Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#4561
Posted 2006. June 06. - 11:21

Egy zsírúj bringán elrepedt ez az olcsónak épp nem nevezhetõ kormány, a stucni felfogatásánál (az egy titán moots volt). Namost, mivel kicsit paráztam hogy elreped, ezért mikor összeraktam 4Nm-el húztam meg, gondolván annyit tuti bír...
Felhívtuk az FSA-t, aszondják, hogy nincs korlátozva a nyomaték... (A kormányhoz adott doksiban szintén nincs szó ilyesmirõl) Mondom, ok akkor csak ki kéne bírnia 4Nm-t, mondják persze, de nem garanciális, basztassuk a Mootsot, mert biztos a stucni szar...
#4562
Posted 2006. June 06. - 08:56

de ha minden igaz az FSA félintegráltja sem drága
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4563
Posted 2006. June 03. - 07:56

5ezer körüli árkategóriában normál 1 1/8-ost mit ajánlotok a fellelhetõ választékból, ami feltehetõen rendesen meg van csinálva?
#4564
Posted 2006. June 03. - 01:21

nekem is olyan a kcs,játszótéri ürhalyómászóka van rajta,de majd ha széthullik cserélem laposra-normálra-
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#4565
Posted 2006. June 03. - 00:26

Sziasz!
Spórolás jegyében vettem egy viszonylag olcsó kormánycsapágyat, ami BikePositive és valami félig integrált rendszerû, nem golyóskosaras, hanem egy-egy mûanyag gyûrû fedi belül a perselyeket.
Elég szépen forog, és jól is mûködne, csak van egy olyan bibi vele, hogy szerintem hiányzik belõle egy központosító gyûrû. Ezt úgy veszem észre, hogy ha épp annyira húzom meg, hogy ne szoruljon, akkor kotyog. Értelemszerûen, ha meg nem kotyog, akkor szorul, de gy idõ után akkor is kimozgósodik a stucni és a fölsõ záróelem találkozásánál.
A boltban ahol vettem és beszerelték, megnéztük és a többi ilyen csapágy dobozában sincs az említett gyûrû.
Konstrukciós hibás B+ csapágyak, vagy tényleg van ilyen, hogy nem kell az a gyûrû. Ebben az esetben mit tudok csinálni?
van ilyen kcsapágy, ami quasi 4 darabos, amibõl 2 megy a vázba, 1-1 meg a villára, az Altrix is ilyen. Ha felül a villaszárra nagyjából pontosan illeszkedik a csésze, és nincs ordító hézag, akkor pech van, mert ELMÉLETILEG annak úgy kéne jónak lennie, ahogy van...
#4566
Posted 2006. June 02. - 22:21

én csak azért nem cserélnék le egy hagyományos kcsapot félintegráltra, hogy alacsonyabban legyen a kormány, akkor inkább szedj ki egy hézagolót, és tedd a stucni fölé, vagy fordítsd meg a stucnit, vagy ilyesmi...
A mostani vázam is félintegrált, és az új kinézett áldozat is az. Most egy laposabb WTB-m van a lecserélendõ vázamba. de a kinézett meridában meg magas a k.cs. felsõ része. Remélem így már nem félreérthetõ.
#4567
Posted 2006. June 02. - 21:07

#4568
Posted 2006. June 02. - 20:48

#4569
Posted 2006. June 02. - 08:25

Spórolás jegyében vettem egy viszonylag olcsó kormánycsapágyat, ami BikePositive és valami félig integrált rendszerû, nem golyóskosaras, hanem egy-egy mûanyag gyûrû fedi belül a perselyeket.
Elég szépen forog, és jól is mûködne, csak van egy olyan bibi vele, hogy szerintem hiányzik belõle egy központosító gyûrû. Ezt úgy veszem észre, hogy ha épp annyira húzom meg, hogy ne szoruljon, akkor kotyog. Értelemszerûen, ha meg nem kotyog, akkor szorul, de gy idõ után akkor is kimozgósodik a stucni és a fölsõ záróelem találkozásánál.
A boltban ahol vettem és beszerelték, megnéztük és a többi ilyen csapágy dobozában sincs az említett gyûrû.
Konstrukciós hibás B+ csapágyak, vagy tényleg van ilyen, hogy nem kell az a gyûrû. Ebben az esetben mit tudok csinálni?
#4570
Posted 2006. June 01. - 23:01

hát tipusszámt nem tudok, és mivel nem linkeltél most lusta vagyok, megnézni a pz site-ot, de pazzaz stucnik voltak eddig a bringáimon, -egyiken még most is, /2 meg itt fog elrohadni a szekrényben/ 110es hosszban 145 gramm, egyévbként sztem kiváló darabok, bírták a súlomat, szal jó választás lehet...ja probikeban szokom venni, ilen 8k körüli árban ha jól emléxem...Valaki tud nekem vmit mondani a Pazzaz ATB-894-es stucniról? Van vkinek ilyen? Ja és nem tudjátok, hogy hol lehet kapni és mennyiért? Thx elõre is.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4571
Posted 2006. June 01. - 22:54

#4572
Posted 2006. May 29. - 16:24

Ki kell ütnöd...
Próbálj meg valami olyan szerszámot keresni, ami a fejcsõbe bedugva elég jól felfekszik körbe-körbe a csésze szélére, majd azt ütve kalapáld ki minél egyenletesebben.
Speciális esetekben szükség lehet arra, h kívülrõl kezd a bontást; a csésze külsõ része és a nyakcsõ közé üss valami kellõen vékony, ékes valamit, mint a villanyaknál, körbeütve így könnyebben megindul utána.
Csavarhúzó.
Jahh, óvatosan körbe haladva indítsd meg (belülrõl, esetleg kívülrõl), aztán mehet a verkli.

Ha nagyon be van gyógyulva, akkor kicsit lassabban, de menni fog.
#4573
Posted 2006. May 29. - 16:04

Próbálj meg valami olyan szerszámot keresni, ami a fejcsõbe bedugva elég jól felfekszik körbe-körbe a csésze szélére, majd azt ütve kalapáld ki minél egyenletesebben.
Speciális esetekben szükség lehet arra, h kívülrõl kezd a bontást; a csésze külsõ része és a nyakcsõ közé üss valami kellõen vékony, ékes valamit, mint a villanyaknál, körbeütve így könnyebben megindul utána.
#4574
Posted 2006. May 29. - 16:01

#4575
Posted 2006. May 29. - 15:59

Egy kérdésem lenne. Hogy lehet leszedni az alsó ill. felsõ csészét a vázról. Egy vázcserét próbálok végrehajtani, de ezzel most meggyûlik a bajom. Van erre valami spéci szerszám?
#4576
Posted 2006. May 23. - 08:38

most már akár a CK is mehet a Mongoose-ba
alul kicsit magasabb lehet, h lehessen benne elegendõ anyag, egy belsõ perem miatt

http://img.tar.hu/ka.../22220402.jpg#3
#4577
Posted 2006. May 22. - 22:41

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#4578
Posted 2006. May 22. - 22:39

Itt a másik: http://forum.bikemag...hread.php?t=222
Edit: Megnéztem a dátumokat és már évek óta párhuzamosan fut

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4579
Posted 2006. May 22. - 14:42

plusz ha valamire nem valaszolnak, az tobbnyire azt jelenti, hogy a 8hozzaszolassal kesobb bemasolt ugyanarra a szovegre se fognak.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4580
Posted 2006. May 22. - 09:43

Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.
Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.
Igazam van-e szerintetek is?
Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.
Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.
Mi lehet a megoldás?
Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).
Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.
Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.
Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz
tocsa