Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#3461
Posted 2007. September 25. - 21:36

#3462
Posted 2007. September 25. - 21:16


headlok elméleti fejtegetés: tudtommal a stucnit összeszorító csavarok tartják a villanyakat, és ebben az összehúzó szerkezet vajmi kevés szerepet játszik. nézzük csak azt, hogy a csapágyhoz képest szorítja össze õket, ami ugye forog... tehát szerintem az egész szilárdságot nagyon kis mértékben befolyásolja.
#3463
Posted 2007. September 25. - 21:08

Õ is elsõsorban maratonokon ad neki sarat (azaz edzeni nem nagy sárban megy)... ha _csak_ a kosaras csapágyban keletkezik kár a finom sártól/portól akkor egy olcsó mezei darab kerül bele akkor...
ebben az esetben mondjuk vegyél olyat, amit magadnak vennél

kormánycsapágyban igazából még semmivel sem volt bajom, pedig csak alap integráltakkal, meg 2000 ft-os cumókkal volt dolgom.
de "már bánom is, hogy szóltam", sokkal okosabbak is vannak itt a fórumon...
#3464
Posted 2007. September 25. - 20:55

a marzo duplavállas villákhoz járó integrált stucniban is ilyen közdarab van gyárilag, ha nem lenne oversize kormányod, szóval gond nem lehet belõle, ha csináltatsz esztergályossal egy közdarabot.ÁÁÁÁÁ nagy f@sz vagyok, mintha most kezdtem volna: Van egy 25.4-es Ritchey Rizer WCS kormányom, és (lett) egy Cannondale stucnim, aminek a befogója 31.8-as. Egyiket sem olcsó cserélni, a stucni meg csak külföldön megoldható normál áron. Van valami cucc amivel a 25.4-es kormányom befoghatóvá válik a 31.8-as stucniba? Két ilyen vékonyka félcsõ rémlik még régrõl….
Lehet azt külön kapni, lehetõleg feketében? Van valami hátránya, tehát a szétvet a pénz, inkább cseréljem a kormányom?
thx
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3465
Posted 2007. September 25. - 20:37

Eddig még nem éreztem meg a "dió" és a headlock közötti különbséget.Nekem is volt egy ilyen sejtésem...
Egészen pontosan azt szerettem volna megtudna, h tényleg annyival hatásosabb, mint egy hagyományos ahead-kupak, vagy pedig igazából csak nagyon szélsõséges használat esetén érzõdik a headlock hatékonysága!
A tesztalanyok: Pike+Headlock és Fox 36 VAN R+"dió"
#3466
Posted 2007. September 25. - 20:33

nekem is volt eccer ilyen bajom, csak kapott kormánnyal meg 1500 ft-o stucnival.ugyanaz mint neked.megoldottam aheados ali villanyakból, asszem félbevágtam egy szélességbe odavaló darabot, és az asszem elég volt.ha finnyás vagy lefújod fekára:D
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3467
Posted 2007. September 25. - 20:14

Úgy tudom, hogy a headlock-ot erre találták ki.
Nekem is volt egy ilyen sejtésem...
Egészen pontosan azt szerettem volna megtudna, h tényleg annyival hatásosabb, mint egy hagyományos ahead-kupak, vagy pedig igazából csak nagyon szélsõséges használat esetén érzõdik a headlock hatékonysága!
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#3468
Posted 2007. September 25. - 19:39

Lehet azt külön kapni, lehetõleg feketében? Van valami hátránya, tehát a szétvet a pénz, inkább cseréljem a kormányom?
thx
#3469
Posted 2007. September 25. - 17:52

#3470
Posted 2007. September 25. - 11:15

[highlight] The bike way of life [/highlight]
#3471
Posted 2007. September 24. - 19:55

sokat sarazik?
mert ha csak túrázgat vele, akkor szerintem a legolcsóbbal is elmegy vagy 15évig...
Õ is elsõsorban maratonokon ad neki sarat (azaz edzeni nem nagy sárban megy)... ha _csak_ a kosaras csapágyban keletkezik kár a finom sártól/portól akkor egy olcsó mezei darab kerül bele akkor...
Ezek az integrált 'drop in' rendszerû csapágyak milyenek? Minden össze van már rakva(gyûrûk, csapágyak, stb) és kb ennyi a különbség?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3472
Posted 2007. September 24. - 19:29

ZolkoW neked iylened van?: ha igen vélemyén stb (jöhet privát is:S)
http://ebike.hu/term...tb-egyenes/5457
Elõre is kösz mindent w21 Jó tekergést kiv!
ez az, és most is ezt venném! az Oval pedig M200, csak mindenhol el van írva, Csekénél is

edit:
ja, már megmondták elõttem (:
a BBB erõs, száznegyvenvalahány grammnak mértem, de persze ha kevés az 56 centi (nekem pont jó) akkor vegyél nagyobbat.
#3473
Posted 2007. September 24. - 19:22

#3474
Posted 2007. September 24. - 19:04

A Bike Positive vagy a BBB jó választás lenne, a Ritchey drága és nehéz, valószínûleg az Oval is nehezebb darab. De a megfelelõ szélesség legyen az elsõ szempont.Én is kormány ujitáson gondolkodom, de lenne néhány kérdésem: Egyeneset szeretnék, most is olyan van, csak acél :S Köbö2-3,5e Ft között, legfontosabb számomra az hogy joó sokáig tudjam használni, ne legyen olyan súlyban mint a mostani.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3475
Posted 2007. September 24. - 18:29

kicsit bõvebben ha lehet:) ennek is örülök persze..wody:
Ritchey c. nekemtetszik eddig..
#3476
Posted 2007. September 24. - 18:13

#3477
Posted 2007. September 24. - 16:18

Ha egy váz fejcsöve 1,5"os ahhoz lehet vmi átalakítót kapni h bele tudjam rakni a 1 1/8" os kormány csapágyat vagy akkor vennem kell egy új kormánycsapágyat ami abba a fejcsõbe jó? És ha vennem kell akkor ilyen 1,5" os fejcsõbevaló kormánycsapágyba bele tudom rakni az 1 1/8" nyakú villámat?
Esztergályos csinál neked szûkítõt 1-2 ezer pénzért
#3478
Posted 2007. September 24. - 16:13

Hi all!nade más: megjött az akciós BBB kormányom, tiszta zsír. márhogy tetszik. 153 g helyett 146, és szép is. meg ócsó. 3000.
B+ kormányom volt, nem azért, hogy rossz hírét terjesszem, az egy túra (nem MTB) kormány volt, de lecseréltem, mert hajlongott, és ez zavart.
kormányból érdemes megnézni, mit vesz az ember, tekintve hogy a jó se feltétlen drága.. a B+ meg lehet jó is.
2014-es alu rulez.
Én is kormány ujitáson gondolkodom, de lenne néhány kérdésem: Egyeneset szeretnék, most is olyan van, csak acél :S Köbö2-3,5e Ft között, legfontosabb számomra az hogy joó sokáig tudjam használni, ne legyen olyan súlyban mint a mostani. Ezek közül melyik a legjobb (ugy relatíve : )
http://ebike.hu/term...tb-egyenes/3108
http://ebike.hu/term...tb-egyenes/5457
http://ebike.hu/term...tb-egyenes/3872
http://ebike.hu/term...tb-egyenes/2691
A befogófej 25.4mm a szélesság pedig olyan 57-58centi között lenne talán ideális (min56) Esetleg van iylesmi árban jobb?
Mi a különbség a 2014 Al és a 6061-es közt?
ZolkoW neked iylened van?: ha igen vélemyén stb (jöhet privát is:S)
http://ebike.hu/term...tb-egyenes/5457
Elõre is kösz mindent w21 Jó tekergést kiv!
#3479
Posted 2007. September 24. - 15:55

Megint biciklit építek, örülhettek
Viccet félretéve húgomnak lesz, és itt nem lesz sok kérdés (eleve az igen-igen kötött anyagi forrás maitt), de kormánycsapágyból nem tudom miylet rakjak. Vmi hoki 1500Ft-ost, vagy van vmi nem drága és normálisabb zárt? Ha lenne az nagyon tuti lenne, nála a karbantartás nincs rajta a heti teendõk listán. Köszi a helpet!
:prosze:
sokat sarazik?

mert ha csak túrázgat vele, akkor szerintem a legolcsóbbal is elmegy vagy 15évig...
#3480
Posted 2007. September 24. - 15:03

Létezik szûkítõ, illetve olyan kormánycsapágy is, mely 1,5-s csõ - 1 1/8 teló használatához készült. De egyik megoldás sem olcsó.Ha egy váz fejcsöve 1,5"os ahhoz lehet vmi átalakítót kapni h bele tudjam rakni a 1 1/8" os kormány csapágyat vagy akkor vennem kell egy új kormánycsapágyat ami abba a fejcsõbe jó? És ha vennem kell akkor ilyen 1,5" os fejcsõbevaló kormánycsapágyba bele tudom rakni az 1 1/8" nyakú villámat?
Szûkítõ pld. e13, kcsapágyból FSA, Cane Creek