Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6413 hozzászólás a témában

#6401
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Be lehet szerezni 1"-os nyakú telós villákat is, de nem érdemes már ilyesmivel foglalkozni. Inkább vázcsere.
Úgyis jön az 1.5-ös szabvány :D :D :D

#6402
dzsi

dzsi

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Hali!

A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.

#6403
Nolan

Nolan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
Nemtom mivan itt, de a menetesen a villanyakon, meg a kormánycsapágyon van egy menet, am felülrõl rászorítja a felsõ és az alsó csészét.
Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja :)


Opa

#6404
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Ezt rob "szúrta" be a linkel-õ be, úgyhogy utólagos engedelmével én ide is berakaom. Szerintem ebbõl elég sok minden válhat világossá kormánycsapágyakkal kapcsolatban.

http://www.cyclingne...owfix_headtypes


#6405
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
A menetes villába való stucni szárában egy hosszú csavar van (a tetején általában hatlapfejben végzõdik). A stucni alapvetõen két részbõl áll, a felsõ az, amit látsz, ebbe van befogatva a kormány. Az alsót a csavar köti össze a felsõ résszel. Ez így együtt megy bele a villa nyakába. A két rész végei ferdék, és a furat az elsóban arrább van, így, amikor a csavart meghúzod, az alsó rész a ferde lapolás mentén el fog mozdulni a felsõhöz képest oldalra, így ,megszorul a villa nyakában. Ilyen példul a kemping stucnija is.

#6406
bigtom

bigtom

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Aha. Kezdem erteni a menetest. Tehat a villanyakon levo menetre egy anya kerul, ez szoritja ossze a villat a a fejcsovel/kormanycsapaggyal. A kerdes, hogy hogyan kapcsolodik mindehhez menetes esetben a stucni (ami ugye nem olyan mint az ahead-esnel, mert szara is van). Jut eszembe, a kormany csapagy akkor a ket esetben egyforman mukszik, csak esetleg a mereete mas nem?

#6407
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
No, akkor az anyán van a menet.

#6408
mad_823

mad_823

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
A menet a villanyakon van, sehol máshol. Mezei stucni esetében a villanyakra tekeredõ anya szorítja össze a kormánycsapágyat. A-head esetén a kupak húzza össze, majd az A-head-et rászorítjuk a csavarjaival a villanyakra, ami bikán tart...

#6409
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Az az igazság, hogy én nem szedtem szét ilyesmit, de mivel a nem a-head-es villa nyakán menet van, a stucnin meg nincs, így gondolom a homlokcsõnek kell menetesnek lennie.

#6410
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
Mit jelent az , hogy menetes homlokcsõ ?  :o a homlokcsõben menet van ?  :o ( ez zseniális kérdés vót ), ha menetes stucnid / villád van, ugye még nem jelenti azt , hogy menetes a homlokcsõ ?  ???

#6411
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
"Size isn't everything" (a méret nem minden)-mondják, de ezesetben bizony számít. Vagyis más a homlokcsõ átmérõje. menetes.

#6412
bigtom

bigtom

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Hmm, sejtettem. Mar csak a kivancsisagert - mi ennek az oka?

#6413
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Ha menetes fejcsövû biciklid van, és A-head set-eset szeretnél, akkor nincs más dolgod, mint kicserélni a vázat. Bocs, az iróniáért, ezzel én is így jártam egy éve.


#6414
bigtom

bigtom

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Egy kissé hiányosak az ismereteim etéren, ezért szeretném a segítségeteket kérni a homály elhesegetésében.

Kezdjuk az Ahead-es esettel.
Itt a kormcsap egy-egy konusz vagy csapágy ami a fejcsõ alsó illetve felsõ részébe kerül. Ebbe illeszkedik a villanyak amely átmegy a fejcsövön, és rá kerül a stucni. A villanyakba még kerül egy dió vagy hedlock (vagymi) ami beleszorul a villanyakba, es ez egy csavarral egy a stucni tetején levõ kupakkal van összekötve. Ahogy meghúzom a csavart a kupak összehúzza a stucnit a villával, így nem fordulhat elõ, hogy a villa föl/le kotyog (ha jol gondolom ehhez az is kell, hogy a közgyûrûkkel úgy állítsam be a stucnit, hogy az 1-2 mmnyit kilógjon). Ezután kell meghúzni a stucnit, és ez tartja valójában a villanyakat.

A kérdés, hogy ez tényleg így van-e, nem hagytam-e ki valamit, illetve, hogy ez a dió/headlock ez micsoda - állítólag többféle is van. Hogy mûködnek ezek?

Menetes változat.
Ezt nem teljesen értem. Van ugye egy villa nyak ami menetes, illetve egy stucni aminek szára van, es bele megy a villába/fejcsõbe - nem is tudom. Ez hogy van, mert nekem teljesen homály... Azt hiszem, itt a kormány csapágy is valahogy máshogy van mint az ahead-esnél.

Kérdés még, hogy ha van egy menetes megoldású biciklim, akkor mit kell kicserélni, ha át akarom alakítani AHeadesre? Meg lehet ezt csinálni?

Köszi a továbbképzést...