. Ismerõs úgy gondolta, hogy fog ez neki menni. A goodridge házra ötforintos ócska kupakokat vett, aztán megcsinálta maga.
Úgy, hogy annyira röviden voltak a bowdenek, hogy szinte csak egyenesen lehetett menni, mert alig lehetett elfordítani a kormányt mert befeszült.
#1011
Írta 2012. május 01. - 11:56
Eddig a Chris King miatt nem kellett panaszkodnom a kormánycsapágyra.
De most olcsósítottam. Van egy Haibike vázam, ami félintegrált golyóskosaras XLC kormánycsapággyal jött. (VP a42e)
Pontosan ilyen: http://www.bikeradar....php?p=16793926
Para: lehetetlen beállítani úgy, hogy ne kotyogjon! Lötyögött, szorítottam, lötyögött, szorítottam. Most már ott tartottam, hogy izomból meghúztam, de egy erõs fékezés után hatalmasat kattanik, vélhetõen azért mert még mindig lötyög. Baromi idegesítõ.
Szerintetek mit kéne csinálni? Amúgy szerintem ami nagy para benne azon kívül, hogy kosaras, hogy a hasított kúpos gyûrû mûanyagból van. Ezt nem tartom nyerû ötletnek ilyen terhelés mellett.
#1012
Írta 2012. április 29. - 18:39
#1013
Írta 2012. április 29. - 16:49
regebben szetkapram egy fsa pig et.
annak szemre nem volt ferde a golyopalyaja azert irtam amit irtam.
most egy syncross factorim van.az felul tuti nem iparis.az aljat nem tudtam bontani igy nem tudom biztosra.de elvilag az is konuszos.
azt baromi egyszeru beallitani nagyon nagy golyok vannak benne.
#1014
Írta 2012. április 29. - 16:38
Az összes kormánycsapágy kónuszos elven mûködik, legyen az iparis vagy akár golyókosaras. Az iparisnál zártan, míg a golyókosarasnál szabadon vannak a golyók. Ezek az iparisok ferde hatásvonalú csapágyak ezért csak a golyók mérete miatt bírják kevésbé a terhelést, de túlhúzásra ugyanúgy reagálnak.ha jol tudom a "konuszosat" (valaki mondja mar meg mi a normalis neve) azt tul lehet szoritani.
az iparison nem erzed de hamarabb tonkre megy mert nem birja annyira a tengelyel parhuzamos eroket mint az elobbi.
Amit mi most kónuszosnak hívtunk annak menetes kormánycsapágy a neve, abból is létezik iparis és golyókosaras is, de a lényegen és a szerelésen ez nem változtat.
Hogy szokták mondani? Elég nehéz elmagyarázni annak, aki nem érti, hiába írják le neki, mi van...
Na, megszorítottam jobban. Leírom, milyen: elég gagyi, a kónusz csak simán recés, csak kézzel lehet szorítani rajta, nem hatlapfejû. Az ellenanya hatlapfejû. Megszorítottam elég rendesen és ez lett: érzem a golyók gördülését, és a kormány egyenesbe akar beállni: amikor fordigatom, érzem, hogy egyenesbe a legkönyebb fordítani, egyenesbõl ki már nehezebb. Vízszintesbe fordítva a vázat a villa lebillen. Egyébként így már nem kotyog. De egyértelmûen nehezebb fordítani, mint egy másik MTB-t, ami nem kotyog és mégis jól mûködik.
Nem mûködik jól, túlhúztad. Lazíts rajta!
A sebesség mindent megold.
#1015
Írta 2012. április 29. - 12:47
akkor meg oro es bodotta.
es nagyon szivesen.
minimalis szorulas meg azert lehet mert ocska a csapagy amit hasznalsz.
off:van olyan topik ahol a balesetek utani rehabilitaciot targyaljuk?
ertem ez alatt hogy volt egy konyok toresem es kivancsi vagyok masnak is volt e es hogy mennyire epult fel belol bringas szempontbol.
#1016
Írta 2012. április 29. - 12:29
Na, megszorítottam jobban. Leírom, milyen: elég gagyi, a kónusz csak simán recés, csak kézzel lehet szorítani rajta, nem hatlapfejû. Az ellenanya hatlapfejû. Megszorítottam elég rendesen és ez lett: érzem a golyók gördülését, és a kormány egyenesbe akar beállni: amikor fordigatom, érzem, hogy egyenesbe a legkönyebb fordítani, egyenesbõl ki már nehezebb. Vízszintesbe fordítva a vázat a villa lebillen. Egyébként így már nem kotyog. De egyértelmûen nehezebb fordítani, mint egy másik MTB-t, ami nem kotyog és mégis jól mûködik.
#1017
Írta 2012. április 29. - 11:51
az iparison nem erzed de hamarabb tonkre megy mert nem birja annyira a tengelyel parhuzamos eroket mint az elobbi.
#1018
Írta 2012. április 29. - 07:29
normál esetben elég ráfújni a kormányra, hogy rendesen elforduljon, és ugyanakkor ne is kotyogjon
#1019
Írta 2012. április 28. - 22:28
Igen, univerzális tanács, ne szoruljon és ne is kotyogjon. Na de kinek mit jelent a szorulás... akkor szorul, ha már egyáltalán nem tudom elfordítani a kormányt? Vagy az is szorulás, ha érzem a golyók gördülését?
Ja, amúgy jobban megnézve, tényleg rossz helyre írtam, sorry
Hogy szokták mondani? Egy vaknak nehéz elmagyarázni, hogy milyenek a színek?
A sebesség mindent megold.
#1020
Írta 2012. április 28. - 21:49
fektesd el a bringat es ha a villa lebillen a fold fele akkor jo.
es persze ne kotyogjon.
vagy vidd el szervizbe ott ertenek hozza.