Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Please log in to reply
6413 replies to this topic

#4561
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

én csak azért nem cserélnék le egy hagyományos kcsapot félintegráltra, hogy alacsonyabban legyen a kormány, akkor inkább szedj ki egy hézagolót, és tedd a stucni fölé, vagy fordítsd meg a stucnit, vagy ilyesmi...


A mostani vázam is félintegrált, és az új kinézett áldozat is az. Most egy laposabb WTB-m van a lecserélendõ vázamba. de a kinézett meridában meg magas a k.cs. felsõ része. Remélem így már nem félreérthetõ.

#4562
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
én csak azért nem cserélnék le egy hagyományos kcsapot félintegráltra, hogy alacsonyabban legyen a kormány, akkor inkább szedj ki egy hézagolót, és tedd a stucni fölé, vagy fordítsd meg a stucnit, vagy ilyesmi...

#4563
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ugye a FÉLintegrált kormánycsapágyaknál a vázba beütendõ csészék külsõ átmérõje, vagy másként fogalmazva a fejcsõ belsõ átmérõje minden váznál ugyanaz? A Meridákhoz csúnya magas k.cs. jár, nekem meg nem kell plusz 2-3centi emelés még a stucni alá, de van egy WTB k.cs. egy másik vázban. Én szerintem ezek kompatibilisek akármilyen félintegrált rendszerû vázzal, de szeretnék megerõsítést, nehogy besz**assam magam.

#4564
Bagi

Bagi

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts
Sziasz!

Spórolás jegyében vettem egy viszonylag olcsó kormánycsapágyat, ami BikePositive és valami félig integrált rendszerû, nem golyóskosaras, hanem egy-egy mûanyag gyûrû fedi belül a perselyeket.
Elég szépen forog, és jól is mûködne, csak van egy olyan bibi vele, hogy szerintem hiányzik belõle egy központosító gyûrû. Ezt úgy veszem észre, hogy ha épp annyira húzom meg, hogy ne szoruljon, akkor kotyog. Értelemszerûen, ha meg nem kotyog, akkor szorul, de gy idõ után akkor is kimozgósodik a stucni és a fölsõ záróelem találkozásánál.
A boltban ahol vettem és beszerelték, megnéztük és a többi ilyen csapágy dobozában sincs az említett gyûrû.
Konstrukciós hibás B+ csapágyak, vagy tényleg van ilyen, hogy nem kell az a gyûrû. Ebben az esetben mit tudok csinálni?

#4565
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Valaki tud nekem vmit mondani a Pazzaz ATB-894-es stucniról? Van vkinek ilyen? Ja és nem tudjátok, hogy hol lehet kapni és mennyiért? Thx elõre is.

hát tipusszámt nem tudok, és mivel nem linkeltél most lusta vagyok, megnézni a pz site-ot, de pazzaz stucnik voltak eddig a bringáimon, -egyiken még most is, /2 meg itt fog elrohadni a szekrényben/ 110es hosszban 145 gramm, egyévbként sztem kiváló darabok, bírták a súlomat, szal jó választás lehet...ja probikeban szokom venni, ilen 8k körüli árban ha jól emléxem...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4566
Keiko

Keiko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 419 posts
Valaki tud nekem vmit mondani a Pazzaz ATB-894-es stucniról? Van vkinek ilyen? Ja és nem tudjátok, hogy hol lehet kapni és mennyiért? Thx elõre is.

#4567
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Ki kell ütnöd...
Próbálj meg valami olyan szerszámot keresni, ami a fejcsõbe bedugva elég jól felfekszik körbe-körbe a csésze szélére, majd azt ütve kalapáld ki minél egyenletesebben.
Speciális esetekben szükség lehet arra, h kívülrõl kezd a bontást; a csésze külsõ része és a nyakcsõ közé üss valami kellõen vékony, ékes valamit, mint a villanyaknál, körbeütve így könnyebben megindul utána.


Csavarhúzó.

Jahh, óvatosan körbe haladva indítsd meg (belülrõl, esetleg kívülrõl), aztán mehet a verkli. :D
Ha nagyon be van gyógyulva, akkor kicsit lassabban, de menni fog.

#4568
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ki kell ütnöd...
Próbálj meg valami olyan szerszámot keresni, ami a fejcsõbe bedugva elég jól felfekszik körbe-körbe a csésze szélére, majd azt ütve kalapáld ki minél egyenletesebben.
Speciális esetekben szükség lehet arra, h kívülrõl kezd a bontást; a csésze külsõ része és a nyakcsõ közé üss valami kellõen vékony, ékes valamit, mint a villanyaknál, körbeütve így könnyebben megindul utána.

#4569
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
van, de én speciel egy kalapács + nyeregcsõdarabbal szoktam óvatosan körbe körbe kiütögetni.

#4570
811

811

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne. Hogy lehet leszedni az alsó ill. felsõ csészét a vázról. Egy vázcserét próbálok végrehajtani, de ezzel most meggyûlik a bajom. Van erre valami spéci szerszám?

#4571
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
kész van a persely 8-D
most már akár a CK is mehet a Mongoose-ba
alul kicsit magasabb lehet, h lehessen benne elegendõ anyag, egy belsõ perem miatt :P
http://img.tar.hu/ka.../22220402.jpg#3

#4572
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Már össze is vontam.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#4573
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Miért van két kormánycsapágy/kormány/stucni téma?
Itt a másik: http://forum.bikemag...hread.php?t=222

Edit: Megnéztem a dátumokat és már évek óta párhuzamosan fut :)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4574
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
egyreszt lovesem sinncs mirol beszelsz, masreszt senki nem hasznal itt ilyet, harmadreszt sikerult tul bo lere engedned ahhoz, hogy mindenki inkabb atgorgesse minthogy elolvassa, soroljam? ezt igazabol a boltossal kene megtargyalnod, ahol minden cuccot beszerzel, aztan ott egy helyen van a szakertelem, az arukeszlet, meg a probalkozas lehetosege is. igy latatlanba nem sok mindent tudunk tenni

plusz ha valamire nem valaszolnak, az tobbnyire azt jelenti, hogy a 8hozzaszolassal kesobb bemasolt ugyanarra a szovegre se fognak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4575
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.

Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.

Igazam van-e szerintetek is?

Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.

Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.

Mi lehet a megoldás?

Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).

Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.

Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.

Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz
--
tocsa

#4576
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.

Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.

Igazam van-e szerintetek is?

Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.

Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.

Mi lehet a megoldás?

Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).

Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.

Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.

Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz


Senki semmi? Valaki vakkantson már valamit!
--
tocsa

#4577
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts
Köszi az építõjellegû hozzászólást...
*

#4578
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Mennyi a garancia arra hogy ha szervízben szedetem ki a félintegrált kormánycsapi csészéjét a vázból, hogy a kedves szakember nem barmolja szét? Mert rendeltem 1 UMF Hardy vázat és a szállító lefelejette vagy nem tudom odaadni a kormánycsapágyat is ami hozzá jár..Továbbá parázok attól ha végül oda is adják akkor is gagyeszt adnak ami esetleg hamar kikotyog meg egyebek... Ha már csinálok 1 bicajt akkor legyen tip-top mert nem kevés pénzt ölök bele ebbe a procedúrába...


Te összevissza kérdezgetsz, de a válaszoka meg nem olvasod el. Már én is és más is tizenötször válaszoltunk a kérdéseidre.
1. Mi a túrónak bevinni, ha egy csavarhúzó/rúd/esetleg csõ + kalapács kvartett valamelyik párosával ki tudod három perc alatt ütni.
2. Mi a túrónak ezzel foglalatoskodni amíg nincs hivatalos infód, hogy adnak-e vagy sem maradékot.
3. "Továbbá parázok attól ha végül oda is adják akkor is gagyeszt adnak ami esetleg hamar kikotyog meg egyebek..." Paranoia és/vagy üldözési mánia. No comment.

Sajnálom, hogy elég OFF voltam.

#4579
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts
Mennyi a garancia arra hogy ha szervízben szedetem ki a félintegrált kormánycsapi csészéjét a vázból, hogy a kedves szakember nem barmolja szét? Mert rendeltem 1 UMF Hardy vázat és a szállító lefelejette vagy nem tudom odaadni a kormánycsapágyat is ami hozzá jár..Továbbá parázok attól ha végül oda is adják akkor is gagyeszt adnak ami esetleg hamar kikotyog meg egyebek... Ha már csinálok 1 bicajt akkor legyen tip-top mert nem kevés pénzt ölök bele ebbe a procedúrába...
*

#4580
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Új rögzítésû idõfutakmormány:
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]