Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Started by
bigtom
, 2002. July 25. 10:51
#4801
Posted 2006. March 01. - 09:46

én azt mondanám, hogy attól függ.
ez nem csak anyagminõség, hanem anyagmennyiség és technológia kérdése is.
ez nem csak anyagminõség, hanem anyagmennyiség és technológia kérdése is.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4802
Posted 2006. February 28. - 14:10

Erõsebb szerintem. Egy scandium váz is erõsebb mint egy alu váz, még ha vékonyabbak a csõfalvastagságok akkor is.
#4803
Posted 2006. February 28. - 14:08

mégegyszer megkérdezném, hogy ha egy dh kormány scandiumból van, akkor az lesz-e olyan erõs,mint egy alu. kicsit maradi vagyok, ha kormányról van szó.ja, és egy controltech-rõl van szó.
#4804
Posted 2006. February 25. - 10:03

Van hidrós rotor, de azt is mellé írták, hogy olyat még nem nagyon csináltak, ami valahol ne eresztené az oil-t:(
#4805
Posted 2006. February 25. - 00:16

Létezik hidraulikus rotor.Az egyik Bikemagban volt is kép vagy 2rõl.Ezek vázba integrált megoldások voltak de az újságban is ironikusan említve volt,hogy mindegyik megoldás eresztette az olajat.BMXeknél is a vázon vannakilyen szemek amikkel össze lehet kötni a rotort.
NO OFF,USE SEARCH
#4806
Posted 2006. February 24. - 11:57

Én úgy emlékszem a mintha láttam volna már ilyet. Talán valamelyik Bike Workshop-ban, vagy neten nem tudom, délután megnézem a Workshopban.
#4807
Posted 2006. February 24. - 11:45

#4808
Posted 2006. February 23. - 19:15

DeviatE! Az elsõfékcsõ átmegy a villanyakon. A hátsóhoz kell a rotor, mint a bowdenes fékeknél.
#4809
Posted 2006. February 23. - 15:59

control tech kormányról mi a vélemény? régen elég kult márka volt, de most?
ráadásul scandium. az okosabbak felvilágosíthatnának,hogy mennyire bízhatok benne.
köszi
ráadásul scandium. az okosabbak felvilágosíthatnának,hogy mennyire bízhatok benne.
köszi
#4810
Posted 2006. February 23. - 01:44

#4811
Posted 2006. February 23. - 01:35

szerintem ilyen állat pedig nincs....
vagy nem kell elsõfék, vagy pedig a villanyakban megy a vezeték.
nem tudom elképzelni hirtelen a hidraulikus rotort, de persze minden lehet...

vagy nem kell elsõfék, vagy pedig a villanyakban megy a vezeték.
nem tudom elképzelni hirtelen a hidraulikus rotort, de persze minden lehet...
#4812
Posted 2006. February 22. - 21:51

Sziasztok,
látott már valaki olyan fejcsapágyat ami úgy mûködik mint egy rotor(bmx) csak olajos fékhez való?!Tehát: az olajosfékrendszerbe be van "kötve" a korm.csapágy zárt, olajban futó egysége!!!Valószinûleg a csapágyak nem a fékolajban futnak ..... vagy nemtudom. Lehet 25 kormánypörit nyomni vele
látott már valaki olyan fejcsapágyat ami úgy mûködik mint egy rotor(bmx) csak olajos fékhez való?!Tehát: az olajosfékrendszerbe be van "kötve" a korm.csapágy zárt, olajban futó egysége!!!Valószinûleg a csapágyak nem a fékolajban futnak ..... vagy nemtudom. Lehet 25 kormánypörit nyomni vele

#4813
Posted 2006. February 20. - 16:18

A kormányszár belsejében levõ hosszú csavart tényleg vissza kell rakni, betekerni 1-2 fordulatot, és izomból ütni. Belül egy ék van, aminek szét kell csúsznia. Ha a kormányszár kijött, akkor csak a külsõ bazi nagy anyákat kell levenni, és alul kiesik a villa.
Kormányszáraknak szokása nagyon megszorulni... ha nem nagy kár érte, fûrészeld el.
Kormányszáraknak szokása nagyon megszorulni... ha nem nagy kár érte, fûrészeld el.
#4814
Posted 2006. February 20. - 16:01

Fõleg ha majd össze akarod rakni.biker: ha ez a feladat gondot okoz, akkor lehet hogy jobban teszed, ha elviszed a gépet egy szervibe.
Ha nem húzod meg rendesen az ék csavarját akkor elfordulhat , de akár a kezedben is maradhat a kormány!
#4815
Posted 2006. February 20. - 09:32

biker: ha ez a feladat gondot okoz, akkor lehet hogy jobban teszed, ha elviszed a gépet egy szervibe.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4816
Posted 2006. February 20. - 09:03

Valszeg menetes (A-Heades-en nincs "nagy csavar"), és valszeg össze van rohadva. WD-40-nel áztasd, vagy vmi hasonló monyóval, és próbáld vhogy kiütni. A kormányszár kijön a villanyakból? Mert akkor az ékes vége van berohadva a nyakba, és hiába tekered ki a csavart, nem mozdul el az ék.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#4817
Posted 2006. February 19. - 21:26

Ha menetes rendszert használsz akkor húzd ki a villanyakból a kormányszár rúdját, ha nem megy akkor üss rá valamivel a kormányszárra mert meg van szorulva. Ezutánn le kell csavarnod egy villáskulcsal a kormánycsapi ellenanyáját (ha még nem tetted meg), utánna a kónuszt kézzel leszeded , ekkor már ki tudod venni a villát. Ha meg véletlenül A-heades akkor meg elég gáz hogy beütötted a csavart ...
#4818
Posted 2006. February 19. - 18:35

Hali!
A segítségeteket kérném. A helyzet a következõ: van egy törött vázam, amit már ki akar dobni az egyik õsöm, de van benne egy nagyon jó kormányrúd meg kormány +villa amit semmiképp nem tudok leszedni róla.
A középsõ hosszú csavart már kicsavaroztam, meg a váznyak felett közvetlen levõ szélest is, de nem jön szét. Egy ismerõs azt mondta hogy rakjam vissza a csavart és üssek rá kalapáccsal hogy kilazuljon de semmit nem ér mert a csavar beleesik tövig.
Valaki légyszi írja meg hogy hogyan tudnám szétszedni.
A segítségeteket kérném. A helyzet a következõ: van egy törött vázam, amit már ki akar dobni az egyik õsöm, de van benne egy nagyon jó kormányrúd meg kormány +villa amit semmiképp nem tudok leszedni róla.
A középsõ hosszú csavart már kicsavaroztam, meg a váznyak felett közvetlen levõ szélest is, de nem jön szét. Egy ismerõs azt mondta hogy rakjam vissza a csavart és üssek rá kalapáccsal hogy kilazuljon de semmit nem ér mert a csavar beleesik tövig.
Valaki légyszi írja meg hogy hogyan tudnám szétszedni.
#4819
Posted 2006. February 19. - 09:53

A WTB kormánycsapágy tényleg "FSA féláron"??? mert nem to mmelyiket válasszam.
Valaki tudna ebben nekem segíteni.
#4820
Posted 2006. February 07. - 11:43

Nofene, már a hirdetéseimet se tudom elég yól eldugni:P
Kimaradtak a költségvonzatok; acélnál kb a munkadíjjal kell számolni, az egész max 1-2e, alu esetén sincs több 2500-nál, bár ez függ attól is hogy milyen drága anyagot vesz az ember.
Az Altrix kiskerára meg olyan 5e körül lehet.
Kimaradtak a költségvonzatok; acélnál kb a munkadíjjal kell számolni, az egész max 1-2e, alu esetén sincs több 2500-nál, bár ez függ attól is hogy milyen drága anyagot vesz az ember.
Az Altrix kiskerára meg olyan 5e körül lehet.