 Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit.
 Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit. 
					
					Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
                    Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
 
	Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
		 Started by 
	bigtom
, 2002. July 25. 10:51
	
    
				
                    
                    #6401
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2003. April 07. - 18:16
				
					
				
				
					Posted 2003. April 07. - 18:16
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Egyenesbõl is van 70mm-es csak kérdezd a triálososkat... Arra, hogy jobban törik, csak annyit mondok, hogy syntace  : Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit.
 Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit. 
					
					
					
				
				
				
				 Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit.
 Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit. 
					
					
				
                    
                    #6402
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2003. April 07. - 18:09
				
					
				
				
					Posted 2003. April 07. - 18:09
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					A hajlított hosszabb,felegyenesedettebb tartást enged és szerintem nem törik olyan könnyen.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6403
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2003. April 07. - 17:55
				
					
				
				
					Posted 2003. April 07. - 17:55
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Valahol olvastam, hogy a Bontrager bácsi egyszer kifejtette, hogy tulajdonképpen semmi különbség nincs a hajlított és az egyenes kormányok között erõsség tekintetében. Ez csak divat. Õk is csak azért gyártanak hajlítottat, mert ha nem tennék, komoly veszteségük lenne. 
"Ha CC-zel, vegyél egyenes kormányt, ha nem akkor hajlítottat!" Hogy miért? Ezt nem tudja senki. De a választás lehetõsége adott, mindenki eldöntheti, mi tetszik jobban.
					
				
				
				
				"Ha CC-zel, vegyél egyenes kormányt, ha nem akkor hajlítottat!" Hogy miért? Ezt nem tudja senki. De a választás lehetõsége adott, mindenki eldöntheti, mi tetszik jobban.
				
                    
                    #6404
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2003. April 07. - 15:57
				
					
				
				
					Posted 2003. April 07. - 15:57
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #6405
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2003. April 07. - 15:30
				
					
				
				
					Posted 2003. April 07. - 15:30
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #6406
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2003. April 07. - 15:20
				
					
				
				
					Posted 2003. April 07. - 15:20
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Egy apró kérdés:
Miért van az, hogy az egyik kormány hajlított a másik meg egyenes?
Miben különböznek, melyik jobb?
					
				
				
				
				Miért van az, hogy az egyik kormány hajlított a másik meg egyenes?
Miben különböznek, melyik jobb?
				
                    
                    #6407
			 
                    
                
                
				
				 vendég__*
				
				
					Posted 2002. July 29. - 10:40
				
					
	vendég__*
				
				
					Posted 2002. July 29. - 10:40
				
			
				
			
		
			
			
			 vendég__*
				
					
	vendég__*
				
					Be lehet szerezni 1"-os nyakú telós villákat is, de nem érdemes már ilyesmivel foglalkozni. Inkább vázcsere.
Úgyis jön az 1.5-ös szabvány 
  
  
					
					
					
				
				
				
				Úgyis jön az 1.5-ös szabvány
 
  
  
					
					
				
                    
                    #6408
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 28. - 22:44
				
					
				
				
					Posted 2002. July 28. - 22:44
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Hali!
A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.
					
				
				
				
				A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.
				
                    
                    #6409
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 13:49
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 13:49
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Nemtom mivan itt, de a menetesen a villanyakon, meg a kormánycsapágyon van egy menet, am felülrõl rászorítja a felsõ és az alsó csészét.
Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja
Opa
					
				
				
				
				Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja

Opa
				
                    
                    #6410
			 
                    
                
                
				
				 vendég__*
				
				
					Posted 2002. July 25. - 12:24
				
					
	vendég__*
				
				
					Posted 2002. July 25. - 12:24
				
			
				
			
		
			
			
			 vendég__*
				
					
	vendég__*
				
					Ezt rob "szúrta" be a linkel-õ be, úgyhogy utólagos engedelmével én ide is berakaom. Szerintem ebbõl elég sok minden válhat világossá kormánycsapágyakkal kapcsolatban.
http://www.cyclingne...owfix_headtypes
					
					
					
				
				
				
				http://www.cyclingne...owfix_headtypes
				
                    
                    #6411
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:57
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:57
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					A menetes villába való stucni szárában egy hosszú csavar van (a tetején általában hatlapfejben végzõdik). A stucni alapvetõen két részbõl áll, a felsõ az, amit látsz, ebbe van befogatva a kormány. Az alsót a csavar köti össze a felsõ résszel. Ez így együtt megy bele a villa nyakába. A két rész végei ferdék, és a furat az elsóban arrább van, így, amikor a csavart meghúzod, az alsó rész a ferde lapolás mentén el fog mozdulni a felsõhöz képest oldalra, így ,megszorul a villa nyakában. Ilyen példul a kemping stucnija is.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6412
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:47
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:47
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Aha. Kezdem erteni a menetest. Tehat a villanyakon levo menetre egy anya kerul, ez szoritja ossze a villat a a fejcsovel/kormanycsapaggyal. A kerdes, hogy hogyan kapcsolodik mindehhez menetes esetben a stucni (ami ugye nem olyan mint az ahead-esnel, mert szara is van). Jut eszembe, a kormany csapagy akkor a ket esetben egyforman mukszik, csak esetleg a mereete mas nem?
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6413
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:44
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:44
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #6414
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:42
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:42
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					A menet a villanyakon van, sehol máshol. Mezei stucni esetében a villanyakra tekeredõ anya szorítja össze a kormánycsapágyat. A-head esetén a kupak húzza össze, majd az A-head-et rászorítjuk a csavarjaival a villanyakra, ami bikán tart...
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6415
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:36
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:36
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Az az igazság, hogy én nem szedtem szét ilyesmit, de mivel a nem a-head-es villa nyakán menet van, a stucnin meg nincs, így gondolom a homlokcsõnek kell menetesnek lennie.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6416
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:29
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:29
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Mit jelent az , hogy menetes homlokcsõ ?   a homlokcsõben menet van ?
 a homlokcsõben menet van ?   ( ez zseniális kérdés vót ), ha menetes stucnid / villád van, ugye még nem jelenti azt , hogy menetes a homlokcsõ ?  ???
 ( ez zseniális kérdés vót ), ha menetes stucnid / villád van, ugye még nem jelenti azt , hogy menetes a homlokcsõ ?  ???
					
					
					
				
				
				
				 a homlokcsõben menet van ?
 a homlokcsõben menet van ?   ( ez zseniális kérdés vót ), ha menetes stucnid / villád van, ugye még nem jelenti azt , hogy menetes a homlokcsõ ?  ???
 ( ez zseniális kérdés vót ), ha menetes stucnid / villád van, ugye még nem jelenti azt , hogy menetes a homlokcsõ ?  ???
					
					
				
                    
                    #6417
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:18
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:18
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					"Size isn't everything" (a méret nem minden)-mondják, de ezesetben bizony számít. Vagyis más a homlokcsõ átmérõje. menetes.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6418
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 11:01
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 11:01
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #6419
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 10:58
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 10:58
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Ha menetes fejcsövû biciklid van, és A-head set-eset szeretnél, akkor nincs más dolgod, mint kicserélni a vázat. Bocs, az iróniáért, ezzel én is így jártam egy éve.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #6420
			 
                    
                
                
				
				 Posted 2002. July 25. - 10:51
				
					
				
				
					Posted 2002. July 25. - 10:51
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Egy kissé hiányosak az ismereteim etéren, ezért szeretném a segítségeteket kérni a homály elhesegetésében.
Kezdjuk az Ahead-es esettel.
Itt a kormcsap egy-egy konusz vagy csapágy ami a fejcsõ alsó illetve felsõ részébe kerül. Ebbe illeszkedik a villanyak amely átmegy a fejcsövön, és rá kerül a stucni. A villanyakba még kerül egy dió vagy hedlock (vagymi) ami beleszorul a villanyakba, es ez egy csavarral egy a stucni tetején levõ kupakkal van összekötve. Ahogy meghúzom a csavart a kupak összehúzza a stucnit a villával, így nem fordulhat elõ, hogy a villa föl/le kotyog (ha jol gondolom ehhez az is kell, hogy a közgyûrûkkel úgy állítsam be a stucnit, hogy az 1-2 mmnyit kilógjon). Ezután kell meghúzni a stucnit, és ez tartja valójában a villanyakat.
A kérdés, hogy ez tényleg így van-e, nem hagytam-e ki valamit, illetve, hogy ez a dió/headlock ez micsoda - állítólag többféle is van. Hogy mûködnek ezek?
Menetes változat.
Ezt nem teljesen értem. Van ugye egy villa nyak ami menetes, illetve egy stucni aminek szára van, es bele megy a villába/fejcsõbe - nem is tudom. Ez hogy van, mert nekem teljesen homály... Azt hiszem, itt a kormány csapágy is valahogy máshogy van mint az ahead-esnél.
Kérdés még, hogy ha van egy menetes megoldású biciklim, akkor mit kell kicserélni, ha át akarom alakítani AHeadesre? Meg lehet ezt csinálni?
Köszi a továbbképzést...
					
					
					
				
				
				
				Kezdjuk az Ahead-es esettel.
Itt a kormcsap egy-egy konusz vagy csapágy ami a fejcsõ alsó illetve felsõ részébe kerül. Ebbe illeszkedik a villanyak amely átmegy a fejcsövön, és rá kerül a stucni. A villanyakba még kerül egy dió vagy hedlock (vagymi) ami beleszorul a villanyakba, es ez egy csavarral egy a stucni tetején levõ kupakkal van összekötve. Ahogy meghúzom a csavart a kupak összehúzza a stucnit a villával, így nem fordulhat elõ, hogy a villa föl/le kotyog (ha jol gondolom ehhez az is kell, hogy a közgyûrûkkel úgy állítsam be a stucnit, hogy az 1-2 mmnyit kilógjon). Ezután kell meghúzni a stucnit, és ez tartja valójában a villanyakat.
A kérdés, hogy ez tényleg így van-e, nem hagytam-e ki valamit, illetve, hogy ez a dió/headlock ez micsoda - állítólag többféle is van. Hogy mûködnek ezek?
Menetes változat.
Ezt nem teljesen értem. Van ugye egy villa nyak ami menetes, illetve egy stucni aminek szára van, es bele megy a villába/fejcsõbe - nem is tudom. Ez hogy van, mert nekem teljesen homály... Azt hiszem, itt a kormány csapágy is valahogy máshogy van mint az ahead-esnél.
Kérdés még, hogy ha van egy menetes megoldású biciklim, akkor mit kell kicserélni, ha át akarom alakítani AHeadesre? Meg lehet ezt csinálni?
Köszi a továbbképzést...

 Sign In
 Sign In Create Account
 Create Account
 
			
			
			
				
 
				
				
			 
			
			 Back to top
 Back to top 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			






