nézegettem a tune szarvacskáját, de nem igazán értem, hogy mire gondolsz, annyi különbséget vettem csak észre, hogy ennek felül van a szorítócsavarja a szár tövénél
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#5801
Írta 2004. június 22. - 13:17
#5802
Írta 2004. június 22. - 13:16
#5803
Írta 2004. június 22. - 13:06
Na ez az alu dugó már tetszik, esetleg tudnátok v.kit ajánlani aki ilyet csinálna számomra!
A szorítóbilincset pedig úgy értettem, hogy van különbség egy hagyományos szarv rögzítése és a tune/roox szarvak rögzítése között. Ezek keresztmetszete állandó kör alak még a bilincs résznél is. Itt nem csak egy oldal szorít a kormányhoz, miután meghúztad a csavart. A hagyományos szarvak esetében általában az alsó felét szorítod hozzá a csavarral.
A szorítóbilincset pedig úgy értettem, hogy van különbség egy hagyományos szarv rögzítése és a tune/roox szarvak rögzítése között. Ezek keresztmetszete állandó kör alak még a bilincs résznél is. Itt nem csak egy oldal szorít a kormányhoz, miután meghúztad a csavart. A hagyományos szarvak esetében általában az alsó felét szorítod hozzá a csavarral.
#5804
Írta 2004. június 22. - 12:44
egy alu dugot kell csinaltatni ami bele szorul a kormyna vegebe.
esetleg vmi kemny muanyagbol lehet meg.
miylen az amikor nem hagyomanyos bilincses hanem szorito fajta.
elfogja torzitani a csovet.
foleg bukta utan
esetleg vmi kemny muanyagbol lehet meg.
miylen az amikor nem hagyomanyos bilincses hanem szorito fajta.
elfogja torzitani a csovet.
foleg bukta utan
#5805
Írta 2004. június 22. - 12:26
én 148g-os alukormányt használtam szarvval, és fogok is, ha végre majd kész lesz az új biciklim...
és hát neméppen raceface, hanem egy jóval olcsóbb cucc, szóval szerintem nem gáz, ha szarvval használod, ezt csak azért írták oda, hogy védjék magukat
és hát neméppen raceface, hanem egy jóval olcsóbb cucc, szóval szerintem nem gáz, ha szarvval használod, ezt csak azért írták oda, hogy védjék magukat
#5806
Írta 2004. június 22. - 12:13
Elfelejtettem írni, hogy valójában alukormányról van szó és még nem is a legkönnyebb fajta (145 gr.) És a race face mégis ragaszkodik a dugóhoz! Szóval vároma válaszokat, mit javasoltok, ill. mi lehet a gond, ha mégsincs benne dugó???
Köszi!
Köszi!
#5807
Írta 2004. június 22. - 12:06
szerintem érdemes dönteni, hogy könnyû karbon kormány, vagy alu kormány+ szarv....
egyébként alu kormányok is vannak 140-150g körül, ami max 40-50g többlet a karbonhoz képest
egyébként alu kormányok is vannak 140-150g körül, ami max 40-50g többlet a karbonhoz képest
#5808
Írta 2004. június 22. - 11:47
Sziasztok!
Egy race face egyenes kormány csücsül a bringámban és a honlap szerint nem lehet rá szarvat húzni, csak a garanciavesztés terhe mellett. Amennyiben mégis raknék rá javasolják, hogy dugót kell használni. Na itt vagyok eltévedve, mert nem tudom, hogy milyen-milyen is az a dugó???
Mert úgye a markolatokhoz is adnak dugót, meg létezik komolyabb akár olyan is amit a bmx-esek használnak. Na ilyet nem akarok beletenni, mert oda a könnyû kormány tömege. Ergo érdekelne v.mi könnyû, de biztonságos megoldás (melyik, milyen dugó???) A szarv amit rátennék nem a hagyományos bilincses megoldású, hanem az elvileg kíméletesebben szórító fajta (tune, roox, stb.. tudja ezeket)
Köszi elõre is!
Egy race face egyenes kormány csücsül a bringámban és a honlap szerint nem lehet rá szarvat húzni, csak a garanciavesztés terhe mellett. Amennyiben mégis raknék rá javasolják, hogy dugót kell használni. Na itt vagyok eltévedve, mert nem tudom, hogy milyen-milyen is az a dugó???
Mert úgye a markolatokhoz is adnak dugót, meg létezik komolyabb akár olyan is amit a bmx-esek használnak. Na ilyet nem akarok beletenni, mert oda a könnyû kormány tömege. Ergo érdekelne v.mi könnyû, de biztonságos megoldás (melyik, milyen dugó???) A szarv amit rátennék nem a hagyományos bilincses megoldású, hanem az elvileg kíméletesebben szórító fajta (tune, roox, stb.. tudja ezeket)
Köszi elõre is!
#5809
Írta 2004. június 14. - 21:11
öhöm, csak azorul, csak szorul - DE, van fejleméy, észrevettem, hogy a conix szép lassan kicsúszott, s a tengely ergölbülvén szép ferdén elõrecsoffadva ült vissza a villanyakba...na ilyet se láttam még, ez okot adhat a csapágyszorulásnak, kérdés, mit tegyek bele, mert az FSA conixban egyre kevésbé hiszek...ki gyárt manapság minõségi conix-ot, illetve marhakönnyú headloc-ot?
#5810
Írta 2004. június 14. - 14:50
nekem is van problémám: kellene egy fejcsapágy, ami kb 25 mm magas, de inkább alacsonyabb. (az alsó és a felsõ csésze együtt!!)
bármilyen ötletnek örülök.
bármilyen ötletnek örülök.
#5811
Írta 2004. június 14. - 11:02
csapagy bolt csavar bolt.
miskolcon szaz helyen kaphato nem hiszem, hoyg a nagy faluban nincs sehol.
miskolcon szaz helyen kaphato nem hiszem, hoyg a nagy faluban nincs sehol.
#5812
Írta 2004. június 14. - 09:05
OFF
és hol lehet menetögzítõt kapni? már régóta szeretnék (pl Loctite), de sehol nem találok...
és hol lehet menetögzítõt kapni? már régóta szeretnék (pl Loctite), de sehol nem találok...
#5813
Írta 2004. június 13. - 18:39
szertem vmi menetrogzitovel mar okesabb lesz.
nem hiszem, hoyg fejcsapagy problema.
bare eleg fura helyzet
nem hiszem, hoyg fejcsapagy problema.
bare eleg fura helyzet
#5814
Írta 2004. június 13. - 18:28
Van egy problémám - sziklás terepezés után, fõleg, ha zúzósabban nyomom, megszorul a fejcsapágyam - utána egy szétszedés-újraösszeszerelés megoldja a problémát, de nem ártana, ha meg se történne. Észrevettem viszont, h a stucnit villanyakra rögzítõ 2 csavar határozottan kilazul, kitekeredik, s gyakorlatilag a stucni szorítja össze a felsõ csapágyat. Hogy lehetne ezt elkerülni? Használjak menetrögzítõt? Vagy egyszerûen csak gagyi a fejcsapágy? (FSA Orbit félintegrált)
#5815
Írta 2004. június 09. - 14:04
pedig ott kell neki lennie valahol a futopalya kornyeken.
az 'arnyekban'. :-)
az 'arnyekban'. :-)
#5816
Írta 2004. június 08. - 22:00
oh thx, 4200 volt ridebike liciten...
igazából az nem tiszta, hogy hogy kerül oda a zsír a golyókhoz, mert belül nem láttam semmilyen rést...
igazából az nem tiszta, hogy hogy kerül oda a zsír a golyókhoz, mert belül nem láttam semmilyen rést...
#5817
Írta 2004. június 08. - 21:48
grat vettel egy isten fejcsapit!
injkecios tuvel benyom kis golyo zsiroz
nem fontos benyomni sem, a zsir is betudja nyomni altalaban.
injkecios tuvel benyom kis golyo zsiroz
nem fontos benyomni sem, a zsir is betudja nyomni altalaban.
#5818
Írta 2004. június 08. - 21:44
tudja valaki esetleg, hogy gyakorlatban hogyan mûködik a WTB-nek ez a grease guard rendszere, mert szerváltam egy ilyen fejcsapit, és akárhogy nézegettem, nemnagyon jöttem rá a mûködésére...
http://www.wtb.com/headsets.html
http://www.wtb.com/headsets.html
#5819
Írta 2004. május 21. - 09:41
Regi versenyt szeretnek fitness bringava alakitani, es ez valoszinuleg stucni cseret von maga utan.
A villa gondolom 1" os, valszeg menetes fejcsapagyas, a stucnik amik montisak azok meg 1 1/8 as ahedesek.
Regesreg lattam vmi atalakitot. Van meg ilyen? /amit betekerek a villanyaba, es felul egy vastagabb kilog/
Ez mennyire jo megoldas? Vagy keressek inkabb vmi belevalo stucnit? A T#&@CO bringakba is olyan lehet
A villa gondolom 1" os, valszeg menetes fejcsapagyas, a stucnik amik montisak azok meg 1 1/8 as ahedesek.
Regesreg lattam vmi atalakitot. Van meg ilyen? /amit betekerek a villanyaba, es felul egy vastagabb kilog/
Ez mennyire jo megoldas? Vagy keressek inkabb vmi belevalo stucnit? A T#&@CO bringakba is olyan lehet
#5820
Írta 2004. május 11. - 00:06
Köszi, de az sajna messze van. Majd ha valami más elintéznivalóm is lesz Pesten, megnézem. Valamelyik nap beugrok a közeli üzletbe és szétnézek ot, hátha adódik valami.