Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6417 hozzászólás a témában

#2061
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

Nekem is ötvenvalahányas a kormányom, de néha még azt is belül fogom.


Nekem CC-n gyárilag 600-as a kormány és teljesen jó felfelé is, amikor az ember ösztönösen szûkebben fogná a kormányt - sõt, néha a szarvakat tépem ilyenkor. Jól sejtem, hogy ehhez hozzájárul az is, hogy 185 cm magas vagyok?
Fully-n pedig majdnem minden helyzetben kényelmes a 660-as, 40mm emelésû kormány, ami egyedül a meredek emelkedõkön zavaróan széles. Ilyenkor gyakran fogom a fékkarokon belül. Valami menet közben oldható, csúsztatható markolat nincs? :)

_____________________________________________
AM rlz


#2062
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

A cc-s brigád nem profitál belõle, mert nekik kényelmetlen a széles fogás több órán át. A kb. vállszélesség+ néhány cm az optimális ha sokáig támaszkodsz a kormányon, az emelkedõkön meg használhatatlan a széles kormány. 1évig használtam széles (640cm) kormányt, folyamatosan belül fogtam a kormányt.
560-600cm elég széles cc-re.


Nekem is ötvenvalahányas a kormányom, de néha még azt is belül fogom.

A szélesebb kormányokkal nagyon hülyén érzem magam, egyáltalán nem kényelmes.

#2063
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolom sokan észrevették az elmult 1-2 év alatt a kormányok + cm méreteit.
Egyre szélesebbek es laposabbak lettek.
A cc s brigád innen nem olvasná tovább, de kiderült ök is profitálhatnak az új "trend" méretekböl.
De térjükn vissza a "lefelé" orientált brigádhoz.
Az ugye természetes, hogy egy széles kormány kezelhetöb a terepen mint egy keskenyeb. Aki fizika órán odafigyelt az érti is miért vagyunk már motocross szinten. Hozzá kerül az alu minimális görbülése is a növekedö hossztól, ami egy csillapitó faktorként müxik a kormánynál, szintén pozotiv efektus számunkra.
Van a széles kormánynak egészség ügyi "pro" ja is.
A szélesebb kormány miatt a tüdö körüli és a váll körüli izmok , inak kitágulnak.
Anatómiailag könnyebb a légzés és az inak/izmok elöfeszitett állapota miatt a válban a reakció idö is csökken a terepen.
Gondolom ez a trend a profiktól jött át, mint sok más hasznos dolog is. Elvégre nem versenyeznek ma 80mm telóval egy DH versenyen.

Csak azért emlitettem, hogy érdemes kipróbálni és az öreg "szabványok" (váll szélesség, suly..stb.) nem aktuális.

A cc-s brigád nem profitál belõle, mert nekik kényelmetlen a széles fogás több órán át. A kb. vállszélesség+ néhány cm az optimális ha sokáig támaszkodsz a kormányon, az emelkedõkön meg használhatatlan a széles kormány. 1évig használtam széles (640cm) kormányt, folyamatosan belül fogtam a kormányt.
560-600cm elég széles cc-re.


A sebesség mindent megold.

 


#2064
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Mi a véleményetek a 100g alatti karbonkormányokról? Race face karbon easton EC90 stb stb. A marketingrizsa tökéletes hozzá, sõt van amelyikre kormányvég is garanciálisan szerelhetõ, ez nekem elég bizonyíték, hogy nem fog összecsuklani, de vajon hosszú távon is tartósak ezek a cuccok? 65kg vagyok, szóval súlylimit nem számít, sosem leszek 85-90kg.

#2065
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Gondolom sokan észrevették az elmult 1-2 év alatt a kormányok + cm méreteit.
Egyre szélesebbek es laposabbak lettek.
A cc s brigád innen nem olvasná tovább, de kiderült ök is profitálhatnak az új "trend" méretekböl.
De térjükn vissza a "lefelé" orientált brigádhoz.
Az ugye természetes, hogy egy széles kormány kezelhetöb a terepen mint egy keskenyeb. Aki fizika órán odafigyelt az érti is miért vagyunk már motocross szinten. Hozzá kerül az alu minimális görbülése is a növekedö hossztól, ami egy csillapitó faktorként müxik a kormánynál, szintén pozotiv efektus számunkra.
Van a széles kormánynak egészség ügyi "pro" ja is.
A szélesebb kormány miatt a tüdö körüli és a váll körüli izmok , inak kitágulnak.
Anatómiailag könnyebb a légzés és az inak/izmok elöfeszitett állapota miatt a válban a reakció idö is csökken a terepen.
Gondolom ez a trend a profiktól jött át, mint sok más hasznos dolog is. Elvégre nem versenyeznek ma 80mm telóval egy DH versenyen.

Csak azért emlitettem, hogy érdemes kipróbálni és az öreg "szabványok" (váll szélesség, suly..stb.) nem aktuális.

#2066
Mmmaci

Mmmaci

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Köszi szépen!

#2067
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Miután a régit kivetted, igen.
Persze a villát is cserélni kell.

#2068
Mmmaci

Mmmaci

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Hali.Olyan kérdéssel fordulok hozzátok(lehet hogy láma,lehet hogy egyértelmû)hogy menetes kormánycsapágyú vázba be lehet-e rakni A-Head-es kormánycsapágyat.
Méreteket nem tudok csak úgy nagy általánosságban kérdem.
A válaszokat elõre is köszi.
Üdv.A Medve

#2069
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

Meg csináltak már olyan gépi tesztet is amin az egyik karbon Ritchey kibírta a 200 ezres ciklust, a másik meg 1500-nál eltört...


Hát ha eltörik, arról biztos tudni fogtok!

#2070
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Nekem is volt régen ilyen conixos, összességében kerüld el messze.

Nehéz maga a cucc amit belenyomsz a nyakba. Ráadásul nekem a körmök valami bili anyagból voltak, pár szerelés után kikoptak és nem tartottak tovább. Meg, hogy az egész kupakot tekerd beállítás közben. ááá

#2071
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

és Te mi alapján választottad ezt a megoldást? mármint miért ezt a megoldást preferáltad a hagyományos helyett?
(én vettem meg a kormánycsapágyat.)

nekem volt ilyenem egy fsa kormánycsapágyból. a syncros-hoz nem tudom hol van az eredeti kupakja :)
általában nem szeretek villanyakba beleverni rózsát, eladni könnyebb anélkül

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2072
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

a német BikeMagazin és a MountainBike is gépi terheléses tesztet csinált carbon kormányokról és nyeregcsövekrõl. Ricccsi bácsi carbon cuccai magasan az élvonalban voltak, kibírták a maximális terhelést is.

Meg csináltak már olyan gépi tesztet is amin az egyik karbon Ritchey kibírta a 200 ezres ciklust, a másik meg 1500-nál eltört...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2073
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

nincsenek igazi elõnyök
egyszerûbben cserélhetõ, és a karbon villanyakba is bele lehet tenni gond nélkül
de nagyrészt tökmindegy
ráadásul nehezebb, és szerelni is nehezebb


és Te mi alapján választottad ezt a megoldást? mármint miért ezt a megoldást preferáltad a hagyományos helyett?
(én vettem meg a kormánycsapágyat.)

#2074
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

ha a kormányt nézed akkor 3-4-5 óránál vastagabb, és 9-10-11 óránál vékonyabb?


11-5-ig szép vastag, de itt sem teljesen egyenletes, 5-7-ig nagyon vékony, utána 7-11-ig a kettõ között van.De a másik oldalon másképp van, ott 11-5<5-11.Amúgy gyönyörû kormány, mintha tiszta árnyék lenne ;)

#2075
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nincsenek igazi elõnyök
egyszerûbben cserélhetõ, és a karbon villanyakba is bele lehet tenni gond nélkül
de nagyrészt tökmindegy
ráadásul nehezebb, és szerelni is nehezebb

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2076
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás
fsa conix milyen elõnyökkel bír a hagyományos körmösbasz-hoz képest?

#2077
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Lehet én nem fogalmazok világosan, de nem a hosszában változik a falvastagsága, hanem ahol elvágtam, a kör kerületén, a kör vonalán.Lehet ez is normális, akkor visszavonom a fikázást, nem vagyok annyira otthon a témában, mint ti.Amit leírtatok azokat pedig felfogtam, azért ennyire nem vagyok gyp-s.

ha a kormányt nézed akkor 3-4-5 óránál vastagabb, és 9-10-11 óránál vékonyabb?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2078
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Üdv Mindenkinek! Van valakinek tapasztalata Hungary:A Galaxy fejcsapággyal kapcsolatosan? Csapágyat lehet bele kapni ha meghal a gyári? Mennyire precíz kidolgozás?


Nincs vele semmi gondom. Kupak és rózsa nélkül valami 99g-nak mértem annakidején. Legalább 6éve használom merevvillával, semmi baja. Hozzá kell tenni, hogy én csak 70kg vagyok.

#2079
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

Löpapp !
Csak hogy nyugodj aludj, elmondom, a német BikeMagazin és a MountainBike is gépi terheléses tesztet csinált carbon kormányokról és nyeregcsövekrõl. Ricccsi bácsi carbon cuccai magasan az élvonalban voltak, kibírták a maximális terhelést is.
Szóval, szerintem semmi baja nincs a kormányodnak.


Elég szarul aludtam, de köszi! XD
Igen, én is abban reménykedem, h Ricsiék nem csinálnak gagyit, fõleg nem ebben a kategóriában.Ha törik, akkor úgy is jelzem.Már csak a stucnit várom hozzá, még kb egy hét!Be vagyok sózva!
Köszi a válaszokat mindenkinek!

#2080
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Löpapp !
Csak hogy nyugodj aludj, elmondom, a német BikeMagazin és a MountainBike is gépi terheléses tesztet csinált carbon kormányokról és nyeregcsövekrõl. Ricccsi bácsi carbon cuccai magasan az élvonalban voltak, kibírták a maximális terhelést is.
Szóval, szerintem semmi baja nincs a kormányodnak.
Marci