Aha érdekes. Talán egyszer rászánom magam és kipróbálom.
Eddig szerencsére nem volt se rozsdásodás, se szorulás, lehet azért mert viszonylag gyakran szétszedem, megzsírozom, ja és hogy pincében tartom mikor esik az esõ, meg egyébként is.
jobb nemjobb ki tudja.
de a kosár csunyább használat során hamar eldeformálódhat, szétrozsdálódhat, teleküldi apró darabokkal a golyók pályáját, ezzel kikezdi öket, megszorul a kcs.
ha nincs kosár, nincs ilyen baj, sima futás, meg vigyorgás
(nem kitaláltam, nekem nééha megszorul a kosár meg "pápá" állapotba került grrr >)
igen, ugyanazok,csak sokkal több kell bele(azért annyira nem sokkal ) szal a kosár ilyenkor ki van hagyva, és helyette több ugyanaz a méretû golyócSKA.
nézegettem a tune szarvacskáját, de nem igazán értem, hogy mire gondolsz, annyi különbséget vettem csak észre, hogy ennek felül van a szorítócsavarja a szár tövénél
Na ez az alu dugó már tetszik, esetleg tudnátok v.kit ajánlani aki ilyet csinálna számomra!
A szorítóbilincset pedig úgy értettem, hogy van különbség egy hagyományos szarv rögzítése és a tune/roox szarvak rögzítése között. Ezek keresztmetszete állandó kör alak még a bilincs résznél is. Itt nem csak egy oldal szorít a kormányhoz, miután meghúztad a csavart. A hagyományos szarvak esetében általában az alsó felét szorítod hozzá a csavarral.
én 148g-os alukormányt használtam szarvval, és fogok is, ha végre majd kész lesz az új biciklim...
és hát neméppen raceface, hanem egy jóval olcsóbb cucc, szóval szerintem nem gáz, ha szarvval használod, ezt csak azért írták oda, hogy védjék magukat
Elfelejtettem írni, hogy valójában alukormányról van szó és még nem is a legkönnyebb fajta (145 gr.) És a race face mégis ragaszkodik a dugóhoz! Szóval vároma válaszokat, mit javasoltok, ill. mi lehet a gond, ha mégsincs benne dugó???
Köszi!
szerintem érdemes dönteni, hogy könnyû karbon kormány, vagy alu kormány+ szarv....
egyébként alu kormányok is vannak 140-150g körül, ami max 40-50g többlet a karbonhoz képest
Egy race face egyenes kormány csücsül a bringámban és a honlap szerint nem lehet rá szarvat húzni, csak a garanciavesztés terhe mellett. Amennyiben mégis raknék rá javasolják, hogy dugót kell használni. Na itt vagyok eltévedve, mert nem tudom, hogy milyen-milyen is az a dugó???
Mert úgye a markolatokhoz is adnak dugót, meg létezik komolyabb akár olyan is amit a bmx-esek használnak. Na ilyet nem akarok beletenni, mert oda a könnyû kormány tömege. Ergo érdekelne v.mi könnyû, de biztonságos megoldás (melyik, milyen dugó???) A szarv amit rátennék nem a hagyományos bilincses megoldású, hanem az elvileg kíméletesebben szórító fajta (tune, roox, stb.. tudja ezeket)
öhöm, csak azorul, csak szorul - DE, van fejleméy, észrevettem, hogy a conix szép lassan kicsúszott, s a tengely ergölbülvén szép ferdén elõrecsoffadva ült vissza a villanyakba...na ilyet se láttam még, ez okot adhat a csapágyszorulásnak, kérdés, mit tegyek bele, mert az FSA conixban egyre kevésbé hiszek...ki gyárt manapság minõségi conix-ot, illetve marhakönnyú headloc-ot?
nekem is van problémám: kellene egy fejcsapágy, ami kb 25 mm magas, de inkább alacsonyabb. (az alsó és a felsõ csésze együtt!!)
bármilyen ötletnek örülök.
Van egy problémám - sziklás terepezés után, fõleg, ha zúzósabban nyomom, megszorul a fejcsapágyam - utána egy szétszedés-újraösszeszerelés megoldja a problémát, de nem ártana, ha meg se történne. Észrevettem viszont, h a stucnit villanyakra rögzítõ 2 csavar határozottan kilazul, kitekeredik, s gyakorlatilag a stucni szorítja össze a felsõ csapágyat. Hogy lehetne ezt elkerülni? Használjak menetrögzítõt? Vagy egyszerûen csak gagyi a fejcsapágy? (FSA Orbit félintegrált)