Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Egysebességes bringa építese házilag

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
304 hozzászólás a témában

#101
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Már törik elõtted az utat: http://www.goraka.hu/csakjani

#102
Schnitt

Schnitt

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy furának tûnõ kérdésem:
"Normál" bicaj (értsd: hagyományos kontrás) hátsó agyával kapcsolatban
van valakinek tapasztalata?
Ha a lyukszám stimmel a felnihez, elvileg össze lehet fûzni, és ugyan nehezebb, de nem kell rá külön hátsó fék, ami ellensúlyozhat valamit a mérlegelésnél.
Pl sík terepre, városba esetleg életképes lehet a dolog?
Ez egy ilyen átmenet lehetne a SS meg a fixi közt, hogy lábbal fékezel, de van szabadonfutód is.

Anno, mikor 28"-os falubájkom volt, azon jó hatékonysággal használtam a kontrát, soha nem mentem neki semminek. Aztán jött a racsnis korszak, de most megint visszafele kacsintgatok, hogy jó lenne összeépíteni egy kontrás SS-t, mert annak is van fílingje.

vélemények?
+ + +

#103
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ha acel az birhatja egy darabbal is
alunal viszonttuti halal

integraltnal a hajtokarnal szerintem nem tudsz alatetezni
/valojaban sima no-nal minimalisat lehet, truva tan isis ott is. igy az buko/
cseszenel vazban lehet csereberelni ...

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#104
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
igen. célszerû ugyanis talpas lánckereket tenni a kazis ss agyra (ill. a kihézagolt normálra is), mert a sima vékony lánckerék gyak. elvágaj a kazettatest bordázatát. legalábbis ezt a tapasztalatot írták tk. ide is. Ezt monnyuk el is tudom képzelni, amikor a rájder beleáll a pedálba és húzza-nyomja.



#105
solyom

solyom

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
retizotyo,
eloszor is koszi a valaszt!

4. ha jol ertem, akkor ebben az esetben (kazettas ss agy), a monoblokknal allitasz lancvonalat, nem pedig a kazettan azzal, hogy hova "hezagolod ki" a lanckereket?

#106
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Solyom!

3. ha rendes ss menetes agy, akkor itt nem állítasz semmit, kereket szimmetrikusra fûzni, monoblokknál eljátszani. ha régi menetes országúti agy, akkor - mivel az agy keskenyebb - lehet tologatni a tengelyen, távtartózni, határ a csillagoas ég, a végeredmény viszont nem olyan merev és bármilyen szépen is van megcsinálva, marad a sufni érzés (mint pölö esetemben :))

4. a rövid kazettatestre 1db talpas lánckereket teszel és szokásos módon rögzíted egy anyával. a két küllõperem közötti agytest szélesebb, a kerék oldalirányban merevebb. (szimmetrikus kerékfûzés, monónál láncvonal belövése

a többiben szetem majd Lor vagy más...



#107
solyom

solyom

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Lor, koszonom a valaszt. meg egy kort azert futnek, azokert az info-morzsakert...

1. integralt hajtomunel (pl. truvativ gxp stylo 1.1)
- a hajtokarnal lehet alatetezni a lanckereket. ez ok.
- a kozepcsapagy peremenel levo alatetekkel lehet kavarni, vagy azoknak fix a helyuk? (most baloldal 2db, jobb semmi)

2. nem integralt hajtomunel. ok

3. a menetes hatso tengelynel hogyan es mit lehet allitani?

4. miben kulonbozik a ss es a valtos kazettas hatso agy? az ok, hogy rovidebb a kazettas resz, de ez miert jo? lehet szimmetrikus kereket fuzni? kisebbet kell tavtartozni? erosebb/tartosabb?

5. melyik iranyba erdemesebb mozdulni, ha sokat kell allitani a lancvonalhoz. az integralt hajtomuvet cserelni kulon tengelyesre es sakkozni... v. a hatso menetes tengelyt kazettasra cserelni?

koszi es udv.

#108
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

Elképesztõen nagy a különbség váltós meg ss között, nem ugyanaz, mint amikor egy váltós gépen csak nem váltasz...


Pl. halk. Nagyon. Nem hallanak a gyalogosok, sokat kell csengetni. :)

#109
PAttila

PAttila

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
A denver agy mindkét oldalon menetes + mindkét oldalon kontraanya menet is van. Hibátlan darab ss-re, fixen még nem próbáltam.
1 hónapja nyúzom bp-n az egysebességest, pont azért választottam én is, mert nem használtam az elõzõ bicajon a váltókat egyáltalán. Elõször az elsõ váltót szedtem le, aztán az egész bicajt kiraktam az erkélyre. Elképesztõen nagy a különbség váltós meg ss között, nem ugyanaz, mint amikor egy váltós gépen csak nem váltasz...

#110
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
bizony bizony, egyre töben járnak bringával nálunk is -reggelente 1 éve a buszra várás közben ha 1-2 bringás elment, most pedig mindkét irányba 15-15 legalább igyekszik..aztán ugye valamilyen szinten elkapja õket is a gépszíj, és akiket jobban elkapott, azok bizony új lánc/fogsor/miegyéb vásárlása elõtt nem a legolcsóbb ósánost veszik meg, hanem utánanéznek, olvasnak errõl a fórumról, itt vagy máshol hallanak az SS/fixi érzésrõl, jobban belegondolnak, hogy városban õk is maximum 2-3 sebességet használnak (persze aki fent lakik a hegyen és sok szintet kell megtennie, annál más a szitu, de közülük is van pár, aki a kihívásokat kedveli), a többi fogaskerék meg a váltó meg a legkisebb lánctányér csak porosodik meg nehéz meg csattog meg minden, az SS/fixi meg alig igényel gondozást, és ráadásul öregapáink a faluban is SSel járnak, és belevágnak õk is...

#111
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
csak az egyik oldalon van egy balmenet is a kontraanyának, hogy a fix lánckerék ne tudjon letekeredni (másik oldal "natúr" menetes)

nagyon jó a váltómentes bringázás. a montimat alig használom (bár az egyenlõre megmarad váltósnak, mert gyengus vagyok még), pedig sok idõt és pénzt (magamhoz képest) áldoztam rá.

sok szerencsét az épülõ bringádhoz!

(fura hogy a ss és fixi - mondjuk ki: divat - a hájtek váltók és csillapítások korában kezd el hódítani...)



#112
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
midket oldal menetes
egyik szabadonfutonak valo masik fixinek

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#113
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
parej, én is most építek ss gépet városba, beléjük szerettem.

vannak olyan agyak, amiknek egyik oldala szabadonfutós, a másikon meg csak menet van egy lánckeréknek. ezek a flip flopok, mint lor is írta.

van olyan, ami csak szabadonfutós, pl b+ halifax, és van olyan is, aminek egyik oldala szabadonfutós, másik meg fix, pl. b+ denver (ha jól tudom). ezeknél egy egyszerû átfordítással lehet váltogatni az szabadonfutós-fixi módok között.

pro és kontra van mindkét oldalt, de elõször mindenképp az SS oldallal kezd, ha ilyen agyat veszel, és azzal próbálj meg padkázni meg kanyarodni meg lejtõzni meg úgy menni úgy, hogy folyamatosan tekersz. aztán ha ez megy, akkor próbáld ki a fixit.

#114
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
tulkepp az ss korbe belekerul a fixi is
sokan flip-flop-kent hasznaljak
egyik oldal fixi masik ss

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#115
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Sziasztok!

Egyre inkább úgy érzem, kezdek beleszereteni a ss kerékpárokba!
Itt Bp-en városi közlekedésre 1000% a legjobb megoldás szvsz. A kérdésem: (lehet, borzalmasan láma, akkor millió sorry) ss kerékpár lehet örökhajtós és szabadonfutós is? Ha igen: elõnyök pro ill. kontra? Ha nem: akkor semmit nem értek. :)

köszi, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#116
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
1 jah alatet
2 ...+ alatet a kozepcsai pereme ala
3 de
4 ss keves lanckereket fogad

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#117
solyom

solyom

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
sziasztok,
lancvonal beallitashoz keresek valaszokat:

1. integralt hajtomunel (truvativ gxp stylo) lehet vmit allitani a lanckerek poziciojan? (pl. a tavtarto alateteket hova pakolom)

2. nem integralt hajtomunel a (kulonbozo hosszu) tengellyel, ill. a lanckerek kivul/belul helyezesevel lehet operalni, amivel kulonbozo, de fix pozicioba lehet helyezni a lanckereket ami v. jo v. nem. ez igaz?

3. a menetes hatso tengelynel nincs allitasi lehetoseg?

4. miben kulonbozik a ss es a valtos kazettas hatso agy? (az aron kivul:)

varom valaszotokat. udv.

#118
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

... meg a mónikabeluccsinak volt egy filmje ami a háború idején játszódik és mindenki õt kukkolja.De asszem az olaszban és a tengerparton rakja a kiscsóka neki hasonlóval :) Persze nem fixi!


Malena. Jó kis film. :)

#119
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Csak a színvilágra értettem meg a bájk már maga is nekem az oldszkúl juttatja eszembe vagy esetleg a Csokoládé c. filmet (nemtom láttad-e)... meg a mónikabeluccsinak volt egy filmje ami a háború idején játszódik és mindenki õt kukkolja.De asszem az olaszban és a tengerparton rakja a kiscsóka neki hasonlóval :) Persze nem fixi!

#120
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

Sziasztok!

Két B+ SS agyat néztem ki és a segítségeteket kérném. Az egyik a Halifax a másik a Denver. Két kérdésem lenne: Van-e külömbség a két agy között a flip-flopságot leszámítva? Valamint: A Halifax kis vagy nagy menetes racsnit képes fogadni?

Elõre is köszi a segítséget!
-Bálint


A Halifax nagymenetes (34mm?), nem hinném, hogy nagy különbség lenne, nekem az utóbbi van.