Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6419 hozzászólás a témában

#5801
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Aha érdekes. Talán egyszer rászánom magam és kipróbálom. :)
Eddig szerencsére nem volt se rozsdásodás, se szorulás, lehet azért mert viszonylag gyakran szétszedem, megzsírozom, ja és hogy pincében tartom mikor esik az esõ, meg egyébként is. :)


#5802
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
jobb nemjobb ki tudja.
de a kosár csunyább használat során hamar eldeformálódhat, szétrozsdálódhat, teleküldi apró darabokkal a golyók pályáját, ezzel kikezdi öket, megszorul a kcs.
ha nincs kosár, nincs ilyen baj, sima futás, meg vigyorgás ;)
(nem kitaláltam, nekem nééha megszorul a kosár meg "pápá" állapotba került grrr >:()

#5803
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
És ez mitõl jobb annál ha kosárral együtt teszem be?

#5804
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
igen, ugyanazok,csak sokkal több kell bele(azért annyira nem sokkal ;)) szal a kosár ilyenkor ki van hagyva, és helyette több ugyanaz a méretû golyócSKA.

#5805
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Azt olvastam, hogy a kormánycsapágyba érdemesebb a golyókat szabadon berakni, de ilyenkor ugyanazt a golyóméretet kell használni?

#5806
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
azert mert nincs kulonbseg szertem
egy csavar egy oldalrol bamm
tune.de
roox.at
mind

#5807
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
nézegettem a tune szarvacskáját, de nem igazán értem, hogy mire gondolsz, annyi különbséget vettem csak észre, hogy ennek felül van a szorítócsavarja a szár tövénél

#5808
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
esztergalyos

#5809
purge

purge

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Na ez az alu dugó már tetszik, esetleg tudnátok v.kit ajánlani aki ilyet csinálna számomra!

A szorítóbilincset pedig úgy értettem, hogy van különbség egy hagyományos szarv rögzítése és a tune/roox szarvak rögzítése között. Ezek keresztmetszete állandó kör alak még a bilincs résznél is. Itt nem csak egy oldal szorít a kormányhoz, miután meghúztad a csavart. A hagyományos szarvak esetében általában az alsó felét szorítod hozzá a csavarral.

#5810
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
egy alu dugot kell csinaltatni ami bele szorul a kormyna vegebe.
esetleg vmi kemny muanyagbol lehet meg.


miylen az amikor nem hagyomanyos bilincses hanem szorito fajta.


elfogja torzitani a csovet.
foleg bukta utan

#5811
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
én 148g-os alukormányt használtam szarvval, és fogok is, ha végre majd kész lesz az új biciklim...
és hát neméppen raceface, hanem egy jóval olcsóbb cucc, szóval szerintem nem gáz, ha szarvval használod, ezt csak azért írták oda, hogy védjék magukat

#5812
purge

purge

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Elfelejtettem írni, hogy valójában alukormányról van szó és még nem is a legkönnyebb fajta (145 gr.) És a race face mégis ragaszkodik a dugóhoz! Szóval vároma válaszokat, mit javasoltok, ill. mi lehet a gond, ha mégsincs benne dugó???
Köszi!

#5813
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
szerintem érdemes dönteni, hogy könnyû karbon kormány, vagy alu kormány+ szarv....
egyébként alu kormányok is vannak 140-150g körül, ami max 40-50g többlet a karbonhoz képest

#5814
purge

purge

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Sziasztok!

Egy race face egyenes kormány csücsül a bringámban és a honlap szerint nem lehet rá szarvat húzni, csak a garanciavesztés terhe mellett. Amennyiben mégis raknék rá javasolják, hogy dugót kell használni. Na itt vagyok eltévedve, mert nem tudom, hogy milyen-milyen is az a dugó???
Mert úgye a markolatokhoz is adnak dugót, meg létezik komolyabb akár olyan is amit a bmx-esek használnak. Na ilyet nem akarok beletenni, mert oda a könnyû kormány tömege. Ergo érdekelne v.mi könnyû, de biztonságos megoldás (melyik, milyen dugó???) A szarv amit rátennék nem a hagyományos bilincses megoldású, hanem az elvileg kíméletesebben szórító fajta (tune, roox, stb.. tudja ezeket)

Köszi elõre is!

#5815
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
öhöm, csak azorul, csak szorul - DE, van fejleméy, észrevettem, hogy a conix szép lassan kicsúszott, s a tengely ergölbülvén szép ferdén elõrecsoffadva ült vissza a villanyakba...na ilyet se láttam még, ez okot adhat a csapágyszorulásnak, kérdés, mit tegyek bele, mert az FSA conixban egyre kevésbé hiszek...ki gyárt manapság minõségi conix-ot, illetve marhakönnyú headloc-ot?

#5816
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nekem is van problémám: kellene egy fejcsapágy, ami kb 25 mm magas, de inkább alacsonyabb. (az alsó és a felsõ csésze együtt!!)
bármilyen ötletnek örülök.

#5817
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
csapagy bolt csavar bolt.

miskolcon szaz helyen kaphato nem hiszem, hoyg a nagy faluban nincs sehol.

#5818
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
OFF
és hol lehet menetögzítõt kapni? már régóta szeretnék (pl Loctite), de sehol nem találok...


#5819
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
szertem vmi menetrogzitovel mar okesabb lesz.
nem hiszem, hoyg fejcsapagy problema.
bare eleg fura helyzet

#5820
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Van egy problémám - sziklás terepezés után, fõleg, ha zúzósabban nyomom, megszorul a fejcsapágyam - utána egy szétszedés-újraösszeszerelés megoldja a problémát, de nem ártana, ha meg se történne. Észrevettem viszont, h a stucnit villanyakra rögzítõ 2 csavar határozottan kilazul, kitekeredik, s gyakorlatilag a stucni szorítja össze a felsõ csapágyat. Hogy lehetne ezt elkerülni? Használjak menetrögzítõt? Vagy egyszerûen csak gagyi a fejcsapágy? (FSA Orbit félintegrált)