még egy dolog. TUDOM, h pénzbõl él a lap is, és örüljünk, hogy 150 oldal meg jó minõségû a papír, DE ha ez már a tartalom rovására megy, mégpedig azért, mert tömérdek reklámmal, PR cikkel, szponzorált termékbemutatóval jár, akkor elgondolkozom, hogy van-e értelme, vagy jobb volt-e 80 oldalon, amikor nem éreztem a fél újságon, hogy reklámízû.
Annyit emlegetitek ezeket a fantasztikus amerikai bringás újságokat, ehhez szeretném hozzáfûzni az én véleményemet, mert úgy érzem, ti nem is igazán tudjátok, mirõl beszéltek!
Korábban egy hónapig járt hozzám a Bicycling, mostanában a Mountain Biking mag-ra és Mountain Bike Action-re szoktam rá.
Viszont ott minimum annyira reklámszaga van az újságnak, ha nem még jobban.
Most néztem meg: a Bicycling 2003. májúsi számában pl. 31 hirdetést (teljes oldalas!) találtam (egyébként 120 oldalas az újság, és ezek között nem csak bringás volt, de ruhás, több kocsis, sõt teflonedény hirdetõ is!
Na ezek után egy szóval se szapulnám a Bikemagot, hogy túl sok benne a reklám. Elõbb nézzétek át az annyira emlegetett amerikai újságokat, amiket nem kéne már annyira isteni példaként venni, mert ott is vannak hibák. Pl. a már kétszer emlitett újságot nem is járatom többet, mert annyira üres és semmitmondó volt, bár be kell vallani a képek valóban jobbak mint a Bikemag.ban, azért is tetszett eleinte.
A Mountainbike Action-ben és társaiban már kevesebb a reklám, viszont ott is találtam olyan cikkeket, amiket teljesen mezei emberekrõl irtak. Most akkor mi van, Amerikában ezt szabad?
Ha nem hiszitek, itt van egy egész polcnyi ilyen újság!
Hogy miért veszem mégis, az mert:
1. jobb a lapminõség, szép a kivitelezés és ötletes
2. gyönyörû képek vannak bennük
3. rengeteg bringaújdonság van és alkatrészújdonság, amire Mo-on nincs túl sok keret, hogy mindet ki lehessen próbálni. Ez viszont nem a Bikemag hibája!
Valaki irta, csak nem tudom már ki, hogy "használt outis gumikat tettek bele az újságba". Azok zsirúj gumik, de mivel elvitték tesztre, nyilvánvalóan koszosak, porosak lettek. Mit vár az illetõ? Minden csilli-villi legyen, vagy mi?
Szerintem a Tordai nénis cikk egyáltalán nem haszontalan és brilliáns ötletnek tartom, hogy belerakták az újságba, õ ugyanis egy példakép számunkra, és az idõsebb generáció számára is.
Pantaninak nagy lelkierõre volt szüksége ahhoz, hogy végigcsinálja azt a sok versenyt és arasson. Ki tudja, lehet, hogy egy 67 éves néninek még több lelkierõ kell ahhoz, hogy montizásra rábirja magát, és ha a két gyõzelmet mérlegre rakhatnánk, az õvé talán nehezebbnek bizonyulna és lejjebb billenne! Pantani egyébként is halott, akkor most hogy készitsenek vele riportot? Tordai néni még él, és többet talán nem is fog szerepelni újságban. Miért ne lehetne irni számunkra ismeretlen emberekrõl is néha? Különben is, úgy tudom, hogy az újság terveiben az szerepel, hogy az egyik hónapban hires versenyzõvel csinálnak riportot, a másikban pedig egy lelkes amatõrrel. Ebben nem értem, mi a rossz?
A kajálós cikk valóban általánosra sikerült és egyáltalán nem érdemli meg a fáradságot sem, hogy elolvassam, mert semmi újat nem mond.
Egyébként pedig nektek, akik e topik hasábjaira irogattok idõnként nagyon durva hangnemben, azt üzenem, hogy kicsit szálljatok már magatokba, és örüljetek, hogy egyáltalán van itthon montis újság! Ráadásul a Bikemag országunkban a legjobb, erre igazán gondolhatnátok néha a sok baszogatáson kivül. Ha nem tetszik az újság, akkor ne vegyétek. Ha veszitek, ezek szerint mégiscsak tetszik. Ha pedig tetszik, akkor ne ilyen sértõ hangnemben irogassatok. Csodálom, hogy a cikkek iróinak ennyi türelme van veletek szemben, mert nekem nem lenne.