Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Egysebességes bringa építese házilag
Indította
tamaska
, 2007. február 08. 19:20
#101
Írta 2007. május 17. - 16:15

#102
Írta 2007. május 17. - 14:10

Sziasztok!
Van egy furának tûnõ kérdésem:
"Normál" bicaj (értsd: hagyományos kontrás) hátsó agyával kapcsolatban
van valakinek tapasztalata?
Ha a lyukszám stimmel a felnihez, elvileg össze lehet fûzni, és ugyan nehezebb, de nem kell rá külön hátsó fék, ami ellensúlyozhat valamit a mérlegelésnél.
Pl sík terepre, városba esetleg életképes lehet a dolog?
Ez egy ilyen átmenet lehetne a SS meg a fixi közt, hogy lábbal fékezel, de van szabadonfutód is.
Anno, mikor 28"-os falubájkom volt, azon jó hatékonysággal használtam a kontrát, soha nem mentem neki semminek. Aztán jött a racsnis korszak, de most megint visszafele kacsintgatok, hogy jó lenne összeépíteni egy kontrás SS-t, mert annak is van fílingje.
vélemények?
Van egy furának tûnõ kérdésem:
"Normál" bicaj (értsd: hagyományos kontrás) hátsó agyával kapcsolatban
van valakinek tapasztalata?
Ha a lyukszám stimmel a felnihez, elvileg össze lehet fûzni, és ugyan nehezebb, de nem kell rá külön hátsó fék, ami ellensúlyozhat valamit a mérlegelésnél.
Pl sík terepre, városba esetleg életképes lehet a dolog?
Ez egy ilyen átmenet lehetne a SS meg a fixi közt, hogy lábbal fékezel, de van szabadonfutód is.
Anno, mikor 28"-os falubájkom volt, azon jó hatékonysággal használtam a kontrát, soha nem mentem neki semminek. Aztán jött a racsnis korszak, de most megint visszafele kacsintgatok, hogy jó lenne összeépíteni egy kontrás SS-t, mert annak is van fílingje.
vélemények?
+ + +
#103
Írta 2007. május 14. - 14:16

ha acel az birhatja egy darabbal is
alunal viszonttuti halal
integraltnal a hajtokarnal szerintem nem tudsz alatetezni
/valojaban sima no-nal minimalisat lehet, truva tan isis ott is. igy az buko/
cseszenel vazban lehet csereberelni ...
alunal viszonttuti halal
integraltnal a hajtokarnal szerintem nem tudsz alatetezni
/valojaban sima no-nal minimalisat lehet, truva tan isis ott is. igy az buko/
cseszenel vazban lehet csereberelni ...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#104
Írta 2007. május 14. - 13:52

igen. célszerû ugyanis talpas lánckereket tenni a kazis ss agyra (ill. a kihézagolt normálra is), mert a sima vékony lánckerék gyak. elvágaj a kazettatest bordázatát. legalábbis ezt a tapasztalatot írták tk. ide is. Ezt monnyuk el is tudom képzelni, amikor a rájder beleáll a pedálba és húzza-nyomja.
#105
Írta 2007. május 14. - 13:11

retizotyo,
eloszor is koszi a valaszt!
4. ha jol ertem, akkor ebben az esetben (kazettas ss agy), a monoblokknal allitasz lancvonalat, nem pedig a kazettan azzal, hogy hova "hezagolod ki" a lanckereket?
eloszor is koszi a valaszt!
4. ha jol ertem, akkor ebben az esetben (kazettas ss agy), a monoblokknal allitasz lancvonalat, nem pedig a kazettan azzal, hogy hova "hezagolod ki" a lanckereket?
#106
Írta 2007. május 14. - 12:31

Solyom!
3. ha rendes ss menetes agy, akkor itt nem állítasz semmit, kereket szimmetrikusra fûzni, monoblokknál eljátszani. ha régi menetes országúti agy, akkor - mivel az agy keskenyebb - lehet tologatni a tengelyen, távtartózni, határ a csillagoas ég, a végeredmény viszont nem olyan merev és bármilyen szépen is van megcsinálva, marad a sufni érzés (mint pölö esetemben
)
4. a rövid kazettatestre 1db talpas lánckereket teszel és szokásos módon rögzíted egy anyával. a két küllõperem közötti agytest szélesebb, a kerék oldalirányban merevebb. (szimmetrikus kerékfûzés, monónál láncvonal belövése
a többiben szetem majd Lor vagy más...
3. ha rendes ss menetes agy, akkor itt nem állítasz semmit, kereket szimmetrikusra fûzni, monoblokknál eljátszani. ha régi menetes országúti agy, akkor - mivel az agy keskenyebb - lehet tologatni a tengelyen, távtartózni, határ a csillagoas ég, a végeredmény viszont nem olyan merev és bármilyen szépen is van megcsinálva, marad a sufni érzés (mint pölö esetemben

4. a rövid kazettatestre 1db talpas lánckereket teszel és szokásos módon rögzíted egy anyával. a két küllõperem közötti agytest szélesebb, a kerék oldalirányban merevebb. (szimmetrikus kerékfûzés, monónál láncvonal belövése
a többiben szetem majd Lor vagy más...
#107
Írta 2007. május 14. - 11:51

Lor, koszonom a valaszt. meg egy kort azert futnek, azokert az info-morzsakert...
1. integralt hajtomunel (pl. truvativ gxp stylo 1.1)
- a hajtokarnal lehet alatetezni a lanckereket. ez ok.
- a kozepcsapagy peremenel levo alatetekkel lehet kavarni, vagy azoknak fix a helyuk? (most baloldal 2db, jobb semmi)
2. nem integralt hajtomunel. ok
3. a menetes hatso tengelynel hogyan es mit lehet allitani?
4. miben kulonbozik a ss es a valtos kazettas hatso agy? az ok, hogy rovidebb a kazettas resz, de ez miert jo? lehet szimmetrikus kereket fuzni? kisebbet kell tavtartozni? erosebb/tartosabb?
5. melyik iranyba erdemesebb mozdulni, ha sokat kell allitani a lancvonalhoz. az integralt hajtomuvet cserelni kulon tengelyesre es sakkozni... v. a hatso menetes tengelyt kazettasra cserelni?
koszi es udv.
1. integralt hajtomunel (pl. truvativ gxp stylo 1.1)
- a hajtokarnal lehet alatetezni a lanckereket. ez ok.
- a kozepcsapagy peremenel levo alatetekkel lehet kavarni, vagy azoknak fix a helyuk? (most baloldal 2db, jobb semmi)
2. nem integralt hajtomunel. ok
3. a menetes hatso tengelynel hogyan es mit lehet allitani?
4. miben kulonbozik a ss es a valtos kazettas hatso agy? az ok, hogy rovidebb a kazettas resz, de ez miert jo? lehet szimmetrikus kereket fuzni? kisebbet kell tavtartozni? erosebb/tartosabb?
5. melyik iranyba erdemesebb mozdulni, ha sokat kell allitani a lancvonalhoz. az integralt hajtomuvet cserelni kulon tengelyesre es sakkozni... v. a hatso menetes tengelyt kazettasra cserelni?
koszi es udv.
#108
Írta 2007. május 14. - 09:48

Elképesztõen nagy a különbség váltós meg ss között, nem ugyanaz, mint amikor egy váltós gépen csak nem váltasz...
Pl. halk. Nagyon. Nem hallanak a gyalogosok, sokat kell csengetni.

#109
Írta 2007. május 14. - 09:02

A denver agy mindkét oldalon menetes + mindkét oldalon kontraanya menet is van. Hibátlan darab ss-re, fixen még nem próbáltam.
1 hónapja nyúzom bp-n az egysebességest, pont azért választottam én is, mert nem használtam az elõzõ bicajon a váltókat egyáltalán. Elõször az elsõ váltót szedtem le, aztán az egész bicajt kiraktam az erkélyre. Elképesztõen nagy a különbség váltós meg ss között, nem ugyanaz, mint amikor egy váltós gépen csak nem váltasz...
1 hónapja nyúzom bp-n az egysebességest, pont azért választottam én is, mert nem használtam az elõzõ bicajon a váltókat egyáltalán. Elõször az elsõ váltót szedtem le, aztán az egész bicajt kiraktam az erkélyre. Elképesztõen nagy a különbség váltós meg ss között, nem ugyanaz, mint amikor egy váltós gépen csak nem váltasz...
#110
Írta 2007. május 14. - 00:03

bizony bizony, egyre töben járnak bringával nálunk is -reggelente 1 éve a buszra várás közben ha 1-2 bringás elment, most pedig mindkét irányba 15-15 legalább igyekszik..aztán ugye valamilyen szinten elkapja õket is a gépszíj, és akiket jobban elkapott, azok bizony új lánc/fogsor/miegyéb vásárlása elõtt nem a legolcsóbb ósánost veszik meg, hanem utánanéznek, olvasnak errõl a fórumról, itt vagy máshol hallanak az SS/fixi érzésrõl, jobban belegondolnak, hogy városban õk is maximum 2-3 sebességet használnak (persze aki fent lakik a hegyen és sok szintet kell megtennie, annál más a szitu, de közülük is van pár, aki a kihívásokat kedveli), a többi fogaskerék meg a váltó meg a legkisebb lánctányér csak porosodik meg nehéz meg csattog meg minden, az SS/fixi meg alig igényel gondozást, és ráadásul öregapáink a faluban is SSel járnak, és belevágnak õk is...
#111
Írta 2007. május 13. - 23:23

csak az egyik oldalon van egy balmenet is a kontraanyának, hogy a fix lánckerék ne tudjon letekeredni (másik oldal "natúr" menetes)
nagyon jó a váltómentes bringázás. a montimat alig használom (bár az egyenlõre megmarad váltósnak, mert gyengus vagyok még), pedig sok idõt és pénzt (magamhoz képest) áldoztam rá.
sok szerencsét az épülõ bringádhoz!
(fura hogy a ss és fixi - mondjuk ki: divat - a hájtek váltók és csillapítások korában kezd el hódítani...)
nagyon jó a váltómentes bringázás. a montimat alig használom (bár az egyenlõre megmarad váltósnak, mert gyengus vagyok még), pedig sok idõt és pénzt (magamhoz képest) áldoztam rá.
sok szerencsét az épülõ bringádhoz!
(fura hogy a ss és fixi - mondjuk ki: divat - a hájtek váltók és csillapítások korában kezd el hódítani...)
#112
Írta 2007. május 13. - 22:17

midket oldal menetes
egyik szabadonfutonak valo masik fixinek
egyik szabadonfutonak valo masik fixinek
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#113
Írta 2007. május 13. - 21:36

parej, én is most építek ss gépet városba, beléjük szerettem.
vannak olyan agyak, amiknek egyik oldala szabadonfutós, a másikon meg csak menet van egy lánckeréknek. ezek a flip flopok, mint lor is írta.
van olyan, ami csak szabadonfutós, pl b+ halifax, és van olyan is, aminek egyik oldala szabadonfutós, másik meg fix, pl. b+ denver (ha jól tudom). ezeknél egy egyszerû átfordítással lehet váltogatni az szabadonfutós-fixi módok között.
pro és kontra van mindkét oldalt, de elõször mindenképp az SS oldallal kezd, ha ilyen agyat veszel, és azzal próbálj meg padkázni meg kanyarodni meg lejtõzni meg úgy menni úgy, hogy folyamatosan tekersz. aztán ha ez megy, akkor próbáld ki a fixit.
vannak olyan agyak, amiknek egyik oldala szabadonfutós, a másikon meg csak menet van egy lánckeréknek. ezek a flip flopok, mint lor is írta.
van olyan, ami csak szabadonfutós, pl b+ halifax, és van olyan is, aminek egyik oldala szabadonfutós, másik meg fix, pl. b+ denver (ha jól tudom). ezeknél egy egyszerû átfordítással lehet váltogatni az szabadonfutós-fixi módok között.
pro és kontra van mindkét oldalt, de elõször mindenképp az SS oldallal kezd, ha ilyen agyat veszel, és azzal próbálj meg padkázni meg kanyarodni meg lejtõzni meg úgy menni úgy, hogy folyamatosan tekersz. aztán ha ez megy, akkor próbáld ki a fixit.
#114
Írta 2007. május 13. - 21:27

tulkepp az ss korbe belekerul a fixi is
sokan flip-flop-kent hasznaljak
egyik oldal fixi masik ss
sokan flip-flop-kent hasznaljak
egyik oldal fixi masik ss
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#115
Írta 2007. május 13. - 21:23

Sziasztok!
Egyre inkább úgy érzem, kezdek beleszereteni a ss kerékpárokba!
Itt Bp-en városi közlekedésre 1000% a legjobb megoldás szvsz. A kérdésem: (lehet, borzalmasan láma, akkor millió sorry) ss kerékpár lehet örökhajtós és szabadonfutós is? Ha igen: elõnyök pro ill. kontra? Ha nem: akkor semmit nem értek.
köszi, parej
Egyre inkább úgy érzem, kezdek beleszereteni a ss kerékpárokba!
Itt Bp-en városi közlekedésre 1000% a legjobb megoldás szvsz. A kérdésem: (lehet, borzalmasan láma, akkor millió sorry) ss kerékpár lehet örökhajtós és szabadonfutós is? Ha igen: elõnyök pro ill. kontra? Ha nem: akkor semmit nem értek.

köszi, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep
pray the lord my soul to keep
#116
Írta 2007. május 13. - 16:20

1 jah alatet
2 ...+ alatet a kozepcsai pereme ala
3 de
4 ss keves lanckereket fogad
2 ...+ alatet a kozepcsai pereme ala
3 de
4 ss keves lanckereket fogad
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#117
Írta 2007. május 13. - 15:40

sziasztok,
lancvonal beallitashoz keresek valaszokat:
1. integralt hajtomunel (truvativ gxp stylo) lehet vmit allitani a lanckerek poziciojan? (pl. a tavtarto alateteket hova pakolom)
2. nem integralt hajtomunel a (kulonbozo hosszu) tengellyel, ill. a lanckerek kivul/belul helyezesevel lehet operalni, amivel kulonbozo, de fix pozicioba lehet helyezni a lanckereket ami v. jo v. nem. ez igaz?
3. a menetes hatso tengelynel nincs allitasi lehetoseg?
4. miben kulonbozik a ss es a valtos kazettas hatso agy? (az aron kivul:)
varom valaszotokat. udv.
lancvonal beallitashoz keresek valaszokat:
1. integralt hajtomunel (truvativ gxp stylo) lehet vmit allitani a lanckerek poziciojan? (pl. a tavtarto alateteket hova pakolom)
2. nem integralt hajtomunel a (kulonbozo hosszu) tengellyel, ill. a lanckerek kivul/belul helyezesevel lehet operalni, amivel kulonbozo, de fix pozicioba lehet helyezni a lanckereket ami v. jo v. nem. ez igaz?
3. a menetes hatso tengelynel nincs allitasi lehetoseg?
4. miben kulonbozik a ss es a valtos kazettas hatso agy? (az aron kivul:)
varom valaszotokat. udv.
#118
Írta 2007. május 12. - 20:48

... meg a mónikabeluccsinak volt egy filmje ami a háború idején játszódik és mindenki õt kukkolja.De asszem az olaszban és a tengerparton rakja a kiscsóka neki hasonlóval
Persze nem fixi!
Malena. Jó kis film.

#119
Írta 2007. május 12. - 20:17

Csak a színvilágra értettem meg a bájk már maga is nekem az oldszkúl juttatja eszembe vagy esetleg a Csokoládé c. filmet (nemtom láttad-e)... meg a mónikabeluccsinak volt egy filmje ami a háború idején játszódik és mindenki õt kukkolja.De asszem az olaszban és a tengerparton rakja a kiscsóka neki hasonlóval
Persze nem fixi!

#120
Írta 2007. május 12. - 13:19

Sziasztok!
Két B+ SS agyat néztem ki és a segítségeteket kérném. Az egyik a Halifax a másik a Denver. Két kérdésem lenne: Van-e külömbség a két agy között a flip-flopságot leszámítva? Valamint: A Halifax kis vagy nagy menetes racsnit képes fogadni?
Elõre is köszi a segítséget!
-Bálint
A Halifax nagymenetes (34mm?), nem hinném, hogy nagy különbség lenne, nekem az utóbbi van.