Jelentkezz be Regisztrálj

Egysebességes bringa építese házilag
#121
Írta 2007. május 12. - 12:34

Két B+ SS agyat néztem ki és a segítségeteket kérném. Az egyik a Halifax a másik a Denver. Két kérdésem lenne: Van-e külömbség a két agy között a flip-flopságot leszámítva? Valamint: A Halifax kis vagy nagy menetes racsnit képes fogadni?
Elõre is köszi a segítséget!
-Bálint
#122
Írta 2007. május 09. - 23:14

erre picit kitérnél. véletlenül kedvelem a francia filmeket, és kátrindönövöt-is, de ezt így, ebben az összefüggésben akkro sem értem. ;-)TSZB: nagyon király a gép és jók a fotók is kicsit olyan francia film az ötvenes években játszódva kátrindönövvel!
#123
Írta 2007. május 08. - 13:15


#124
Írta 2007. május 03. - 21:24

#125
Írta 2007. május 03. - 21:22

#126
Írta 2007. május 03. - 21:21

#127
Írta 2007. május 03. - 21:18

http://www.singlespe.../features.shtml
1. kész láncfeszítõt veszel (point van pár az apróban 3-4ezerért)
2. gányolsz valamit mondjuk v fék pillangóból vagy valamibõl...
3. régi ócska váltóval játszadozol, ha akad. (a Hogyan?ra a választ thez adta meg nekem az üzenõfal topikban, ma hajnali 1 fele, ha jól emlékszem)
thez, van shimano láncfeszítõ? és ilyet lehet e boltban is kapni?
http://ebike.hu/term.../alkatresz/4973
mert ha igen, akkor veszek pár darabot, és nem kell gyûjtögetnem a használt fogsorokat:D
#128
Írta 2007. május 03. - 21:16

Shimano, Point, és még egyéb márkák.
esetleg helyesen belõtt áttétel, a lánchoz keresve.
#129
Írta 2007. május 03. - 21:14

olyan kérdésem lenne , hogyha nem becsúszós a vázam , akkor single speed aggyal hogy lehetne megcsinálni , h semmiképp sem essen le a lánc , éshogy milyen láncfeszítõvel lehet megoldani , ha meglehet
#130
Írta 2007. április 09. - 19:59

off
most, hogy mondod tényleg így volt. hogy lehetett volna jó is, hát ...
nekem a négysebességes váltót sosem sikerült beállítani, elõre meg láncvezetõt kellett csinálni, hogy ne dobja le a láncot. emiatt aztán hangos volt, mint egy traktor. ha jobban belegondodlok a rockguard elõdje volt, én meg nem védettem le, pedig most milliomos lehetnék.
a fecske stimmel, ott röppent a fejcsövön. amúgy okés volt, csak kõnehéz és a menetek sajátos záhonyon túli mérettel bírtak, aminek következtében a megszakadt meneteket (volt ilyen bõven) metrikus menetfúróval, vagy menetmetszõvel kellett feljavítani, hogy csavart, anyát lehessen rátenni. de a fékeket szerettem, fogtak, mint a satu.
régi szép idõk ...
Igen, a váltók, csapágyak sz... vacakok voltak, a fékek jók. Hajtókar tûrhetõ, a pedálok pedig alutestû acélkeretesek voltak... A váz szvsz könnyebb volt, mint egy Csepszoné, és jobb geometriájú, csak éppen a takony anyag miatt nem láttam olyat belõle, ami ne lett volna megrogyva... Az enyém elõl is "kétváltós" volt, úgyhogy rock ring nem játszott... A hangjára már nem emlékszem, nekem 27 éve volt ilyenem. (Tényleg régi szép idõk...)
Na, fejezzük be, mielõtt kiutálnak bennünket, bár low budget SS-hez akár ontopic is lehetne. (Egyik kollégám meg is tuningolt iegy ilyet, vett két rendes kereket, meg egy rendes váltót bontásból, tett rá egy egyenes kormányt, azzal járt dolgozni, teljesen jó volt.)
#131
Írta 2007. április 08. - 22:42

most, hogy mondod tényleg így volt. hogy lehetett volna jó is, hát ...
nekem a négysebességes váltót sosem sikerült beállítani, elõre meg láncvezetõt kellett csinálni, hogy ne dobja le a láncot. emiatt aztán hangos volt, mint egy traktor. ha jobban belegondodlok a rockguard elõdje volt, én meg nem védettem le, pedig most milliomos lehetnék.
a fecske stimmel, ott röppent a fejcsövön. amúgy okés volt, csak kõnehéz és a menetek sajátos záhonyon túli mérettel bírtak, aminek következtében a megszakadt meneteket (volt ilyen bõven) metrikus menetfúróval, vagy menetmetszõvel kellett feljavítani, hogy csavart, anyát lehessen rátenni. de a fékeket szerettem, fogtak, mint a satu.
régi szép idõk ...
#132
Írta 2007. április 07. - 11:52

majdnem. ez "mypucm" (ejtsd: turiszt) :-)
OFF
Igen, nekem is olyan volt. A fékeken voltak "XB3" (H-V-Z, biztos valamilyen "zavod") feliratok. (Meg talán a nyakcsövön, de lehet, hogy ott egy fecske volt.)
Amúgy lehetett volna az nem is rossz bringa, jobb anyagokból...
#133
Írta 2007. április 06. - 07:06

#134
Írta 2007. április 05. - 19:49

#135
Írta 2007. április 05. - 19:48

SS-mesterek,
egy sima, ejtõpapucsos (azt hiszem így hívják, olyan, ami a mezei montikon van) vázból lehet valahogy SS-gépet csinálni vagy ehhez feltétlen csúszópapucsos kell? és egy 3 tányéros hajtómûbõl Ti hogy csináltok egytányérost? (mint pl. Mr. NG gépén az XT is egytányéros ugye..)
A második kérdésre: leszeded róla a lánckerekeket, és visszateszed a középsõt... (A legtöbb SS agy láncvonala ott van, ahol egy monti hajtómû középsõ tányérja) Ehhez persze rendes, szédszedhetõ hajtómû kell, nem afféle szegecselt szutyok.
Ennyire azért nem egyszerû, mert a lánckerekeket összefogó spéci csavaroknak "hiányozni fog" a nagytányér vastagsága. Erre több megoldás lehet:
- veszel spéci rövid csavarokat (a "régi" SS topicban említettek boltot, ahol lehet kapni)
- mókolsz oda valami alátétet (én pl. régi, kopott nagytányérból flexeltem ki a megfelelõ darabokat)
- teszel fel rock ringet a nagytányér helyére.
Lehet kapni amúgy egytányéros hajtómûveket is, pl downhill célra 38 fogú..
#136
Írta 2007. április 03. - 22:52

http://pix.bikemag.h...um/100_0733.jpg
http://pix.bikemag.h...um/100_0734.jpg
http://pix.bikemag.h...um/100_0736.jpg
Ez a v 1.0, kb. egy hónapja nyúzom. A tapasztalatok: elsõ nap szokatlan volt a geometria, de a 170-es hajtókart nem éreztem meg a 175-ös montis után. A stucni bár 100-as, kicsit rövid, még úgy is, hogy a nyereg csumára hátra van húzva, ezt késõbb cserélem 120-ra. A kormány a meglévõ alkatrészállományból lett kihalászva, hiányzik az oldalsó fogás, úgyhogy cserélem egy 44-es outi kormányra idõvel. Fékkarok pengék, fékek nagyon jól fognak, annak ellenére, hogy B+ matricával ellátott Alhonga darabok, fékpofát majd valami harapósabbra cserélem, ha lekopott.
Száraz technikai adatok:
- MALI trekking váz, 20"-as méretben
- villa noname
- középcsapágy, fejcsapágy noname
- hajtómû: Prowheel kéttányoros 42(-52). 170-es hajtókar
- lánc: KMC, nehéz masszív, csendes!
- racsni: Dicta 16 foggal, tömítés nélkül (két esõ után csiszorog benne a homok)
- fék: B+ (Alhonga)
- fékkar: AVID FR5
- kerék elõl: Maillard agy, Ambrosio Elite felni, hátsó: B+ Sydney SS agy, valami fekete felni
- külsõk: Schwalbe Delta Criuser
- és külön büszke vagyok a hátsó sárvédõre: eredeti orosz modell a nyolcvanas évek derekáról, fekete Neoluxszal sk. lefújva, kicsi megfolyással
Hát nagyjából ennyi. Mint fent is írtam, eddig bevált. A 42/16-al gyorsan lehet indulni, mászni is flottul lehet vele és ki lehet pörgetni tisztességesen.
#137
Írta 2007. április 03. - 22:09

#138
Írta 2007. április 03. - 21:53

feltöltöd kapsz pár linket. pl a thumbnail for forums-ot bemásolod ide és kész )
#139
Írta 2007. április 03. - 21:51

#140
Írta 2007. április 02. - 22:02
