Ez egyén függõ. Eddig 560-as egyenes kormányt használtam, még merev vázról került át a fullyra. Õsszel lecseréltem mert régi is volt, meg ki akartam próbálni egy kicsit hajlított szélesebbet. 760-as freeride kormányt vágtam 660-ra, mert cc-bõl nem találtam megfelelõt és nagyon bejött! Felfelé nem érzek különbséget(bár igaz hogy nem vagyok élversenyzõA cc-s brigád nem profitál belõle, mert nekik kényelmetlen a széles fogás több órán át.
Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#2061
Posted 2010. February 09. - 13:58
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2062
Posted 2010. February 09. - 13:51
olyan ez mint a kenyelmes nyereg. lehet nekem az, mas meg 10 perc utan zsibbad tole.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2063
Posted 2010. February 09. - 13:26
Nekem is ötvenvalahányas a kormányom, de néha még azt is belül fogom.
Nekem CC-n gyárilag 600-as a kormány és teljesen jó felfelé is, amikor az ember ösztönösen szûkebben fogná a kormányt - sõt, néha a szarvakat tépem ilyenkor. Jól sejtem, hogy ehhez hozzájárul az is, hogy 185 cm magas vagyok?
Fully-n pedig majdnem minden helyzetben kényelmes a 660-as, 40mm emelésû kormány, ami egyedül a meredek emelkedõkön zavaróan széles. Ilyenkor gyakran fogom a fékkarokon belül. Valami menet közben oldható, csúsztatható markolat nincs?
_____________________________________________
AM rlz
#2064
Posted 2010. February 09. - 12:08
A cc-s brigád nem profitál belõle, mert nekik kényelmetlen a széles fogás több órán át. A kb. vállszélesség+ néhány cm az optimális ha sokáig támaszkodsz a kormányon, az emelkedõkön meg használhatatlan a széles kormány. 1évig használtam széles (640cm) kormányt, folyamatosan belül fogtam a kormányt.
560-600cm elég széles cc-re.
Nekem is ötvenvalahányas a kormányom, de néha még azt is belül fogom.
A szélesebb kormányokkal nagyon hülyén érzem magam, egyáltalán nem kényelmes.
#2065
Posted 2010. February 09. - 11:28
A cc-s brigád nem profitál belõle, mert nekik kényelmetlen a széles fogás több órán át. A kb. vállszélesség+ néhány cm az optimális ha sokáig támaszkodsz a kormányon, az emelkedõkön meg használhatatlan a széles kormány. 1évig használtam széles (640cm) kormányt, folyamatosan belül fogtam a kormányt.Gondolom sokan észrevették az elmult 1-2 év alatt a kormányok + cm méreteit.
Egyre szélesebbek es laposabbak lettek.
A cc s brigád innen nem olvasná tovább, de kiderült ök is profitálhatnak az új "trend" méretekböl.
De térjükn vissza a "lefelé" orientált brigádhoz.
Az ugye természetes, hogy egy széles kormány kezelhetöb a terepen mint egy keskenyeb. Aki fizika órán odafigyelt az érti is miért vagyunk már motocross szinten. Hozzá kerül az alu minimális görbülése is a növekedö hossztól, ami egy csillapitó faktorként müxik a kormánynál, szintén pozotiv efektus számunkra.
Van a széles kormánynak egészség ügyi "pro" ja is.
A szélesebb kormány miatt a tüdö körüli és a váll körüli izmok , inak kitágulnak.
Anatómiailag könnyebb a légzés és az inak/izmok elöfeszitett állapota miatt a válban a reakció idö is csökken a terepen.
Gondolom ez a trend a profiktól jött át, mint sok más hasznos dolog is. Elvégre nem versenyeznek ma 80mm telóval egy DH versenyen.
Csak azért emlitettem, hogy érdemes kipróbálni és az öreg "szabványok" (váll szélesség, suly..stb.) nem aktuális.
560-600cm elég széles cc-re.
A sebesség mindent megold.
#2066
Posted 2010. February 09. - 09:33
#2067
Posted 2010. February 09. - 01:40
Egyre szélesebbek es laposabbak lettek.
A cc s brigád innen nem olvasná tovább, de kiderült ök is profitálhatnak az új "trend" méretekböl.
De térjükn vissza a "lefelé" orientált brigádhoz.
Az ugye természetes, hogy egy széles kormány kezelhetöb a terepen mint egy keskenyeb. Aki fizika órán odafigyelt az érti is miért vagyunk már motocross szinten. Hozzá kerül az alu minimális görbülése is a növekedö hossztól, ami egy csillapitó faktorként müxik a kormánynál, szintén pozotiv efektus számunkra.
Van a széles kormánynak egészség ügyi "pro" ja is.
A szélesebb kormány miatt a tüdö körüli és a váll körüli izmok , inak kitágulnak.
Anatómiailag könnyebb a légzés és az inak/izmok elöfeszitett állapota miatt a válban a reakció idö is csökken a terepen.
Gondolom ez a trend a profiktól jött át, mint sok más hasznos dolog is. Elvégre nem versenyeznek ma 80mm telóval egy DH versenyen.
Csak azért emlitettem, hogy érdemes kipróbálni és az öreg "szabványok" (váll szélesség, suly..stb.) nem aktuális.
#2068
Posted 2010. February 07. - 23:44
#2069
Posted 2010. February 07. - 23:25
Persze a villát is cserélni kell.
#2070
Posted 2010. February 07. - 23:21
Méreteket nem tudok csak úgy nagy általánosságban kérdem.
A válaszokat elõre is köszi.
Üdv.A Medve
#2071
Posted 2010. February 06. - 00:22
Meg csináltak már olyan gépi tesztet is amin az egyik karbon Ritchey kibírta a 200 ezres ciklust, a másik meg 1500-nál eltört...
Hát ha eltörik, arról biztos tudni fogtok!
#2072
Posted 2010. February 05. - 22:29
Nehéz maga a cucc amit belenyomsz a nyakba. Ráadásul nekem a körmök valami bili anyagból voltak, pár szerelés után kikoptak és nem tartottak tovább. Meg, hogy az egész kupakot tekerd beállítás közben. ááá
#2073
Posted 2010. February 05. - 22:00
nekem volt ilyenem egy fsa kormánycsapágyból. a syncros-hoz nem tudom hol van az eredeti kupakjaés Te mi alapján választottad ezt a megoldást? mármint miért ezt a megoldást preferáltad a hagyományos helyett?
(én vettem meg a kormánycsapágyat.)
általában nem szeretek villanyakba beleverni rózsát, eladni könnyebb anélkül
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2074
Posted 2010. February 05. - 20:35
Meg csináltak már olyan gépi tesztet is amin az egyik karbon Ritchey kibírta a 200 ezres ciklust, a másik meg 1500-nál eltört...a német BikeMagazin és a MountainBike is gépi terheléses tesztet csinált carbon kormányokról és nyeregcsövekrõl. Ricccsi bácsi carbon cuccai magasan az élvonalban voltak, kibírták a maximális terhelést is.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2075
Posted 2010. February 05. - 20:00
nincsenek igazi elõnyök
egyszerûbben cserélhetõ, és a karbon villanyakba is bele lehet tenni gond nélkül
de nagyrészt tökmindegy
ráadásul nehezebb, és szerelni is nehezebb
és Te mi alapján választottad ezt a megoldást? mármint miért ezt a megoldást preferáltad a hagyományos helyett?
(én vettem meg a kormánycsapágyat.)
#2076
Posted 2010. February 05. - 00:27
ha a kormányt nézed akkor 3-4-5 óránál vastagabb, és 9-10-11 óránál vékonyabb?
11-5-ig szép vastag, de itt sem teljesen egyenletes, 5-7-ig nagyon vékony, utána 7-11-ig a kettõ között van.De a másik oldalon másképp van, ott 11-5<5-11.Amúgy gyönyörû kormány, mintha tiszta árnyék lenne
#2077
Posted 2010. February 05. - 00:10
egyszerûbben cserélhetõ, és a karbon villanyakba is bele lehet tenni gond nélkül
de nagyrészt tökmindegy
ráadásul nehezebb, és szerelni is nehezebb
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2078
Posted 2010. February 04. - 22:36
#2079
Posted 2010. February 04. - 21:47
ha a kormányt nézed akkor 3-4-5 óránál vastagabb, és 9-10-11 óránál vékonyabb?Lehet én nem fogalmazok világosan, de nem a hosszában változik a falvastagsága, hanem ahol elvágtam, a kör kerületén, a kör vonalán.Lehet ez is normális, akkor visszavonom a fikázást, nem vagyok annyira otthon a témában, mint ti.Amit leírtatok azokat pedig felfogtam, azért ennyire nem vagyok gyp-s.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2080
Posted 2010. February 04. - 20:15
Üdv Mindenkinek! Van valakinek tapasztalata Hungary:A Galaxy fejcsapággyal kapcsolatosan? Csapágyat lehet bele kapni ha meghal a gyári? Mennyire precíz kidolgozás?
Nincs vele semmi gondom. Kupak és rózsa nélkül valami 99g-nak mértem annakidején. Legalább 6éve használom merevvillával, semmi baja. Hozzá kell tenni, hogy én csak 70kg vagyok.

Sign In
Create Account

Back to top






