Jelentkezz be Regisztrálj

Egysebességes bringa építese házilag
#1
Posted 2008. December 01. - 22:09

#2
Posted 2008. November 30. - 14:04

#3
Posted 2008. November 13. - 21:29


Amikor elkezdte a projektet ez a váz volt olcsón, igazán azt sajnálom benne, hogy az üléscsõnél lévõ kivágás messze van a keréktõl.
Nem schwinn, hanem Olimpia Arrow 2004-bõl.
#4
Posted 2008. November 13. - 21:14

De a váz, finoman is nagyon fura ez a schwinn széria. Ne haragudj!
#5
Posted 2008. November 08. - 22:51

Én most vágtam bele egynek az építésébe, de én láncfeszítõt szeretnék használni.
Mondjuk az enyém mounti alapokra épül, mert szeretném terepen is használni.
#6
Posted 2008. November 08. - 20:36

Tavaly készült egy ss bringám, amin éppen kijött a lánchossz az áttételnél:http://picasaweb.goo...pER6WaH2ObchX-A
Idén áttételt szerettem volna cserélni és sehogy nem jött ki a hossz ezért, ezt a megoldást választottam:http://picasaweb.goo...B2ALNRZUlnBN0Kg
Még hátravan egy szinterezés és tavasszal kezdõdik a kilométergyûjtés .
#7
Posted 2008. August 25. - 06:49

OFFti tudtok valamit... pont most cseréltem láncot, mert nekem is ez a "pont kijön a lánc" van, csak már kinyúlt és leugrott... lehet hogy legközelebb egy láncfeszítõbe fogok beruházni már...
Jéé te vagy a sörös-bagaboos srác Alleycatrõl

ON
a láncfeszítõ egyszeri beruházás és így kb 4x annyi ideig bírja a láncod...
#8
Posted 2008. August 24. - 21:53

én nem tudom úgy felrakni, mint a második, 'így jó" képen, ugyanis úgy nem feszít semmit (point 1görgõs), csak akkore feszít, ha al áncon belül van (lefele feszít, felfele egészen be tudom tolni)...valamit meg kell fordítani, vagy mi?
Bocsi, hogy csak most válaszolok, nyaralni voltam.
Szóval, elég trükkös volt így felrakni. A másik irányban van így elõfeszítve, vagyis a benne lévõ spirálrugó nem összetekerve van, hanem kinyitva (vagy fordítva), hogy is mondjam... A rugó pöcke sem a váltófeszítõ csavar támasztékára feküdt fel így, hanem valahová a papucs hátuljára. Szóval lehet, hogy a tervezett felhasználás szempontjából nem ez a "jó" megoldás, de nekem a mûködés szempontjából így volt a jó: kifelé feszítve terhelésre ugrott a lánc, befelé feszítve pedig nem. Persze, ha valakinek tökéletes a láncvonala, és sikerült váltáskönnyítõ bizbaszoktól mentes lánckereket szereznie, akkor lehet, hogy nem jelentkezik ez az effekt. Illetve áttétel-láncvillahossz kombinációtól is függ, nekem kifelé már nagyon az útja végén járt a feszítõ. De ha megnézed valami szerkezeti rajzon, pl. az autók vezérmûszíját is kívülrõl feszíti a görgõ.
A trükk valahogy úgy nézett ki, hogy kivettem a feszítõbõl a tengelyt, és úgy tettem fel, hogy fölé nyúlt a láncvillának. Beakasztottam a pöcköt a papucs hátuljába, és így éppenhogy be tudtam kapatni a csavart. Ezután lefeszítettem a feszítõ karját a láncvilla alá, és úgy tekertem be a csavart. Visszatettem a tengelyt, így tehát lánc nélkül nekimenne a láncvillának. Ha van 18-as, lapos villáskulcsod, amivel elõfeszítve tudod tartani a rugót felszerelés közben, akkor egyszerûbb. (Surly asszem, kínál ilyet, természetesen sörnyitóval egybeépítve...)
Most már nem tudom pontosan felidézni, mert közben áttettem a cuccot vízszintes papucsos vázra. (Egyébként elõször azon is feltettem a feszítõt a váltótartó fülre, mert nem akartam leszabni a láncot, amíg ki nem alakul az áttétel. De kifelé feszítve azon is ugrott.)
#9
Posted 2008. August 22. - 17:45

Így nem jó:
http://imgfrm.index...._0004511421.jpg
Így jó:
http://imgfrm.index...._0004511426.jpg
én nem tudom úgy felrakni, mint a második, 'így jó" képen, ugyanis úgy nem feszít semmit (point 1görgõs), csak akkore feszít, ha al áncon belül van (lefele feszít, felfele egészen be tudom tolni)...valamit meg kell fordítani, vagy mi?
#10
Posted 2008. August 16. - 11:05

#11
Posted 2008. August 15. - 18:00

ja! csórómegoldás, szeretem!
...
Ja, most éppen csóró mert nem kell láncfeszítõre költeni...de amikor havonta-kéthavonta veszel láncot akkor már nem olyan csóró

#12
Posted 2008. August 13. - 22:33

#13
Posted 2008. August 13. - 21:32

ehhehe...a kerékpár szelleme...
aztán megnyúlik,
és kuka a lánc,
pedig még menne,
csak nem fog kijönni a lánchossz.
vagy elmész és veszel egy feszítõt.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#14
Posted 2008. August 13. - 14:59

#15
Posted 2008. August 13. - 10:21

nekemse csúszópapucsos a vázam:) mezei országúti..
Pont kijött a lánchossz... szerencséd volt...
A sebesség mindent megold.
#16
Posted 2008. August 13. - 09:25

#17
Posted 2008. August 12. - 22:49

amúgy mi a brének használtok láncfeszitõt? sztem felesleges... elég ha a kerékkel feszititek meg a láncot...
amennyiben csúszópapucsos a váz

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#18
Posted 2008. August 12. - 22:20

#19
Posted 2008. August 12. - 22:13

Jómagam is összeraktam egy singlespeedet városi rohangálásra...
ha valamiben tudok segiteni irjatok.
#20
Posted 2008. July 06. - 20:24

kettõspontscratchhe :scratchhe
Jól gondolom, hogy le kell szednem akkor a zéger gyûrût és megfordítani a kis pöcsét neki, hogy felfelé feszüljön?
Leszedni én nem szedtem le róla semmit, csak így feszítettem elõ a rugóját. Kicsit trükközni kellett vele, és a pöcök is asszem, ebben a helyzetben nem a váltófeszítõ csavar támasztófelületének, hanem csak valahol hátul a papucsnak támaszkodik.
Ilyen: :scratche